Heb je er een fatsoenlijke kwaliteit scart kabel aanzitten? of zo'n kabel van een duppie en heb je je ontvanger ingesteld op RGB?quote:kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:32:
Weet niet of dit het juiste topic is om een dergelijke vraag te stellen, maar om er een compleet nieuw topic voor aan te maken vind ik ook overdreven.
Anyway, heb dus sinds een weekje digitale tv van Ziggo. Tof,cool,vet allemaal erg lekker.
Máár! Heb dus een Samsung B270R maar heb soms last van rare "golven" in mijn beeld. Soms echt de hele tijd met korte pauzes, en soms gewoon ook helemaal niet.
Het ligt niet aan de tv, want PS3 via HDMI is gewoon goed, PS2 over component is goed, en andere spullen op SCART werken ook prima.
Deze decoder is het dus :
[afbeelding]
Wat te doen? terugbrengen?
Bekend probleem bij deze decoders?
Nieuwe reactie in topic: [HD] Casema/Ziggo EK2008 & OS2008
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Heb vooralsnog gewoon de standaard scart-kabel erachter hangen die erbij zat.quote:iceme schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:03:
[...]
Heb je er een fatsoenlijke kwaliteit scart kabel aanzitten? of zo'n kabel van een duppie en heb je je ontvanger ingesteld op RGB?
Maar het is idd wel een goed idee om daar een fatsoenlijke kabel voor te gebruiken.
Het vreemde is, soms komen de "golven" wel, en soms niet, het is niet constant.
Ontvanger staat volgens mij op RGB, maar weet niet zeker, zal even kijken vanavond als ik thuis ben.
Trouwens, voor de mensen hier in Almelo (woon er zelf ook) :
Digitale TV kan perfect met Ziggo. Het is/was gewoon @home, en is er geen reet veranderd
Digitale TV kan perfect met Ziggo. Het is/was gewoon @home, en is er geen reet veranderd
ik had ook nog even een vraag, is het mogelijk om de Samsung B270R samen te laten werken met mijn pioneer dvdr recorder DVR-555H-S? want die heeft namelijk ook Guide+ & de samsung ook, toch hoe sluit ik hem dan aan?.
Nee, je zult een timer in je pioneer moeten instellen met als kanaalvoorkeuze L-1 of L-2. Stem je decoder af op de zender die je wilt opnemen en vervolgens niet meer zappen....quote:agaam schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:35:
ik had ook nog even een vraag, is het mogelijk om de Samsung B270R samen te laten werken met mijn pioneer dvdr recorder DVR-555H-S? want die heeft namelijk ook Guide+ & de samsung ook, toch hoe sluit ik hem dan aan?.
Heb zojuist even een kwaliteits-scart-kabel erachter gegooid, en de beeldkwaliteit is én beter, én volgens mij zijn de trillingen weg, maargoed die kunnen zo out of the blue weer opkomen. Tot dus ver prima
Dus voor de mensen met een samsung-decoder, niet die bijgeleverde scartkabel pakken, is bagger
Dus voor de mensen met een samsung-decoder, niet die bijgeleverde scartkabel pakken, is bagger
Ik heb sinds vandaag ook digitale tv van Ziggo en ervaar precies hetzelfde probleem. Het is zelfs zo erg dat ik er na een tijdje kijken draaierig van werdquote:kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:09:
Heb zojuist even een kwaliteits-scart-kabel erachter gegooid, en de beeldkwaliteit is én beter, én volgens mij zijn de trillingen weg, maargoed die kunnen zo out of the blue weer opkomen. Tot dus ver prima![]()
edit: Het lijkt al minder, echter is dit ook een scartkabel van 'maar' 6 euro.
Kijk ook hier even :quote:kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:32:
[...]
Heb vooralsnog gewoon de standaard scart-kabel erachter hangen die erbij zat.
Maar het is idd wel een goed idee om daar een fatsoenlijke kabel voor te gebruiken.
Het vreemde is, soms komen de "golven" wel, en soms niet, het is niet constant.
Ontvanger staat volgens mij op RGB, maar weet niet zeker, zal even kijken vanavond als ik thuis ben.
[digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Heb gisteravond weer gekeken en voor zover ik weet is het probleem nu verholpen.
Maar even wat anders : ik las eventjes terug en zag over dubbel betalen bij Ziggo ?
Ik woon dus in Almelo en betaal mijn kabel aan Cogas (niet aan @home/ziggo dus)
Hoe gaat dat nu in zijn werk? ik heb namelijk de kaart opgestuurd dat ik gewoon het gratis abbo (abbo Z1 is dat dacht ik) wil, met alleen de standaard zenders. Neem aan dat ik gewoon de Cogas blijf betalen en aan Ziggo niets, of zit ik mis..
Maar even wat anders : ik las eventjes terug en zag over dubbel betalen bij Ziggo ?
Ik woon dus in Almelo en betaal mijn kabel aan Cogas (niet aan @home/ziggo dus)
Hoe gaat dat nu in zijn werk? ik heb namelijk de kaart opgestuurd dat ik gewoon het gratis abbo (abbo Z1 is dat dacht ik) wil, met alleen de standaard zenders. Neem aan dat ik gewoon de Cogas blijf betalen en aan Ziggo niets, of zit ik mis..
Geluid loopt inderdaad niet gelijk met het beeld, ik kijk via floppydtv C variant met de firedtvviewer. Ik heb ook het stilstaand hd beeld van eurosport (dat het binnenkort wordt uitgezonden).
Ik heb dit topic doorgelezen maar ik snap het nog niet helemaal goed. Wij hebben nu hier thuis het standaard abonnement van @Home Digitale Televisie, nu kregen we wel laatste een info foldertje van kijk we zijn nu Ziggo enzo, nouja. Mijn vader wil nu wel graag het EK in HD kijken, en dan vraag ik me af wat er allemaal voor nodig is. Sowieso een Samsung HD Decoder, dat lijkt me logisch, maar moeten we ook nog een ander abonnement bestellen bij Ziggo? Want als ik nu zap zie ik bijvoorbeeld niet het kanaal 14 (NL1HD) waar mensen hier hier over hebben in dit topic....
Wie kan mij duidelijkheid bieden?
Als je kanaal 14 wilt zien zul je eerst je kanalenlijst moeten verversen, is immers een nieuw kanaal. Als je hem dan kunt zien zal die wel in het standaard abbo zitten, weet alleen niet of de SD decoder beeld geeft met een HD zender. Dus gewoon proberen.
En ja voor HD heb je de Samsung nodig.
Dat kanaal zie je volgens mij niet omdat je nog geen HD ontvanger hebt.quote:VeeGee schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:38:
Ik heb dit topic doorgelezen maar ik snap het nog niet helemaal goed. Wij hebben nu hier thuis het standaard abonnement van @Home Digitale Televisie, nu kregen we wel laatste een info foldertje van kijk we zijn nu Ziggo enzo, nouja. Mijn vader wil nu wel graag het EK in HD kijken, en dan vraag ik me af wat er allemaal voor nodig is. Sowieso een Samsung HD Decoder, dat lijkt me logisch, maar moeten we ook nog een ander abonnement bestellen bij Ziggo? Want als ik nu zap zie ik bijvoorbeeld niet het kanaal 14 (NL1HD) waar mensen hier hier over hebben in dit topic....
Je hebt alleen een Samsung HD decoder nodig, of een Humax.. Maar die Humax is nog niet uit..
Na het verversen zie ik nog geen kanaal 14, ik zal dan wel een HD Decoder nodig hebben denk ik....maar ik moet eigenlijk even weten of het wel standaard in dit abonnement zit, maar daar moet ik maar even over bellen anders met @home/Ziggp. We hebben nu namelijk niks extra's maar gewoon basis, dus grote kans dat het er niet in zit denk ik (de HD kanalen standaard)quote:the_mechanic schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:39:
Als je kanaal 14 wilt zien zul je eerst je kanalenlijst moeten verversen, is immers een nieuw kanaal. Als je hem dan kunt zien zal die wel in het standaard abbo zitten, weet alleen niet of de SD decoder beeld geeft met een HD zender. Dus gewoon proberen.
Die HD kanalen zitten gewoon standaard in het pakket.
Behalve natuurlijk Sport1 HD.
@VeeGee: zonder HD-ontvanger zie je die kanalen natuurlijk niet. Je ontvanger kan die kanalen namelijk helemaal niet weergeven!
(Voorlopig) Gratisquote:Hoyden schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:56:
Die HD kanalen zitten gewoon standaard in het pakket.
Eurosport HD (Gratis Beschikbaar vanaf 25 Mei 2008) Olympische Spelen 2008 & EK 2008
Nederland 1 HD (Gratis Beschikbaar vanaf 1 Juni 2008)
Film1 en Sport1 pakket SAMEN (EUR 22,95 per maand)
Film1 HD (Film1 Pakket EUR 14,95 per maand)
Sport1 HD (Sport1 Pakker EUR 14,95 per maand)
HDTV Pakket (EUR 3,95 per maand)
Brava HDTV (tot 1 oktober 2008 gratis te ontvangen)
Discovery HD
NGC HD
The History Channel HD
HD NL
Komen we op 9 HD zenders totaal...
Die kanalen ontvang je natuurlijk alleen wanneer je een HD-Decoder hebt...
Hallo,
Heb vandaag een HDTV en samsungs HD decoder geinstalleerd en alle HD kanalen zijn schitterend behalve Nederland 1 HD. Dit kanaal lijkt precies op het gewone Nederland 1 kanaal.
Kan het zijn dat hoge resolutie pas als het EK begint uitgezonden gaat worden, en nu het gewoon een upscale is?
Ook krijg ik geen audio met Discovery HD, weet iemand hoe dit op te lossen?
Heb vandaag een HDTV en samsungs HD decoder geinstalleerd en alle HD kanalen zijn schitterend behalve Nederland 1 HD. Dit kanaal lijkt precies op het gewone Nederland 1 kanaal.
Kan het zijn dat hoge resolutie pas als het EK begint uitgezonden gaat worden, en nu het gewoon een upscale is?
Momenteel is Nederland 1 HD een simultane weergaven van Nederland 1 SD. Het enige verschil is momenteel dat NL 1 HD een upscaling is van NL 1 SD.quote:blackEyEz321 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:10:
Hallo,
Er komen uitzendingen die wel HD zijn.
Er zijn storingen momenteel met het geluid op een aantal HD zenders. Maar voor Discovery HD zul je bij media even moeten spelen met PCM en Dolby Digital en de optie om het aan/uit te zetten.
Ah dank je voor reageren, discovery werkt nuquote:Friedchicken schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:57:
[...]
Momenteel is Nederland 1 HD een simultane weergaven van Nederland 1 SD. Het enige verschil is momenteel dat NL 1 HD een upscaling is van NL 1 SD.
Er komen uitzendingen die wel HD zijn.
Er zijn storingen momenteel met het geluid op een aantal HD zenders. Maar voor Discovery HD zul je bij media even moeten spelen met PCM en Dolby Digital en de optie om het aan/uit te zetten.
Weetniet of jullie Ziggo gebruikers het gezien hebben, maar de HD-decoder met PVR functionaliteit kan besteld worden op de ziggo site
¤429,95
¤429,95
Je bedoelt de interactieve tv variant? Die is gebaseerd op IP tv. Dat is dus niet helemaal hetzelfde 
Die bedoel ik ja.. wist niet dat dat IP-TV was (dus met UTP aangesloten)..quote:mig29 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:43:
Je bedoelt de interactieve tv variant? Die is gebaseerd op IP tv. Dat is dus niet helemaal hetzelfde
Desalnietemin kan hij gewoon HD aan volgens de beschrijving, IPTV kan ook gewoon HD zijn..
Ik heb em besteld, maar op het ziggo gebruikers forum beweert iemand dat het een fout is. we zullen volgende week zien.