En dat is niet begrijpelijk? We willen niet allemaal als lamzakken de hele dag op een werkeloosheidsuitkering achter de pc zitten om het ding te begrijpen. Velen vinden er niets aan. En dat is het uiteindelijk ook voor de meeste mensen, een gewoon apparaat. Het is net aan de tweakers van vandaag om ervoor te zorgen dat morgen de interactie met de pc vlekkeloos verloopt zonder het ding te moeten begrijpen. Zoveel mogelijk werk uit handen nemen van de gebruiker en ontwikkelen met de gebruiker op de eerste plaats. En dat loopt nog zo vaak zo hard mis (apple heeft bvb wél door hoe het de gebruiker abstractie kan laten maken van het apparaat en het bijhorende getweak, en mensen gewoon kan laten werken alsof het een gsm was)quote:albatross schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:08:
Het is vooral bedoeld voor mensen die geen verstand van computers hebben -- of liever gezegd, niet willen hebben. Dat ligt ook een beetje aan onze maatschappij: mensen willen 'instant gratification',
Spijtig genoeg vind ik er wel iets aan, aan computers. Maar ik heb steeds het gevoel dat dit ten koste gaat van m'n levenskwaliteit. Ik hoop dan ook dat ik, van zodra ik kan gaan werken (student) de pc volledig naar de achtergrond kan verdringen en echt nog maar louter zal gebruiken, niets meer. Ik zit niet in de ICT branche en wil het ook nooit zijn, dus ik zou verder geen boodschap moeten hebben aan die pc.
Prachitg? Spreek voor jezelf. Ik beschouw me ook als tweaker, maar ik haal geen 'plezier' uit het moeten tweaken van wat software hoor. Het is een verplicht nummertje bij het installeren van een game, maar ik heb wel beter dingen te doen dan m'n tijd te verprutsen met op internet optimalisaties uit te zoeken. (ik kan het wel, maar ik vind het maar storend) Ik zou bijna zeggen: 'get a life' ? Als je hier je kicks moet uithalen... Het is maar software he, dode code op een dode pc...quote:en niet eerst moeilijk lopen doen met de laatste ForceWare/Catalyst drivers, OpenGL issues, etc. Tweakers vinden dat juist prachtig: lekker er een paar frame-pjes extra uitpersen, beetje stoeien met je AA-settings e.d. Heerlijk klooien met de perfecte koeling van je kast. Punt is alleen dat het gros dus geen tweaker is.
@hierboven, waarom zou een steady 30 FPS niet genoeg zijn? bullshit dus, maar goed, als jij vindt dat de pc hier dan weer 'wint'... (en daar gaat het trouwens niet om, het is geen fanboy battle tussen platformen). De l33t gamer kan uiteraard alleen maar WoW spelen met een framerate van minstens 1254365 FPS, en elke verkeerde afloop van het spel ligt natuurlijk aan een framedrop