Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Flash] Het iAudio D2 ervaringentopic

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik kan hier nog een lang verhaal gaan tikken, maar imo volstaat wat ik al eerder schreef:
quote:
RoD schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:24:
Flac is imo zoveel beter dat het de grootte wel rechtvaardigt.
Naar mijn mening klikt Flac simpelweg beter dan wat er met mp3 mogelijk is. Wat anderen daarvan vinden en hoe ze mijn mening willen interpreteren moeten ze zelf weten. Voor mij is het duidelijk: Flac geniet de voorkeur. Ik zeg niet dat het dé manier is, als zijnde een feit, maar wel dat het voor mij dé manier is. Daarmij lijkt mij de kous af :) Het geluid vs. opslag-argument moet iedereen voor zichzelf afwegen.

Acties: [quote]

Door: johnny mcclane

We zitten hier in het iAudio D2 ervaringentopic, niet in het "welke oordopjes moet ik nemen"-topic.

quote:
In ieder geval, iedereen kan dit voor zichzelf beslissen door simpelweg even een cd naar Flac en naar mp3 te rippen, en dit te vergelijken.
Dit zal ik zeker doen !

Nog een "beginnersvraagje" : Ik weet wel dat de bitrate van een mp3 voor een groot stuk bepalend is voor de kwaliteit, maar ik lees hier ook over v0,v1,v2,... Wat wordt hiermee bedoeld ?

Als je dit gaat doen, dan moet je het wel blind doen.

Ik heb eens een keer een testje gedaan met een groep vrienden die overtuigd waren dat je het verschil tussen FLAC en MP3 kon horen.

Eerst een rijtje waarbij ik ze vertelde welk formaat een file had, en natuurlijk kwamen meteen de bevestigende opmerkingen in de trant van: "Zie je nou wel, FLAC klinkt veel beter, meer deteail etc etc."

Maar daarna een blinde test gedaan (met één van mijn vrienden naast me als getuige dat ik de boel niet fleste). En toen bleek dat ze het verschil helemaal niet konden horen, sterker nog ze vonden de MP3's vaak voller en mooier klinken.

Kortom, ieder moet zijn eigen mening vormen, maar probeer het echt eens met blinde test. Grote kans dat je het verschil niet hoort, of dingen beter vind klinken die je met je verstand zou afwijzen.

Zelf gebruik ik gewoon MP3. Dat is voor mijn doeleinden ruim voldoende. Ik hoor in het OV, Taxi of Vliegtuig door het achtergrond geruis het verschil tussen FLAC en MP3 toch niet.

Even iets anders dan de flac vs. mp3 discussie :P Er is weer wat vooruitgang in de rockbox port, Hij speelt nu muziek af :D linkje: Rockbox Forums

quote:
LucHofmans schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Dit zal ik zeker doen !

Nog een "beginnersvraagje" : Ik weet wel dat de bitrate van een mp3 voor een groot stuk bepalend is voor de kwaliteit, maar ik lees hier ook over v0,v1,v2,... Wat wordt hiermee bedoeld ?
Daar had ik al een link voor gegeven, namelijk deze: Wikipedia: Variable bitrate

quote:
LucHofmans schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Dit zal ik zeker doen !

Als je van je eigen CD's MP3's gaat maken is het belangrijk dat je ze goed ript (met ExactAudioCopy bijvoorbeeld) en een goede encoder gebruikt (voor MP3 is dat LAME). V0, V1 en V2 zijn een aantal parameters die bij het maken van een MP3 met LAME de variabele bitrate bepalen. Op de Hydrogenaudio Knowledgebase kun je vinden welke settings je hiervoor kunt gebruiken.

Deze twee tutorials voor EAC wil ik ook even langs laten komen:

http://xs.vc/eac/
http://jiggafellz.isa-geek.net/eac/

Acties: [quote]

Door: johnny mcclane

Dit soort commentaar graag via mail of DM, maar dan wel wat meer gefundeerd.

sinds vandaag bezitter van de cowon d2 16 gb en moet zeggen dat het er top uitziet. Ben op dit moment nog bezig om er meuk op te gooien en moet wel toegeven dat het fftjes duurt voor er muziek op je speler zit.
Hij werd geleverd met de 2.57 firmware, dus updaten hoeft niet. Maar ik zie dat ie al flash support heeft?
En volgens de handleiding ondersteunt de 16 gb 5000 nrs/500 mappen. Zometeen ff checken hoe het klinkt.
Iig is ie lekker klein, compact, maar wel een chill schermpje en duidelijk beter dan de ms zune (1e g) 30 gb en zeker chiller dan de merkloze 128 mb mp3 speler die ik tijdelijk had.

heeft iemand hier moeite gehad met de interface van dit speeltje? Ik lees namelijk vrij veel positieve reacties. Zelf zit ik al heel lang te twijfelen tussen bijv. deze en de creative Zen, en heb ze beide al eens een tijdje in mn handen gehad. Waar ik alleen niet aan lijk te wennen is die ***** interface van de D2. Hoe werk je daarmee? Went dat uiteindelijk of zijn er skins waarmee het acceptabel wordt? Persoonlijk is dat de grote drawback, en heb ik er dus nog niet 1 gehaald. die op het eerst gezicht afschuwelijke interface.

Heet iemand misschien wat feedback op de leercurve/mogelijkheden met skins in dat opzicht?

Het ding heeft inderdaad een leercurve, maar opzich zit het systeem (imo) vrij logisch in elkaar. In het begin is het even wennen om te kijken wat waar staat, maar als je het door hebt vlieg je er doorheen zonder er bij na te denken, is mijn ervaring.

Kan je ook wel een beetje snel door je muziek heen bladeren met dit apparaatje?
Met een iPod en die scroll wiel vlieg je namelijk heel snel door je muziek heen, maar heb me twijfels of dat bij de D2 ook zo makkelijk gaat. (en dan bedoel ik niet zoeken op artiest, maar gewoon door alle nummers scrollen (600/700 stuks))

Je kunt scrollen met het touchscreen, of het scrollbalkje gebruiken. Dat vereist enige gewenning, het scrollen vereist enige "precisie" en het scrollbalkje is nogal klein. Echter, als je er wat mee gespeeld hebt dan werkt dat opzich prima. Ideaal is het niet, snel is het wel.

quote:
Viasco schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:51:
Kan je ook wel een beetje snel door je muziek heen bladeren met dit apparaatje?
Met een iPod en die scroll wiel vlieg je namelijk heel snel door je muziek heen, maar heb me twijfels of dat bij de D2 ook zo makkelijk gaat. (en dan bedoel ik niet zoeken op artiest, maar gewoon door alle nummers scrollen (600/700 stuks))
Je kan scrollen door over het scherm heen te 'strijken' zeg maar, en je hebt daarnaast nog een stel scrollknoppen waarmee je door de lijst heen kan. Duurt dan ong. 15 seconden om door een hele lijst van 900 nummers te gaan met de knoppen. IMO snel genoeg :)

Ben ik de enige die, bij het 'strijken', continue te ver of niet ver genoeg scrolled? Ik irriteer me er behoorlijk aan; wel jammer.

Inmiddels schijnen 32GB SDHC kaartjes ook te werken (bron: iAudiophile forum).

Dit dingetje wordt beter en beter. 48 gig flashgeheugen is al haalbaar (al zit je wel met de file/folderlimit).

quote:
laropo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:56:
Inmiddels schijnen 32GB SDHC kaartjes ook te werken (bron: iAudiophile forum).

Dit dingetje wordt beter en beter. 48 gig flashgeheugen is al haalbaar (al zit je wel met de file/folderlimit).
Allemaal lossless muziek erop, dan kun je de ruimte wel benutten en loop je denk ik niet tegen die limit aan, of wel?

eerst was ik verkocht aan de creative zen, toen kwam dit. Een (denk ik) hele mooie speler met geweldig geluid. ik heb alleen een paar vraagjes.

1. is het een betrouwbare speler of gaat hij snel kapot of heeft hij veel errors?
2. hoe goed gaad hij om met een sd kaart?
3. wat is beter, de 8gb zen of de 8gb D2, de D2 _/-\o_ is wel duurder, maar hij kan ook meer?

ik ben nu geneigt toch de D2 te kopen, hij lijkt me beter.

sorry, ik zal het hele topic eens goed doorlezen. (ik doe dit voor het eerst, alleen het zen topic even gebruikt).

Ik stel voor dat je eerst eens het topic doorleest, reviews leest en de eigenschappen van beide apparaatjes bekijkt en daarnaa eens terugkomt en specifieke vragen stelt. Hier kunnen we namelijk niks mee, en we verwachten wel wat meer inzet van jouw kant.

Je zou heel even de moeite kunnen nemen om de specificaties van de Zen en de D2 naast elkaar te leggen, dan zie je dat de D2 iets meer kan, maar dat maakt 'm niet per definitie beter. Als alle voordelen van de D2 tov de Zen voor jou niet interessant zijn kan je net zo goed een Zen kopen. Ik heb geen ervaring met de spelers maar voor zover ik weet (adhv reviews en ervaring van anderen) zijn de Zen en D2 van goede kwaliteit qua bouw.

quote:
Raven schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:05:
[...]

Allemaal lossless muziek erop, dan kun je de ruimte wel benutten en loop je denk ik niet tegen die limit aan, of wel?
Inderdaad. Tot nu toe was er een goede rede om alles om te zetten naar lossy (tenminste... sommige schijnen het daar niet mee eens te zijn). Zeker als je collectie in mp3 formaat het interne geheugen en externe geheugen (16GB in mijn geval) al ruim overschrijd. Al zijn deze kaartjes nog wel veel te duur, flash begint qua geheugen nu eindelijk ergens te komen.

Ook kan je er natuurlijk een aantal films op gooien... dan kom je er ook wel. :)

Ik heb op internet gelezen dat je er in korea ook tv op kunt ontvangen, kan dat ook hier met een update ofzo???

het lijkt me namelijk geweldig als je er ook gewone tv op kunt ontvangen.

Nee, daarvoor moet er een DVB-T-tuner in zitten, en die heeft de versie die je hier kunt kopen niet.

quote:
360gamer schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:22:
Ik heb op internet gelezen dat je er in korea ook tv op kunt ontvangen, kan dat ook hier met een update ofzo???

het lijkt me namelijk geweldig als je er ook gewone tv op kunt ontvangen.
Hoe het zit in Korea weet ik niet, maar het formaat dat ze daar gebruiken, DMB (Wikipedia: Digital Multimedia Broadcasting), is wel degelijk in staat TV uit te zenden en ontvangen. Ik weet dat ze met hun D2 digitale radio kunnen ontvangen (vergelijkbaar met DAB), maar of ze ook TV kunnen ontvangen weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat er in Japan een D2TV is uitgekomen. Deze werkt met 1seg (Wikipedia: 1seg). Voor zover ik weet is dit alleen mogelijk in Japan en Brazilië.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: