quote:
vandermark schreef op zondag 01 juni 2008 @ 08:43:
[...]
Tja, als je heel veel films hebt zijn het er dan zoveel..

. Ik heb eerst genre staan, vervolgens binnen het genre op icons. Ik heb zelf 6 genres ingedeeld en per film heb ik het genre vastgelegd, vind ik zelf ideaal werken. Maar nu zou ik dit graag efficient willen kunnen aanpassen --> rechtstreeks in de db3 file. Ik heb veel gezocht op modify of edit db3 files maar kan niks bruikbaars vinden, enige suggesties nog?
[...]
Tja, ik heb precies hetzelfde gedaan. Als ik alles op Title zet, dan staat echt alles in 1 directory (dus voor mij de X264, BluRay/HDDVD, Disney, DVD's, Cabaret, etc.). Wat me ook opviel (omdat ik alle films in een aparte map heb + subs) is dat als je de Title view pakt je niet kan zien (in de lijst) of je de film al wel of niet gezien hebt, het mapje word namelijk niet blauw, maar de file zelf!
Met Genre wel alles opgelost en inderdaad dus zelf genre's gemaakt zoals X264, Cabaret, etc.
Het is even werk, maar als je eerst alle genres maakt, en vervolgens gewoon per film (voor mij een stuk of 80) een genre toevoegd bij de bestaande, Save, en naar de volgende gaat, ben je er met een half uurtje uiterlijk mee klaar. Vervolgens kan je die database continue backuppen zodra je een nieuwe install op SVN installeert.