Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik heb goede ervaringen met LG monitors in het verleden. Zo goed dat ik nu 3 LG monitors in bezit heb. 8)7

Ik wou mijn oude Samsung 32" HD-Ready TV vervangen voor een grotere model om plezier te kunnen beleven aan Bluray.

Ik heb een maand geleden een nieuwe LG 42LY95 (mijn eerste LG TV) gekocht. De reden voor deze aanschaf was:
  • Full HD resolutie 1080P :9~
  • 10bit Panel
  • Faroudja DCDi
  • TruC
  • Wide Color Gamut
  • 24p modus voor Bluray films
Na calibratie, heb ik nu de beste (naar mijn inziens) instellingen gevonden. Problemen met Backlight leakage heb ik geen last van (mijn oude Samsung had daar erg last van). Het is in het begin wel even wennen met de remote. Drukte steeds 'Power off' als ik van ingangen wil wijzigen (ben nog steeds aan de Samsung knoppen gewend) :) .

Al met al, ben ik ontzettend tevreden met mijn aankoop. Totaal geen miskoop voor mij...

LG respect _/-\o_

Foto van de toestel:
http://geizhals.at/img/pix/250260.jpg

Ik heb al een tijdje (10 maanden) een 32 inch van LG destijds gekocht voor 575 euries. Extreem tevreden over beeldkwaliteit en alles wat je maar kan bedenken, xbox op 720p geweldig.

MAAAAR.. ja off course, nu niet ik maar mijn vrouw begint te klagen dat deze tv de slaapkamer waar deze hangt te warm wordt door de tv... nu wrodt de tv zelf niet "heet" je kan hem gewoon aanraken maar ik voel wel een warmte afstralen van de tv.

Is er iets wat hier aan te doen is door bepaalden instellingen?? of is dit een fact of live? Hij hangt plat tegen de muur met een beugel die op de minimale afstand van de muur hangt. (kan niet verder van de muur anders kan ik neit meer langs het bed lopen) Kamer is 3.5 bij 2.5 meter.... dus niet echt klein.

Acties: [quote]

Door: koffieboontje

quote:
JesterRace schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:54:
Ik heb al een tijdje (10 maanden) een 32 inch van LG destijds gekocht voor 575 euries. Extreem tevreden over beeldkwaliteit en alles wat je maar kan bedenken, xbox op 720p geweldig.

MAAAAR.. ja off course, nu niet ik maar mijn vrouw begint te klagen dat deze tv de slaapkamer waar deze hangt te warm wordt door de tv... nu wrodt de tv zelf niet "heet" je kan hem gewoon aanraken maar ik voel wel een warmte afstralen van de tv.

Is er iets wat hier aan te doen is door bepaalden instellingen?? of is dit een fact of live? Hij hangt plat tegen de muur met een beugel die op de minimale afstand van de muur hangt. (kan niet verder van de muur anders kan ik neit meer langs het bed lopen) Kamer is 3.5 bij 2.5 meter.... dus niet echt klein.
Moet je eens Mediamarkt Eindhoven inlopen als het buiten 30°C is, heerlijke verkoeling als je binnenstapt, totdat je naar de tv-hoek gaat waar ± 60/70 van die schermen volop staan te loeien, dan ga je kapot!! Zo'n LCD scherm straalt gewoon warmte af. Dus een fact of life, je doet er niks aan.

Gemiddeld gebruik ligt denk ik tussen de 100 en 200W, waarvan vrijwel alles in warmte omgezet wordt. Dus vergelijkbaar met twee tot drie gloeilampen van 60W ongeveer.

Helaas idd ik las ergens dat er wel dat er door bepaalde settings op bepaalde tvs uit te zetten deze minder hoeften te processen en dus minder warmte afgaven... zal wel weinig uitmaken... trekt ze maar wat kleding uit :)

Kan iemand mij uitleggen hoe de DTV functie werkt die in de meeste LG's zitten ? Ik kan er in de handleiding weinig over vinden.. Volgens mij is het een DVB-T ontvanger, maar is hier nog een aparte antenne voor nodig ofzo ?

Yup, even richting electronica zaak en een antenne aan je TV plakken. In theorie kan het ook via een ouderwetse TV antenne maar de losse 'digitenne' antennes werken beter en zijn ook wat compacter :) Je hebt dus alleen de antenne nodig, geen decoder, tuner of wat dan ook.

Maar eehm, verder niemand last van het probleem dat de TV aangaat zodra er een willekeurig infrarood signaal langs komt?

quote:
Wilde schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:14:
Kan iemand mij uitleggen hoe de DTV functie werkt die in de meeste LG's zitten ? Ik kan er in de handleiding weinig over vinden.. Volgens mij is het een DVB-T ontvanger, maar is hier nog een aparte antenne voor nodig ofzo ?
Mijn LG heeft een PCMCIA CableCARD slot voor DTV/FreeView. Hoewel je dit in NL (volgens mij) niet eens kan gebruiken (ga naar http://www.hdtvexpert.com/pages/cablecard.htm voor meer informatie - in het Engels).

Ik heb echter wel DTV via Ziggo (@Home) via een Samsung STB.

Ik ben van plan om morgen de LG 26 LC51 BB, hij krijg opzich wel goede reviews als ik het zo doorlees dus dit is voor mij als student wel een goede keuze om eindelijk eens van dat bakbeest af te komen die ik nu al jaren heb staan. Nu is mijn vraag of mensen hier ervaring met deze tv hebben?

Daarnaast wil ik ook speakers gaan aansluiten maar om eerlijk te zijn ben ik daar zo leek in als het maar kan dus heb ik totaal geen idee waarop ik moet letten. Ik ben er ook niet uit of ik wel of geen surround wil de kamer is er opzich geschikt voor ( slaapkamer ) maar zo lees ik ook dat hij 2 speakers ook aardig geluid kan komen.

Gezien de ruimte en zit afstand zou ik liever zelf voor 2 speakers naast mijn tv willen plaatsen, maar naar wat moet ik dan kijken en hoe zit het dan met de aansluitingen is dit tulp of zijn dat van die losse draden ? En heb je hier voor een reciever / versterker nodig of kunnen deze ook gewoon aangesloten worden op een nog te halen dvd speler?

Ik heb van de week een LG 32LC52 gekocht, voor 399,-, Nette prijs ofnie? :P

http://www.electromania.be/images/32LC52.jpg

Heb geen digitale tv (moet nog komen), en de tv is best aardig in het weergeven van het analoge signaal. De kabels en splitters die ik hier in huis heb liggen zijn niet van superkwaliteit, dus het valt me allemaal 100% mee. 720p filmpje op deze tv is kwijlen met de mond open :P

Beste lg liefhebbers,

Afgelopen week is mijn oude breedbeeld (met achterkast) gesneufeld. Ik ben dus toe aan een nieuwe lcd tv (32"). Op www.voordeelhalen.eu heb ik enkele tv gezien die mij aanstaan (tot circa 550 euro). Ik heb adviezen gevraagd bij verschillende zaken, deze gaven allemaal weer dat de 32lc51 een veroudert model is welke niet meer wordt ingekocht. Hier is een discussie gaande wat het verschil is tussen een lc51 en lc52...weet iemand het al? En hoe zit het met de 32LB75? is dit een soortgelijk model?
Nu zag ik op kieskeurig ook een nieuw model (tevens wordt deze in de VS gepresenteerd als splinternieuw) 32lg3000! helaas zijn hierover nog geen meningen of review?
Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaringen met deze 32lg3000? Of heeft iemand adviezen voor alternatieven? (graag met motivatie)

bvd.

Groet Rupert

quote:
RupertB2511 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:39:
Beste lg liefhebbers,

Afgelopen week is mijn oude breedbeeld (met achterkast) gesneufeld. Ik ben dus toe aan een nieuwe lcd tv (32"). Op www.voordeelhalen.eu heb ik enkele tv gezien die mij aanstaan (tot circa 550 euro). Ik heb adviezen gevraagd bij verschillende zaken, deze gaven allemaal weer dat de 32lc51 een veroudert model is welke niet meer wordt ingekocht. Hier is een discussie gaande wat het verschil is tussen een lc51 en lc52...weet iemand het al? En hoe zit het met de 32LB75? is dit een soortgelijk model?
Nu zag ik op kieskeurig ook een nieuw model (tevens wordt deze in de VS gepresenteerd als splinternieuw) 32lg3000! helaas zijn hierover nog geen meningen of review?
Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaringen met deze 32lg3000? Of heeft iemand adviezen voor alternatieven? (graag met motivatie)

bvd.

Groet Rupert
Ik heb zelf de 32LC 51 en ben daar zeer tevreden over. Je vraagt het verschil tussen de 52 en 51
De 52 heeft een lagere helderheid 450 cd/m² om 500 cd/m², het verschil is echter nauwelijks merkbaar. Ook heeft de 52 boxen van samen 20 watt, ipv 14 bij de 51. Je zou kunnen kijken of dit verschil in spec's het verschil in prijs de moeite waard is. De 32LC51 is trouwens ook pas in 2007 geintroduceerd. Dus die LCD's hebben een korte productie duur als hij nu al eol is.

Ik ben van plan de 37LG5000 aan te schaffen. Weet iemand of deze pixel mapping 1:1 via HDMI ondersteund?
Ik zie wel iets in de manual staan van "scannen".

De volgende keuze heeft tot gevolg dat u het
beeld in de beste kwaliteit ziet zonder dat het
originele beeld in hoge resolutie vermindert.
Let op: Als het originele beeld ruis bevat, ziet
u ruis aan de beeldranden.

Wie weet hier een antwoord op?

Alvast bedankt.

Colfax

quote:
Colfax schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:40:
Ik ben van plan de 37LG5000 aan te schaffen. Weet iemand of deze pixel mapping 1:1 via HDMI ondersteund?
Ik zie wel iets in de manual staan van "scannen".

De volgende keuze heeft tot gevolg dat u het
beeld in de beste kwaliteit ziet zonder dat het
originele beeld in hoge resolutie vermindert.
Let op: Als het originele beeld ruis bevat, ziet
u ruis aan de beeldranden.

Wie weet hier een antwoord op?

Alvast bedankt.

Colfax
Volgens de officiele LG website niet (http://uk.lge.com/products/model/detail/lcdtv_37lg5000.jhtml)

Op de site van media markt Leeuwarden hebben ze nu een 42pg100 voor 666 euro!
Alleen ik vroeg mij af welke serie het nou officieel was, want ik kan hem niet terug vinden op de site van LG zelf.

Alvast bedankt.

Wil iemand eens zijn/haar waarden plaatsten voor de configuratie van de LG LCD TV?

Contrast 88
Brightness 66
Colour 70
Sharpness 75
Tint 0

Zo heb ik het nu maar verwacht dat het wel beter kan!

quote:
Ik heb 'm inmiddels gekocht en hij heeft het zéker wel. Het heet inderdaad "scannen".
Hij neemt het beeld van mijn pc 1:1 over in 1080p 50Hz, perfect helder beeld :9~ :9~ :9~

Colfax

Ik heb gister een 37LG3000 gekocht, maar elke keer als ik de beeldinstellingen en verhoudingen heb ingesteld, schiet de tv vanzelf terug naar fabrieksinstellingen. Niet gelijk, maar na een minuut of 5 ~ 10. Redelijk irritant. Ik heb de handleiding gelezen maar kon hierover niks terugvinden. Ook in het menu zag ik niets wat ermee te maken kon hebben.

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit komt?

Ik heb een 32LC51 en heb een probleem. Als ik 1360*768 aanbied op de hdmi input dan zijn heel veel opties zoal XD en hoeveelheid kleur niet meer in te stellen. Is de hoeveelheid kleur over een hdmi input eventueel in te stellen in het service menu. Kan al in het service menu komen. Ben alleen bang om iets te mollen.

Wij hebben sinds een aantal maanden een LG 32LC41 maar we zijn niet helemaal tevreden over de kleuren. Wit is niet echt wit en het lijkt alsof er een lichte groene waas over het scherm zit. Ik heb al tig keren gespeeld met de kleuren maar ik kom er niet uit.

Kan iemand zijn/haar kleuren instellingen eens geven? Dan kan ik kijken of dit een beter resultaat opleverd.

LG is niet echt een populair merk bij tweakers met LCD tvs zo te zien. Had ik niet echt verwacht als ik lees dat de 42LG5020 beste koop is volgens PCM. De 5000 serie moet dan toch best wel een goede zijn qua prijs/kwaliteit verhouding. Ben zelf ook wat meer naar de 5000 serie aan het kijken daardoor. Niet veel mensen die hier iets over te zeggen hebben? :D

Ik ben misschien van plan om de LG 32LG3000 te kopen.

Hier wil ik mijn X360 aan hangen mbv VGA.
En een pc'tje. Maar aangezien de VGA dan al bezet zal zijn wil ik deze aansluiten op een hdmi ingang. Nou was mijn vraag; Krijg ik dan wel de resolutie van 1366 x 768. Want het moet er natuurlijk wel scherp uitzien.

Wat mij nog een beetje weerhoud om de 32LG3000 te kopen is het feit dat deze geen Pic. and Pic. heeft zoals de Samsung's. Deze functie lijkt mij erg tof.

Ik heb gister bijna een 37LG5000 gekocht bij Saturn in groningen. Prachtig apparaat met bijna een meter beeldbuis en full-HD voor ¤999 . Ik heb ook zitten kijken naar een vergelijkbare samsung die er stond, maar het beeld leek er net iets slechter, en ook vond ik het TV-menu niet zo goed. Geen idee meer welk type het was maar hij was voor bijna dezelfde prijs bij saturn. Vooral het quick-input menu van de LG lijkt me handig, vooral omdat er straks een wii, PS3, X360, dvd speler,settopbox en nog wat oude consoles aan gaan hangen.

Anyway natuurlijk hadden ze de 37LG5000 niet op voorraad. Dan maar bestellen via internet, wat ook tot ¤200 goedkoper blijkt. Nu nog kiezen vanaf welke shop. Waarschijnlijk kies ik 4launch omdat de rest niet altijd even goed beschreven staat in de shopreviews, of heeft iemand anders een tip waar het te bestellen?

quote:
MethodP schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:25:
Ik ben misschien van plan om de LG 32LG3000 te kopen.

Hier wil ik mijn X360 aan hangen mbv VGA.
Waarom niet via HDMI?
quote:
En een pc'tje. Maar aangezien de VGA dan al bezet zal zijn wil ik deze aansluiten op een hdmi ingang. Nou was mijn vraag; Krijg ik dan wel de resolutie van 1366 x 768. Want het moet er natuurlijk wel scherp uitzien.
Ja hoor, de resolutie kun je idd selecteren, ik had de keuze uit 4 verschillende voor mijn lapdoos (HP nc6120)
quote:
Wat mij nog een beetje weerhoud om de 32LG3000 te kopen is het feit dat deze geen Pic. and Pic. heeft zoals de Samsung's. Deze functie lijkt mij erg tof.
Mjah, ik mis hem niet, ik heb hem dan ook gekocht voor de ingebouwde DVB tuner trouwens ;).

Zie hier mijn review van dit toestel: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical

quote:
Diabolical schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:12:
[...]

Waarom niet via HDMI?

[...]

Ja hoor, de resolutie kun je idd selecteren, ik had de keuze uit 4 verschillende voor mijn lapdoos (HP nc6120)

[...]

Mjah, ik mis hem niet, ik heb hem dan ook gekocht voor de ingebouwde DVB tuner trouwens ;).

Zie hier mijn review van dit toestel: productreview: LG 32LG3000 review door Diabolical
thanks voor je reactie. Me xbox heeft geen hdmi output, dus kan via component maar ik heb al vga kabel dus vandaar. Misschien later nog component, maar denk niet dat het erg veel verschil uit zal maken.

Ik heb aan digitale tuner niet echt veel, althans nog niet. En eigenlijk maakt dat pic. in pic. mij ook niet zo veel uit. Het is een leuke feature, maar je kan net zo goed zappen.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: