Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: PC gaming uiteindelijk toch dood?

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
albatross schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:08:
Het is vooral bedoeld voor mensen die geen verstand van computers hebben -- of liever gezegd, niet willen hebben. Dat ligt ook een beetje aan onze maatschappij: mensen willen 'instant gratification',
En dat is niet begrijpelijk? We willen niet allemaal als lamzakken de hele dag op een werkeloosheidsuitkering achter de pc zitten om het ding te begrijpen. Velen vinden er niets aan. En dat is het uiteindelijk ook voor de meeste mensen, een gewoon apparaat. Het is net aan de tweakers van vandaag om ervoor te zorgen dat morgen de interactie met de pc vlekkeloos verloopt zonder het ding te moeten begrijpen. Zoveel mogelijk werk uit handen nemen van de gebruiker en ontwikkelen met de gebruiker op de eerste plaats. En dat loopt nog zo vaak zo hard mis (apple heeft bvb wél door hoe het de gebruiker abstractie kan laten maken van het apparaat en het bijhorende getweak, en mensen gewoon kan laten werken alsof het een gsm was)

Spijtig genoeg vind ik er wel iets aan, aan computers. Maar ik heb steeds het gevoel dat dit ten koste gaat van m'n levenskwaliteit. Ik hoop dan ook dat ik, van zodra ik kan gaan werken (student) de pc volledig naar de achtergrond kan verdringen en echt nog maar louter zal gebruiken, niets meer. Ik zit niet in de ICT branche en wil het ook nooit zijn, dus ik zou verder geen boodschap moeten hebben aan die pc.
quote:
en niet eerst moeilijk lopen doen met de laatste ForceWare/Catalyst drivers, OpenGL issues, etc. Tweakers vinden dat juist prachtig: lekker er een paar frame-pjes extra uitpersen, beetje stoeien met je AA-settings e.d. Heerlijk klooien met de perfecte koeling van je kast. Punt is alleen dat het gros dus geen tweaker is.
Prachitg? Spreek voor jezelf. Ik beschouw me ook als tweaker, maar ik haal geen 'plezier' uit het moeten tweaken van wat software hoor. Het is een verplicht nummertje bij het installeren van een game, maar ik heb wel beter dingen te doen dan m'n tijd te verprutsen met op internet optimalisaties uit te zoeken. (ik kan het wel, maar ik vind het maar storend) Ik zou bijna zeggen: 'get a life' ? Als je hier je kicks moet uithalen... Het is maar software he, dode code op een dode pc...

@hierboven, waarom zou een steady 30 FPS niet genoeg zijn? bullshit dus, maar goed, als jij vindt dat de pc hier dan weer 'wint'... (en daar gaat het trouwens niet om, het is geen fanboy battle tussen platformen). De l33t gamer kan uiteraard alleen maar WoW spelen met een framerate van minstens 1254365 FPS, en elke verkeerde afloop van het spel ligt natuurlijk aan een framedrop :z

@ Kaluro2:

Relaxe lichaamshouding bij gamen <--- Console kan wat krampachtig zijn met controller, waarbij toetsenbord+muis combi toch meer uitkomst biedt <--- ik ben er toch van overtuigd dat achter de tv zitten een stuk relaxer is dan achter de computer

Mooie grafics <-- COnsoles lopen in het begin voor maar na een jaartje lopen ze zwaar achter en zullen games op 30fps gecapped worden voor pro graphics, en dat wil je niet. Dus PC wint hier.<--- je moet dan wel weer geld uitgeven aan je PC om de games te kunnen spelen (nieuwe kaart/evt. processor) terwijl de console geen geld kost (want daar doen ze het sowieso)

Betaalbare hard- en software <--- PC hardware is ook betaalbaar, maar dat ligt net aan je budget.<--- zie hierboven (upgraden)

Ik wil hier niet meteen mee zeggen dat de console van de PC 'wint', maar bovenstaande argumenten kloppen gewoon niet helemaal!

quote:
Coolsnarf schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:51:
Relaxe lichaamshouding bij gamen <--- Console kan wat krampachtig zijn met controller, waarbij toetsenbord+muis combi toch meer uitkomst biedt <--- ik ben er toch van overtuigd dat achter de tv zitten een stuk relaxer is dan achter de computer
je kan ook gamen op je PC op de bank, zoals ik zovaak doe. net zoals je ook met je console achter een bureau kan zitten. ongeacht wat je lekkerder vind is het gewoon geen argument.

Acties: [quote]

Door: JediUberknaft

Punt blijft gewoon dat het allemaal heel relatief is wat nou " beter" is dus ... Het is zooo persoonlijk allemaal dat iedereen wel met dingen aan kan komen, maar daar zullen we nooit echt uitkomen. Het is TE persoonlijk !

Voor mij blijft het absoluut gamen op de PC. Waarom ? Omdat IK dat nou eenmaal fijner en vertrouwder vind.Plus dat ik nog veel meer kan met mijn pc dan gamen. En dat tweaken van sommige games is voor mij toch een ding wat ik over het algemeen leuk vind. Sommige games zijn / waren net iets te zwaar voor mijn systeem, maar door wat tweaking kreeg ik ze toch goed lopend. Daar moet je van houden en daar moet je de tijd voor hebben. En ook het geld voor willen uitgeven als je echt alles eruit wil halen. En ik kan me goed voorstellen dat veel mensen daar gewoon simpelweg geen zin in hebben. Die willen gewoon de game kopen, installen en spelen. Just like that. Tja en dan denk ik dat je toch in veel gevallen op de consoles zal uitkomen. Het is maar waar je voor kiest denk ik zo. Ik kies ervoor om te gamen op een pc, met als gevolg dat ik er iets meer tijd en evt geld aan kwijt ben in sommige gevallen om een game te kunnen spelen. Maar over het algemeen valt dat reuze mee. Het gros van de games die ik speel, is simpelweg installen, patch installen en spelen maar. JA, inderdaad ik zal vaak een patch moeten installen (moeten is ook weer relatief in dit geval aangezien een patch niet altijd noodzakelijk is indien de bugs niet extreem zijn). Ja, het is meer werk dan op een console, maar dat is ook weer logisch natuurlijk gezien de tig soorten configuatues die er bestaan. Blijft gewoon de keuze aan jou. Zo simpel is het. Ik zit zeker de komende jaren nog op de pc te gamen, mits het aanbod ook daar naar blijft uiteraard. Maar daar zie ik toch echt niet zo'n probleem in voorlopig. En mij zal je ook nooit horen of een console beter is dan pc of vice versa. Is gewoon puur een keuze die je zelf maakt.

PC gaming dood ???? Nah ik dacht het voorlopig echt niet dus heh ;) ....Of ze moeten allemaal dingen gaan doen en zeggen zoals CRYTEK nu heeft gedaan .... En dat hoop ik echt niet uiteraard ... en met mij (CRYSIS gekocht dus) vele anderen ! We will see ....

Waarom zou pc gaming dood zijn:s er komen nog genoeg games uit. Er is nog geen game geweest waarvan ik dacht he wat jammer dat die wel op de xbox/playstation is maar niet op de pc...
Vooral voor de realtime strategies zul je toch echt toetsenbord en muis nodig hebben. Er wordt geprobeerd het op de consoles te doen maar het blijft een beetje beholpen (universe at war).

Wel worden steeds meer games gepoort om zo multi platform uit te brengen. Op de irritante blader met je pijltjes door menutjes heen meestal niet zon big deal.

De nieuwste trend is juist dat de console game op de pc wat extra toegevoegde waarde krijgt. Zoals bij gears of war (nieuw chaptor) en mass effect (alle annoying bugs weggehaald die wel in de console versie zaten).

Acties: [quote]

Door: JediUberknaft

quote:
sdk1985 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:51:
Er is nog geen game geweest waarvan ik dacht he wat jammer dat die wel op de xbox/playstation is maar niet op de pc...
Nou, dat heb ik nu dus echt wel met in ieder 1 game en dat is Condemned 2. Die zal (hopelijk) uiteindelijk ook wel weer voor pc uitkomen, maar nu dus nog niet ! Ik speel alleen maar shooters op de pc (First en 3rd Person) en eigenlijk vind ik het belachelijk dat deze game nu dus NIET voor de pc is uitgekomen ! Toch (voor mij) een absoluut ondergewaarde game !

quote:
sdk1985 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:51:
De nieuwste trend is juist dat de console game op de pc wat extra toegevoegde waarde krijgt. Zoals bij gears of war (nieuw chaptor) en mass effect (alle annoying bugs weggehaald die wel in de console versie zaten).
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het wordt een geweldige tijd voor games op de pc. De grote uitgevers brengen alles eerst naar de console, en een paar maanden/een jaar later komt de pc-versie op de markt. Tegen die tijd koop je niet alleen het spel zoals het op de console was, maar zijn de ergste bugs eruit, is de downloadable content, of zelfs een heel nieuw onderdeel aan het spel toegevoegd en zijn andere irritante zaken (zoals een slechte menu-bediening) verbeterd. Bovendien worden alleen de succesvolle games (en hopelijk dus ook de beste games) geport, dus de kwaliteit van de pc games zal alleen maar toenemen. En omdat er games geport worden die al even op een console draaien, zullen de minimum requirements waarschijnlijk ook nog wel meevallen.

Daarnaast zal er wat meer ruimte komen voor de kleine creatieve ontwikkelaars (die geen licentie voor een console kunnen of willen betalen) waardoor er ook een lading leuke, originele (en natuurlijk ook hele slechte) games beschikbaar komt.

Het enige nadeel is dat pc gamers de komende tijd misschien iets langer op FIFA 2009 moeten wachten. :)

En ik ben geen pc fanboy hoor, ik heb ook een Xbox.

Ik blijf het goed vinden wat Valve uithaalt met Steam. Zie ook Steam Cloud, waarbij savegames zelfs op de server teruggezet zal gaan worden. Met andere woorden, op elke PC op de planeet kan je met jouw spel verder. Laatst wilde ik nog even Half Life 1 laten zien, 30 minuten in totaal downloaden, maar na een minuutje of drie kon je al het spel beginnen te spelen. Geweldig. Tel daar nog bij dat ze ook drivers willen gaan updaten via Steam en bijna alles wordt je al uit handen genomen. Wat mij betreft zou de PC industrie zich beste als 1 team achter Steam kunnen scharen. Maar waarschijnlijk blijven het toch aparte koninkrijkjes.

En ook al heb ik Mass Effect voor de 360, de PC trekt toch wel. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al een 'demo' geïnstalleerd heb, maar ik denk toch echt dat ik hem zal kopen. Dit is het spel zoals ik het eigenlijk had willen zien. Gelukkig is dit spel het dubbel en dwars waard en krijg je de eerste expansion pack gratis (wat op zich alweer een korting is, als je deze nog niet gekocht hebt voor de 360). Ergerlijk genoeg niet te krijgen voor Steam, maar wel weer voor D2D en via de EA store (2 jaar maximaal mogen downloaden, yugh...)

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn perceptie wel verschoven is, omdat titels aangekondigd blijven worden voor de PC, zoals Burnout Paradise en Saints Row 2. Dat geeft toch blijk van vertrouwen (of een goed sponsorship achter de schermen).

quote:
alvi schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:36:
[...]
En dat is niet begrijpelijk?
Goh, ik hoor mezelf nog zo zeggen: "Als PC gamer in hart en nieren vind ik het een bedroevende ontwikkeling, uiteraard. Maar wel een die ik helaas begrijp."
quote:
We willen niet allemaal als lamzakken de hele dag op een werkeloosheidsuitkering achter de pc zitten om het ding te begrijpen.
Oef! Wat een felle uithaal. Waarom eigenlijk?
quote:
Velen vinden er niets aan. En dat is het uiteindelijk ook voor de meeste mensen, een gewoon apparaat.
En dat was precies mijn betoog: dat naarmate een produkt steeds wijder verbreid raakt, ook steeds meer mensen er minder van af zullen weten.
quote:
Apple heeft bvb wél door hoe het de gebruiker abstractie kan laten maken van het apparaat en het bijhorende getweak, en mensen gewoon kan laten werken alsof het een gsm was.
Ik dacht dat die Apple mythe inmiddels wel aan kracht verloren had. Kennelijk niet. Ik heb vaak genoeg achter een Apple gezeten. En daar crashen dingen ook gewoon, hoor. Het is echt geen 'super' Windows.
quote:
Prachtig? Spreek voor jezelf. Ik beschouw me ook als tweaker, maar ik haal geen 'plezier' uit het moeten tweaken van wat software hoor. Het is een verplicht nummertje bij het installeren van een game, maar ik heb wel beter dingen te doen dan m'n tijd te verprutsen met op internet optimalisaties uit te zoeken. (ik kan het wel, maar ik vind het maar storend) Ik zou bijna zeggen: 'get a life' ? Als je hier je kicks moet uithalen...
Maak het toch niet zo persoonlijk, joh. Dit forum is, per definitie, bedoeld voor mensen met een "bovenmatige belangstelling voor computers." Het gaat er juist helemaal niet om wat IK per se vind. Ik probeerde alleen even uiteen te zetten dat voor high-end PC-gamers, die dikwijls ook zelf hun hardware samenstellen, vaak het 'tweaken' een soort van uitdaging is. Net als mensen die aan hun auto sleutelen; of hun CPU overklokken.
quote:
@hierboven, waarom zou een steady 30 FPS niet genoeg zijn? bullshit dus, maar goed, als jij vindt dat de pc hier dan weer 'wint'... (en daar gaat het trouwens niet om, het is geen fanboy battle tussen platformen). De l33t gamer kan uiteraard alleen maar WoW spelen met een framerate van minstens 1254365 FPS, en elke verkeerde afloop van het spel ligt natuurlijk aan een framedrop :z
Weer zo'n persoonlijke snier. En dat terwijl Frank76NL toch een keurig punt maakte; namelijk, dat de hardware van een console (voor het overgrote gedeelte) 'fixed' is; en dat, wanneer er zwaardere games komen, met higher graphics, dat een console dan weinig andere keuze heeft dan de FPS maar naar beneden bij te stellen. En dat dus een console wellicht bij introductie wat voor kan liggen, maar waarschijnlijk al spoedig door de PC voorbijgestreefd wordt. Vond ik een hele nette gedachtengang.

En het is inderdaad geen fanboy battle. Het gaat (hopelijk) gewoon over het proberen te begrijpen van bepaalde trends.

Dat mensen hier nog serieus reageren ;)
Deze discussie herhaalt zich oneindig, niet dat ik altijd post heb van hoog niveau maar dit topic vindt toch niet echt got waardig.

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:18:
Dat mensen hier nog serieus reageren ;)
Ja idd :P

Ik heb hier 3 consoles staan (PlayStation, Amiga CD32 en CDi) En ik kan nergens een muis op aansluiten om lekker een FPS te spelen. _O-

Ik vind het achter de PC toch beter zitten dan op mijn bankstel. Als je nou met meerderen bent dan is het weer anders om. Dus meer single player games voor de PC graag (en weer wat meer Adventure games zolas "Secret of Monkey Island" en "Loom")

Sorry ben vorige week 30 gewoorden *O*

quote:
Roman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:29:
[...]

Ik heb hier 3 consoles staan (PlayStation, Amiga CD32 en CDi) En ik kan nergens een muis op aansluiten om lekker een FPS te spelen. _O-

Ik vind het achter de PC toch beter zitten dan op mijn bankstel. Als je nou met meerderen bent dan is het weer anders om. Dus meer single player games voor de PC graag (en weer wat meer Adventure games zolas "Secret of Monkey Island" en "Loom")

Sorry ben vorige week 30 gewoorden *O*
Als er weer meer games zoals Monkey Island en Loom komen, dan ben ik ook weer voor PC gamen.
Wat mis ik die games zeg......(ik zal ook wel te oud worden :+ )

-edit- je hebt overigens runaway en er is er net nog 1 uitgekomen (weet zo snel de naam niet), maar dat is het dan ook wel weer op dit moment -edit-

quote:
Coolsnarf schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Als er weer meer games zoals Monkey Island en Loom komen, dan ben ik ook weer voor PC gamen.
Wat mis ik die games zeg......(ik zal ook wel te oud worden :+ )

-edit- je hebt overigens runaway en er is er net nog 1 uitgekomen (weet zo snel de naam niet), maar dat is het dan ook wel weer op dit moment -edit-
Misschien is A vampyre story iets voor je. http://www.vampyrestory-game.com/

Het spel is nog in ontwikkeling maar het ziet er allemaal goed uit. Het spel wordt gemaakt door Ex-Lucasarts medewerkers die ook mee hebben gewerkt aan Monkey Island 3. Het lijkt grafisch volgens mij ook op elkaar en ik verwacht eigenlijk ook een beetje dezelfde humor.

Als het goed is dan moet de game ergens in het komende jaar verschijnen.

quote:
Roman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:29:
[...]

.....
Moet je toch een beter kijken. Op een Amiga CD32 kan je weldegelijk een muis aansluiten 8)

http://www.amigau.com/aig/commodore/cd32layout.jpg

Ja das waar :+

Vergat even dat het eigenlijk een A1200 met CD-Speler is :P (heb dat ding ook maar in een Vitrine staan).

quote:
Malthus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het wordt een geweldige tijd voor games op de pc. De grote uitgevers brengen alles eerst naar de console, en een paar maanden/een jaar later komt de pc-versie op de markt. Tegen die tijd koop je niet alleen het spel zoals het op de console was, maar zijn de ergste bugs eruit, is de downloadable content, of zelfs een heel nieuw onderdeel aan het spel toegevoegd en zijn andere irritante zaken (zoals een slechte menu-bediening) verbeterd.]
werkelijk? Noem eens meer dan 1 spel waarbij dat het geval is? Het is duidelijk dat je hier naar Mass Effect refereert, maar jij gaat nu plots doen alsof dat voor alle games zo is? Zo gaat die vlieger niet op kerel :p
Voor zover ik weet worden er haast enkel shooter games (gaaaaaaap) geport aangezien jullie pc gamers anders toch maar klagen dat de besturing te lastig is met jullie "uber" toetsenbord/muis combo.

quote:
Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
[...]

werkelijk? Noem eens meer dan 1 spel waarbij dat het geval is? Het is duidelijk dat je hier naar Mass Effect refereert, maar jij gaat nu plots doen alsof dat voor alle games zo is? Zo gaat die vlieger niet op kerel :p
Voor zover ik weet worden er haast enkel shooter games (gaaaaaaap) geport aangezien jullie pc gamers anders toch maar klagen dat de besturing te lastig is met jullie "uber" toetsenbord/muis combo.
Assassins creed, bioshock, gears of war, de GRAW games (content inclusief dacht ik ook) burnout paradise...

Ik ben het eens met armada, ik ervaar de markt de laatste maanden toch anders eigenlijk. (ik behoorde evenwel niet tot het doomscenario kamp, maar dat het slecht ging was toch wel duidelijk)
Veel games worden van de console naar de pc gebracht, en daar zitten vaak goede games bij. Dus wij krijgen ook de meeste blockbusters, hetzij iets later.

Telkens in de game winkel binnenloop zie ik toch ook redelijk wat mensen bij de pc games staan en veel mensen met pc games buiten komen. En net die games als AC, Mass Effect, enz... (maar ook oorspronkelijke pc games). Ik vind dat er een mooi en kwalitatief goed aanbod is trouwens. Hoewel ik meestal uberbudget koop (5-10 euro) kom ik ook vaak met pareltjes thuis. (hitman 4 bvb voor 5 euro is een geweldige game) PC games zijn ook erg goedkoop vergeleken met console games. ETQW vind je al voor 20 euro bvb, gears of war ook, AC nieuwprijs 45 euro (in een echte winkel he) Nee, ik zie het niet al te zwart in. Er is nog altijd niet genoeg vernieuwing, maar de kwaliteit is wel goed.

En de meeste grote producties worden crossplatform uitgebracht, (grid, ...) dus dat komt wel goed. Exclusives zal je altijd blijven houden, zo wordt een console verkocht. Dus tja, dat je MGS4 niet kan spelen op een pc, jammer dan...

En goed, misschien evolueert het zo dat de pc gamers de grote titels iets later krijgen, omdat de studios vooral in een eerste ronde willen cashen op de consoles, het zij zo. (ze kunnen moeilijk pc release en console release laten samenvallen, anders valt het prijsverschil natuurlijk meteen hard op) Het voordeel is dat onze hardware net iets achter mag lopen, en we later moeten upgraden, zodat we met mid end prijzen de games kunnen blijven spelen. Vind ik niet erg. En Gears of war is nu nog steeds een leuke game. Dus ofwel betaal je de hoofdprijs op de console, ofwel wacht je een beetje en speel je het op de pc. Ik vind wachten niet erg :p

Sowieso zet ik er later een ps3 bij. PC+PS3 en je kan alle games spelen (omdat alle xbox games uiteindelijk ook de pc komen).

Trouwens, COD4 ziet er prima uit op een 7600 GT die anderhalf jaar geleden al midend was en 150 heeft gekost. Gears of war is ook nog te spelen. ETQW ook. Dus echt dramatisch is het nu ook weer niet met gamen op de pc. Ok, AC en bioshock zal waarschijnlijk wel niet lukken, maar je kan ook geen 10 games op hetzelfde moment spelen. Over een paar maand koop ik wel een 8800GT en laat AC en bioshock dan maar komen.

quote:
alvi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:25:
[...]
(hitman 4 bvb voor 5 euro is een geweldige game)
Huh is er al een deel 4 van? Ik heb alleen deel 1 liggen.

* Roman moet wat meer nieuwe spelletjes kopen.

quote:
[...]
Sowieso zet ik er later een ps3 bij. PC+PS3 en je kan alle games spelen (omdat alle xbox games uiteindelijk ook de pc komen).
Dat is vreemd....Ik heb 14 xbox360 games liggen en maar 2 daarvan zijn ook op pc beschikbaar of worden daarvoor aangekondigd.

Nogmaals dezelfde opmerking voor al die PC verdedigers hier: heb je enige BRONNEN? Of zeg je nu ALWEER eender wat in je opkomt?

quote:
Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Dat is vreemd....Ik heb 14 xbox360 games liggen en maar 2 daarvan zijn ook op pc beschikbaar of worden daarvoor aangekondigd.

Nogmaals dezelfde opmerking voor al die PC verdedigers hier: heb je enige BRONNEN? Of zeg je nu ALWEER eender wat in je opkomt?
En wat is dit? Wishfull thinking? Nee ik heb geen bronnen, het is een gevoel, een analyse van wat ik met m'n eigen twee ogen kan zien op internet/gameshop en, maar dat is het minst relevant, bij mezelf.

Alsof je het niet kan verdragen dat niet enkel de console opgehemeld wordt, we weten allemaal wat voor nintendo/xbox fanboy je bent, dus give it a rest.

Ik vind dat er terug aardig wat 'schwung' in de pc markt zit, en daarvoor baseer ik mij op nieuwsberichten en releases. Gewoon wat er leeft in de markt. Men mag op zich toch een beetje optimisme aan de dag leggen, of niet soms? Ik heb in elk geval een pc backlog van hier tot heb ik je daar...

Al dat geschreeuw voor BRONNEN ook, het is ook hoofdzakelijk een perceptieprobleem.

Anyway, je hebt me totaal verkeerd, ik ben zelfs geen pc fanboy, mijn favoriet platform is sony playstation. Maar 'credit where credit is due', er zijn weer heel wat goede pc games verschenen, en er zijn er nog heel wat goeie in aantocht. Daarbij het prijsvoordeel, en het kan interessant zijn. (met de tweak stuff als nadeel dan). Dat er crap tussen zit is onvermijdelijk, dat heb je op elk platform (sla maar eens de gemiddelde OPM open)

En trouwens, die opmerking gaat over mij. Is dus op mezelf betrokken. (namelijk als in: 'Sowieso zet ik er later een ps3) Dus van die 14 games waarvan er maar 2 op de pc zijn, boeit me niet, dus daar zitten massa's games tussen die me niet interesseren. Van de games die IK wil spelen komt elk 360 game ook gewoon op de pc. De rest hoef ik niet. (en sommige zelfs op de ps3, zoals bioshock)
Voor de platformers (lievelingsgenre) zet ik er dan wel een ps3 naast, daar vind je voor de xbox toch niets voor.

Jij "ziet" dus dat alle xbox games ook op pc beschikbaar zijn? Toch eens hoogdringend je ogen laten nakijken want het zijn er toch echt maar een paar.

quote:
Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:37:
Jij "ziet" dus dat alle xbox games ook op pc beschikbaar zijn? Toch eens hoogdringend je ogen laten nakijken want het zijn er toch echt maar een paar.
Wie kan hier nu niet lezen? :s De games die MIJ interesseren (voor de tweede keer al) zijn xbox-pc crossplatform ja, de rest zal me worst wezen. Bioshock, gears of war, Mass Effect om er maar een paar te noemen. Assassins Creed (indien je geen ps3 hebt bvb) Goedkoper en beter en meer content.

Halo en consoorten interesseren me niet (forza ook niet, en viva pinata is bvb ook op de pc verschenen!) Splinter Cell double agent... Meeste wat me interesseert komt na verloop van tijd crossplatform uit, en laat nu net tijd voor mij geen rol spelen (heb sowieso te weinig tijd om alles te spelen) Het nut van een 360 zou 0,0 zijn. Dus als ik voor één console moet kiezen zal het de ps3 zijn. Maar dit is zwaar offtopic.

quote:
[...]

Assassins creed, bioshock, gears of war, de GRAW games (content inclusief dacht ik ook) burnout paradise...

Ik ben het eens met armada, ik ervaar de markt de laatste maanden toch anders eigenlijk. (ik behoorde evenwel niet tot het doomscenario kamp, maar dat het slecht ging was toch wel duidelijk)
Veel games worden van de console naar de pc gebracht, en daar zitten vaak goede games bij. Dus wij krijgen ook de meeste blockbusters, hetzij iets later.

Telkens in de game winkel binnenloop zie ik toch ook redelijk wat mensen bij de pc games staan en veel mensen met pc games buiten komen. En net die games als AC, Mass Effect, enz... (maar ook oorspronkelijke pc games). Ik vind dat er een mooi en kwalitatief goed aanbod is trouwens. Hoewel ik meestal uberbudget koop (5-10 euro) kom ik ook vaak met pareltjes thuis. (hitman 4 bvb voor 5 euro is een geweldige game) PC games zijn ook erg goedkoop vergeleken met console games. ETQW vind je al voor 20 euro bvb, gears of war ook, AC nieuwprijs 45 euro (in een echte winkel he) Nee, ik zie het niet al te zwart in. Er is nog altijd niet genoeg vernieuwing, maar de kwaliteit is wel goed.

En de meeste grote producties worden crossplatform uitgebracht, (grid, ...) dus dat komt wel goed. Exclusives zal je altijd blijven houden, zo wordt een console verkocht. Dus tja, dat je MGS4 niet kan spelen op een pc, jammer dan...

En goed, misschien evolueert het zo dat de pc gamers de grote titels iets later krijgen, omdat de studios vooral in een eerste ronde willen cashen op de consoles, het zij zo. (ze kunnen moeilijk pc release en console release laten samenvallen, anders valt het prijsverschil natuurlijk meteen hard op) Het voordeel is dat onze hardware net iets achter mag lopen, en we later moeten upgraden, zodat we met mid end prijzen de games kunnen blijven spelen. Vind ik niet erg. En Gears of war is nu nog steeds een leuke game. Dus ofwel betaal je de hoofdprijs op de console, ofwel wacht je een beetje en speel je het op de pc. Ik vind wachten niet erg :p

Trouwens, COD4 ziet er prima uit op een 7600 GT die anderhalf jaar geleden al midend was en 150 heeft gekost. Gears of war is ook nog te spelen. ETQW ook. Dus echt dramatisch is het nu ook weer niet met gamen op de pc. Ok, AC en bioshock zal waarschijnlijk wel niet lukken, maar je kan ook geen 10 games op hetzelfde moment spelen. Over een paar maand koop ik wel een 8800GT en laat AC en bioshock dan maar komen.
XBox games kosten ook maar ¤49,99 bij de MediaMarkt hoor (Halo3, GTA IV, Assassin's Creed heb ik er onderandere op de releasedatum voor die prijs gehaald). Nou heeft dit verder niet echt een toegevoegde waarde.

Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!

quote:
Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
Over Mass Effect kan ik niet veel zeggen, want die heb ik nooit gespeeld. De games waar ik vooral aan dacht (omdat ik die voor zowel de pc als de Xbox heb) zijn Jade Empire (de pc-versie is altijd de special edition, voor de Xbox is er naast de normale versie een aparte special edition) en Fable (voor de pc is er het nodige toegevoegd, vandaar de naam 'The Lost Chapters'). En dit zijn ook meteen twee mooie voorbeelden van geporte games die geen shooters zijn. De besturing van bijvoorbeeld Jade Empire op de pc is aangepast, zodat dit spel zowel op de Xbox als op de pc gewoon lekker speelt.

quote:
Fr!st! schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:55:
Ik denk dat het voor de meeste wel eens best is om het artikel in de pc gameplay van deze maand te lezen. daar staat best wel een goeie samenvatting in over hoe het nu gesteld is met de pc. en ik denk dat het daar ook de vinger op de wond legt. let wel, het is geen bespreking van 1 paginaatje, maar ik dnek 6 of 8. hier is dus wel over nagedacht
Mwoah, ik heb het gisteren gelezen en het is niet onaardig. Het probleem met dat stuk is echter dat zij dan weer aannemen dat on-line alles compenseert. Wat dat betreft is daar in deze thread wel weer aandacht aan besteed, omdat een aantal posters hier naar jaarrekeningen van publishers gekeken hebben, die dus wel de on-line verkopen _moeten_ rapporteren als onderdeel van de totaalomzet. Jammer dat ze dat stuk niet meegenomen hebben in de analyse.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: