Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

@Alex3305

Ik sta op het punt de HVR-1300 te kopen. Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit i.c.m. Windows Vista en Media Center? De Asustek Hybrid kaart die ik nu heb geeft een matige beeldkwaliteit en bij snellere bewegende beelden (bv. voetbal) een slechte kwaliteit.

Gr. Ramon.
quote:
alex3305 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:26:
[...]

Pak een Hauppauge en het liefst eentje met een Hardware MPEG encoder, deze werkt toch nog net iets beter dan eentje met software (ook ter behoeve van de kwaliteit).

Overigens heb ik nu een Hauppauge HVR-1200 en HVR-1300 in mijn systeem zitten. Deze willen (icm) MCE niet samenwerken, iemand toevallig nog tips of ideeën?

Sinds ik mijn media center heb aangesloten op een 42" plasma ben ik toch ontevreden over mijn MCE500 tuner kaart. De eerder besproken registry hacks verhogen de resolutie weliswaar maar het dotcrawl effect blijft te storend.

Ik wil dus een betere analoge (dual of 2x enkel) tuner kaart, de saber vista view kan helaas niet ivm. PCIe en ik heb alleen PCI of USB.

Iemand ervaring met de Club3D ZAP tuners hoe het werkt onder Vista Media Center en de beeldkwaliteit ervan?

quote:
ramonstra schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:49:
@Alex3305

Ik sta op het punt de HVR-1300 te kopen. Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit i.c.m. Windows Vista en Media Center? De Asustek Hybrid kaart die ik nu heb geeft een matige beeldkwaliteit en bij snellere bewegende beelden (bv. voetbal) een slechte kwaliteit.

Gr. Ramon.

[...]
Beetje zoeken, en je had mijn vorige post wel gevonden. ;) Maar de beeldkwaliteit is met DVB-T erg goed naar mijn mening, en momenteel zijn er ook voor Vista 64-bit nu drivers beschikbaar, wat ervoor zorgt dat ik erg tevreden ben met mijn kaartje. :)

quote:
Willem2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:46:
Sinds ik mijn media center heb aangesloten op een 42" plasma ben ik toch ontevreden over mijn MCE500 tuner kaart. De eerder besproken registry hacks verhogen de resolutie weliswaar maar het dotcrawl effect blijft te storend.

Ik wil dus een betere analoge (dual of 2x enkel) tuner kaart, de saber vista view kan helaas niet ivm. PCIe en ik heb alleen PCI of USB.

Iemand ervaring met de Club3D ZAP tuners hoe het werkt onder Vista Media Center en de beeldkwaliteit ervan?
Ik had er meerdere in gebruik en was erg tevreden over.

Je kan met behulp van GraphEdit nog wat filters aanpassen die de beeldkwaliteit nog wat verbeteren (met name het ruis filter is nogal agressief afgestemd).

Enige nadeel van deze tuner(s) is dat ze niet als dual-tuner te verkrijgen zijn, meteen ook de enige rden waarom ik ben overgestapt naar de Saber VistaView 2020.

ik ben al enige tijd op zoek naar een goede tv tuner voor de pc. Niet te duur en het gaat vooral om mooi en helder beeld.
Ik zat zelf te denken aan de Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, maar ik wil er ook een Wii op aansluiten en ik kom hier regelmatig tegen dat je dan juist geen hardwarematige encoder moet hebben. Is het niet mogelijk om deze uit te zetten? Of zijn er andere kaartjes die voor rond de 60 euro een redelijk goed beelt geven zonder hardware encoding.

quote:
CILLER schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:15:
ik ben al enige tijd op zoek naar een goede tv tuner voor de pc. Niet te duur en het gaat vooral om mooi en helder beeld.
Ik zat zelf te denken aan de Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, maar ik wil er ook een Wii op aansluiten en ik kom hier regelmatig tegen dat je dan juist geen hardwarematige encoder moet hebben. Is het niet mogelijk om deze uit te zetten? Of zijn er andere kaartjes die voor rond de 60 euro een redelijk goed beelt geven zonder hardware encoding.
Het kan wel met onder andere een Wii, echter heb ik de moed opgegeven met mijn Hauppauge kaartjes en ben ik overgegaan op een VGA Box, 20 euro op marktplaats, werkt veeeeele malen beter dan gekloot met tv-kaarten.

Overigens zou ik wel hardware encoding nemen aangezien deze aanzienlijke betere kwaliteit geven (IMHO). Een PVR-150 is daar wel geschikt voor. Wil je deze overigens in een systeem zetten met 4GB of meer geheugen, pak dan een andere kaart, want dat gaat niet lekker werken!
quote:
ramonstra schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:49:
@Alex3305

Gr. Ramon.

[...]
De HVR-1300 is echt super met beeld bij Vista's Media Center! Ik ben er echt super tevreden over!!

Bedankt voor je reactie.
Zou ik in mijn geval beter een HVR-1300 of HVR-1100 of de PVR-150 kunnen kopen. Dual tuner enzo maakt me niet uit, puur beeldkwaliteit. Er moet dus analoog tv signaal en een Wii op aangesloten worden. Ik kom er op dit gebied totaal niet uit wat nou een goede keuze zou zijn.
En het uitzetten van de hardware decoder is dat een register edit of hoe werkt dat? Of werkt het ook snel genoeg met hardware decoder aan.
Ikhad al ergens iets gevonden van setting LivePreview to 1 maar zonder echte uitleg van hoe waar of wat.

Helaas zijn de tv-kaarten de reden waarom ik nog niet aan een HTPC begin. Waarom is het zo moeilijk om een goede tv kaart te maken die zich kan meten met de tuners in de gemiddelde tv/vhs?
In mijn geval zou het beeld van de tv-kaart op ... een 'ouderwetse' tv moeten komen. Daar wil ik best een kleine honderd euro aan uitgeven, als het dan maar wel zo is dat de kaart de tuner van de tv echt kan vervangen.

Hallo, ik heb de Zolid Hybrid TV Stick van de Aldi gekocht, zoals eerder gemeld in dit forum. Er zit een MCE encoder driver op, maar als ik deze installeer en ik start Media Center (XP) op om het TV signaal in te stellen, maar dit werkt niet (Geen tunerhardware gevonden).

Heeft iemand dit wel voorelkaar gekregen?

quote:
CILLER schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:22:
Bedankt voor je reactie.
Zou ik in mijn geval beter een HVR-1300 of HVR-1100 of de PVR-150 kunnen kopen. Dual tuner enzo maakt me niet uit, puur beeldkwaliteit. Er moet dus analoog tv signaal en een Wii op aangesloten worden. Ik kom er op dit gebied totaal niet uit wat nou een goede keuze zou zijn.
En het uitzetten van de hardware decoder is dat een register edit of hoe werkt dat? Of werkt het ook snel genoeg met hardware decoder aan.
Ikhad al ergens iets gevonden van setting LivePreview to 1 maar zonder echte uitleg van hoe waar of wat.
Als de Hauppauge 150 en 500 1 ding niet goed kunnen voor TV is het wel mooi en helder beeld... Dus die zou ik laten afvallen als je het op een wat grotere plasma of lcd gaat aansluiten (> 30"). Tenzij je het aansluit op een analoge televisie die kleiner is dan +/- 29" beelddiagonaal, dan komt het in mijn ervaring niet zo nauw met deze kaarten.

Ik heb onlangs een HVR 2200 gehaald en wat een verbetering tov de PVR 150 is dit zeg! Eindelijk beeld wat beter is dan die van de tuner van mijn LCD tv.
Alleen jammer dat maar 1 tuner het doet..en dat dit ding End Of Life is..hebben ze een goed product, stoppen ze ermee.
Ik snap niets van Hauppauge..

quote:
riva91 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:57:
Ik heb onlangs een HVR 2200 gehaald en wat een verbetering tov de PVR 150 is dit zeg! Eindelijk beeld wat beter is dan die van de tuner van mijn LCD tv.
Alleen jammer dat maar 1 tuner het doet..en dat dit ding End Of Life is..hebben ze een goed product, stoppen ze ermee.
Ik snap niets van Hauppauge..
2 vraagjes: de 2200 is PCIe als ik met niet vergis? En was de digitale tuner een verbetering of de digitale?

quote:
Willem2 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:02:
[...]

2 vraagjes: de 2200 is PCIe als ik met niet vergis? En was de digitale tuner een verbetering of de digitale?
Klopt, de 2200 is PCI-e. En ik heb gewoon analoge tv, en daarin geeft ie superieur beeld vergeleken met de PVR 150/500. Digitaal heb ik niet getest, maar daarin kan ie alleen de free to air kanalen weergeven heb ik gehoord.
Heb inmiddels een nieuwe besteld die hopelijk wel twee werkende tuners heeft. En dan gaat die kopotte terug.

riva91, gebruik jij die 2200 in combinatie met mediaportal? Het schijnt/lijkt inmiddels te werken, maar het is prettig als jij dat kan bevestigen :)

quote:
Dadona schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:34:
riva91, gebruik jij die 2200 in combinatie met mediaportal? Het schijnt/lijkt inmiddels te werken, maar het is prettig als jij dat kan bevestigen :)
Ik gebruik het in Vista 64 Mediacenter.
De drivers van de 2200 werken ook goed met 4GB+ geheugen. Eindelijk, want daar hadden zowel de PVR150/500 als de saber 2020 moeite mee..

quote:
Willem2 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 06:42:
[...]

Als de Hauppauge 150 en 500 1 ding niet goed kunnen voor TV is het wel mooi en helder beeld... Dus die zou ik laten afvallen als je het op een wat grotere plasma of lcd gaat aansluiten (> 30"). Tenzij je het aansluit op een analoge televisie die kleiner is dan +/- 29" beelddiagonaal, dan komt het in mijn ervaring niet zo nauw met deze kaarten.
Hier moet ik mijzelf toch even corrigeren: afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het aanpassen van settings van de Hauppauge 500 kaart mbv GraphEdit en de kwaliteit is beduidend beter geworden. Als leidraad heb ik dit topic gebruikt:
http://thegreenbutton.com...798/ShowThread.aspx#69798

Met als enige verschil dat ik het onder Vista heb gedaan zonder de Intervideo MPEG2 codec. Tevens kan ik de settings voor Temporal Filter nergens vinden, maar dan nog is het beeld echt stukken scherper! Binnenkort nog maar eens kijken of we het combfilter heel zachtjes aan kunnen zetten...

Ik zit te zoeken naar een leuk tv-kaartje voor in mijn pc en zit op het moment te twijfelen tussen de Hauppauge HVR1100 en de 1300, maar ik heb nog een vraagje. Hoe zit het met drivers voor windows xp x64? Heb al lopen zoeken op de site van hauppauge maar vind er niet echt iets over, iemand die me hierbij kan helpen en ook bij het maken van een keuze tussen de 1100 en de 1300.

Enige situatie dat ik een PVR-150 MCE aanraad, is als je Linux met ivtv-drivers gebruikt. Daarmee heb je goed beeld.

quote:
Fanatic_FS schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:10:
Ik zit te zoeken naar een leuk tv-kaartje voor in mijn pc en zit op het moment te twijfelen tussen de Hauppauge HVR1100 en de 1300, maar ik heb nog een vraagje. Hoe zit het met drivers voor windows xp x64? Heb al lopen zoeken op de site van hauppauge maar vind er niet echt iets over, iemand die me hierbij kan helpen en ook bij het maken van een keuze tussen de 1100 en de 1300.
Voor beiden zijn gewoon drivers beschikbaar, echter is de HVR-1300 een kaart MET hardware encoding (dus ook betere kwaliteit!!) en de HVR-1100 niet...

Overigens heb ik inmiddels op Marktplaats maar een VGA box gekocht voor mijn Playstation 2, beter dan dat geklooi met al die tv-kaarten.

Iemand ervaring met een satelliet pc(i) ontvanger icm windows vista MCE?
Heb sinds kort een mediacenter pc en sinds gister een lcd tv.
Nu wil ik tv via de schotel ontvangen met de mediacenter, zodat ik daar kan opnemen en via mijn aan hdmi gekoppelde tv, digitale tv kan kijken.

Heb nu een tv kaart (kabel analoog) van haupage, waar ik zeer te vreden over ben, alleen wil ik nu dus een digitale oplossing.

Het moet ook werken met een (legale) kaart van canaldigitaal, dus niet alleen de 'gratis' zenders.

Alvast bedankt voor de tips/reacties !!

Fire/FloppyDTV van Digital Everywhere
Denk niet dat er veel betere alternatieven te vinden zijn, hoewel ze niet bepaald goedkoop zijn te noemen.

Bedankt voor je antwoord.
Het ziet er idd goed uit.

Er staat op hun site dat Windows mediacenter geen mpeg4 en H.264 kanalen ondersteund, dat houd dus in dat je HD uitzendingen niet kan ontvangen via de mediacenter?

Ben je zelf ook in het bezit van zo'n kaart? Ben benieuwd of de beeldkwaliteit goed is (dus echt digitaal).

quote:
daansdaans schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:28:
Er staat op hun site dat Windows mediacenter geen mpeg4 en H.264 kanalen ondersteund, dat houd dus in dat je HD uitzendingen niet kan ontvangen via de mediacenter?
Inderdaad, maar da's dus helaas MCE die er (nog?) geen ondersteuning voor biedt. Er wordt gewerkt aan een linux-driver, maar geëncrypteerde kanalen werken daar nog niet mee. Ook DVB-S2 werkt nog niet, dus er is nog behoorlijk wat werk aan ;)
quote:
daansdaans schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:28:
Ben je zelf ook in het bezit van zo'n kaart? Ben benieuwd of de beeldkwaliteit goed is (dus echt digitaal).
Ik heb ervaring met de DVB-S en de DVB-S2 variant.
DVB-S gebruik ik icm Windows MCE op de HTPC en het beeld ziet er heel goed uit (het is wel 'maar' een HD-ready tv), het was een serieuze verbetering tov de analoge kabel.

DVB-S2 zit aangesloten op mijn desktop en wordt icm DVBViewer gebruikt en HD is echt impressive (zelfs fullscreen op mijn 24" Dell met 1920x1200 resolutie een haarscherp beeld).

quote:
ComBax schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:42:
[...]

Inderdaad, maar da's dus helaas MCE die er (nog?) geen ondersteuning voor biedt. Er wordt gewerkt aan een linux-driver, maar geëncrypteerde kanalen werken daar nog niet mee. Ook DVB-S2 werkt nog niet, dus er is nog behoorlijk wat werk aan ;)

[...]

.............
Via een omweggetje is het wel mogelijk HD zenders met een Floppy/FireDTVin Vista MCE te kijken hoor!

Digital Everywhere heeft ook een 'eigen' viewer in het programma. Dit is eigenlijk een soort plugin voor Vista MCE die dan dus hun eigen applicatie aanroept. Hiermee is het wel mogelijk HD te kijken.....
Wel goed de stappen in de README.TXT doorlopen die bij de download staan.......
FireDTV Viewer for Windows Media Center (laatste)

Bedankt voor de reacties.
Ik ga via internet maar eens een verlanglijstje opzetten met de onderdelen die ik nodig heb.
Opzich ben ik ook al tevreden met het 'normale' digitale beeld, maar je weet nooit of in de nabije toekomst toch voor HD ga kiezen. Kost alleen wel weer extra via canaldigitaal.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: