Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Nice, die kende ik nog niet, tnx :)

Ook enig idee hoe ik achter de naam van mijn MoviedB kom aangezien ik niet weer alles opnieuw wil instellen, of is het kopieren van de database voldoende (zoals in de tutorial staat) ?

Ik heb de nieuwe skin ook geinstalleerd maar ben weer terug gegaan naar X-face, die is ook erg fancy, maar wel wat rustiger vind ik. Wel knap gedaan trouwens met die wisselende achtergronden.

quote:
ThaClown schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 04:17:
@-Leon- en Justchill:
Voor een backup van alle setting en mappen.. kopieer de:
# Thumbs folder.
# InputDeviceMappings\custom folder.
# Database folder.
# Alle XML-files in de base folder.

Nadat ik een update van 2.3 naar RC1.0 met SVN deed moet ik niets opnieuw instellen, alleen mijn gedeelde mappen opnieuw aangeven in de config.

Voer de update uit (SVN is gewooon een iets nieuwere update die beta is) en kopieer de bestanden weer terug.

Ik volg deze guide voordat ik update.
dus die SVN's zijn gewoon beta - versies telkens van het volledige programma.. Wie is da de main ontwikkelaar die die builds plaatst?

Even een vraagje,
Ik heb mijn movies view staan op genre. Nu is het via de configuration tool niet echt handig om de genres van films aan te passen, moet per film. Ik wil nu bijv. een nieuw genre maken ' alles' waar dus alle films onder staan. Dit kost teveel tijd via de database editor van de configuration tool.

Is er een editor waarmee ik de db3 file van de moviedatabase handmatig aan kan passen? Welke (gratis) software kan ik hiervoor gebruiken?

Kan je dan niet beter viewen op list ipv genre? Dan krijg je ook alles te zien, op alfabetische volgorde.

quote:
Tim812 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:37:
[...]

Hoi Chris,

Punt 1. Volgens mij is dit niet mogelijk. Ik heb het zelf iig nog nooit gezien op die manier. Of je moet zelf gaan zitten sleutelen :)
Punt 2. Ik herken dit probleem niet, nog nooit gezien. Misschien een probleem met codecs die aangeroepen worden? Welke codecs gaat het om? Bij welk bestandsformaat treed het op?
1. Oke helaas, zal nog even kijken. Iig bedankt
2. Het gebeurt bij alle films, maar bij mijn tv-series niet. Ga binnekort een schone install doen, kijken of dat werkt. Codecs is K-lite codec pack

quote:
Molybdenum schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:56:
Kan je dan niet beter viewen op list ipv genre? Dan krijg je ook alles te zien, op alfabetische volgorde.
Tja, als je heel veel films hebt zijn het er dan zoveel.. ;) . Ik heb eerst genre staan, vervolgens binnen het genre op icons. Ik heb zelf 6 genres ingedeeld en per film heb ik het genre vastgelegd, vind ik zelf ideaal werken. Maar nu zou ik dit graag efficient willen kunnen aanpassen --> rechtstreeks in de db3 file. Ik heb veel gezocht op modify of edit db3 files maar kan niks bruikbaars vinden, enige suggesties nog?
quote:
vandermark schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:51:
Even een vraagje,
Ik heb mijn movies view staan op genre. Nu is het via de configuration tool niet echt handig om de genres van films aan te passen, moet per film. Ik wil nu bijv. een nieuw genre maken ' alles' waar dus alle films onder staan. Dit kost teveel tijd via de database editor van de configuration tool.

Is er een editor waarmee ik de db3 file van de moviedatabase handmatig aan kan passen? Welke (gratis) software kan ik hiervoor gebruiken?

Acties: [quote]

Door: Mars Warrior

Ik heb een Conceptronic afstandsbediening gekocht die het onder Vista en MCE perfect doet, maar met MP onder Windows XP krijg ik het gros van de toetsen maar niet aan de gang.

Dit wordt overigens ook op het MP Forum gemeld:(

Het gaat om deze:
http://www.conceptronic.nl/site/images/produkten/CLLRCMCE/CLLRCMCE_pz2_70.jpg

IK heb al zitten klooien met toetsmappings enzo binnen MP (waar ik overigens maar weinig van begrijp) en daar blijkt dat sommige toetsen niet eens lijken binnen te komen: alsof ze ergens worden gefilterd!

Heeft iemand enige ervaring met deze afstandsbediening of hoe je HID devices (de Conceptronic is een HID nl, dus geen drivers of andere ongein nodig) vlekkeloos kunt koppelen???

Even contact opnemen met conceptronic misschien?

quote:
vandermark schreef op zondag 01 juni 2008 @ 08:43:
[...]
Tja, als je heel veel films hebt zijn het er dan zoveel.. ;) . Ik heb eerst genre staan, vervolgens binnen het genre op icons. Ik heb zelf 6 genres ingedeeld en per film heb ik het genre vastgelegd, vind ik zelf ideaal werken. Maar nu zou ik dit graag efficient willen kunnen aanpassen --> rechtstreeks in de db3 file. Ik heb veel gezocht op modify of edit db3 files maar kan niks bruikbaars vinden, enige suggesties nog?
[...]
Tja, ik heb precies hetzelfde gedaan. Als ik alles op Title zet, dan staat echt alles in 1 directory (dus voor mij de X264, BluRay/HDDVD, Disney, DVD's, Cabaret, etc.). Wat me ook opviel (omdat ik alle films in een aparte map heb + subs) is dat als je de Title view pakt je niet kan zien (in de lijst) of je de film al wel of niet gezien hebt, het mapje word namelijk niet blauw, maar de file zelf!
Met Genre wel alles opgelost en inderdaad dus zelf genre's gemaakt zoals X264, Cabaret, etc.
Het is even werk, maar als je eerst alle genres maakt, en vervolgens gewoon per film (voor mij een stuk of 80) een genre toevoegd bij de bestaande, Save, en naar de volgende gaat, ben je er met een half uurtje uiterlijk mee klaar. Vervolgens kan je die database continue backuppen zodra je een nieuwe install op SVN installeert.

Ik gebruik genre niet zoveel...
Iedereen weet dat je om 1 tm 9 kunt drukken voor de start titel? (SMS tekst zegmaar...)

Ik heb nu 2 films 1 is bee movie 720p en 1 is transformers 1080p allebij mkv
alleen bee movie speelt af in mediaportal en bij transformers blijft het beeld still staan, buiten mediaportal doet hij het wel gewoon (vloeiend)
Ik gebruik core AVC als codec

weet iemand waar dit aan kan liggen?

@Langras:
Heb je met GraphEdit gecontroleerd welke codec wordt gebruikt bij het 1080P filmpje?
Met Gspot kun je aangeven welke cdodec grbuikt moet worden.

Misschien wordt CoreAVC wel niet gebruikt...

Ik heb al eens eerde Media Portal geprobeerd, en toen lukte het niet echt.

Ik ben nu van plan dit topic goed door te lezen, en stap voor stap alles goed te configureren. (behalve dan het feit dat ik geen TV kaart heb)

Ik heb voor dat ik begin wel 1 vraagje:

Ik heb als afstandsbediening alleen een SE 810i.
Dat zijn dus 21 knoppen die ik uit mijn hoofd kan leren, en kan koppelen aan sneltoetsen voor een normaal toetsenbord/muis. Gewoon een aangepaste .HID aanmaken en klaar.

Is dit voldoende om goed te kunnen werken met MP? Of heb ik per se een "echte" afstandsbediening nodig?

je wil je mobiel gebruiken?
Zal vast kunnen maar zou ik niet doen hoor, teveel gedoe.

Een MCE remote is al te koop vanaf 18 euro!
En werk echt super.

quote:
Pffff.. netjes die handleiding gevolgd en natuurlijk effe vergeten dat in ProgramData (onder Vista) dus de rest van de instellingen waarschijnlijk zit, en die dus niet gekopieerd..

Schone install met MP erop en dan krijg ik verschillende foutmeldingen en start ie dus niet op...

maar goed dat ik effe een image heb gemaak, die dan maar terug zetten en het weer proberen 8)7

Hoi alleemaal ik heb mediaportal op een pc-tje van mij geinstallleerd op windows xp pro
so far so good/.
ik wil hem usen om het signaal van mijn firedtv kaart(sataliet) te streamen nu heb ik op de firedtv-viewer gewooon beeld maar ik weet niet precies hoe ik tvserver moet instellen zodat hij die kanalen vind.. kan iemand mij helpen?bestaat er hhiervoor een tut? alvast bedankt!

quote:
TomDaBomB schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:21:
Hoi alleemaal ik heb mediaportal op een pc-tje van mij geinstallleerd op windows xp pro
so far so good/.
ik wil hem usen om het signaal van mijn firedtv kaart(sataliet) te streamen nu heb ik op de firedtv-viewer gewooon beeld maar ik weet niet precies hoe ik tvserver moet instellen zodat hij die kanalen vind.. kan iemand mij helpen?bestaat er hhiervoor een tut? alvast bedankt!
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Server

Alles wat je moet weten, is te veel om hier te typen ;)

Acties: [quote]

Door: Question Mark

quote:
-Leon- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:49:
[...]
Schone install met MP erop en dan krijg ik verschillende foutmeldingen en start ie dus niet op...
In de SVN van de 31e zit een "bug" mbt het niet goed opstarten van MediaPortal.

Op het forum (onder SVN releases) staat een topic met ervaring over deze SVN en ook de bugfix voor deze error is gepost door een developer en te vinden in datzelfde topic.

quote:
rene2004 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:49:
[...]

http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Server

Alles wat je moet weten, is te veel om hier te typen ;)
ik wil niet alles weten ik wil weten welke sataliet instellingen ik moet gebruiken.. somebody please?
kan iemand niet ff een screendump van zijn sataliet instellingen dumpen

quote:
Question Mark schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:00:
[...]
In de SVN van de 31e zit een "bug" mbt het niet goed opstarten van MediaPortal.

Op het forum (onder SVN releases) staat een topic met ervaring over deze SVN en ook de bugfix voor deze error is gepost door een developer en te vinden in datzelfde topic.
Dank voor de tip, 'k had de nieuwe core.dll inmiddels gevonden in de thread van de SVN. ;)

Weer werkt ook weer prima nu :) nu nog de goeie beelden pakken voor de satelieten

Ik ben een tijdje bezig met MP en vind het helemaal top. Er is echter nog 1 ding waar ik tegenaan loop en wat maar niet wil werken: mijn MCE remote en keyboard. Ik weet dat er in deel 1 en 2 aandacht aan dit punt is besteed. Toch krijg ik mijn setup niet goed. Ik werk met Windows XP Prof de Philips MCE remote voor Vista (doet wel wat onder XP) en het MCE keyboard. Wat er niet werkt is het volgende:
1. Bij het indrukken van een knop op de remote gebeurt er soms niks en soms wordt de toets heel vaak geactiveerd.
2. Bij het MCE keyboard heb ik hetzelfde fenomeem. Heel langzaam typen helpt wel.
3. Van mijn MCe keyboard werken alleen de standaard knoppen en de bediening van de muis. De overige knoppen doen niks.

Ik heb geprobeerd om rollup2 voor MCE2005 te installeren maar dat lukt niet bij XP.

Wie helpt me op weg, zodat ik MP goed kan gebruiken?

Goedeavond!

Ik ben er dit weekend eindelijk aan toe gekomen MP opnieuw te installeren en heb nu MP RC 1.0.0 geinstalleerd met mediaportal-svn-05-23-2008--22-51-Rev19158. Ik heb nu echter een probleem met de subtitles.

Probleem:
Wanneer ik de subtitles aanzet kan ik 1 maal een film starten, die speelt ie dan prima af met subs. Echter daarna speelt geen enkele film meer af. Als ik een film (x264, divx) of tv-serie wil starten springt hij direct terug naar het menu.

Ik heb de subtitles als volgt aangezet:
1. Configuration - Movies - Subtitles: Show subtitles aanvinken.
2. Configuration - Movies - Movie Post Processing - DirectVobsub (autolading) activeren.

Configuratie:
Videokaart: Nvidia Gforce 8600GT.
Codecs: CoreAVC Professional Edition v1.7.0.0 + Combined-Community-Codec-Pack-2008-01-24 + ac3filter_1_46

Via graphedit en gspot heb ik het zo ingesteld dat coreavc een hogere merit heeft dan ffdshow e.d. Bij het laden van een mkv wordt ook daadwerkelijk Core AVC + Haali Media Splitter gebruikt (onderdeel CCCP).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het omschreven probleem of hoe ik het kan oplossen? Ik wil zowel embedded subs als bijgevoegde .srt files kunnen afspelen..

alvast bedankt!

quote:
The_nv40_man schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:36:
[...]

Externe filters als Vobsub en ffdshow zorgen ervoor dat DXVA niet meer werkt. Maar er zit kennelijk nog geen functie in Mediaportal die dat kan :| .
En dat gaat nog wel even duren ook, zie hier:
quote:
The underlying problem is that MP yet doesn't have parser for .srt text subs or internal support for .sub/.idx subtitles so for MKVs MP just loads Haali-splitter that will internall load VSFilter.dll(DirectVobSub).

We would need volunteers to code support for those subtitles. The problem doesn't exist on DVD/MyTV side as there we have our own renderer for subs.

At best this will be post 1.0-version feature and it will require that some MP developer add it as Feature Request in Mantis-bug tracker or we find volunteer developer that will submit code for inclusion.

Ik heb nog een ander probleem met ondertitels. De grootte ervan verandert wanneer ik divx films of mkv (HD) films wil bekijken. Bij divx zijn ze veel groter. Bestaat er een manier om dit op te lossen? Een plugin ofzo waar je kan kiezen bij welk bestandformaat welke grootte moet worden weergegeven?

Laat maar, heb de oplossing al gevonden.
Bij ffdshow autosize aanvinken bij subtitles. :)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: