Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Het Grote Printer Topic - Deel 1

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
hansjuh schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:27:
Ik ben pas een eigen bedrijfje op gestart en voor school moet ik ook aardig wat printen. Nu wilde ik een all-in-one printer kopen van rond de 300-400 euro, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Mijn eisen aan de printer zijn:
[...knip..]
Ik heb me er wat in verdiept en heb de volgende printers aangeraden gekregen van verschillende personen:
HP LaserJet M1522N MFP
Epson Stylus DX9400F
Canon Pixma MP830
Brother MFC-7820N
Samsung SCX-4725FN
En ik kan tweedehands aan de HP Officejet 7410 komen voor ongeveer 150 euro via tweakers v&a.
Welk model raden jullie mij aan?
Voor veel prints zou ik sowieso voor een laser pinter gaan. Minder gezeik met cardridges verwissellen en vind het zelf aangenamer weglezen dan inktjet prints. Daarnaast zijn laserprinters ook daadwerkelijk bedoelt oor grote hoeveelheden printen.
In datopzich blijven de Samsung en de HP over, waarbij HP volgensmij per print goedkoper is.

quote:
jopie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:39:
Ik kan alleen maar aanraden om voor laser te gaan als je het ook voor een bedrijfje gebruikt.
De hp laserjet 2840 is continu in de aanbieding bij het office centre, en misschien ook wel online.
Misschien een beetje laat, maar alsnog bedankt dat je mer erop antendeerde. Ik heb uiteindelijk besloten om deze maar te kopen. Ik heb er (nog) geen spijt van gehad.

Thnx iig!

Acties: [quote]

Door: Bas van Hout

Ik zit met hetzelfde als Hansjuh, ben een startend ondernemer en ben op zoek naar een goede printer. Voor hoeveel heb je die HP 2840 gekocht bij Office Centre ?

Iemand anders nog een goedkoper alternatief?

Ik heb momenteel een hp all-in-one, en de inkt is op. Ik overweeg nu nieuwe inkt, of voor net iets meer een nieuwe all-in-one van een ander merk aan te schaffen (ongetwijfled met kleine inktpatronen, maar dat is prima). Reden dat ik van de HP af wil is de brakke driver. 500+MB vervuilt je systeem gelijk, van alles start op in de system tray, en de printer zelf zeurt af en toe nog om de cd. Ik zoek dus een envoudige all-in-one van canon of epson, maar heb geen ervaring met die drivers. Zijn die ook zo lomp als bij HP? Op de canon site staan drivers voor de MP25 en die lijken krap 24MB te zijn, klopt dat? De epson 4450 lijkt een driver te hebben van slechts 8 MB. Iemand ervaring met de drivers van deze merken?

Door: maltesersnoepie

Zelf ben ik op zoek naar een all round prestatie all in one.
Dus die zowel bij scannen printen en kopieren op alle gebieden best goed presteert.

Zelf heb ik de canon pixma 970 op het oog. Maar het zit me dwars dat het knoppaneel
midden bovenop het scanner lid zit. Dit lijkt me heel onhandig. Weet iemand die ervaring heeft met deze printer of dit in de weg zit bij het scannen?

Verder vind ik het ook jammer dat er geen adf op zit. maar ik zie niet echt een printer met vergelijkbare prestaties in die prijsklasse die dat wel biedt.

quote:
jaspov schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:35:
[...]
Ik zoek dus een envoudige all-in-one van canon of epson, maar heb geen ervaring met die drivers. Zijn die ook zo lomp als bij HP? Op de canon site staan drivers voor de MP25 en die lijken krap 24MB te zijn, klopt dat? De epson 4450 lijkt een driver te hebben van slechts 8 MB. Iemand ervaring met de drivers van deze merken?
Hoe eenvoudiger de printer (GDI), hoe groter de driver om de printopdracht in voor de printer hapklare en begrijpelijke stukken door te sturen.

Trouwens, je zou ook de Microsoft driver kunnen proberen te zoeken voor jouw printer of een geënmuleerde versie. Dan zul je niet de geavanceerde functies kunnen gebruiken. En 500MB lijkt me overdreven, daar zit vast wat scan en foto-editsoftware bij.

We hebben het idee opgevat om mijn vader een printer kado te geven met z'n verjaardag.
Hij beschikt over een laptop aan draadloos lan (ivm inet), lopend op Vista SP1.
Nu dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een printertje met draadloos netwerk aan te schaffen, zoals de Canon Selphy, welke niet kan scannen, de HP Photosmart C4380 of de Lexmark X4650, die beiden ook nog kunnen scannen.

Vraag 1: heeft iemand ervaring met een van deze printertjes en met het draadloos gebeuren: werkt dat een beetje idiot proof? Mijn vader is nagenoeg digibeet.

Vraag 2: in de praktijk zal de printer ook hele tijden ongebruikt in de kast staan, zonder stekker in het stopcontact. Hoe gaan inktjetjes daar mee om? Droogt t uit, gaat ie stuk, heeft hierdoor een merk een voorkeur boven de andere?

Als het risico reëel is dat de printer voor lange tijden niet wordt gebruikt, moet je gaan kijken naar een apparaat waar de printkoppen in de cartridge verwerkt zijn (en niet eentje met vaste printkoppen zoals Epson die heeft en zelfs niet eentje met gescheiden printkoppen).

Je zal ongetwijfeld opmerkingen krijgen over de kosten van de cartridges, maar wanneer je zo weinig print, is dat volkomen irrelevant.

Het grote voordeel van cartridges met ingebouwde printkoppen is dat, wanneer het printen niet goed meer lukt door verstopte inktkanalen, je die problemen kan oplossen door het installeren van een nieuwe cartridge.

Ik meen dat de budgetmodellen van HP en Lexmark en misschien die van Canon inktcartridges met printkoppen gebruiken. (van Canon moet je het zelf ff checken, dat weet ik zo niet uit het hoofd).

Ik ben 't twijfelen tussen twee multifunction inkjetprinters van Canon:
- Canon PIXMA MP520
- Canon PIXMA MP610

De belangrijkste verschillen tussen beide zijn:
- De MP610 kan (automatisch) dubbelzijdig afdrukken, de MP520 kan dit niet..
- De MP610 heeft een maximale printresolutie van 9600x2400 dpi, de MP520 4800x1200 dpi.
- De MP610 heeft een maximale scanresolutie van 4800x9600 dpi, 48 bit, de MP520 2400x4800 dpi, 48 bit.

Vergelijking alternate: link

Nu is mijn belangrijkste vraag, is het verschil in printresolutie in de praktijk daadwerkelijk bij documenten met enkele foto's merkbaar? Of alleen bij full-page foto prints?

mp520 heeft duurdere cartridges. Niet dat het prijsverschil dusdanig is dat het echt doorslaggevend is, maar het scheelt zo een 10-15 euro/jaar, bij weinig printjes.

Dus gewoon fijn voor de 610 gaan, heb je alleen maar meer plezier van.

Volgens mij gebruiken beide printers dezelfde cartridges en maakt de MP610 zelfs gebruik van een extra zwarte cartridge

hmm, ik heb niet bij Canon gekeken, maar de info op Alternate aangehouden en die gaf verschillende cartridges (met verschillende prijzen en capaciteiten) aan.

Ik ben op zoek naar een goede laserprinter, maar aangezien die 'dingen' nogal traag kleur printen, twijfel ik toch erover om over te stappen naar laser. Een Inkjet printer kan wel 30 pagina's per minuut printen, terwijl een laser er toch maar 8 kan doen. Zelf print ik nogal veel kleur, dus dat is nogal vervelend wanneer het traag gebeurd. Klopt dit, of is dit afhankelijk van de printer?

Jij gelooft zeker ook nog in de paashaas :D

Doe mij een lol en zoek eens wat reviews van kleureninkjets op en check hoe lang ze doen over een pagina in kleur.
Een A4 kleurenfoto kost over het algemeen meerdere minuten om af te drukken. En wanneer je een tekstdocument hebt met wat kleur (een internetpagina bijvoorbeeld), mag je blij zijn als er 1-2ppm gehaald wordt :)

quote:
Raymond schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:38:
Jij gelooft zeker ook nog in de paashaas :D

Doe mij een lol en zoek eens wat reviews van kleureninkjets op en check hoe lang ze doen over een pagina in kleur.
Een A4 kleurenfoto kost over het algemeen meerdere minuten om af te drukken. En wanneer je een tekstdocument hebt met wat kleur (een internetpagina bijvoorbeeld), mag je blij zijn als er 1-2ppm gehaald wordt :)
Nee, maar dit zag ik op website's als kieskeurig.nl...

In de specs zal ongetwijfeld staan dat die printers 20-30ppm halen. Dat moet je lezen als "het mechaniek in deze printer kan zonder te printen 30 lege bladzijdes per minuut doorvoeren" en niet dat'ie daadwerkelijk 30ppm kan printen.

Een 8ppm laserprinter print 8 pagina's per minuut, of hij nou 1 regeltje moet printen, of een volle pagina, hooguit dat hij tussendoor even moet renderen als je een erg complexe opdracht geeft.
Bij een inkjet hangt het aantal ppm af van de hoeveelheid die erop een pagina geprint moet worden en in welke kwaliteit. Je mag er rustig vanuit gaan dat een langzame kleurenlaser nog altijd 2x sneller is dan een snelle inkjet.

quote:
Raymond schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:43:
In de specs zal ongetwijfeld staan dat die printers 20-30ppm halen. Dat moet je lezen als "het mechaniek in deze printer kan zonder te printen 30 lege bladzijdes per minuut doorvoeren" en niet dat'ie daadwerkelijk 30ppm kan printen.

Een 8ppm laserprinter print 8 pagina's per minuut, of hij nou 1 regeltje moet printen, of een volle pagina, hooguit dat hij tussendoor even moet renderen als je een erg complexe opdracht geeft.
Bij een inkjet hangt het aantal ppm af van de hoeveelheid die erop een pagina geprint moet worden en in welke kwaliteit. Je mag er rustig vanuit gaan dat een langzame kleurenlaser nog altijd 2x sneller is dan een snelle inkjet.
Bedankt!

Ik zoek een laserprinter voor alleen zwarte tekst die zo cheap mogelijk moet printen.
Heeft iemand toevallig een goede tip, eventueel met namaak toner?

Als je zo cheap mogelijk wilt printen, moet je een oude werkgroepprinter zien te kopen.

Ik heb een IBM infoprint 1140, wat hetzelfde is als een lexmark T622. Dan kan je een originele high yield toner via ebay krijgen voor ruwweg 120-140 euro. En zo'n high yield toner doet 30.000 afdrukken. Een refurbished T622 scoor je voor ruwweg 150-200 euro. Dus al met al kan je voor 300-350 euro 30.000 afdrukken maken (da's 1 tot 1,2 cent per afdruk).

40 ppm, 1200 dpi en voor een prikkie accessoires als netwerkkaarten, duplexunits, sorteer en nietapparaten enz enz enz.

profi-spul is zo gek nog niet :) nieuw is het onbetaalbaar, maar wanneer het 5 jaar oud is, kost het minder dan de kleinste consumentenprinter.

Het moet wel een nieuw apparaat zijn omdat hij niet voor mezelf is, gaat men van stressen ;)
30.000 afdrukken is ook wel een tikkie overdreven >:)

Die Samsung drukt ook al voor zo'n 1.15 cent in de economy mode.

quote:
dirkie007 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
[...]

LaserJet CP1515n

+- 250 euro

Ik zie dat er een promie op zit; Bundle / 2x Color LaserJet CP1515n Printer 12ppm 96mb Usb/Enet - buy one + get 1x to show
Wat zouden ze hiermee bedoelen ?
Waar heb je die actie gezien?

Ik ben op zoek naar een goeie kleuren laser printer, alleen ik kan nergens een prijs vergelijk vinden met prijs per pagina principe, iemand enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Door: andre_at_home

Ik heb een Kyocera FS1010 die bijna 6000 paginas in normale mode afdrukt voor ca 75 euro
zoals
http://www.comware.nl/supplies/kyocera/kyo-ls/tk17-1/
De 1010 wordt niet meer geleverd, du ff zoeken naar zijn opvolger.

Na het sneuvelen van mijn huidige laserprinter (Oki B4100) ben ik op zoek naar iets nieuws.
Hoewel ik tegenwoordig nog maar zeer weinig afprint, zou ik toch terug naar de laserkant willen gaan. Omdat zwart/wit toch maar zwart/wit is zou ik eventueel overwegen om een kleurenlaser aan te schaffen.

Hierbij is mijn oog gevallen op de CLP-315 van Samsung.
Iemand ervaringen met dit toestel? Een ouder model (CLP-300) scheen nogal moeilijkheden te hebben bij het opnemen van het papier uit de lade, zou dit opgelost zijn bij dit model?

In deze review zijn ze toch niet al te negatief over deze printer (behalve dan de papierschuif). Als ik het hier goed begrijp, is de lade ook niet volledig gesloten en zit er een deel van het papier bloot?

Als ik even verder kijk: Brother heeft geen lowbudget kleurenlaser, de goedkope Oki's werken niet onder Linux, De Hp's heb ik nog niet bekeken en in Epsons heb ik om de één of andere reden geen vertrouwen, dus ik denk dat er uiteindelijk toch niet veel keuze overblijft...

Lexmark/Dell is er ook nog :) Tweedehands is ook een optie, zeker bij laserprinters.

quote:
PcDealer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:35:
Lexmark/Dell is er ook nog :) Tweedehands is ook een optie, zeker bij laserprinters.
Idd, voor laserprinters durf ik prima 2ehands te nemen. Ik had eerst een HP 4050, 2ehands gekocht, ding heeft nog geen 100.000 geprint, en ik heb al zat printers uit die serie gezien die >250.000 zijn en nog altijd printen. Toners kosten 40-70 eur, en daarmee kun je 10.000 printen.

Zo'n ding is redelijk snel, 17 ppm, en nooit gezeik met compatibiliteit (PCL 5/6, werkt onder vrijwel elk OS). Ding koop je voor 100 eur, en voor 150 heb je m met duplex, netwerk, papierlades enz.

Een simpelere (2200) koop je voor 25-35 eur, en is ook al snel zat, vergelijkbaar met je huidige oki ding

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: