Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: PC gaming uiteindelijk toch dood?

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
TroonStaal schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:58:
[...]

Rayman en Prince of Persia zijn de enige recente(?) titels die me te binnen schieten. En als je het breed doortrekt zou je Splinter Cell, Tomb Raider en Assassins Creed er ook toe kunnen rekenen.
Je hebt gelijk, excuses. De PoP games heb ik hier ook allemaal staan. Maar die zijn wel een beetje eenzijdig qua setting.

Tomb Raider is zeker ook een platformer, laatste daarvan heb ik ook.

Maar ik doelde meer op de 'leuke' platformers in een leuke fantasievolle setting. Genre crash bandicoot, jak and dexter, ratchet and clank, Ach ja. Daarvoor heb je dan consoles he Sommige dingen veranderen niet, i suppose :)

Ah, dat soort platformers. Nee, daar zou ik ook niks van weten eigenlijk. Alleen de oude 2d platformers zoals Cosmo, Keen, BioMenace, Secret Agent, Jill, Hocus Pocus etc. Maar die zijn inmiddels al bijna 20 jaar oud.

quote:
alvi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:04:
Maar ik doelde meer op de 'leuke' platformers in een leuke fantasievolle setting. Genre crash bandicoot, jak and dexter, ratchet and clank, Ach ja. Daarvoor heb je dan consoles he Sommige dingen veranderen niet, i suppose :)
Zijn er idd veel te weinig. Laatste échte goede is Psychonauts voor de PC (en consoles).

quote:
Gamesua schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:58:
[...]

En jij denkt serieus dat een Xbox 360 de PC-versie van een willekeurige game op 1920x1200 met AA/AF full en alles Very High kan draaien?

Maw, fullHD op een console is totaaaal anders dan fullHD op een PC.
8)7

Leest iemand hier uberhaupt wat de ander zegt :/ Wat mij betreft kan er een heel groot hangslot op dit topic, als dit soort reacties geplaatst gaan worden.

Ja maar PWM, de magische videokaart die Gamesua twee jaar geleden had kon dat immers ook 8)7

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:11:
Mijn punt is dat de "spelconsole graphics zijn om te huilen vergeleken met die van een 2 jaar oude pc" statement aan zoveel kanten rammelt dat het lachwekkend zou zijn om dit op een serieuze manier te bediscussiëren.
Mijn pc is 2 jaar oud en levert AANZIENLIJK beter gfx dan me 360.
mass effect ziet er eindelijk helder en scherp(er) uit en geen fps drops.

Dus het is gewoon waar.

quote:
evilpin0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Dus het is gewoon waar.
Wil je dan vertellen dat er fps drops op een console plaatsvinden? Is dat niet het hele punt om over te stappen op een console: alles loopt gegarandeerd goed op dat deze platvormen?

Acties: [quote]

Door: armageddon_2k1

Nou, dat is zeker niet waar. Valt me bij veel nieuwe games op dat zowel op de 360 als de PS3 er framefrops zijn. Kijk alleen al naar GTA IV waar je framedrops krijgt op het moment dat je een mooi panorama van de stad ziet. Het loopt wel goed, maar het argument "geen framedrops" is niet 1 van de dingen waardoor men overstapt op een console.

quote:
Frank76NL schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:02:
[...]

Wil je dan vertellen dat er fps drops op een console plaatsvinden? Is dat niet het hele punt om over te stappen op een console: alles loopt gegarandeerd goed op dat platvorm?
offtopic:
wat voor vorm?

quote:
Frank76NL schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:02:
[...]

Wil je dan vertellen dat er fps drops op een console plaatsvinden? Is dat niet het hele punt om over te stappen op een console: alles loopt gegarandeerd goed op dat deze platvormen?
Masseffect op de 360 heefts soms huge fps drops, op de pc alleen af en toe wat kleine fps drops gemerkt.

quote:
evilpin0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Dus het is gewoon waar.
Ja, want 1 game zegt immers alles |:(

quote:
.oisyn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:
[...]

Naja, er zijn wel wat voorbeelden die ik nu op kan noemen, waarvan ik zowel de X360 en de PC versie heb gespeeld, waarbij de PC mooier en lekkerder speelt:
• Assasins Creed
• Race Driver Grid
• RS: Vegas2
• CoD 4 (Jeuj een muis :+ )

quote:
.oisyn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:
[...]

serieus als je veel op de 360 speelt je merkt nooit framedrops 8)7
Zoveel spellen met frame drops..... Maakt opzich niet zo heel veel uit maar beetje raar dat je het onkent.

quote:
alvi schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:24:
Indiana Jones, Star Wars unleashed, spore, allemaal potentiële toppers voor de pc!
Komt naar alles behalve de PC toch?

quote:
DeX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:46:
[...]

Naja, er zijn wel wat voorbeelden die ik nu op kan noemen, waarvan ik zowel de X360 en de PC versie heb gespeeld, waarbij de PC mooier en lekkerder speelt:
• Assasins Creed
• Race Driver Grid
Kan maar moeilijk geloven dat de games die je nu opnoemt net zo goed lopen op een 2 jaar oude game pc zonder grafisch flink te tweaken.

quote:
Alabama_man schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Kan maar moeilijk geloven dat de games die je nu opnoemt net zo goed lopen op een 2 jaar oude game pc zonder grafisch flink te tweaken.
ik verzeker je dat het prima gaat op een PC van ruim anderhalf jaar :) (december 2006). grafisch overklast het de consoles enorm, de genoemde games lopen allemaal met alles helemaal open op een hoge resolutie als een trein :).

Grafisch mooi, muis en tobo, zelf bouwen blabla. Het is allemaal leuk en aardig. Maar na een hele tijd alleen maar op een console gepseeld te hebben heb ik eens een nieuw pc systeem aangeschaft. En weet je wat het leuke daarvan is, dat ik bij eigenlijk ieder spel wat ik geïnstalleerd heb eerst een hele dag het internet aan het afspeuren ben op zoek naar een oplossing voor het crashen van mijn games. Er is echt altijd wat met PC games. Of het geluid werkt niet, of een game crashed weer eens. En heb je eindelijk voor elkaar dat Call of Duty 4 eindelijk eens zonder te crashen te spelen is, dan blijkt weer dat World in Conflict er weer ineens geen zin meer in heeft, en zo blijf je maar bezig. Zolang men er niet voor kan zorgen dat een spel gewoon werkt wanneer ik het geinstalleerd heb, spendeer ik geen euro meer aan PC games. Ik ben het gewoon helemaal zat. Ik houd het wel bij mijn Xbox360, Schijfje erin en spelen maar, zonder gezeur!

quote:
DeX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:46:
[...]

• Assasins Creed
• Race Driver Grid
Allemaal op een 2 jaar oude PC (zonder upgrades)?

Dat was namelijk het punt. Ik kan je wel meer games noemen die er beter uit zien op een PC met Quad-SLI 8800GTX-en. Punt ging over een 7900GT van 2 jaar oud.

Verder doen GFX volgens mij niet zo ter zake. De PC heeft na verloop van tijd altijd weer een voorsprong.

quote:
RockySly schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:13:
Grafisch mooi, muis en tobo, zelf bouwen blabla. Het is allemaal leuk en aardig. Maar na een hele tijd alleen maar op een console gepseeld te hebben heb ik eens een nieuw pc systeem aangeschaft. En weet je wat het leuke daarvan is, dat ik bij eigenlijk ieder spel wat ik geïnstalleerd heb eerst een hele dag het internet aan het afspeuren ben op zoek naar een oplossing voor het crashen van mijn games. Er is echt altijd wat met PC games. Of het geluid werkt niet, of een game crashed weer eens. En heb je eindelijk voor elkaar dat Call of Duty 4 eindelijk eens zonder te crashen te spelen is, dan blijkt weer dat World in Conflict er weer ineens geen zin meer in heeft, en zo blijf je maar bezig. Zolang men er niet voor kan zorgen dat een spel gewoon werkt wanneer ik het geinstalleerd heb, spendeer ik geen euro meer aan PC games. Ik ben het gewoon helemaal zat. Ik houd het wel bij mijn Xbox360, Schijfje erin en spelen maar, zonder gezeur!
Michien moet je dan ook geen troep kopen maar een goede PC in elkaar zetten. Ik heb sinds eind mei een nieuw systeem, is nog NOOIT vastgelopen. De enige keer dat het spel blijft hangen is als de GPU boven de 75 C uitkomt en zelfs dan sluit ie alleen het spel af en draait alles verder goed. Prima te verhelpen door de fanspeed wat omhoog te gooien bij spellen als bijvoorbeeld Crysis. Nee, om de tijd de boel een beetje defragmenteren, en je PC schoon houden en je hardware niet te heet laten worden en het draait altijd als een zonnetje.

quote:
MrVegeta schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Komt naar alles behalve de PC toch?
Je hebt gelijk, ik liep wat te hard van stapel... Wishful thinking ;)

quote:
PPjW schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Michien moet je dan ook geen troep kopen maar een goede PC in elkaar zetten. Ik heb sinds eind mei een nieuw systeem, is nog NOOIT vastgelopen. De enige keer dat het spel blijft hangen is als de GPU boven de 75 C uitkomt en zelfs dan sluit ie alleen het spel af en draait alles verder goed. Prima te verhelpen door de fanspeed wat omhoog te gooien bij spellen als bijvoorbeeld Crysis. Nee, om de tijd de boel een beetje defragmenteren, en je PC schoon houden en je hardware niet te heet laten worden en het draait altijd als een zonnetje.
Zelfde hier. ;) . maar bij consels kunnen we ook nog even door gaan hoor.
ROD
GTA4 en zijn vastlopers
framedrops
Steeds meer spellen moeten gelijk een first-aid patch krijgen na een release. :P

quote:
RockySly schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:13:
Ik weet niet wat voor zooi je in je pc stopt, maar ik bouw al jaren m'n eigen pc's (en die van andere) en dat loopt altijd goed. Ben zelf fervent gamer, speel een hoop spellen, en ik heb zelden last van vastlopers of andere rare dingen die niet zouden mogen.
Zoals jij 't doet voorkomen, is 't net alsof pc gaming barst van de grote hoeveelheden problemen, en da's niet helemaal waar he :)

Nou ja ik denk dat de standaard adventure games en dergelijke steeds meer naar consoles zullen vertrekken.
het gross van de pc gamer speel deze games lekker gratis en illigaal.... de verkoper ziet meer markt in de consoles (indien de security en controle op illigale games zo scherp of nog scherper word.)

De strategy games zoals starcraft waarbij je echte "Micro" nodig hebt en de wel bekende MMO's
zullen toch echt op de pc blijven (ben ik van meening)

Ik ben het wel eens met de stelling dat bij PC gamen altijd en eewig gerommel zal blijven met drivers.. en speciale instellingen per game.... vernieuwen van hardware etc
Voor de een is dat juist hobby en de sport voor de anders is het alleen maar overbodig gezeur.

PC gaming gaat nmooit kapot imo.
Maar er zal altjd een flink versachil in ervaring zijn, ik zie steeds bepaalde games als argument komen.
De pc heeft z'n voordelen, fps, rpg, mmo ed.
Waar ik echter nooit op een pc van heb kunnen genieten is een Zelda, FF, MGS, Vechtspellen SF2, Tekken e.d. een shadow of the collossus, Ico, platformers en adventures. Racegames zijn vergelijkbaar, enkel kaal op de pc (tobo en muis) is weer veel slechter.
Daarbij is de ervaring heel anders op de bank, veel relaxter e.d.

PC gaming is mischien niet zo groots voor een tijdje maar ik denk dat dat wel terugkomt met de tijd, ik kan het niet zien verdwijnen.

Het tweaken van pc is eigenlijk ook m'n hobby, enkel kan dat best storend zijn als iets op het verkeerde moment misgaat en je paar uur gamen mist terwijl je net zo'n zin had. (hoewel me dat ook de de 360 gebeurd enkel kost het dan 2 weken voor je verder kan :P )

quote:
evilpin0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:52:
[...]

serieus als je veel op de 360 speelt je merkt nooit framedrops 8)7
Zoveel spellen met frame drops..... Maakt opzich niet zo heel veel uit maar beetje raar dat je het onkent.
Ik heb het hele woord framedrops niet in mijn mond gehad. En jouw post ging ook over meer dan alleen framedrops. Het enige wat ik zeg is dat een voorbeeld van 1 spel nog geen argument is. Wat niet meteen betekent dat ik het volledig met je oneens ben (<-- en dit betekent op z'n beurt ook weer niet dat ik het volledig met je eens ben). Waarom moet altijd alles zo zwart-wit zijn? Leer nou eens gewoon sec te lezen wat er staat.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: