Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [HDD] Microsoft Zune ervaringentopic- Deel 2

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Waarschuwing:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Acties: [quote]

Door: jorisandkaylas

Om te resetten moet hij wel eerst aan gaan, zelfs dat doet hij niet. Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd namelijk.

Edit: Vandaag Microsoft gebeld. Mijn Zune's batterij is helaas dood en moet opgestuurd worden naar Microsoft, gelukkig hebben mijn ouders een paar vrienden in Amerika en dus gaat het hopenlijk wel weer goedkomen.

Goed. Inmiddels ook bezitter van ´n Zune (hiervoor ervaring met ´n Creative Zen Touch en Vision:M en twee vrienden met respectievelijk 'n iPod 3g en 5g).

Afweging ging tussen Cowon D2 en Zune 80 waarbij de afweging nog tussen draagbaarheid, accuduur en opslagruimte ging. Het gebruik van flashkaartjes was weliswaar aardig maar uiteindelijk is de Zune 't geworden omdat:

- de bedienbaarheid met één hand erg aardig is.
- het scherm simpelweg suber-be te noemen is.
- de geluidskwaliteit van de Cowon weliswaar onovertroffen is maar dit beestje erg dicht in de buurt komt..
- .. en meer opslag zich uiteindelijk boven marginaal beter geluid verkozen wist.

Dus. ;)

Dit is niet de bedoeling van dit topic.

quote:
jorisandkaylas schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:01:
Om te resetten moet hij wel eerst aan gaan, zelfs dat doet hij niet. Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd namelijk.

Edit: Vandaag Microsoft gebeld. Mijn Zune's batterij is helaas dood en moet opgestuurd worden naar Microsoft, gelukkig hebben mijn ouders een paar vrienden in Amerika en dus gaat het hopenlijk wel weer goedkomen.
hmm ik was serieus ook aan het overwegen om een Zune 80 te kopen, maar als ik dit lees zie ik er toch maar vanaf... Als dat ding eerst weer helemaal naar Amerika moet voor garantie (wat wel begrijpelijk is). Heb ook geen familie in de VS dus helaasch.

Jammer dat Microsoft de Zune niet hier uitbrengt, nu ben ik weer verplicht een ipod aan te schaffen terwijl ik dat eigenlijk niet wil. (Had ooit een 1st gen van 600 euro die na 53 weken de geest gaf, een reparatie bij apple zou me 370 euro kosten, had ik ook bijna een nieuwe voor, dus liever nooit meer een ipod maar goed er is geen keus).

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:21:
[...]

hmm ik was serieus ook aan het overwegen om een Zune 80 te kopen, maar als ik dit lees zie ik er toch maar vanaf... Als dat ding eerst weer helemaal naar Amerika moet voor garantie (wat wel begrijpelijk is). Heb ook geen familie in de VS dus helaasch.

Jammer dat Microsoft de Zune niet hier uitbrengt, nu ben ik weer verplicht een ipod aan te schaffen terwijl ik dat eigenlijk niet wil. (Had ooit een 1st gen van 600 euro die na 53 weken de geest gaf, een reparatie bij apple zou me 370 euro kosten, had ik ook bijna een nieuwe voor, dus liever nooit meer een ipod maar goed er is geen keus).
In het geval van een eBay-aankoop zal de garantie via de eBay-verkoper gaan. Je kan bij twijfel de verkoper PM'en om duidelijkheid te verkrijgen natuurlijk maar da's wat ze -dikwijls- claimen in de advertenties.

Vriend van me had maandag ook zijn Zune binnen. (woensdag besteld!)
Hij was weliswaar E25 (E180) minder kwijt dan ik ervoor betaalde maar het was zoeen refurbished die praktisch in nieuwstaat verkeerde. Gezien de bouwkwaliteit maak ik me dan ook weinig zorgen over mijn Zoen garantietechnisch, natuurlijk is het een risicootje maar de pluspunten maken de afweging redelijk gemakkelijk. _/-\o_

nu ik een cowon iaudio d2 heb heb kan ik zeggen dat de zune g1 (30gb) best wel bagger is met zn gare accutijd. de mijne is al een tijdje buiten gebruik omdat de mini-jack ingang krom is waardoor ik geen stereo geluid meer heb. (moet vast gesoldeerd worden, maar dat is echter een kut klus en nogal friemel werk)

Flash spelers hebben meestal een langere batterijduur dan hardeschijf spelers. De Zune heeft ook een veel groter schrem en de D2 heeft sowieso een betere batterijduur dan de meeste andere spelers. Dus om de batterijduur van de Zune gaar te noemen omdat die van de D2 stukken beter is is niet helemaal eerlijk.

quote:
master007 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:58:
Flash spelers hebben meestal een langere batterijduur dan hardeschijf spelers. De Zune heeft ook een veel groter schrem en de D2 heeft sowieso een betere batterijduur dan de meeste andere spelers. Dus om de batterijduur van de Zune gaar te noemen omdat die van de D2 stukken beter is is niet helemaal eerlijk.
de zune heeft ten eerste geen veel grotere scherm...Iig is mijn 1e gen zune ietssssjes groter dan de d2. Daarnaast wist ik het niet van de hd en flash, maar dan nog, de zune is in vergelijking tot de d2 niks meer dan een gewone mp3 speler. En eigenlijk eerder een nadeel dat het uberhaupt een hd heeft, aangezien de d2 tot 16 gb gaat + de mogelijkheid van een 32 gb sd/sdhc/mmc card erin te zetten waardoor het 48 gb wordt. En dan heb ik het nog niet over alle functies die de d2 heeft qua instel mogelijkheden. De zune was leuk speelgoed, maar inmiddels heb ik iets vetters ontdekt.
de batterijduur van de zune is trouwens max. 14 uur (1e gen), nogal een verschil met iets dat 52 uur mee kan gaan.
Ook op het gebied van de batterijduur t.o. video mogelijkheden heeft de d2 een plus. De zune heeft tegenwoordiug dan wel 80 gb aan capacitieit, maar de accu duur gaat 2x zo kort mee, waardoor het alleen chill is wanneer je het aangesloten hebt op de netstroom. Anders is ie binnen de kortste keren leeg.

Een batterijduur van 52 uur is gewoon erg veel. Dan is het niet zozeer dat de batterij van de Zune "gaar" is, maar simpelweg dat de batterijduur van de D2 uitstekend is.
Enne, wat betreft de nieuwe, 80GB Zune:
quote:
Aiming to improve on the design of the original Zune, the Zune 80 is 3.6 millimeters thinner and 31 grams lighter. It also has a slightly larger screen (3.2 inch instead of 3.0) and better battery life (up to 30 hours for music, versus up to 14).
Onzin dus, dat het ding zonder netstroom binnen de kortste keren leeg is. De batterijduur is gewoon erg netjes.

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:21:
[...]

Jammer dat Microsoft de Zune niet hier uitbrengt, nu ben ik weer verplicht een ipod aan te schaffen terwijl ik dat eigenlijk niet wil.
wow, dit is toch wel een hele gedurfde uitspraak, er zijn ZAT andere HDD spelers op de markt die evengoed zijn.

quote:
Denko schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:22:
[...]

wow, dit is toch wel een hele gedurfde uitspraak, er zijn ZAT andere HDD spelers op de markt die evengoed zijn.
het moet er natuurlijk ook nog een beetje goed uitzien, en ik vind niet zo snel iets wat in de buurt komt.

De markt voor hdd-spelers is eigenlijk helemaal niet zo groot meer. Je hebt natuurlijk de grote PMP's van Archos en Cowon, maar de handzame audiospelers (evt. met videomogelijkheid) zie je steeds minder. Wat dat betreft zijn de Zune en de iPod een van de weinigen nog in dit marktsegment.

Acties: [quote]

Door: SanderZuneN73

Precies, toch vind ik de ipod niet handig met Itunes en die hele Apple shit.
Toch is de ZUNE in nederland gebruiken vergelijk baar met Apple,
Werkt niet zonder je hele pc aan te passen.
Maar toch, mijn vader heeft een Ipod classig 30gb, en ik een Zune 30gb, en we zijn er beide over uit dat de zune gewoon 10x mooier is dan een standaar ipod, waar inmiddels ongeveer 70% van de nederlanders mee loopt.(overdreven natuurlijk, maar echt onwijs veel mensen hebben een ipod)

quote:
SanderZuneN73 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:03:
Precies, toch vind ik de ipod niet handig met Itunes en die hele Apple shit.
Toch is de ZUNE in nederland gebruiken vergelijk baar met Apple,
Werkt niet zonder je hele pc aan te passen.
Nou dat valt ook wel mee. De Zune-software installeren (of iTunes, in het geval van de iPod) is toch wel wat anders dan "je hele pc aan te passen". Beetje overdreven dus.
quote:
Maar toch, mijn vader heeft een Ipod classig 30gb, en ik een Zune 30gb, en we zijn er beide over uit dat de zune gewoon 10x mooier is dan een standaar ipod, waar inmiddels ongeveer 70% van de nederlanders mee loopt.(overdreven natuurlijk, maar echt onwijs veel mensen hebben een ipod)
Ieder z'n eigen ding. Over smaak valt niet te twisten.

quote:
RoD schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Ieder z'n eigen ding. Over smaak valt niet te twisten.
In principe heb je gelijk, maar ik moet zeggen dat ik er over gedacht heb om een Zune 80GB uit de VS te importeren en dat niet heb gedaan om dat gedoe erom heen. Ik wilde ook mn apparaat in een winkel kopen, dus moest ik een alternatief zoeken voor de Zune, die ik absoluut niet lelijk vind. De iPod Classic is dan het enige alternatief, jou smaak of niet.

De iPod Classic is inderdaad een van de weinige alternatieven die je in deze categorie van PMD's vindt, maar wat is je punt precies?

quote:
AMD1800 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:37:
[...]

In principe heb je gelijk, maar ik moet zeggen dat ik er over gedacht heb om een Zune 80GB uit de VS te importeren en dat niet heb gedaan om dat gedoe erom heen. Ik wilde ook mn apparaat in een winkel kopen, dus moest ik een alternatief zoeken voor de Zune, die ik absoluut niet lelijk vind. De iPod Classic is dan het enige alternatief, jou smaak of niet.
Gedoe eromheen omvatte voor mij niet meer dan 't hebben van een paypal account met genoeg poen erop, het hebben van 'n eBay-account en het bestellen ervan.

Viel toch best mee. :P

*gefixt*

http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/581-1/CIMG1044.JPG

Zo, ik mag me hier ook melden. Sinds vanochtend, 10.00 stipt, ben ik de trotste bezitter van een Zune, de zwarte 8 GB-versie. Maandagavond besteld, vanochtend ontvangen via UPS (Express).

Ik mocht voor $150 bestellen in de Microsoft Company Store, en een Zune kostte... $150. Verzendkosten en import betaalt Microsoft (volgens de site was het $60.13 shipping, import weet ik niet), ben 'm nu lekker aan het vullen - werkt prima.

quote:
Alex) schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:56:
[afbeelding]

Zo, ik mag me hier ook melden. Sinds vanochtend, 10.00 stipt, ben ik de trotste bezitter van een Zune, de zwarte 8 GB-versie. Maandagavond besteld, vanochtend ontvangen via UPS (Express).

Ik mocht voor $150 bestellen in de Microsoft Company Store, en een Zune kostte... $150. Verzendkosten en import betaalt Microsoft (volgens de site was het $60.13 shipping, import weet ik niet), ben 'm nu lekker aan het vullen - werkt prima.
Wat een lieffie! (vergeleken met mijn 80GB :P ) Hoe ligt deze in de hand? Hoe bevalt de dikte?

Goeie OP _O_
Hierdoor is het gelukt de software te installeren _O_
Nu maar eens gaan klooien :9

Ehm... raar...

Ik heb dezelfde map met muziek in winamp staat als die ik bij zune laat syncen...
Echter geeft winamp aan dat het 2600 liedjes zijn, en in de zune zijn het er maar 1400...

Alle liedjes zijn toch .mp3, dus waar kan dit aan liggen?

quote:
Goudvis Jan schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Wat een lieffie! (vergeleken met mijn 80GB :P ) Hoe ligt deze in de hand? Hoe bevalt de dikte?
Hij ligt echt heerlijk in de hand, formaat is precies goed.

Liet hem afgelopen maandag aan iemand zien, kreeg ik de vraag: "O, is dat nou zo'n iPhone?" :/

quote:
Alex) schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:56:
[afbeelding]

Hoe heb jij de Zune besteld bij de Microsft Company Store? Als ik de site lees, zie ik dat ik als niet-US inwoner geen online shopping kan doen.

quote:
robertpNL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Hoe heb jij de Zune besteld bij de Microsft Company Store? Als ik de site lees, zie ik dat ik als niet-US inwoner geen online shopping kan doen.
Gewoon ingelogd met username en password, in winkelmandje gelegd, adresgegevens opgeven en klaar :)

Die Company Store is alleen voor medewerkers en MVP's trouwens :)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: