Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Zojuist heb ik al wat rondgezocht in dit topic maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vraag.
Mijn films zijn meestal complete dvd's in z'n VIDEO_TS map.
Als ik nu in mijn movie database een film toevoeg dan moet ik bij file een bestand selecteren.
( standaard een .avi )
Welke moet dat zijn ? VTS_01_0.vob werkt niet of een andere vob bestand.

Als ik in MP in mijn mappen kijk bij shares werkt het prima.
Codecs werken dus. Of is het de bedoeling dat die dvd's in een iso bestand staan en dan met daemon tools mounten ?

Casema (ziggo) geeft op het moment ook het kanaal Nederland 1 HD door, ik kan scannen wat ik wil maar ik kan het niet tevoorschijn halen. Is er soms een andere transponderlijst voor nodig?
History channel HD kan ik trouwens ook niet vinden :?

Mag toch hopen dat ik binnenkort wel Eurosport HD kan scannen ;(

Oeps, heb iets te vroeg geblerd, zat in de verkeerde groep te kijken :$ :$

quote:
Doojoo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:13:
Ik heb geprobeerd om rollup2 voor MCE2005 te installeren maar dat lukt niet bij XP.

Wie helpt me op weg, zodat ik MP goed kan gebruiken?
In MediaPortal Config (onder Remote) wel een vinkje gezet bij MC Remote neem ik aan ?
ik gebruik de harmony en die werkt hier perfect.

Het 'blijven hangen' van de button (tijdens indrukken op de remote) is een bekend probleem...

Welke controls zijn er voor subtitles in MP? Kan je bijv on the fly subtitles vergroten, verplaatsen en syncen in MP? Dit gaat in vista media center.. (ffdshow controls)

quote:
Justchill schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:26:
Welke controls zijn er voor subtitles in MP? Kan je bijv on the fly subtitles vergroten, verplaatsen en syncen in MP? Dit gaat in vista media center.. (ffdshow controls)
Je kan in MP ook de ffdshow decoder selecteren en zo je subtitles weergeven. Werkt perfect.

@Justchill:
On the fly aanpassen kan geloof ik niet...

Volgens mij ook niet, maar als je kijkt naar keyboard shortcuts dan zie je dat subtitle sync bij de mogelijke opties voor toewijzingen staat. Ik heb er verder nog niet naar gekeken, maar ik denk dat je de functie wel kunt toewijzen aan een toets of knop en dan hetzelfde kunt bereiken tijdens het afspelen.

quote:
Tim812 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:17:
Goedeavond!

Ik ben er dit weekend eindelijk aan toe gekomen MP opnieuw te installeren en heb nu MP RC 1.0.0 geinstalleerd met mediaportal-svn-05-23-2008--22-51-Rev19158. Ik heb nu echter een probleem met de subtitles.

Probleem:
Wanneer ik de subtitles aanzet kan ik 1 maal een film starten, die speelt ie dan prima af met subs. Echter daarna speelt geen enkele film meer af. Als ik een film (x264, divx) of tv-serie wil starten springt hij direct terug naar het menu.

Ik heb de subtitles als volgt aangezet:
1. Configuration - Movies - Subtitles: Show subtitles aanvinken.
2. Configuration - Movies - Movie Post Processing - DirectVobsub (autolading) activeren.

Configuratie:
Videokaart: Nvidia Gforce 8600GT.
Codecs: CoreAVC Professional Edition v1.7.0.0 + Combined-Community-Codec-Pack-2008-01-24 + ac3filter_1_46

Via graphedit en gspot heb ik het zo ingesteld dat coreavc een hogere merit heeft dan ffdshow e.d. Bij het laden van een mkv wordt ook daadwerkelijk Core AVC + Haali Media Splitter gebruikt (onderdeel CCCP).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het omschreven probleem of hoe ik het kan oplossen? Ik wil zowel embedded subs als bijgevoegde .srt files kunnen afspelen..

alvast bedankt!
Is er iemand dit bovenstaand probleem herkent? Subtitles in combinatie met CoreAVC laten werken op MP RC1.0?

quote:
Tim812 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:11:
[...]
Is er iemand dit bovenstaand probleem herkent? Subtitles in combinatie met CoreAVC laten werken op MP RC1.0?
Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Player --> H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".

De mensen van XBMC willen een meeting gaan organiseren om ervaringen uit te wisselen.
Hebben mensen hier daar zin in? Ik ga wel lijkt me leuk.
Plaats en lokatie is nog onbekend, maar als je interesse hebt voeg je naam even toe...

Meeting XBMC & Mediaportal:
1) ThaClown
2) ....

quote:
-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".
Leon,

is het dan noodzakelijk dat de subtitle file dezelfde naam heeft als de film?
Welke mogelijkheden heb je nog met directVobSub (syncen, grootte etc...)
Ik geloof dat dit niet zo is bij de ffdshow filter voor subtitles.

Bij die toetsentoewijzing, kan je dat ook toewijzen aan je remote bv?

quote:
Justchill schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Leon,

is het dan noodzakelijk dat de subtitle file dezelfde naam heeft als de film?
Welke mogelijkheden heb je nog met directVobSub (syncen, grootte etc...)
Ik geloof dat dit niet zo is bij de ffdshow filter voor subtitles.

Bij die toetsentoewijzing, kan je dat ook toewijzen aan je remote bv?
Ja, subtitle zelfde naam geven als film.

Je kan in MP Config de grootte aangeven, en dit kan ook in ffdshow.

Is trouwens niet nodig. Met de gele knop op de afstandsbediening gaat hij gewoon alle SRT of sub files af en toont ze dan een voor 1, maakt niet uit wat de naam is. Ik vind dit echt ideaal. Als er een ingebouwde sub in de film zit dan kun je zo ook kiezen tussen externe of internet sub.

Probeer CCCP en zet daarin alle verwijzingen naar ffdshow met h264 uit zodat deze door CoreAVC gedaan worden. Bij mij werkte het eigenlijk direct met die settings.

Toetsen kun je inderdaad ook toewijzen aan remote, maar ik vond het erg lastig en gebruiksonvriendelijk.

ah thx, das wel interessant want kzou 't ni zien zitten om al m'n subtitles te gaan hernoemen

quote:
REDFISH schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:25:
Is trouwens niet nodig. Met de gele knop op de afstandsbediening gaat hij gewoon alle SRT of sub files af en toont ze dan een voor 1, maakt niet uit wat de naam is. Ik vind dit echt ideaal. Als er een ingebouwde sub in de film zit dan kun je zo ook kiezen tussen externe of internet sub.

Probeer CCCP en zet daarin alle verwijzingen naar ffdshow met h264 uit zodat deze door CoreAVC gedaan worden. Bij mij werkte het eigenlijk direct met die settings.

Toetsen kun je inderdaad ook toewijzen aan remote, maar ik vond het erg lastig en gebruiksonvriendelijk.
Gebruik je dan ook MP RC1.0?

Die nieuwe skin Eaon Wide is trouwens echt fantastisch, wow wat ziet dat er goed uit :D

Vanavond ga ik een poging ondernemen om Mediaportal te installeren. Ik heb dat in het verleden al een keer gedaan onder XP. Na een tijdje klooien en tegen verschillende bugs tegengekomen te zijn (o.a.: hier) ben ik overgestapt naar Vista MCE. Dit werkt uiteraard direct en out-of-the-box maar niet zo mooi als MP en ik was niet van alle problemen verlost (zie hier). Daarnaast had ik wat problemen met m'n harde schijf waarvoor ik inmiddels vervanging heb. Daarbij heb ik weer wat moed verzameld om er een paar avondjes tegenaan te gooien... Aangezien de EK wedstrijden in HD worden uitgezonden wil ik proberen om toch maar weer MP te gaan gebruiken.
De vorige keer dat ik MP heb geïnstalleerd ging het allemaal vrij soepel op de TV-Server na. Ik heb echter gezien dat er tegenwoordig een Deploy tool is die ik maar eens in ga zetten voor de installatie. Ik zou echter deze svn build (zie startpost) willen gebruiken maar ik kan even niet ontdekken of en waar ik dat in de Deploy tool aan kan geven. Hebben jullie enig idee, of moet ik dat achteraf doen?

Kan iemand mij helpen met het instellen van de font-grootte van de ondertiteling van HD-films? Het probleem betreft mkv-bestanden, dus met "ingebakken" ondertitels

Tijdens het draaien van een film kan ik de ondertitel instellen (aan/uit/taal keuze), alleen de letters zijn veel (VEEL) te klein. Ik heb geprobeerd door in MP configuration het volgende te wijzigen: movies, tab subtitles, vinkje display subtitles aanzetten, font grootte wijzigen; dit heeft geen effect. Ik heb dit met zowel CoreAVC, PowerDVD als fddshow als H264 video decoder geprobeerd. CoreAVC en fddshow tonen ondertitels (maar te klein), PowerDVD toont helemaal geen ondertitels.

De post van Tim812 (een paar posts hierboven) met DirectVobSub heb ik bekeken, maar dat is alleen van toepassing op externe ondertiteling (.srt) als ik het goed begrijp. Klopt dat?

@Jeedepee:
Een SVN doe je achteraf.
Bij een 'clean' install zou ik:
1) windows updaten.
2) drivers enzo isntalleren.
3) MP RC1 installeren, nog niet naar config gaan.
4) MP SVN.
5) MP en Server configureren.

@ThaClown:

Ik neem aan dat ik dan bij 3) MP RC1 installeren de Deploy tool ga gebruiken?

zeker, gewoon lekker makkelijk, ik doe wel de advanced install....

Dank! Ga vanavond weer eens een poging wagen, maar heb er best vertrouwen in.

Hey Tweakers!

Ik ben op mijn stage bezig met een mediacenter voor mijn baas, hier zit een WinTV NOVA S-Plus in (DVB-S ontvanger) deze is in combinatie met een Win-TV Ci en daar zit weer een CanalDigitaal CAM in. Na het lezen van wat info hier uit dit topic ben ik er achter dat ik nu een softwarematige decodering heb.

De mediacenter draait op Windows Vista, Drivers zijn geinstalleerd van zowel de kaart als de Ci. Nu heb ik me door een vriendelijke helpdesk medewerker van Hauppaige laten vertellen dat de combinatie die ik hier heb niet werkt met de mediacenter van Vista en ook niet met die van XP.

Ik ben me dus gaan orienteren op andere software die dit wel zou ondersteunen. MediaPortal is er zo een als ik het goed begrepen heb. De situatie is als volgt, de mediacenter staat los hier in de werkplaats zonder schotel er aan. Ik heb wel de smartcard van mijn baas gekregen voor het geval ik die nodig heb met configureren.

Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?

Zijn er verder nog meer dingen die ik moet instellen, hoe controlleer ik nu of de Ci module werkt? Eigenlijk is de doelstelling om de mediacenter zo af mogelijk af te leveren zodat mijn baas alleen nog maar kanalen hoeft te zoeken en tv kan kijken.

Oke ik ga het ook een keer proberen, deze uitleg is echt super en heb er veel aan gehad. Heb inmiddels mijn HTPC binnen en heb alles gedaan wat ik hier heb gevonden codecs, plugin enz.....

Maar nu komt het onvermijdelijke.
Heb gisteren een film (vob) van DVD op de harde schijf gezet en deze vervolgens met MP afgespeeld. De beelden zagen er gelikt uit alleen was het beeld erg smal en niet zoals ik had middels het afspelen van dvd. Deze beelden waren in de hoogte veel groter. Weet iemand waar dat aan kan liggen, zal vast een instelling zijn maar kan niet vinden welke. HTPC is aangesloten middels hdmi op een sony bravia breedbeeld LCD. Als er nog meer info nodig is hoor ik het wel.

quote:
-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

MP Config:

Leon bedankt! Dit werkte idd prima. Het enige verschil is volgens mij de DirectVobsub autoloading version tegenover de normale DirectVobsub versie. Maar het werkt nu prima!

Er zit in die Aeon Wide skin trouwens een mogleijkheid om tijdens de film de delay op je subs te regelen, maar ik heb niet het gevoel dat dit goed werkt. Is er iemand die hier wel actief gebruik van maakt?

Ik ga ook eens MP installeren. Vraagje:
quote:
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.
Weer er iemand hoe dat moet? Ik vind dit nl. nergens terug in Vista Manager..

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: