Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

zolang het spul niet te warm wordt is 1.50 volt prima. Mijn E6300 draait daar ook op. Pas bij de nieuwere steppings zie je dat het voltage wat lager uitvalt voor dezelfde snelheid :)

quote:
R-O-Y schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:56:
zolang het spul niet te warm wordt is 1.50 volt prima. Mijn E6300 draait daar ook op. Pas bij de nieuwere steppings zie je dat het voltage wat lager uitvalt voor dezelfde snelheid :)
Dankje voor je reactie! Dan push ik em nog iets verder :)!

Warmte is nog geen probleem zit nu stressed met redelijke oc pas op 45 graden. En heb in de zijkant 2x 14cm en daar vlak boven in de bovenkant ook 2x 14cm en dan nog 1x 12 voor 1x 12 achter.

Maar bedankt dan ga ik het nog even proberen

Edit: Jammer maar er zit niks meer in! Denk dat ik maar rond de 3GHz blijf draaien op zon 7x 430-440 :(

Edit2: Of is 6x500 nog een optie? Is 500 te veel om constant te blijven draaien als dat stabiel draait. Hij wil namelijk wel 460 dus met een klein beetje geluk ook 500.

Edit3: Mn geheugen wil niet op 1000 draaien dus ik houd het maar op 7x 430 :) @ 1.5v bios

Goedenavond!

Ik zit ook te spelen met een E8400 en 2x corsair XMS2 800 geheugen op een gigabyte DS4, maar het overclocken wil nog niet echt lukken..
Tenminste om em stabiel te krijgen in orthos... Small FF gaat prima, maar een Blend draaien dan freezed ie na een paar mins. Op 3,9Ghz zit ik nu.

Mijn conclusie is dan de memory.. klopt dat? Wat kan ik eraan doen?
Timings heb ik al op auto staan (5-5-5-18 uit mijn hoofd)

Zit al op hoge volts
CPU 1.4v
Mem 2.1v

Heb trouwens wel mijn stepping aan staan zit ik me nu te bedenken, zou dat het kunnen beinvloeden??

graag jullie expertise!

quote:
eddyd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:41:
Goedenavond!

Ik zit ook te spelen met een E8400 en 2x corsair XMS2 800 geheugen op een gigabyte DS4, maar het overclocken wil nog niet echt lukken..
Tenminste om em stabiel te krijgen in orthos... Small FF gaat prima, maar een Blend draaien dan freezed ie na een paar mins. Op 3,9Ghz zit ik nu.

Mijn conclusie is dan de memory.. klopt dat? Wat kan ik eraan doen?
Timings heb ik al op auto staan (5-5-5-18 uit mijn hoofd)

Zit al op hoge volts
CPU 1.4v
Mem 2.1v

Heb trouwens wel mijn stepping aan staan zit ik me nu te bedenken, zou dat het kunnen beinvloeden??

graag jullie expertise!
FSB:RAM divider 1:1?
Memtest86+ eens draaien, weet je zeker dan het aan je geheugen ligt.
Is het het geheugen dan timings slapper of meer Vmem of allebei. :)

quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:49:
[...]

FSB:RAM divider 1:1?
Memtest86+ eens draaien, weet je zeker dan het aan je geheugen ligt.
Is het het geheugen dan timings slapper of meer Vmem of allebei. :)
Divider staat op 5:6 ?
verder geeft CPU-z 5-7-7-24

ik heb geen floppy drive meer in mijn pc.... is ff kijken hoe ik memtest nu gestart krijg usb ofzo .. ;-)
thx for the tip btw.

Aanvulling: is ook CD geworden.... ff rebooten! (zie volgende msg)

quote:
eddyd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Divider staat op 5:6 ?
verder geeft CPU-z 5-7-7-24

ik heb geen floppy drive meer in mijn pc.... is ff kijken hoe ik memtest nu gestart krijg usb ofzo .. ;-)
thx for the tip btw.
CD is makkerlijker. ;)

Net even die memtest gedraaid, gaat iets van 4 a 5 mins goed, maar dan hangt ie!
Ik heb dan 0 errors... slaat dat programma wel meer vast?

Wat kan ik nu het beste doen? :?

quote:
eddyd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:39:
Net even die memtest gedraaid, gaat iets van 4 a 5 mins goed, maar dan hangt ie!
Ik heb dan 0 errors... slaat dat programma wel meer vast?

Wat kan ik nu het beste doen? :?
Je kan op kijken of het geheugen wel met een 1:1 divider door memtest komt. ;)
Je kunt er iets meer volt opzetten als het voorgaande niet helpt of de timings nog losser instellen.

quote:
dezejongeman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:20:
[...]

wat is dan de reden dat mijn e6300 niet verder wil dan 2500mhz en een beetje.
ocz ati crosfire modulles kit van 2gb
mobo asus p5b 965p chipset.
voltages van zowel geheugen 2.4v en proc weet ik zo niet omhoog geduwd.

of heb ik dan gewoon een slechte batch proc
Ik kreeg mijn E6300 zonder problemen op 2800GHz i.c.m. 800MHz zonder voltages te verhogen. Was er gelijk blij mee en heb dan ook verder niet gezocht waar de grenzen lagen :) (toch maar eens zoeken naar een leuk 2dehands 775 bordje :)

quote:
-The_Mask- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:25:
[...]

Je kan op kijken of het geheugen wel met een 1:1 divider door memtest komt. ;)
Je kunt er iets meer volt opzetten als het voorgaande niet helpt of de timings nog losser instellen.
Mijn mem zit al op 2.1v is verhogen nog wel verantwoord?
Het terug zetten op 1:1 heeft gewerkt, memtest gaat nu goed.. alleen zit ik op 'maar' 440 Mhz met mijn geheugen.
Timings 5-6-6-20

Hoe krijg ik het beste mijn memory zo maximaal mogelijk, is daar wat over geschreven ergens?
Heb al aardig gezocht op internet...
Of heb ik de verkeerde memory modules gekocht?

Je geheugen is toch ook maar 800MHz DDR2? Dus dan lijkt me 440 prima, dat moet dat corsair geheugen ook best trekken op 2.1V. Ik vind het niet zo vreemd dat je met memtest fouten krijgt als je geheugen 5:6 loopt bij een FSB van 440, dan klokt het geheugen 528MHz. Dat is best een finke OC van je geheugen... meen ik.

Dus het lijkt me of experimenteren met lossere timings of sneller geheugen. Hoever kan je door met 1:1 dan?

quote:
eddyd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:29:
[...]

Mijn mem zit al op 2.1v is verhogen nog wel verantwoord?
Het terug zetten op 1:1 heeft gewerkt, memtest gaat nu goed.. alleen zit ik op 'maar' 440 Mhz met mijn geheugen.
Timings 5-6-6-20

Hoe krijg ik het beste mijn memory zo maximaal mogelijk, is daar wat over geschreven ergens?
Heb al aardig gezocht op internet...
Of heb ik de verkeerde memory modules gekocht?
Omdat het DDR (double data rate) geheugen is draaid het eigenlijk al op 880MHz dus je overklokt het geheugen al met een 5:6 divider overklok je het geheugen gewoon te veel over. ;)

Is er verder nog iemand die een van die ¤39,- E6300'jes heeft gekocht via Azerty?

Ik heb deze nl. gekocht als upgrade voor mijn E2160. ¤50,11 inclusief verzenden, een E6300 tray. Heb verder Corsair XMS2 C4 675Mhz 2GB en een GA-P35C-DS3R.
OC resultaten (alles behalve laatste zijn stabiel):

7x266 - 0.9V (minimaal op mijn bord)
7x333 - 1.025V
7x400 - 1.15V
7x450 - 1.2375V
7x500 - 1.300V

Alleen is de laatste niet echt stabiel dus ook niet geperfectioneerd. Muis blijft haperen etc. etc. Ik denk dat het door mijn geheugen komt. 7x450 gaat nog aardig, maar geeft weer problemen in Orthos memory test, zelfs op 2.2V en 6-7-7-20. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar goed 2x2GB PC6400 geheugen dat nog richting 500Mhz doet, of wat PC8500 geheugen. Maar ik vond het eigenlijk monsterlijke resultaten gezien wat ik tot nu toe heb gemerkt van OC capaciteiten van andere E6300's.

Ik doe nu dus 7x400 op 1.15V met geheugen op 800Mhz, 4-4-4-12, 2.0V. Temps zijn 34/35 idle en 38/39 load, met een Scythe Katana II, een dikke klodder Arctic MX-1 (met een dun laagje, wat overal geadviseerd wordt, krijg ik idle 45+ en load 55+) en twee 120mm casefans in mijn Antec Sonata III.

Jij hebt geluk, ze zijn al niet meer leverbaar :P Deze is ook wel leuk en goedkoop: http://azerty.nl/8-291-71150/core-2-duo.html

Wat voor batch en revisie is dat ding? Mijn B2 E6300 heeft voor (stabiel) 7*500 namelijk 1.50 volt nodig. Die jij nu hebt doet het heel lekker op lage voltages! :)

quote:
R-O-Y schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:04:
Jij hebt geluk, ze zijn al niet meer leverbaar :P Deze is ook wel leuk en goedkoop: http://azerty.nl/8-291-71150/core-2-duo.html

Wat voor batch en revisie is dat ding? Mijn B2 E6300 heeft voor (stabiel) 7*500 namelijk 1.50 volt nodig. Die jij nu hebt doet het heel lekker op lage voltages! :)
Ik heb die E2160 ook al besteld voor mijn vader. Hoop dat die ook goed OC't :P

Ik zal thuis even kijken wat voor batch en revisie het zijn. In ieder geval denk ik dat het safe is om te zeggen dat ik voor 100% OC stabiel ga op stock :P (alleen nog wat PC8500 geheugen...)

quote:
Gamesua schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:05:
Is er verder nog iemand die een van die ¤39,- E6300'jes heeft gekocht via Azerty?
Ja ik. ;)
Is alleen nog niet binnen omdat er ook andere dingen bij zitten.

quote:
Gamesua schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:08:
[...]

Ik heb die E2160 ook al besteld voor mijn vader. Hoop dat die ook goed OC't :P

Ik zal thuis even kijken wat voor batch en revisie het zijn. In ieder geval denk ik dat het safe is om te zeggen dat ik voor 100% OC stabiel ga op stock :P (alleen nog wat PC8500 geheugen...)
Ik zat ook over die 2160 te denken. Maar toen bedacht ik me dat ik al teveel cpu's in huis heb. Vind het wel leuk om ze lekker te klokken :P Alleen hebben de meeste een fsb-wall waar je net niks mee kan. Als je resultaten hebt zeker even posten dus. Kan altijd van gedachten veranderen O-)

quote:
R-O-Y schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:47:
[...]

Ik zat ook over die 2160 te denken. Maar toen bedacht ik me dat ik al teveel cpu's in huis heb. Vind het wel leuk om ze lekker te klokken :P Alleen hebben de meeste een fsb-wall waar je net niks mee kan. Als je resultaten hebt zeker even posten dus. Kan altijd van gedachten veranderen O-)
Ze zouden morgen binnenkomen, maar ze hebben nog niets verstuurd omdat ze mijn overboeking van gister (via internet) nog niet binnenhebben :( Dus de eerste resultaten zullen op zijn vroegst overmorgen zijn, als ik al toekom aan OC'en :P

Overigens is de E6300 ook een B2, maar batch kan ik zo niet kijken omdat ik er geen doos bij heb en geen zin heb om mijn systeem weer uit te bouwen als ik de koeler eruit haal (pushpinnen werken niet in mijn kast: passief koelblok mobo, geheugen met uitstekende koeling, allemaal kabels, voeding boven koeler, casefan, blabla.. bovendien liggen 2 van de pushpinnen nog onder de fan van mijn cpukoeler, dus het is echt onmogelijk om het vast te krijgen).

quote:
-The_Mask- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:00:
[...]

Omdat het DDR (double data rate) geheugen is draaid het eigenlijk al op 880MHz dus je overklokt het geheugen al met een 5:6 divider overklok je het geheugen gewoon te veel over. ;)
Oh OK, ik dacht dat die 800 stickies wel de 1000 konden halen.... maar dat was toch iets te veel gevraagd! hahaha

Thx voor de tips, ik ga nog wel ff wat spelen met de Mhzen en de timings!

Edit:
Hmmm 4-4-4-12 timings wil ie niet meer opstarten (op 450Mhz) hahahaha

quote:
lredev schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:49:
Je geheugen is toch ook maar 800MHz DDR2? Dus dan lijkt me 440 prima, dat moet dat corsair geheugen ook best trekken op 2.1V. Ik vind het niet zo vreemd dat je met memtest fouten krijgt als je geheugen 5:6 loopt bij een FSB van 440, dan klokt het geheugen 528MHz. Dat is best een finke OC van je geheugen... meen ik.

Dus het lijkt me of experimenteren met lossere timings of sneller geheugen. Hoever kan je door met 1:1 dan?
Ga ik doen, ik zal ff spelen met de 1:1 ratio en timings ;-)

Had de timings (conform specs) op 4-4-4-12 gezet, verder geen overclock, dan doet memtest het goed, maar zet ik de ratio naar 1:1 (cpu 400 Mhz) dan krijg ik direct al een lockup na 5 mins memetest, is dat normaal dat ik nu al mijn timings losser moet zetten?

quote:
Gamesua schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:05:
ik heb er ook een gekocht! :) ik hem m nog niet getest. heb maandag een msi 975x platinum pe
van R-O-Y gekocht voor 60,- (kwam thuis en zag op pricewatch dat pchut ze in de aanbieding had gedaan voor 53,-, maar met verzend zou ik ietsje hoger komen)
en 2x1Gb corsair twinx pc26400 4-4-4-12 voor 50,-met 2x X1800XT 512Mb. ben benieuwd hoe ver die van mij komt. mijn eerste C2D.

eerst maar dit topic goed doorlezen. :P

Gewoon minimaal voor 500 * 7 stabiel gaan :P Moet best te doen zijn. Dan heb je voor die paar grijpstuivers echt een snelle cpu erin zitten. Dat is goedkoper dan de gemiddelde celeron, vind het wel jammer dat ik dat gemist heb. Nu staan ze al op niet meer leverbaar :+

Wel leuk om te zien dat dit topic weer een beetje leven krijgt, zo oud is deze serie tenslotte nog niet :9

quote:
eddyd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Ga ik doen, ik zal ff spelen met de 1:1 ratio en timings ;-)

Had de timings (conform specs) op 4-4-4-12 gezet, verder geen overclock, dan doet memtest het goed, maar zet ik de ratio naar 1:1 (cpu 400 Mhz) dan krijg ik direct al een lockup na 5 mins memetest, is dat normaal dat ik nu al mijn timings losser moet zetten?
Denk dat je het nb voltage wat hoger moet zetten. Je geheugen loopt gewoon volgens spec op 800mhz (toch? of moet daar 4000Mhz staan?) dus denk dat je northbridge het moeilijk heeft met de hogere fsb.

Ene goeie avond :p

na ruim een jaar men E6700 2.66Ghz te laten draaien, had ik nog eens zin om mijn overclockkunstjes boven te halen, daar waar deze over een jaar gestopt waren, namelijk aan een schamele 2.99Ghz.
De reden hiervan was dat ik hem écht niet stabiel kreeg op 3.00Ghz...
Ik had echt alles geprobeerd waar ik toen op kon komen... voltages van alles verhogen, timings losser zetten,... noem het maar op, niet stabiel te krijgen.
Daarom, omdat ik 330mhz écht niet de moeite vondt om te overclocken, maar terug geklockt, en de 2.66 gehouden.

Nu, een jaar later, en zo veel wijzer (wat je allemaal niet kan leren van GoT te lezen :o ) heb ik dus weer 3.00 Ghz niet stabiel gekregen.
Ik werd echt gek! Tot ik het idee kreeg om eens wat hoger te gaan, dit gedaan, en ik draai nu 3020Mhz, lekker stabiel (alleja, nu al 45 minuten orthos, waar anders nog geen 2 minuten)

Nu vraag ik mij af... WAAR the hell zou dit aan kunnen liggen? :o

setup:

Asus P5N32-E SLi (680i)
C2D E6700 met een scythe infinity
2x1GB corsair 667 Mhz CL4 (tegen aug. 4GB PC6400)
corsair 520watt voeding
8800GTX'je
raptor 36GB
1x320GB
3x500GB
Windows XP

en dit allemaal mooi ingepakt in een stackertje ^^

Greetz, Veekaa

Waarschijnlijk een FSB hole, frequentie waar mobo/cpu niet goed werkt. Komt wel eens vaker voor soms is het op te lossen door een bios update. :)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: