Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [MULTI] Fifa 08 bevindingen

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Gisteren een poosje online geweest er staan inmiddels 5 mensen in de league.

Meer dan voldoende denk ik ;)

Ik probeerde nog een online be a pro mode game te starten, maar dat lukte gisteren voor geen meter.
Elke keer kreeg ik de melding: This sessions/game is no longer available.
Een ranked match ging weer wel.

quote:
Wii4all schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:41:
Gisteren een poosje online geweest er staan inmiddels 5 mensen in de league.

Meer dan voldoende denk ik ;)

Ik probeerde nog een online be a pro mode game te starten, maar dat lukte gisteren voor geen meter.
Elke keer kreeg ik de melding: This sessions/game is no longer available.
Een ranked match ging weer wel.
Ja bij mij is er ook iets mis met de Be A Pro mode. Custom matches kan ik wel joinen, maar elke keer als ik 'Quick Match' neem kom ik terecht in een lege room met standaard Club Brugge - Anderlecht, net zoals wanneer ik 'Create Session' zou doen. Vreemde zaak, vroeger kwam ik altijd terecht in een (bijna) volle room.

Gisteren 3 westrijden op rij met dezelfde 4 gasten (Amerikanen) gespeeld, allemaal met headsetje natuurlijk wat het spel serieus bevorderde. Alle wedstrijden met Man United, ik was 3 x Rooney, man we hebben wat afgelachen daar :)

Beetje ingekakt hier..

Ik heb de laatste tijd weer geen problemen met de online be a pro mode.

ah mooi, ik heb het al een tijdje niet meer geprobeerd. wanneer gaat de competitie eigenlijk van start. Ik zie bijna nooit iemand online?

Een keer wel en ik nodigde hem uit maar hij zal wel met een andere pot bezig zijn geweest want hij de uitdaging werd niet geaccepteerd. Geeft overigens niks.

quote:
steketee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:54:
ah mooi, ik heb het al een tijdje niet meer geprobeerd. wanneer gaat de competitie eigenlijk van start. Ik zie bijna nooit iemand online?

Een keer wel en ik nodigde hem uit maar hij zal wel met een andere pot bezig zijn geweest want hij de uitdaging werd niet geaccepteerd. Geeft overigens niks.
We kunnen al beginnen hoor, misschien best om af te spreken via PSN of hier, want je ziet inderdaad niet dat je een uitnodiging krijgt wanneer je al een wedstrijd speelt.

Ik kan vrijdagavond of zaterdag wel online komen.

Vind toch wel moeilijk om het verschil tussen de RB + rood (klasse schot) en het normale rood schot te zien....

quote:
SCIxX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:59:
Vind toch wel moeilijk om het verschil tussen de RB + rood (klasse schot) en het normale rood schot te zien....
Probeer het even uit in de arena, dan zie je dat het meer een plaatsbal is die naar de hoek draait. Ik gebruik het amper in een wedstrijd, liever een harde droge knal in de hoek ;)

Hebben jullie het idee dat je kopballen ook kan plaatsen? Bijvoorbeeld naar de grond koppen of in de hoek, want ik heb het idee dat ze dat gewoon zelf plaatsen.

quote:
SCIxX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:44:
Hebben jullie het idee dat je kopballen ook kan plaatsen? Bijvoorbeeld naar de grond koppen of in de hoek, want ik heb het idee dat ze dat gewoon zelf plaatsen.
Je moet zeker en vast zelf richten. Bij een hoekschop bijvoorbeeld stuur ik de bal meestal naar de eerste paal, waarna ik hem probeer overhoeks binnen te koppen. Daar moet je dan toch de nodige richting geven aan de bal.

Naar de grond koppen kan ook, heb ik zelf gisteren voor de eerste keer gedaan. Ik heb wel het idee dat het moeilijker was om hem te plaatsen want de bal ging een halve meter naast, terwijl ik aan de kleine carré stond. :X

Kwestie van goede timing en richting meegeven aan de bal. En ook hoe hard je kopt natuurlijk, meestal is een tikje op O genoeg. (als je vanop 20 meter kopt moet je natuurlijk harder koppen)

Er zijn véél elementen waar je rekening mee moet houden. Als de speler die kopt net een duwtje krijgt van een verdediger of als hij onder druk staat ervan gaat hij niet zo makkelijk koppen als wanneer hij vrij staat. Dan kan het wel eens gebeuren dat je kopbal niet terecht komt waar je hem wou. En je hebt de spelers attributen hé, met bvb. Luca Toni kan je krachtiger en gerichter koppen dan Lukasz Podolski.

Volgens mij is de competitie weg vanholm of niet?

ik logde gisteren in en toen zag ie ineens mijn leagues niet meer.

Nog een paar potjes be a pro mode gedaan, dat vind ik online de leukste mode.
op de een of andere manier lukt het mij nooit om een normaal potje (ranked match) online te doen.
Elke keer krijg je 'blablabla ended session'

quote:
Wii4all schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:51:
Volgens mij is de competitie weg vanholm of niet?

ik logde gisteren in en toen zag ie ineens mijn leagues niet meer.

Nog een paar potjes be a pro mode gedaan, dat vind ik online de leukste mode.
op de een of andere manier lukt het mij nooit om een normaal potje (ranked match) online te doen.
Elke keer krijg je 'blablabla ended session'
Voor zover ik weet niet hoor, en ik ben (denk ik) de enige die het kan disbanden.

Als het je niet lukt om een ranked match te joinen, probeer eentje te hosten (Custom Game -> Ranked match) of ga naar de lobby en laat iemand je uitdagen.

Ik denk dat Fifa sinds kort problemen heeft als je na een Be A Pro mode een ranked 1V1 wilt spelen (en vice versa). Heb ik ondervonden toen ik het ook deed, dan kreeg ik het scherm van 5V5 waar je normaal gesproken je team kiest voor een ranked match.
Dan ga ik naar de lobby, tot iemand me uitdaagt en na die partij zou je geen problemen mogen hebben om een match te joinen. (tot dat je terug Be A Pro doet)

@vanholm

Thnx ik ga het eens proberen.

Acties: [quote]

Door: Splinter Cell

quote:
Een paar weken terug doken de eerste details van FIFA 09 op. Inmiddels is er meer informatie vrijgegeven voor de pc-versie van FIFA 09.

Voor de pc-gamers zal het dit jaar wederom een kleine teleurstelling worden wat betreft FIFA 09. Het is namelijk bekend geworden dat de pc-versie van FIFA 09 door hetzelfde team wordt ontwikkeld dat ook verantwoordelijk is voor de PlayStation 2-versie. Dit betekent dus dat de pc-versie net zoals in FIFA 08 op een verouderde engine gaat draaien.

Op visueel gebied zal FIFA 09 voor de pc dus ook dit jaar geen next-generation graphics krijgen. Wel zullen de modellen een stuk mooier worden waardoor er toch nog een soort van next-generation gevoel wordt opgewekt. De pc-versie van FIFA's concurrent PES, had sinds vorig jaar wel al next-generation graphics. En ook dit jaar zal naar verwachting de pc-versie van PES op de nieuwe engine gaan draaien.

FIFA 09 staat gepland voor de herfst van dit jaar en zal verschijnen op alle platformen.
http://www.techzine.nl/ni...op-verouderde-engine.html

Werkelijk schandalig. 1 van de redenen waarom ik geen FIFA's meer speel. Het voelt net als 6 jaar terug en het is constant het zelfde. Systeemeisen zullen wel minimaal een Pentium 3 worden. :')

Acties: [quote]

Door: maximus payne

als ik online ga met Fifa 08 op PS3 kan ik blijkbaar niet tegen iemand spelen die in men vriendenlijst staat, ik ga dan gewoon via de online lobby's van belgië in Europa 1 kijken om daar een tegenspeler te vinden. Als ik hem dan uitnodig voor een match kom ik tot in het scherm waar ik een ploeg kan selecteren maar ik kan dit niet accepteren. En als ik word uitgenodigd door die persoon kom ik ook wel in dat scherm maar dan kan ik geen ploeg selecteren, laat staan eentje accepteren.
En als ik dan een willekeurig persoon uitnodig (die niet in men vriendenlijst staat) dan gaat alles flawless.

weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

quote:
Splinter Cell schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:31:
[...]

http://www.techzine.nl/ni...op-verouderde-engine.html

Werkelijk schandalig. 1 van de redenen waarom ik geen FIFA's meer speel. Het voelt net als 6 jaar terug en het is constant het zelfde. Systeemeisen zullen wel minimaal een Pentium 3 worden. :')
Geen last van, maar goed, ik geniet dan ook van een superieur spel op een nextgen console.

In dat stukje staat dat alleen de pc versie oudere graphics krijgt.

Ik heb pes op pc gespeeld en fifa08 en het ziet er inderdaad een stuk minder uit als op de ps3..

quote:
Kaap schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:28:
[...]

Geen last van, maar goed, ik geniet dan ook van een superieur spel op een nextgen console.
Haha, dito ;)
quote:
maximus payne schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:19:

weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Lijkt me vreemd, zelf nooit geen problemen gehad om tegen vrienden te spelen. Misschien wat poorten van je router open gooien (of die van je vriend).

ik heb sinds een paar dagen ook fifa 08 en ik heb een toernooi gemaakt (ek 08:+) maar ik zit nu in de kwart finale en als ik de wedstrijd verlies is het tournooi ook meteen afgelopen... ik sla hem wel op voordat ik de kwart finale in ga, maar hij slaat hem automatisch op :?

Hoe kun je er voor zorgen dat als je een wedstrijd verliest dat je hem opnieuw kunt spelen om hem wel te winnen? of anders uit zetten dat ie automatisch opslaat...? want dit is wel irritant zo, ik weet dat het in andere fifa's wel kon altijd.

quote:
FireFoz schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 01:55:
ik heb sinds een paar dagen ook fifa 08 en ik heb een toernooi gemaakt (ek 08:+) maar ik zit nu in de kwart finale en als ik de wedstrijd verlies is het tournooi ook meteen afgelopen... ik sla hem wel op voordat ik de kwart finale in ga, maar hij slaat hem automatisch op :?

Hoe kun je er voor zorgen dat als je een wedstrijd verliest dat je hem opnieuw kunt spelen om hem wel te winnen? of anders uit zetten dat ie automatisch opslaat...? want dit is wel irritant zo, ik weet dat het in andere fifa's wel kon altijd.
Zoals je zelf al zegt, gewoon automatisch opslaan uitzetten bij Settings ;)

Of de good ol' way: net voor de scheids affluit -> start -> PS knop induwen -> Quit game en opnieuw starten.

@vanholm

Gisteren je advies gevolgd en meteen een customs ranked match > create session gedaan
Zo heb ik 2 potjes kunnen spelen.

Daarna weer voor een quick ranked match gedaan en het was meteen over, de enige potjes die ik daarna nog online kon doen waren de be a pro mode.

Je kan zien dat de online mode niet goed reageert als je je favoriete team ook in de andere box ziet en de teams niet gewisseld kunnen worden.

Hier nog wat nieuws over FIFA09:

- FIFA09 voor de PC wordt door hetzelfde team ontwikkeld als de PS2 versie. Dus geen next-gen. Wel zijn de spelers gedetailleerder. Stadion en de rest van de omgeving blijven hetzelfde als FIFA08
- De release datum staat op 3 oktober.

Bronnen: www.gamer.nl en www.fifa09.de

Op xboxlive werkt dit spel erg goed trouwens, je krijgt echter meteen zowel ranked als unranked iemand te pakken.

Speel echter het vaakst gewoon met vrienden, dat blijft toch wel het leukst.

Enige wat me echt nog nooit gelukt is is een vrij trap erin schieten, ik weet dat je met LB + rood een harde trap uitvoert, maar effect eraan geven lukt me echter voor geen meter. Of de keeper tikt hem af, of hij komt op de paal/lat.

Daarnet kocht ik het maandblad Chief en wat stond er in? Details over Fifa 09 :9

Het zal op maar liefst 250 vlakken aangepast worden. Ze hebben zich vooral gebaseerd op kritieken vanuit de gamercommunity.

- Balcontrole: nu kan het zijn dat je een pasje in de voet krijgt en de bal verder van je voet stuitert dan bij een lange bal. Ook bij een borstcontrole zal de bal nu nét WEL stuiteren waar je hem nu dood laat vallen op je borst.

- Tackles: Een getacklede speler zal niet meer zoals nu, als een zak patatten voorover vallen, maar in de richting van de beweging en afhankelijk van de hoek van de tackle vallen.

- Balafname: De bal afnemen van grote, sterke spelers zoals bvb Rio Ferdinand zal moeilijker zijn dan pakweg een kleine magere speler. Een schouderduw van bvb Drogba zal meer effect hebben dan eentje van Kalou.

- A.I.: Ook dit werd terug verbeterd (spelers die tackles ontwijken, spelers die zelf de diepte opzoeken voor een doorsteekpass, doelmannen die met een reflexbeweging nog net een afgeweken schot pakken)
De gelukkige pre-viewer had het ook over de tegenstander die naarstig naar de bal jaagt, of nét rustig de laatste 5 minuten van de (bijna gewonnen) wedstrijd uitspelen.

-Tacktiek: Hoog of laag verdedigen enz. Er zullen 11 aanpasbare parameters zijn in de 'custom tactics'.

Ik ben wel erg benieuwd... Heb nu de keuze om FIFA09 te kopen voor de PC (current gen) of de Wii (next gen). Vorig jaar was de eerste next gen versie, en die bevatte lang niet alle functionaliteiten van de current gen (minder stadions e.d.). Ik hoop dat ze dat in ieder geval recht hebben getrokken. Zo niet dan wordt het een twijfelgeval en ga ik denk ik weer voor de PC versie...

Op de console versie is FIFA sowieso leuker, ten eerste speelt het lekkerder met een controller en op een relaxe stoel/bank, ten tweede is het toch een spel wat je met vrienden behoort te spelen.(ook al sla je elkaar bijna dood als je verleist)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: