Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Bluetooth Stereo (A2DP) topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik probeer een stereo-verbinding op te zetten tussen mijn Samsung Mp3-speler (p2) en laptop of tussen mijn pda en laptop. Met beide lijkt het te lukken, alleen daadwerkelijk geluid hoor ik niet. Ik heb al 2 verschillende dongles gebruikt op mijn laptop (er zit geen BT op de laptop zelf). Degene die ik werkend wil krijgen is van het volgende soort:

Sitecom CN-521 v2 001 Bluetooth USB 2.0 Adapter (class 1)

Het ziet er dan ongeveer zo uit:
http://home.planet.nl/~dokte233/soleil.jpg

Ik maak dus gebruik van bluesoleil. De enige settings zijn dan "secure connection" (vinkje) en "default playback device", welke gewoon op "Luidsprekers (Realtek High Definition Audio))" staat, dus dit zou goed moeten gaan. Ik maak gebruik van Vista Business 32. De geluidmixer of sound-settings binnen configuratiescherm van vista geven ook niet iets aan dat ongewenst op mute staat oid.

Met mijn oudere BT-dongle heeft 't wel ooit gewerkt, maar als ik die nu binnen BlueSoleil gebruik, werkt het ook niet. De verbinding wordt dus gezet, maar geen geluid. Er gaan bytes uit de pda of mp3 en in op de laptop, maar wat er mee gedaan wordt is mij een raadsel.

Mischien een domme opmerking maar heb je na het verbinden het juiste afspeelapparaat gekozen?
Start > Configuratiescherm > Geluid > en dan hier de A2DP kiezen. Ik weet niet precies hoe die in BlueSoleil heet maar het zal iets zijn van bluetooth apparaat met hoge kwaliteit ofzo.
En check ook het volume even of die wel open genoeg staat.

Ja dat is het rare, bij volume heb ik verder geen settings erbij gekregen. Ik zie alleen luidsprekers en realtec digital output, zelfde als voorheen. Dat terwijl de connectie er dus is.

Je moet er een geluidsapparaat bij hebben gekregen, daarop speel je het geluid af.
Als ik jou was zou ik de software nog een keer herinstalleren.

Helaas, na herinstallatie (+reboot) ook geen nieuw apparaat :|.
Hier een overzichtsscreen > http://www.rmcdeholeridders.nl/files/nomd.jpg

Ineens werkte het vandaag een keer met de meegeleverde software (Toshiba Stack trace for windows oid). Tenmisnte, het leek te werken. Geen BSOD dit keer (2e keer overigens weer wel). Maar de ad2p leek tot stand gekomen te zijn. Laptop zei connected, p2 gaf het "bluetooth met koptelefoon-symbool". Er onstond een ad2p bij de vista volumemixer onder standaard realtec device en ook een apart bluetooth aparaat. Maar beide gaven ook nu geen geluid uit de laptop :(. Nog op een andere laptop met ingebouwde laptop geprobeerd met standaard vista BT, ook geen geluid. Vanaf PDA werkt het ook niet, dus ik sluit voorlopig uit dat het aan de mp3-speler ligt. De dongle zou slecht kunnen functioneren, maar andere dingen, zoals bestanden sturen werkt wel gewoon en de dongle is nieuw. Nu maar weer bluesoleil geïnstalleerd, want dat van Toshiba causes bluescreens als ik weet niet wat (zodra verbinding tot stand komt). Bluesoleil verbindt weer prima. Dongle gaat hard knipperen zodra ik muziek afspeel op de speler, maar er komt geen audio device bij aparaatbeheer bij :( en ook geen geluid uit speakers. Zowel met de Toshiba stacktrace erbij geïnstaleerd als niet.

Hoi , Heb me inmiddels een Nokia BH-604.Deze i.c.m een Nokia N95 8 G is werkelijk goed te noemen.
Nu wil ik die headset gaan gebruiken met Windows.
Enig idee welke bluetooth adapter ik moet aanschaffen? Die dan ook de BH-604 ondersteund?
Ik dacht zelf aan de Sitecom CN-521 Bluetooth adapter.
Als je het pdf bestandje opent op de site van Informatique.nl staat er dat ie A2DP ondersteund.

Iemand anders misschien andere suggesties om die BH-604 in windows aan de gang te krijgen?
Draai met XP 32 bit.

quote:
emmer955 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:50:
Hoi , Heb me inmiddels een Nokia BH-604.Deze i.c.m een Nokia N95 8 G is werkelijk goed te noemen.
Enig idee welke bluetooth adapter ik moet aanschaffen? Die dan ook de BH-604 ondersteund?
Als je het pdf bestandje opent op de site van Informatique.nl staat er dat ie A2DP ondersteund.

Iemand anders misschien andere suggesties om die BH-604 in windows aan de gang te krijgen?
Draai met XP 32 bit.
Ik wil eigelijk hetzelfde weten maar dan wil ik de usb stick gaan gebruiken onder vista 64bit. Ik hoor dat de topic starter erg tevreden is over de jabra a320, maar ik kan niet vinden of deze ook volledig onder 64bit vista werkt.

quote:
Scidd0w schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:17:
[...]
Ik wil eigelijk hetzelfde weten maar dan wil ik de usb stick gaan gebruiken onder vista 64bit. Ik hoor dat de topic starter erg tevreden is over de jabra a320, maar ik kan niet vinden of deze ook volledig onder 64bit vista werkt.
Als je een goede bluetooth USB stick wilt hebben dan adviseer ik je op de volgende dingen te letten bij aanschaf:
- stackversie (liefst 2.0+EDR)
- klasse (liefst class 1)
- meegeleverde software (liefst Widcomm)

Bij de meeste dongles krijg je Toshiba software of BlueSoleil. Beide zijn bij lange niet zo goed als de Widcomm software.

De Jabra A320s is 2.0+EDR, klasse 1 en er zit Widcomm software bij voor Win XP. Via de Jabra site kun je gratis een upgrade downloaden naar de laatste versie, dan wordt ook Vista ondersteund. Ik draai het zelf op een 32b systeempje en dat gaat prima. Bij mijn Vista systeempje thuis heb ik wel een probleem, zodra mijn systeem in slaapstand is gevallen, blijft de A320s lekker doorslapen. Als je dan een keyboard en mouse hebt via bluetooth ben je in de aap gelogeerd. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat ga oplossen.

Ok, maar wat voor dongle adviseer je bij de Nokia BH-604?
Heb er nu 3 en geen van allen pairen met de BH-604.

Graag wat advies.

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Als je een goede bluetooth USB stick wilt hebben dan adviseer ik je op de volgende dingen te letten bij aanschaf:
- stackversie (liefst 2.0+EDR)
- klasse (liefst class 1)
- meegeleverde software (liefst Widcomm)

...
...
robert bedankt voor je snelle reply! Ik ga nu dus gewoon voor de Jabra dat lijkt me de beste keus. Bedankt voor de tips!

Yep, same here, al was dat dan met email.
Heb nu een Linksys USBBT100 adapter met Broadcom software en de Nokia BH-604 aan de praat gekregen in Windows XP.
Echt perfect geluid , geen storingen in de verbinding.
Nu nog kijken of het gaat werken met Teamspeak, Skype en MSN.
Skype gaat werken dat weet ik.
Ik kan alleen met m'n N95 8G nu geen verbinding maken met de BH-604.
Omdat ik nu verbinding heb met de pc zeker?
Ga dat ook nog eens uitzoeken.

Bedankt iig.

Emmer.

Acties: [quote]

Door: TheCryptkeeper

Ik heb onlangs de JB-200 van Jaybirdgear gekocht en heb een probleempje. Alles werkt goed en binnen kan ik muziek beluisteren van mijn gsm (Nokia N95-8gb) zonder problemen. Als ik echter buiten ga dan dan heb ik pauzes in mijn muziek alsof hij het signaal met mijn gsm verliest. De gsm zit in mijn broekzak waardoor de afstand tussen de gsm en de headphone misschien 1 meter is.
Ik heb hem al eens opnieuw "gepaired", maar het blijft voorkomen.
Heeft er iemand tips?

Na een paar installs met diverse adapters , ben ik weer uitgekomen op de Linksys.
Deze ondersteunt ook Skype, en ik denk zelfs MSN en Teamspeak.
Kan ik nu een tweede Bluetooth dongle bijvoorbeeld aan een laptop hangen en deze laten verbinden met m'n dongle op de pc?
De laptop ziet de pc dat is al heel wat, alleen kan m niet pairen omdat ik een passkey nodig heb.
Waar kan ik dat instellen / vinden op m'n pc?

quote:
TheCryptkeeper schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:06:
Ik heb onlangs de JB-200 van Jaybirdgear gekocht en heb een probleempje. Alles werkt goed en binnen kan ik muziek beluisteren van mijn gsm (Nokia N95-8gb) zonder problemen. Als ik echter buiten ga dan dan heb ik pauzes in mijn muziek alsof hij het signaal met mijn gsm verliest. De gsm zit in mijn broekzak waardoor de afstand tussen de gsm en de headphone misschien 1 meter is.
Ik heb hem al eens opnieuw "gepaired", maar het blijft voorkomen.
Heeft er iemand tips?
Dat probleem heb ik vaker gehad in het verleden. Ik vermoed dat dit samenhangt met de slechte gevoeligheid van de antenne. Ondanks dat het een klasse 2 apparaat is (max 10 meter) kan er bij een afstand van 1 meter al dusdanig veel verlies in de verbinding zijn waardoor de buffer af en toe leeg staat. De nieuwe generaties van de A merken hebben die probleem niet meer, ik denk dat ze betere antennes gebruiken en wellicht ook gevoeligere ontvangers. Ik ben bang dat je het probleem niet anders kunt oplossen dan je toestel dichterbij je headset te gebruiken.
quote:
emmer955 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:42:
Na een paar installs met diverse adapters , ben ik weer uitgekomen op de Linksys.
Deze ondersteunt ook Skype, en ik denk zelfs MSN en Teamspeak.
Kan ik nu een tweede Bluetooth dongle bijvoorbeeld aan een laptop hangen en deze laten verbinden met m'n dongle op de pc?
De laptop ziet de pc dat is al heel wat, alleen kan m niet pairen omdat ik een passkey nodig heb.
Waar kan ik dat instellen / vinden op m'n pc?
In theorie kun je meerdere bluetooth dongles aan 1 Windows PC hangen. In de praktij is dat meestal een moeilijk geval. De reden hiervoor is dat de meeste dongles met software worden geleverd die gelicenceerd is voor bepaalde reeks MAC adressen. Als je dan dongles heb van verschillende batches, of nog erger, twee verschillende merken bluetooth stacks, dan zal het je niet lukken.
De enige manier hoe het mij ook gelukt is, is in dezelfde winkel twee Jabra A320's-en te kopen. Ze waren toen bij BelCompany slechts een tientje in de opruiming.

De bluetooth passkey tussen twee apparaten bepaald je meestal zelf. Anders worden de standaard codes 0000, 1234, 1111 of 8888 meestal gebruikt.

Ik bedoelde niet meerdere dongels aan 1 pc.
De laptop heeft er 1.En de pc 1.
Nu wil ik met die van de laptop verbinding maken met de pc via die 2 dongels.
Maar goed ik ga dat wel uitzoeken.
De headset werkt nu echt perfect, alleen als ik m uitdoe, en daarna weer aan ziet ie alleen de hands free mogelijkheid, niet de stereo audio.
Enig idee wat ik daar aan kan doen?

Pas als ik m in de pairmodus opstart , connect ie de stereo audio eerst.Daarna de handsfree, beetje omslachtig. Dus als dat anders kan of anders in te stellen is , hoor ik het graag.

En hoe bepaal ik die passkey zelf?

Waarom zou je 2 computers niet via bluetooth kunnen verbinden als ze beide over BT beschikken? Zijn toch gewoon 2 BT-apparaten. :)

Geen idee, daarom vroeg ik dat.
Kijk de laptop ziet m'n pc, kan er alleen niet inkomen vanwege de passkey, en weet dat ook niet te vinden in de bluetooth configuratie van m'n pc.

Oja , nog een tip:
Mochten er onder jullie zijn die de melding krijgen:
"The remote device has closed the connection" wijs even een com poort toe aan je headset, niet de audiogateway.
Dit werkte iig voor mij.Ik kan nu gewoon de headset uitzetten, met de knop op de headset en weer aan.
Ook in Windows connecten en disconnecten werkt zonder problemen.
Bij deze.

Hoi,
Ben ook aan het oriënteren op deze nokia 604, voor mij belangrijk ... hoe groot is het bereik, >10 meter?? Wil nl. ook muziek boven en verderop, dus bijv. plafond of wand tussen, kunnen beluisteren zonder dat ie wegvalt.
Hoe zijn jullie ervaringen?
quote:
emmer955 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:50:

Draai met XP 32 bit.

De 604 heeft een redelijk bereik, maar dat is ook weer afhankelijk van het type dongle.
Ik woon niet zo groot, dus het bereik is goed in alle kamers , ook met de deur dicht.
Kwestie van per dongle bekijken.Aanrader is de Linksys.
Probeer een dongle te krijgen met de Broadcomm software, deze werkt uitstekend.
De 604 is een prima keuze.Ik bedoel, het opladen kost anderhalf uur, maar daar krijg je minimaal 18 uur (!) speeltijd voor terug.Super dus.Het geluid is uitstekend.Zeker als je "gewone" headsets gewend ben.............. :) Met gewoon , bedoel ik , met draad.
Werkt met Skype en MSN.Wel even de audio op hands freeaudio zetten.Anders hoor je niks....... 8)
Teamspeak moet ik nog even proberen, maar goede hoop dat dat ook gaat lukken.

quote:
digi00 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:19:
Hoi,
Ben ook aan het oriënteren op deze nokia 604, voor mij belangrijk ... hoe groot is het bereik, >10 meter?? Wil nl. ook muziek boven en verderop, dus bijv. plafond of wand tussen, kunnen beluisteren zonder dat ie wegvalt.
Hoe zijn jullie ervaringen?
[...]
Ik heb nog een uitvoerige productreview geplaats van de Nokia BH-604: http://tweakers.net/productreview/7481.

Je kunt trouwens het bereik nog wat vergroten door je USB dongle via een USB verlengkabeltje wat hoger te hangen in plaats van achter in je PC. Je PC is meestal een goede storingsbron en als je hem dan wat hoger hangt, dan ben je die vervuiling kwijt. Sowiso is het "radiowise" ook beter om een zichtverbinding te hebben. Ik heb hem op zo'n klein reclame vlaggenmastje geplakt en op de vensterbank gezet. Hierdoor werd het bereik bij mij aanzienlijk groter.

Hmm, dat is wel een goeie tip.
Hij zit nu bovenop m'n pc aan de voorzijde.En nog geen storing whatsoever meegemaakt.
Maar zal die tip eens proberen, van de verlengkabel.............. ;)
@ robert:
Enig idee of je de Nokia N95 kan opladen via de pc? Aan een USB kabel?

quote:
emmer955 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:04:
Hmm, dat is wel een goeie tip.
Hij zit nu bovenop m'n pc aan de voorzijde.En nog geen storing whatsoever meegemaakt.
Maar zal die tip eens proberen, van de verlengkabel.............. ;)
@ robert:
Enig idee of je de Nokia N95 kan opladen via de pc? Aan een USB kabel?
Nee, kan niet, is alleen voor data.

@robertwebbe, ik las dat jij ooit de Nokia AD-42W heb mogen testen voor de belcompany? Je werkt daar neem ik even aan? Heb je hem nu ook in je bezit of was dat alleen om hem te testen? Kan je mij vertellen wat ie daar kost? Ik kan dat accessoire namelijk nergens vinden.. :( Ik hoop dat je mij kan helpen (misschien wil je er van af :P )

quote:
bArT_18 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:52:
@robertwebbe, ik las dat jij ooit de Nokia AD-42W heb mogen testen voor de belcompany? Je werkt daar neem ik even aan? Heb je hem nu ook in je bezit of was dat alleen om hem te testen? Kan je mij vertellen wat ie daar kost? Ik kan dat accessoire namelijk nergens vinden.. :( Ik hoop dat je mij kan helpen (misschien wil je er van af :P )
Ja, ik werk daar als technisch productmanager. Zoals vaak bij samples gebeurd, die worden meestal niet terug gevraagd. Ik beschouw ze niet als mijn persoonlijk eigendom of bedrijfseigendom, meer als langdurige bruikleen. Ik kan hem je dus niet verkopen. De AD-42W staat nog in mijn speciale kastje met A2DP goodies (die begint aardig uit te puilen).
Hij zit niet in het standaard assortiment, hij is alleen op bestelling leverbaar.

Tenslotte nog even een tip, een flink aantal accessoires gaan sinds vandaag in de opruiming en aanzienlijk goedkoper dan normaal. Gezien ik hier specifiek en alleen slechts 9 A2DP artikelen noem, lijkt mij dit toch geen spam.

Let op; dit zijn opruimingsartikelen dus het kan zijn dat niet alle filialen hier nog vooraad van hebben. Als het op is, kunnen ze wel voor je kijken of het in andere filialen nog beschikbaar is.

Parrot MK6000 A2DP carkit 99,99
Parrot BoomBox 129,99
Parrot Party speakers 79,99
Motorola S9 headset 50,00
Logitech HS200 headset 39,99
Logitech F-0361A headphone 9,98
i.Tech Clip IIIs headset 9,98
Jabra A320s dongle 4,98
Jabra BT8010 headset 99,98

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: