Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: XS4ALL Only

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Berichten specifiek over de 15de verjaardag van XS4all hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292774/

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Simpele vraag: waarom kan ik van mijn huidige abonnement (ADSL van KPN via XS4ALL, lite abo) niet overstappen naar XS4ALL Only, Start abonnement (downgraden)?
Overal op hun site staat dat je het kan wijzigen blablabla maar als ik dan ga inloggen met mijn gebruikersnaam en ww kan ik dus helemaal niets kiezen! Ik kan alleen het Lite abo van Only nemen, maar dat wil ik helemaal niet. Een sneller abonnement (upgraden dus) kan ook nergens. Heb elke optie op de site al geprobeerd maar kom telkens weer bij dezelfde inlog-sectie en hetzelfde ritueel erna.

Qua service laat het ook weer te wensen over.. telefoon opnemen binnen 10 minuten is blijkbaar ook heel moeilijk en een mailtje beantwoorden doen ze nu inmiddels ook al een week over (5 werkdagen dus, terwijl ze 3-4 werkdagen op hun site zetten).

Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie? Of raden jullie aan om helemaal niet over te stappen naar Only? (ben al bijna 5 jaar lid en bijna nooit verbindingsproblemen gehad)

Moet je niet eerst over op Only, en vervolgens up/downgraden naar de gewenste snelheid ofzo?

Sinds de storing werkt onze VoIP telefonie niet meer i.c.m. onze Speedtouch 780.

In de 780 is alles goed ingevuld naar mijn idee, maar er komt geen groen vinkje meer bij 'geregistreerd' te staan, slechts een rood kruisje. Vroeger werkte het wel, en er is niets veranderd volgens mij... Heb die bellen-instellingen van de XS4ALL site 10 keer ingevoerd, maar dat had geen effect. Iemand die tips heeft?

quote:
WizZie- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:35:
Sinds de storing werkt onze VoIP telefonie niet meer i.c.m. onze Speedtouch 780.

In de 780 is alles goed ingevuld naar mijn idee, maar er komt geen groen vinkje meer bij 'geregistreerd' te staan, slechts een rood kruisje. Vroeger werkte het wel, en er is niets veranderd volgens mij... Heb die bellen-instellingen van de XS4ALL site 10 keer ingevoerd, maar dat had geen effect. Iemand die tips heeft?
En kun je wel bellen als je het softwarematig probeert? Xs4all biedt Softphone aan, deze zou je eens kunnen testen, dan weet je of het aan je modem ligt of toch aan iets anders (gebruikersgegevens, xs4all, etc.)
quote:
XS4ALL Softphone is het eigen VoIP programma van XS4ALL, dat u in combinatie met uw VoIP account kunt gebruiken om via internet te telefoneren.

quote:
WizZie- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:35:

Heb je de Speedtouch al herstart?

Jep, via de webphone werkt het wel gewoon, met hetzelfde tel.nummer én wachtwoord. Speedtouch al enkele keren herstart ja.

De telefoonlijn komt rechtstreeks uit de grond en wordt niet onderbroken door splitters o.i.d. en gaat de 780 in bij de ingang 'DSL'. SIP instellingen e.d. zijn allemaal goed naar mijn idee.

quote:
-bolio- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:07:
[...]

Wanneer heb je de Wii gekregen en heb je daar van te voren nog bericht van gekregen? Ik heb namelijk besteld op 17-05 en een actieve ADSL verbinding op 17-06 gekregen maar nog niets gezien of gehoord van een Wii...
Same here... En waar ik helemaal van baal is dat ik een speedtouch zou krijgen en eem Wii. Nu heb ik net mijn Fritzbox binnen gehad dus ben ik bang dat ik die Wii ook op mijn buik kan schrijven.... Er klopt echt geen kloot van daar. Als ik die Wii niet krijg dan ga ik ook zeker geen 2 jarig abbonement met ze aan en zit ik over een paar maanden weer lekker bij @home :X

quote:
OhMyGod schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Same here... En waar ik helemaal van baal is dat ik een speedtouch zou krijgen en eem Wii. Nu heb ik net mijn Fritzbox binnen gehad dus ben ik bang dat ik die Wii ook op mijn buik kan schrijven.... Er klopt echt geen kloot van daar. Als ik die Wii niet krijg dan ga ik ook zeker geen 2 jarig abbonement met ze aan en zit ik over een paar maanden weer lekker bij @home :X
Ik heb wel een speedtouch ontvangen dus ga er vanuit dat alles in orde komt. Communicatie zou echter wel wat duidelijker mogen.

Zojuist bevestigingsbrief van XS4ALL gehad ivm overstap naar ONLY.

Nieuwe lite abbo is ingegaan op 19 juni. Iemand enig idee/ervaring met hoe lang de overzetting naar 8mbíts duurt?

Wanneer ik de instellingen van mijn modem bekijk zie ik dat er getraind wordt op 4864/832.
Dit lijkt per dag te verschillen, want gister stond er nog 5980/885 aangegeven.

Modem is een Speedtouch 570.

quote:
PcManiaxx schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:20:
Zojuist bevestigingsbrief van XS4ALL gehad ivm overstap naar ONLY.

Nieuwe lite abbo is ingegaan op 19 juni. Iemand enig idee/ervaring met hoe lang de overzetting naar 8mbíts duurt?

Wanneer ik de instellingen van mijn modem bekijk zie ik dat er getraind wordt op 4864/832.
Dit lijkt per dag te verschillen, want gister stond er nog 5980/885 aangegeven.

Modem is een Speedtouch 570.
Dan ga je de 8Mb (8000kbps) niet halen op die lijn op dat adres waarschijnlijk. Dat je modem nu af en toe al verandert betekent dat je op het randje zit van wat de lijn aan kan. Modem wel netjes aangesloten dicht bij je ISRA?

quote:
OhMyGod schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Ik zou niet weten waarom je die wii niet krijgt? Ik heb telefonisch besteld en ze vroeg of ik de wii actie wou... en ja dus. Staat echter nergens vermeld, maar ook staat de fritz nergens vermeld... Dus zou gewoon goed moeten komen... Waag anders eens een lang belletje;)

quote:
bjck schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:03:
[...]

Dan ga je de 8Mb (8000kbps) niet halen op die lijn op dat adres waarschijnlijk. Dat je modem nu af en toe al verandert betekent dat je op het randje zit van wat de lijn aan kan. Modem wel netjes aangesloten dicht bij je ISRA?
Heb de klantenservice gebeld en zij konden mij vertellen dat de snelheden nog niet opgeschroefd zijn hier. Ze zijn er mee bezig is mij verteld. Dit duurt niet langer dan een week.

Nieuwe abbo is ingegaan op 19 juni, dus ik verwacht dat het woensdag wel in orde is ;)

Modem is nog geen eens 5cm vanaf de ISRA punt aangesloten, dus het lijkt me sterk dat ik de snelheid niet haal hier.

We zitten hier ongeveer 900m van de centrale af.

Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd. Want meestal haal ik niet de aangegeven snelheid, maar juist ver daarboven.

Okee dan, dit is mijn eerst post via XS4ALL...
Ik vind het allemaal alleen een beetje vaag. Mijn Fritzbox behoefde helemaal geen accountgegevens, ik hoefde alleen maar de kabeltjes erin te prikken en de cd-rom op te starten.
Bij de connection settings in mijn Fritz staat nu bij de username dan ook 'xs4alluser' in plaats van de loginnaam die ik ooit heb opgegeven bij m'n aanvraag.
Bij m'n Direct-adsl abbo moest ik altijd wel mijn accountnaam instellen in het modem.

Klopt het dat dit bij xs4all niet hoeft?

Overigens, snelheid is 8000/1024 kbit/s, meteen goed dus ;)

quote:
Gabberhead schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:21:
Bij xs4all-only hoeft dat inderdaad niet.

quote:
Gabberhead schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:21:
Klopt idd. Bij m'n speedtouch staat standaard adsl@xs4all.nl oid. Maar het maakt niet uit wat je invult. Aan de hand van het kabeltje in de centrale zullen ze wel bepalen wie je bent.

Dat is dan mooi geregeld :)

Dan kan ik nu de rest van m'n computers gaan aansluiten.

Wat ik niet snap is waarom een ogenblikje geduld ik ga even iets navragen altijd zo lang moet duren bij XS4All. Vervolgens krijg ik 9 van de 10 keer ineens een andere medewerker aan de lijn (na een groot aantal minuten). 't lijkt wel alsof die eerste medewerker me gewoon weer de queue ingooit :(

quote:
TheVMaster schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:12:
Wat ik niet snap is waarom een ogenblikje geduld ik ga even iets navragen altijd zo lang moet duren bij XS4All. Vervolgens krijg ik 9 van de 10 keer ineens een andere medewerker aan de lijn (na een groot aantal minuten). 't lijkt wel alsof die eerste medewerker me gewoon weer de queue ingooit :(
Dat kan toch de tweede lijn zijn? Hangt natuurlijk ook af van wat je precies vraagt. De eerste lijn bevat veel telefonistes met een basis training en geen hogere technische kennis.

quote:
Lekkere Kwal schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Dat kan toch de tweede lijn zijn? Hangt natuurlijk ook af van wat je precies vraagt. De eerste lijn bevat veel telefonistes met een basis training en geen hogere technische kennis.
Tuurlijk..maar dan moet hij gewoon zeggen dat ik wordt doorverbonden :+ Maar goed...heb uiteindelijk wel de 2e lijn gesproken en de volgende stap is afhankelijk van hetgeen door de KPN monteur (die hier vanmorgen was) wordt doorgegeven aan XS4All.

Niet zo'n schokkend nieuws, maargoed:
quote:
PCzapper Pro is niet langer inbegrepen bij de abonnementen van XS4ALL. Vanaf 27 juni kunt u het programma niet meer downloaden. Maakt u gebruik van PCzapper Pro, dan krijgt u in de loop van de komende maand een melding dat uw licentie verlopen is. Wilt u het blijven gebruiken, ga dan naar http://www.pczapper.nl om een licentie aan te vragen. Er bestaat ook een gratis versie, PCzapper Free.
Vraag me nu alleen af of dit 'het begin van het eind' gaat worden, dat met de tijd steeds meer van die extra's worden weggehaald.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:31:
Niet zo'n schokkend nieuws, maargoed:

Vraag me nu alleen af of dit 'het begin van het eind' gaat worden, dat met de tijd steeds meer van die extra's worden weggehaald.
In dat geval zouden de abo kosten omlaag moeten gaan lijkt me. Dus ik vermoed gewoon een 'geschil' met pczapper, waardoor XS4ALL het niet langer aan kan bieden..

Acties: [quote]

Door: tech-no-logical

een jaar geleden had ik 12MBit via demon, een half jaar geleden 12MBit via xs4all only, twee maanden geleden ineens nog maar 8Mbit (niets veranderd aan infra of abbo), vorige week de brief dat de snelheid is verhoogd naar 20Mbit. ik blij, modem niet : nog steeds 8MBit. klantenservice zegt vervolgens : uw profiel staat op 16MBit, maar uw lijn kan nooit hoger halen dan 8Mbit. enige optie : downgraden...

cool, zo'n snelheidsverhoging :( 3 (onbeantwoorde) mailtjes en ettelijke uren in de wacht bij de helpdesk hangen en ik ben er alleen nog maar op achteruit gegaan... hun uitleg : het zal wel drukker zijn geworden op de wijkcentrale (volgens database 1999 meter verderop, volgens lijnmeting iets van 3500 meter).

Hmmm wat ik nu meemaak....

Allereerst effe zeggen dat ik al zo'n 6 jaar een abbo heb bij XS4all, nooit problemen gehad, altijd dik tevree geweest, een dik jaar geleden overgegaan naar XS4all Only, wederom nooit problemen gehad.
Ik denk dat ik in al die jaren nog geen 5 storingdagen zal hebben gehad.

Maar nu....
Sinds 2 dagen klappert m'n internetlijn, effe wel verbinding, dan weer niet...
Zeer irritant en zeker niet gewend, gisteren de helpdesk al proberen te bereiken... helaas niet gelukt.
Vandaag gelukkig wel (nouw ja gelukkig)

Netjes te woord gestaan door een helpdeskmedewerker, hij heeft meteen een meting gedaan en zag dat ik rond de 5.5 Mbit verbinding zat in tegenstelling tot m'n 8Mbit abbo

(kan kloppen ik had al gemerkt dat m'n download niet max was, maar dat ik rond de 650Kb/s zat. Op zich niets schokkend want ik zit nogal een eind van de centrale af)

Op advies van de helpdeskmedewerker m'n modem direct op de binnenkomende lijn aangesloten.
Het probleem was eigenlijk ook meteen weer terug en hij zag ook geen verbetering in de lijnverbinding/snelheid.

Zegt die knaap opeens tegen mij: tja dan zit er niets anders op dan dat ik uw abbo ga downgraden tot 4 Mbit ipv 8mbit 8)7 8)7

Schijnbaar zit ik te ver van de centrale af (3.9 km) waardoor ik de snelheid niet haal, belasting van meerdere gebruikers tegelijkertijd zou de performance naar beneden halen
Natuurlijk is het downgraden wel gratis !!!

Ben ik nou harstikke gek geworden of hoe zit dit??????
Het heeft altijd gewerkt weliswaar niet maximaal , en nu zonder dat ik er iets aan kan doen wordt er voor me besloten dat ik maar moet downgraden.
Geen oplossing ... niets
:? De wereld op z'n kop bij de "beste provider van Nederland"
Het lijkt UPC wel in "betere" tijden.

Nu zijn ze in m'n woonplaats bezig met glasvezel... en ik denk dat ik probeer zsm over te gaan

Had iemand me dit een week geleden verteld, dan ik de persoon voor gek versleten

Groeten uit Helmond (t'Hout)

An sich een logische stap, lees maar terug in dit topic, je bent niet de enige.
Ze hebben liever een stabiele 4 mbit lijn dan een brakke 8 mbit lijn die maar 5.5 kan halen en steeds eruit klapt. Wordt de klant ook niet vrolijk van.
Echter vind ik wel dat er vrij snel omgezet wordt nu. Meestal is bij gelijkblijvende omstandigheden maar toch een slechter wordende internetlijn de modem vaak de oorzaak, vooral als het een oudere modem is. Geen idee of je al terug gezet bent, maar anders zou je kunnen proberen of je een andere modem kan krijgen (Lenen van iemand/danwel via 1 jaar contractverlenging) en zien of dat helpt.

Goeie tip Nakebod,

Ik had nog m'n oude 580 speedtouch afgelopen dinsdag erop zitten, nadat het opeens begon te trubbelen, meteen m'n nieuwe speedtouch 780WL (zat nog in de doos) aan de lijn gehangen, maar helaas hetzelfde verhaal.

Modem wissel heeft dus geen effect.

Tja wie zegt dat het opgelost is met een downgrade, voor hetzelfde geld is het geen oplossing...

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: