Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: UPC Digital TV - Deel 5

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Na 10 dagen en 6 maal bellen (30 minuten a 10 cent maal 6) weer TV.
De reden volgens UPC: ik had een slingbox besteld en daardoor was het DVR abonnement uit de DVR gehaald. Jaja. :(

Even een digitenne update:
Ik ben sinds gister overgestapt op digitenne, nadat UPC is gestopt met het ongecodeerd uitzenden van de digitale kanalen, en hiermee ook mijn fireDtv nutteloos hebben gemaakt, was ik het zat. Ik heb zelf een 32" breedbeeld crt, waar via hdmi een mediacenter aan hangt. Nu het draait kan ik zeggen: het is prima. Ja, als je gedetailleerd gaat kijken zie je bij snelle beelden dat het gecomprimeerd is, maar zit je op de bank gewoon te kijken, merk je er niks van. Het is wat mij betreft een prima alternatief voor UPC digital, voor digitale tv op een media center, en nog bijna 10euro goedkoper per maand.

Nu nog hopen dat m'n opzegkaart richting UPC niet 'zoek' raakt... 8)7

De prijs van Digitenne is inderdaad erg goedkoop. Jammer genoeg is het aantal kanalen zeer beperkt, wat voor mij destijds de reden is geweest om geen digitenne te nemen. En nu heb ik een HDTV-box en is digitenne eigenlijk geen alternatief meer. Wellicht voor de slaapkamer is het nog wel een idee.

quote:
Wallie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:33:
Even een digitenne update:
Ik ben sinds gister overgestapt op digitenne, nadat UPC is gestopt met het ongecodeerd uitzenden van de digitale kanalen, en hiermee ook mijn fireDtv nutteloos hebben gemaakt, was ik het zat. Ik heb zelf een 32" breedbeeld crt, waar via hdmi een mediacenter aan hangt. Nu het draait kan ik zeggen: het is prima. Ja, als je gedetailleerd gaat kijken zie je bij snelle beelden dat het gecomprimeerd is, maar zit je op de bank gewoon te kijken, merk je er niks van. Het is wat mij betreft een prima alternatief voor UPC digital, voor digitale tv op een media center, en nog bijna 10euro goedkoper per maand.

Nu nog hopen dat m'n opzegkaart richting UPC niet 'zoek' raakt... 8)7
En UPC is verplicht om het FtA te houden? Je mag blij zijn dat je het hebt kunnen bekijken.

Ik heb zelf ook gekeken naar Digitenne, maar de reden dat ik het niet heb gedaan is omdat Comedy Central er niet bij zit/zat. Nu zou ik overigens ook niet meer terug willen. Alhoewel ik wel mijn DVB-T van mijn tv zou willen gebruiken, maar dat is dan jammer.
Binnenkort over van Royaal naar Royaal + DVR en dan hoor je mij niet meer klagen (hopen we maar op).

Ik moet nu al een machtiging afgeven + eenmalige posten betalen (ben helemaal nieuwe klant) en ik heb nog steeds geen hdtv kastje of wat dan ook. Ging dat bij jullie ook zo? }:O

Starter HD met DVR heb ik gekozen .... staat toch duidelijk bij dat je geen activatie kosten hebt van 29,99........ en ja hoor heb hier een rekening van 29,50 + abbo van 0,44 cent... ? :S ik niet snap :(

Ik heb net dit topic even doorzocht, maar kon zo niet een post vinden van iemand met het zelfde probleem. Mijn probleem is als volgt:

Ik heb al ruim een jaar UPC digital TV via de standaard Mediabox (Thomson, zilver uitvoering). Ik heb sinds het begin al af en toe last van storend signaal (blokjes). De laatste tijd valt het op dat het vooral in de avond gebeurt.

Nu heb ik onlangs een home-cinema set met DVD/HDD recorder en een nieuwe TV aangeschaft. Ik sluit alles volgens instructies aan:
Kabel: Wand -> Mediabox -> DVDR -> TV
Scart: Mediabox -> TV && Mediabox -> DVR
HDMI: DVR -> TV

De aansluitingen zitten naar mijn idee op deze manier wel goed. Probleem is echter dat het analoge signaal wat de mediabox doorgeeft ZEER slecht is. Zelfs zo slecht dat het beeld bijna niet te bekijken is. Ik heb de mediabox aan een kabel van 9m vanaf de wandcontactdoos, maar ook al zet ik hem op een goede kabel van amper een meter, is het signaal nog steeds erg slecht (zeer veel sneeuw in het beeld).

Ik heb nu het vermoeden dat het signaal dat mijn woning binnenkomt slecht is (ik woon in een appartementencomplex, de h

Problemen: Af en toe storend digitaal signaal (vooral avonduren), en zeer slecht uitganssignaal analoge TV uit de mediabox, zeer regelmatige updates (enkele keren per week).

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit reden genoeg om een monteur van UPC langs te laten komen? Iemand tips?

quote:
DaMorpheus schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:54:
Na 10 dagen en 6 maal bellen (30 minuten a 10 cent maal 6) weer TV.
De reden volgens UPC: ik had een slingbox besteld en daardoor was het DVR abonnement uit de DVR gehaald. Jaja. :(
Even de disclaimer doorlezen, volgens mij heb je recht op compensatie :) Tevens hebben veel mensen last van het signaal die erg fluctueert op het moment, wat denk ik te maken heeft met testen die ze aan het doen zijn met Docsis 3, die er voor als nog veelbelovend uit ziet, 80Mbit up/down :) Kwestie van tijd voordat ze het in gaan voeren maar ik hoop dat we niet te lang meer hoeven te wachten, filmpje streamen op afstand lijkt me wel wat. Als ze slim zijn gaan ze snel die snellere streams aanbieden zodat ze de glasvezel wat voor zijn.

Bron :

http://www.chelloo.com/

Ik heb 10 dagen compensatie gekregen voor een 10 dagen platliggen. Kreeg ik vandaag een brief gedateerd 6 dagen geleden, of ik ze wilde bellen ivm kabelinternet. Ik heb ze de afgelopen week 6 maal aan de telefoon gehad, en niet 1x hebben ze hiernaar gevraagd. Goede communicatie daar :)

Zucht... ik heb al 2 weken het on-demand verhaal niet werkend gekregen... mn mediabox geeft na het kiezen van een programma kort (~3sec. 4 beelden (2x2) van on-demand zenders weer (incl. betaalde films)) en schiet terug naar de zender waar ik naar keek. Toen gebeld (2 weken geleden) en het zou een paar dagen duren. Nu is het 2 weken later en nog steeds is dit probleem niet opgelost. Inmiddels 15e belkosten verder en 2 weken geen on-demand tv. Er is me een compensatie beloofd dus ik ben benieuwd. Heb erbij gezegd dat ik geen compensatie wil van gratis films want daar heb ik er al 10 van maar dat werkt dus niet want dat gaat via on-demand... :|

quote:
Ironis2k schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:07:
Verkorte versie:
Problemen: Af en toe storend digitaal signaal (vooral avonduren), en zeer slecht uitganssignaal analoge TV uit de mediabox, zeer regelmatige updates (enkele keren per week).

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit reden genoeg om een monteur van UPC langs te laten komen? Iemand tips?
Heb je ook al het analoog aangesloten op je set zonder de mediabox ertussen? Als het signaal dan gewoon goed is, dan heb je een probleem in je box. Zo niet, dan zit het probleem in de aansluiting.

quote:
Cartman! schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:53:
Zucht... ik heb al 2 weken het on-demand verhaal niet werkend gekregen... mn mediabox geeft na het kiezen van een programma kort (~3sec. 4 beelden (2x2) van on-demand zenders weer (incl. betaalde films)) en schiet terug naar de zender waar ik naar keek. Toen gebeld (2 weken geleden) en het zou een paar dagen duren. Nu is het 2 weken later en nog steeds is dit probleem niet opgelost. Inmiddels 15e belkosten verder en 2 weken geen on-demand tv. Er is me een compensatie beloofd dus ik ben benieuwd. Heb erbij gezegd dat ik geen compensatie wil van gratis films want daar heb ik er al 10 van maar dat werkt dus niet want dat gaat via on-demand... :|
Mij is ooit verteld dat on demand en programma gemist niet (goed) zou werken als het signaal (coax kabel) eerst via een DVD-recorder/speler inkomt en dan pas naar de mediabox. Je moet de coax dus eerst op de mediabox aansluiten. MIsschien ligt het daar aan?

verkeerde topic ><

Ook verkeerde topic :d

Heb al enige tijd DTV van UPC. Best tevreden. Een goede coax-kabel is wel belangrijk.
Maar weet iemand of eigenlijk de analoge kanalen over de kabel nog een keer gaan verdwijnen? Of gaat dart nog jaren duren...?
Nu kan ik in ieder geval nog analoog opnemen met een Pioneer PVR, terwijl ik digitaal naar andere kanalen kijk. En kan ik zonder extra kosten nog TV kijken op een 2e toestel...

Volgens mij t/m 2011.. maar pin mij er niet op vast :)

quote:
catbert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:30:
[...]

Mij is ooit verteld dat on demand en programma gemist niet (goed) zou werken als het signaal (coax kabel) eerst via een DVD-recorder/speler inkomt en dan pas naar de mediabox. Je moet de coax dus eerst op de mediabox aansluiten. MIsschien ligt het daar aan?
Nope, komt direct in mn mediabox binnen. En het heeft uitstekend gewerkt en ligt er nu al bijna 3 weken uit. Als ik bel dan is het 'een bekend probleem'. Ik ga zeker flink zeiken bij die lui want dat geneuzel komt me (na 2 maanden lid zijn) mn strot al uit. Hoe kan iets dat prima werkt er ineens mee kappen en doen ze er al bijna 3 weken over om het te fixen?! Ik snap het echt niet... :(

Hej guys,

Ik heb echt een vaag probleem. Ik heb gisteren de HD mediabox binnengekregen, keurig aangesloten en krijg prima beeld; MAAR, ik kan niet zappen met de mediabox als de TV aanstaat (de afstandsbediening werkt en staat op de UPC-knop zegmaar). Staat de TV (een samsung LCD LE37M86BD) uit dan kan ik wel zappen met de mediabox, ik zie dan op het schermpje van de mediabox de zenders verspringen. Het klinkt achterlijk en dat is het ook. Met de vorige 'normale' mediabox had ik dit probleem af en toe en hoopte dan ook dat dit voorbij zou zijn met een nieuwe mediabox; helaas.

Klinkt iemand dit bekent in de oren?

thx!

Crossposten is niet echt netjes. ;) Mijn antwoord staat hier.

Ik heb regelmatig de term HDMI voorbij zien komen, maar kan iemand mij uitleggen waarom op de basis-mediabox van UPC geen HDMI-uitgang zit? In principe blijf je met zo'n box dus analoge TV houden... lekkere jongens daar bij UPC :)

Er bestaan (bijna?) geen non-HDTV-decoders met HDMI-aansluiting. Zie hier.

quote:
JoostF schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:26:
Ik heb regelmatig de term HDMI voorbij zien komen, maar kan iemand mij uitleggen waarom op de basis-mediabox van UPC geen HDMI-uitgang zit? In principe blijf je met zo'n box dus analoge TV houden... lekkere jongens daar bij UPC :)
Meh. Vind jij een DVD speler zonder HDMI dan ook analoog?

quote:
SeatRider schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:33:
[...]

Meh. Vind jij een DVD speler zonder HDMI dan ook analoog?
hij bedoelt dat het signaal van je box naar je tv dan analoog is, maar dan hoef je het nog niet gelijk met de term "analoge tv" te verwarren....

Nou sinds kort heb ik dus digitale tv Royaal met een DVR.
Ik zit met het volgende probleem.

Op de RTL zenders heb ik erg blokkerig beeld.
Wanneer ik op Veronica zit is er geen signaal. Als ik dan naar een andere zender schakel heb ik geen geluid meer. Reset van de mediabox is dan de enige oplossing.

Er is al 2 keer een monteur langs geweest. De waardes zijn goed. Heb zelfs een versterker in de meterkast.

Begin nu echt een beetje te balen. Ik moet nu gaan tetsen met een kabel rechtsreeks naar de mediabox. Dus niet de kabel gebruiken die door de muur gaat.
Hadden ze dat niet meteen kunnen doen :(

Zet vandaag de tv aan en ga zappen en ik denk, er is iets anders.
Ze hebben het menu wat aangepaste n die balk die bij het zappen onderin het beeld staat.
vind het er beter uitzien dan het oude menu.
Vond bij het oude menu die gele balk die aangaf waar je was in het menu verschrikkelijk, nu is die mooi lichtblauw..

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: