Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [WA] Squeezebox

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Hoe ze je dat eigenlijk voor je? Het combineren met PopcornHour? Ik zie niet wat daar nu zo speciaal aan is. Je zet ze gewoon naast elkaar en sluit ze beiden op de versterker aan en klaar toch?

Andere vragen...

Is de sqeezebox classic ook te bedienen met de duet afstandsbediening?
Kan de linux software ook op een headless server draaien? Ik zie het hier overal wel genoemd worden, maar op de logitech site was ik het eerder nog niet tegen gekomen. (sowieso is een kopje waarin de serversoftware behandeld wordt wel handig lijkt me)

quote:
Janoz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:25:
Andere vragen...

Is de sqeezebox classic ook te bedienen met de duet afstandsbediening?
SB3 iig wel. Geen idee hoe het met de oudere zit, maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken.
quote:
Kan de linux software ook op een headless server draaien? Ik zie het hier overal wel genoemd worden, maar op de logitech site was ik het eerder nog niet tegen gekomen. (sowieso is een kopje waarin de serversoftware behandeld wordt wel handig lijkt me)
Neem eens een kijkje op http://www.slimdevices.com/ :)

Je hebt gelijk. Ik zat al wat te zoeken bij Logitecvh, maar de meeste van mijn vragen worden bij slimdevices beantwoord.

Blijft staan dat er nog best wel wat meer over de software in de TS kan ;).

quote:
Hoe ze je dat eigenlijk voor je? Het combineren met PopcornHour? Ik zie niet wat daar nu zo speciaal aan is. Je zet ze gewoon naast elkaar en sluit ze beiden op de versterker aan en klaar toch?
Hoe zie ik dat voor me? In de Popcornhour zit een hardeschijf, ik vroeg me dus af of het mogelijk is om van die harde schijf af via de squeezebox muziek te luisteren. Aangezien er een aantal keer PopcornHour een aantal keer genoemd is in dit topic. Vraag ik me af of dit al is geprobeerd?!

Ik heb ook de Duet en die bevalt me prima.
Ik vind alleen dat de Wifi ontvangst van de controller niet echt een feest is.

De controller zit ongeveer 6 meter van mijn Sitecom Wifi router af en geeft dan al dat ie 44% ontvangst heeft.
Op zolder eentje aanschaffen hoef ik dus niet te proberen.
En dat terwijl mijn IBM laptop op zolder een ontvangst van 80% heeft.

Zijn er meerdere die dit hebben, of zoou mijn antenne niet zo best zijn ?

quote:
Ik heb squeezecenter headless draaien op Debian etch op mijn server. Perfect te bedienen met de webinterface. Heropstarten/starten/stoppen met /etc/init.d/squeezecenter via ssh. De muziek staat op dezelfde server op een raid 5 array. Perfect mogelijk dus.

quote:
pollewops schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:11:
De controller zit ongeveer 6 meter van mijn Sitecom Wifi router af en geeft dan al dat ie 44% ontvangst heeft.
Op zolder eentje aanschaffen hoef ik dus niet te proberen.
Je kunt eens spelen met de channels. Sommige channels zijn vervuilerder in een bepaalde omgeving dan andere. Ook is Sitecom niet echt een supermerk als het over wifi gaat...

quote:
canardo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Ik heb squeezecenter headless draaien op Debian etch op mijn server. Perfect te bedienen met de webinterface. Heropstarten/starten/stoppen met /etc/init.d/squeezecenter via ssh. De muziek staat op dezelfde server op een raid 5 array. Perfect mogelijk dus.
Dit klinkt super (vooral omdat ik zelf ook een in de meterkast opgehangen headless debian server met bergen media heb).

Nu moet ik eigenlijk alleen nog een squeezebox hebben :D. Ik denk dat ik eerst maar eens even ga expirimenteren met softsqueeze en hopen dat ik ergens nog iets kan vinden om mijn XBMC XBox in te zetten als een client. Ikzelf vind de afspeelmogelijkheden van muziek een beetje beperkt (geen shuffle, behalve in party mode, maar dan heb je weer alle muziek en het zoeken vind ik soms wat irritant)

@DiMacho:
Owh, ik wist niet dat de PopcornHour zelf ook een dikke HD aan boord had. Ik dacht dat dat meer een netwerk speler was. Vandaar dat ik je opmerking niet helemaal begreep.

quote:
Janoz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:19:
[...]
Ikzelf vind de afspeelmogelijkheden van muziek een beetje beperkt (geen shuffle, behalve in party mode, maar dan heb je weer alle muziek en het zoeken vind ik soms wat irritant)
Geen shuffle? Op mijn afstandsbediening en op de webinterface staat toch wel degelijk een shuffle knop hoor. Of mis ik hier iets? Ik gebruik dit eigenlijk constant. Probeer maar eens met softsqueeze, je zal wel zien.

De beperkingen gaan over XBMC, niet squeezebox ;)

Zo, ik heb de serversoftware geinstalleerd en ga straks de clientsoftware installeren. Eigenlijk ging het installeren heel simpel op debia, alleen het draaien was moeizaam. In het log stond enkel de melding 'squeezecenter died, restarting', en dat dan de hele tijd. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik al iets had draaien op poort 9000, maar dat bleek het niet te zien.

Na wat zoeken bleek dit een bug te zijn icm perl 5.10. Door versie 7.1 (unstable ipv stable) te instaleren was dit opgelost.

Ik heb ook twee SB3's en 1 Duet. Ik ben zeer tevreden over alle twee. SB3 in de keuken/duet in de badkamer, elke morgen half 8, studio brussel streamen, sync op alle twee.

Echt geweldig. Heb ook een Harmony 1000 die ook de SB3 kan bedienen.

Stel gerust vragen over de werking en ervaring.

Zie trouwens ook : Dit topic

Ik heb het nu draaien met een softsqueeze client. Het is even een beetje priegelen (waarom weet ik niet, maar pas bij de derde keer ging de server de collectie scannen) maar dan doet hij het ook.

Ik heb geprobeert om de q-music stream erin te krijgen, maar dit lukte niet helemaal, ondanks dat deze wel gewoon in winamp werkt. (Niet dat ik zelf zo'n q-music fan ben, maar dat is vooral voor de 'vrouw des huises acceptatie mogelijkheid' :) )

Tot slot zou het nog mooi zijn wanneer er een client voor XBMC was die geen vertraging heeft en waarbij de sync optie werkt...

quote:
Janoz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:32:
Zo, ik heb de serversoftware geinstalleerd en ga straks de clientsoftware installeren. Eigenlijk ging het installeren heel simpel op debia, alleen het draaien was moeizaam. In het log stond enkel de melding 'squeezecenter died, restarting', en dat dan de hele tijd. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik al iets had draaien op poort 9000, maar dat bleek het niet te zien.
Dat had ik ook. Erg vervelend is dat. Het ding hield er tijdens het wisselen van een nummer spontaan mee op. Bij het troubleshooten liep ik tegen een ander probleem aan dat bekend blijkt te zijn: dankzij apparmor kon er geen verbinding gemaakt worden met de database. Inmiddels werkt het allemaal weer. Geen idee wat ik nu precies gedaan heb, maar ik ben er wel een uur of drie zoet mee geweest.

Laatst was ik ook al 2,5 uur bezig, toen het updaten van de firmware in mijn afstandsbediening mislukte. Toen ging de boel uiteindelijk weer werken toen ik mijn speler een andere naam gaf :? |:(

Inmiddels is mijn consumentenbeleving wel enigszins negatief beinvloed door deze twee gevallen. Aan de andere kant: als ik merk hoe chagrijnig ik word als het niet werkt, dan blijkt toch wel dat dit apparaatje heel snel een hele belangrijke plaats heeft ingenomen in mijn dagelijks leven. Voor muziekverslaafden als ik is het een werelduitvinding..

quote:
Klein_Kipje schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:00:
Ik heb ook twee SB3's en 1 Duet. Ik ben zeer tevreden over alle twee. SB3 in de keuken/duet in de badkamer, elke morgen half 8, studio brussel streamen, sync op alle twee.

Echt geweldig. Heb ook een Harmony 1000 die ook de SB3 kan bedienen.

Stel gerust vragen over de werking en ervaring.

Zie trouwens ook : Dit topic
Vraagje, ik verhuis in oktober/november naar een nieuwbouw woning, wil dan compleet nieuwe apparatuur. TV Loewe connect, audio, waarschijnlijk Philips HTS8100 en naast een NAS in de meterkast wil ik de mp3 collectie kunnen streamen naar de HTS8100 en eigenlijk alles met 1 afstandbediening bedienen, hoewel de Loewe hoeft niet eens perse.

Kan je met de Harmony 1000 (en eventueel ander model) de squeezebox bedienen, is het mogelijk om op de afstandbediening gewoon door mijn mp3 mappen structuur te bladeren en af te spelen wat ik wil.

En moet de squeezebox hiervoor in het zicht staan, of kan hij ook de kast in.
Aangezien ik de Loewe aan de muur hang met de Philips eronder en eigenlijk niets anders wil zien, onder druk van de vrouw des huizes. ;)

quote:
Roynaldinho schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:09:
[...]
Kan je met de Harmony 1000 (en eventueel ander model) de squeezebox bedienen, is het mogelijk om op de afstandbediening gewoon door mijn mp3 mappen structuur te bladeren en af te spelen wat ik wil.

En moet de squeezebox hiervoor in het zicht staan, of kan hij ook de kast in.
Dit is al meerdere keren in het topic voorbij gekomen!

De klassieke Squeezeboxes (SB3 en eerder) zijn te bedienen met een IR afstandsbediening, dus ook met de universele Harmony afstandsbedieningen. Je zult dan echter op het schermpje van de SB zelf moeten kijken tijdens het bladeren.

De Squeezebox Duet (die met de remote met het schermpje erop) is alleen bedienbaar via wifi. Dat is dus niet te bedienen met een Harmony remote.

quote:
Xander schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:12:
[...]

Dit is al meerdere keren in het topic voorbij gekomen!

De klassieke Squeezeboxes (SB3 en eerder) zijn te bedienen met een IR afstandsbediening, dus ook met de universele Harmony afstandsbedieningen. Je zult dan echter op het schermpje van de SB zelf moeten kijken tijdens het bladeren.

De Squeezebox Duet (die met de remote met het schermpje erop) is alleen bedienbaar via wifi. Dat is dus niet te bedienen met een Harmony remote.
Het scherm van de SB geeft in feite een representatie van de squeezecentre software weer. Wifiapparatuur kan dus, indien er een draadloos netwerk aanwezig is, inloggen op de squeezecentre software waarin ook de SB te bedienen valt. Een goede skin voor de weergave van de software is dan nog een volgend punt.

De duet remote heeft overigens ook een IR zender en beschikt tevens over een DAC. De remote is geprogammeerd in Jive dat een opensourse programmeertaal is. De DAC en de IR zender hebben tot op heden geen functie maar de verwachting is dat de duet nog vele leuke extra functies gaat krijgen.
Al ben ik wel benieuwt wat de accuduur gaat doen als de DAC in de remote wordt geactiveerd :D

Opzet:

Squeezebox
Synology DS207+
Squeezecenter 7.01
Slimserver

Maak zelf ook sinds kort gebruik van de Squeezebox maar wat een heerlijk ding is dat zeg!
Het geluid is al zeer goed te noemen alleen ben ik er nog niet uit wat de uiteindelijke opzet zal worden. Analoog en dan gebruik maken van de interne SB DAC naar de Sony 3200ES receiver of toch digitaal doormiddel van een coax en dan de Receiver het werk laten doen.

Als ik kijk op het forum van Slimserver dan zie je toch meestal analoog als voorkeur maar dan hebben ze ook meestal een aparte voeding plus een externe DAC er op aangesloten.

Heb je een ruim budget dan is dat natuurlijk een mooie set maar goed ik ben zelf al blij met de mogelijkheden die de SB mij op dit moment aanbied.

Die analoge VU meters vind ik persoonlijk zelf heel mooi al vind ik wel dat squeezecenter soms erg traag kan reageren en dan vooral als je deze webbased wilt benaderen.
I

quote:
Mabili schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:40:
Als ik kijk op het forum van Slimserver dan zie je toch meestal analoog als voorkeur maar dan hebben ze ook meestal een aparte voeding plus een externe DAC er op aangesloten.
Come again? 8)7

Ik zou het beide gewoon eens proberen. Ik heb mijn Squeezebox Duet sinds een weekje ofzo ook binnen, geweldig apparaat. :D Maar over de kwaliteit van de ingebouwde DAC ben ik niet echt tevreden. Moet toegeven dat ik de analoge uitgangen ook alleen met de bijgeleverde dropveter heb uitgeprobeerd, maar ik heb hem toen toch maar snel digitaal aangesloten op mijn receiver. En 't is niet alosf mijn Pioneer receiver zulke geweldige DAC's heeft.

ik heb ook een Duet, geweldig zeg. streamer de steam

Ik heb de squeezebox3, echt een geweldig concept. Het enige dat mij niet fijn wil lukken, is het doorspoelen. Is er maar 1 snelheid (welke ik nogal traag vind) of is er een manier voor? Want het gebeurt mij regelmatig dat ik 'hard' doorspoel naar het volgende nummer.

Heeft iemand weet van leverproblemen ivm de squeezebox? Ik heb eind mei eentje besteld, maar dat ding wil maar niet binnenkomen in de shop...

Het ligt er heel erg aan waar je besteld...

Ik zie zo bij een aantal winkels waarvan ik weet dat de voorraadstatus iets betekent staan dat ie op voorraad is (CoolBlue bijvoorbeeld, nu besteld = morgen in huis). Dat zijn alleen vaak niet echt de prijsvechters. ;)

quote:
cman schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:37:
Heeft iemand weet van leverproblemen ivm de squeezebox? Ik heb eind mei eentje besteld, maar dat ding wil maar niet binnenkomen in de shop...
Wat Xander eigenlijk ook al zegt. Veel winkels gaan erg onder de adviesprijs zitten en bouwen op die manier backorders op. In Juni was de duet twee weken niet leverbaar, maar nu is hij gewoon weer in het land. Bedrijven die `m onder de adviesprijs van 389,- (voor de duet) verkopen, kunnen wel eens leveringsproblemen hebben ;)

quote:
Xander schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:36:
Het ligt er heel erg aan waar je besteld...

Ik zie zo bij een aantal winkels waarvan ik weet dat de voorraadstatus iets betekent staan dat ie op voorraad is (CoolBlue bijvoorbeeld, nu besteld = morgen in huis). Dat zijn alleen vaak niet echt de prijsvechters. ;)
Toevallig net bij http://www.sallandautomatisering.nl besteld, kreeg meteen een mail dat ie verstuurd was, voor 190 euro inclusief verzendkosten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: