Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: tele2 slechte ping

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Hallo,

ik vroeg me af of meerdere mensen hier last van hebben. Ik heb nu een tele2 abbonement, die van 30euro per maand en tot 20mb/s, maar als ik in een game ben, ik bedoel dan call of duty 1/2, blijkt dat ik hele slechte ping heb. In nederlandse servers soms zelfs rond de 50/60, terwijl ik dan andere mensen zie met een ping rond de 20/30 en die helemaal niet een duurder internet pakket hebben. Hebben meerdere mensen dit? En ligt dit dan aan tele2, of aan mezelf, dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of dat ik niet gunstig woon?

Marten

Ja dat hebben meerdere mensen.
50/60 is nog laag genoeg om goed te kunnen gamen.

wil je het voor jou zo optimaal hebben:
Neem een server in NL, zorg ervoor dat er verder geen activiteit is via jouw internetverbinding.

wat is dan je upload-download snelheid? heb je die gemeten?

Speedtest

Tja, dat is het lot met een 20 Mbit adsl2+ abonnement. Dat is bij elke provider zo, heb Orange ,Tele2 en Telfort gehad en met geen van allen kun je (fps) gamen zoals met een simpel langzaam KPN abonnement wel gewoon gaat. De technische details heb ik niet, maar om die hoge snelheid te kunnen aanbieden moet er worden gecompenseerd in de latency (correctie?). Weinig aan te doen.

@HAMMER_99:
Je up- en download snelheden hebben niets met je ping te maken.

Verder is dit bij mij een bekend fenomeen. Ik mag met mijn tele2 abbo'tje blij zijn als ik een sub 100 ping heb op CoD2 of 4.

edit:
Wat dinkelover beweert is dan weer de overdreven versie. Met die pings kun je prima gamen, ook een FPS. Mijn resultaten lijden er echt niet onder.

quote:
Ed_L schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:08:
@HAMMER_99:
Je up- en download snelheden hebben niets met je ping te maken.
Niet? he verdorie... Naja, ik zat er zelf aan te denken om over te stappen op Tele2, omdat het een stuk goedkoper is dan mijn ziggo abbonement; ben alleen nogal huiverige voor specificaties waarin met zegt: snelheden tot 20mbit/s.. was gewoon eens benieuwd in hoeverre deze snelheden klopten^^ Ik dacht overigens wel dat ping (de snelheid waarmee een pakket naar de server gestuurd wordt en weer terug naar de pc?) iets met de bandbreedte te maken kon hebben; excuseer mijn lompigheid :p

ping is meer te vertalen naar latency dan naar snelheid. Het vertelt in principe hoe lang het duurt voordat je packet op zijn bestemming komt. Hogere ping wordt o.h.a. veroorzaakt doordat je packet een onlogische of lange route neemt tussen start en aankomst. Tele2 routeert je data vaak via wat omslachtige routes, waarschijnlijk om zo kosten te drukken en prijstechnisch te kunnen concurreren.
Bandbreedte betekent hoeveel packets je kan versturen in een bepaalde tijd. Je data kan niet 'sneller' of 'langzamer' dan dat hij normaal over het koperen draadje verplaatst.

quote:
HAMMER_99 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Niet? he verdorie... Naja, ik zat er zelf aan te denken om over te stappen op Tele2, omdat het een stuk goedkoper is dan mijn ziggo abbonement; ben alleen nogal huiverige voor specificaties waarin met zegt: snelheden tot 20mbit/s.. was gewoon eens benieuwd in hoeverre deze snelheden klopten^^ Ik dacht overigens wel dat ping (de snelheid waarmee een pakket naar de server gestuurd wordt en weer terug naar de pc?) iets met de bandbreedte te maken kon hebben; excuseer mijn lompigheid :p
Kijk eens naar Telfort. We hebben het hier ook (nou ja, oud Tiscali ;)) en heb hier een ping van 15ms in de Speedtest.nl test. Bovendien kost het daar geen drol.
quote:
terwijl ik dan andere mensen zie met een ping rond de 20/30 en die helemaal niet een duurder internet pakket hebben.
België is reteduur, maar wat heeft dat met de snelheid te maken. 20mbit heb je al voor ¤ 20,- in de maand, dus het kan best dat je te veel betaald. Duurder != per definitie beter.

Vind je de lag niet liev, neem een ander abbo, maar post nog wel even je Speedtest.nl ping. Wie weet zijn de CoD4 servers gewoon tragisch bij jou. Heb je verder wel je port geforward?

tja, ik kan dus weinig aan de ping doen :< maar wat ik dan wel raar vind is dit

http://img520.imageshack.us/img520/6812/naamlooste0.jpg

833.6kbyte/s, als je dat vertaalt in mbit, dan kom je nog niet eens over de 5mbit/s (correct me if im wrong), dus dat vind ik wel errug laag... en als ik met nieuwsgroepen download haal ik max 500kb/s, waar ligt dat aan dan?

Het staat er notabene in kleine lettertjes achter 6669 kbit/s, ongeveer 6,5 mbit/s. Dat ligt aan je provider. Probeer ook nog eens wat andere snelheidstesten om zeker te stellen dat het niet aan speedtest.nl ligt.

Overigens haal ik vanuit Zweden met een max. 8 mbit abonnement op speedtest.nl:
download: 5786 kbit/s
upload: 814 kbit/s
connection: 939,0 connections/min
Ping: 26,0 ms

Met als kantnoot dat mij van te voren verteld is dat ik niet meer dan 6 mbit kan halen in verband met de afstand tot de centrale. Ik heb er zelf voor gekozen om toch 8 mbit te nemen in plaats van 2 mbit.

Euhm, doe eens bij wat andere providers zon postcodecheck om te kijken wat je maximale d/l snelheid is (Telfort heeft er een). Waarschijnlijk zit je te ver van de centrale, anders is het "druk" op internet. Als het altijd zo sloom is (dag en nacht) en het ligt niet aan de afstand tot de centrale, dan zou ik even mailen met Tele2.

* Bitage doet link opzoeken voor wijkcentrale
Klik
quote:
Afst. - Downloadsnelheid
<0,7 KM - 24 Mbps
<1,2 KM - 22 Mbps
<1,6 KM - 20 Mbps
<1,9 KM - 18 Mbps
<2,1 KM - 16 Mbps
<2,3 KM - 14 Mbps
<2,5 KM - 12 Mbps
<2,7 KM - 10 Mbps
<3,1 KM - 8 Mbps
<3,4 KM - 6 Mbps
<3,9 KM - 4 Mbps
<4,7 KM - 2 Mbps
<5,3 KM - 1 Mbps

Mwah, Het is meer een vaste instelling op de centrale. er zijn zgn. fast en interleaved profielen. De eerste wordt iirc alleen door KPN gebruikt een geeft een lekker lage ping, terwijl bij andere telco's er wat ping opgeofferd is voor errorcorrectie/stabiliteit. Dat wil dus een wat hogere ping geven.

Besides, niet dat je die ping gaat merken.. Is het omdat je er echt last van hebt of omdat een hoge ping niet stoer is?

Acties: [quote]

Door: cornfed99111

@ TS
Als je eens gaat zoeken in dit forum en op internet, zal je ontdekken dat een hoge ping bij Tele2
doodnormaal is.
Ook is bekend dat je zelf weinig eraan kunt doen. Behalve een betere provider kiezen!
Je moet eens de Tele2 topics nalezen hierover. Daar staat genoeg. Soms wel een beetje oude
info, maar helaas is er weinig veranderd de laatste jaren bij Tele2.

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1524 meter.

Ik vind het alsnog maar vaag, maar hebben jullie dan suggesties welke provider ik dan zou moeten kiezen om wel een lage ping te hebben? Want ik heb er last van ja die hoge ping...

edit: Telfort zegt dat ik 17Mb/s zou halen op mijn adres

quote:
marten-91 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:14:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1524 meter.

Ik vind het alsnog maar vaag, maar hebben jullie dan suggesties welke provider ik dan zou moeten kiezen om wel een lage ping te hebben? Want ik heb er last van ja die hoge ping...

edit: Telfort zegt dat ik 17Mb/s zou halen op mijn adres
Kabel internet, of een abbotje XS4All/Planet (das KPN)

Btw, megabits per seconde zeggen geen reet over je ping. Daarnaast, 50 a 60 ping is zo slecht nog niet. Het kan lager, maar bij de meeste providers haal je niet beter.
Zeker als je thuis ook nog draadloos werkt en je PC eigenlijk niet voldoende is om het spel te trekken, gaat je ping drastisch omhoog. Oh, en vergeet een goede router niet.

Ik maak ook gebruik van Tele2 en heb er ook een beetje last van. Af en toe ben ik diegene met een gemiddelde verbinding maar ik zit ook vaker bij de beste 3

Mijn ping met ziggo abbo is op NL servers (ut99/ ut3) rond de 20-30, wat ook vrij logisch klinkt. Als ik dan op NL servers al een ping zou hebben van 60 (het dubbele) zou mij dat ook irriteren.

@ Marten_91: Ik heb er Tele2, naar aanleiding van een aanbieding, over gebeld; Het kwam het erop neer dat ik dat woordje "tot" in hun advertentie niet zo heel letterlijk zou moeten nemen. Er kon wel een afwijking inzitten van 2/3 Mbit max. , maar absoluut geen 15 Mbit/s Zoals ik dat nu zie, is dat wel degelijk het geval. Dit riekt naar misleidende reclame? Ik zou wel eens willen zien hoeveel mensen nu die werkelijke 20Mbits halen, of er iig in de buurt komen.

@Ed_L: Dank voor je uitleg; ik was inderdaad in de veronderstelling dat grotere pakketten op een breedere baan (breedband) dus ook sneller getransporteerd konden worden; mijn logica faalt even :p

@ Bitage: Ik heb even die telfort-test gedaan en inderdaad; ik zou er een snelheid mee moeten halen van 20Mbit/s, en dat voor ¤19,95... dus ik ga over stappen; scheelt me een bom duiten, en de recensies zijn over het algemeen positief ^^ Dank voor de tip :)

Soms kan het nog wel helpen om de interne bekabeling na te lopen en eventueel je ISRA - splitter/modem afstand zo klein mogelijk te maken. Heb je al iets in deze richting geprobeerd ?

Hier ook een Tele2 verbinding, in games (Call Of Duty 4, TrackMania) is de ping bij mij meestal tussen de 40 en 50 (TrackMania) en de 50 tot 80 ms (Call of Duty 4) (dit is via Wireless). Echter mijn internetverbinding is een 4 MBit verbinding (nog de oude Tele2 Compleet).
Ik kan prima games spelen, en heb geen last van lag oid in games (tenminste, niet dat ik zo merk).
Afstand naar de centrale is hier 3 KM. Download en uploadsnelheid zijn prima, zit gewoon aan de snelheid die ik zou moeten halen (500 + Kbyte/s down en 100 KByte/s up).

Ik heb ook een slechte ping met Tele2. Ik speel Tactical Ops crossfire en heb op Duitse servers tussen de 40 en de 60 ping. Op Nederlandse servers iets van 36. Mensen met een Ziggo abbonement hebben gewoon pings van ronde de 24. Toen ik een paar jaar geleden nog @ home dus ook Ziggo had had ik ook die lage pings. Een maat van me heeft Telford internet genomen en heeft ook echte k#tpings. Ga maar eens met een ping van 50 tegen iemand met 25 ping spelen. Je merkt echt wel dat het nadeel heeft. Helemaal zonde als je goeie hardware hebt aangeschaft voor flink wat fps en je hebt een slechte provider. Ik ga zo snel mogelijk overstappen naar Ziggo. Proberen om dit abbonement over te laten nmen, af te kopen of anders maar doorbetalen, kben deze k#tping gewoon zat.

quote:
dinkelover schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:06:
De technische details heb ik niet, maar om die hoge snelheid te kunnen aanbieden moet er worden gecompenseerd in de latency (correctie?).
http://multilink-ip.com/h...tes/broadband-latency.pdf

quote:
Psylocibine schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:20:
Ik heb ook een slechte ping met Tele2. Ik speel Tactical Ops crossfire en heb op Duitse servers tussen de 40 en de 60 ping. Op Nederlandse servers iets van 36. Mensen met een Ziggo abbonement hebben gewoon pings van ronde de 24. Toen ik een paar jaar geleden nog @ home dus ook Ziggo had had ik ook die lage pings. Een maat van me heeft Telford internet genomen en heeft ook echte k#tpings. Ga maar eens met een ping van 50 tegen iemand met 25 ping spelen. Je merkt echt wel dat het nadeel heeft. Helemaal zonde als je goeie hardware hebt aangeschaft voor flink wat fps en je hebt een slechte provider. Ik ga zo snel mogelijk overstappen naar Ziggo. Proberen om dit abbonement over te laten nmen, af te kopen of anders maar doorbetalen, kben deze k#tping gewoon zat.
Ten eerste wordt ping normaliter uitgedrukt in ms (milliseconden) en niet in xx ping, dat slaat nergens op. Je zegt ook niet: "Mijn auto gaat 100 snelheid".

En als je nu ADSL hebt, kun je gewoon Ziggo nemen. Dit is immers kabel en heeft dus 0,0 te maken met je ADSL/koperlijn.

Voor de TS: de bovenstaande reacties raken kant noch wal, dus ik zou er niet teveel op afgaan. Zo helpt het niet om je ping te verbeteren als je ineens een port forward die niet eens geforward hoeft te worden :D. Ook je modem dichter bij je IS/RA punt zetten is onzin, die elektronen schieten zó snel over het koper dat ze die 10cm extra écht niet merken hoor. ;)

Welkom bij de club

quote:
MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:20:
[...]

Ten eerste wordt ping normaliter uitgedrukt in ms (milliseconden) en niet in xx ping, dat slaat nergens op. Je zegt ook niet: "Mijn auto gaat 100 snelheid".
Het heet sowieso latency. Het wordt gemeten met het tooltje ping. Je hebt tegenwoordig ook voltage, wattage, amperage, terwijl dat ook echt spanning, vermogen en stroomsterkte heet. Niet iedereen wil de dingen bij de naam noemen. :(

quote:
marcieking schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:27:
[...]

Het heet sowieso latency. Het wordt gemeten met het tooltje ping. Je hebt tegenwoordig ook voltage, wattage, amperage, terwijl dat ook echt spanning, vermogen en stroomsterkte heet. Niet iedereen wil de dingen bij de naam noemen. :(
Precies, ping is ook nog niet eens goed. Maarja, beetje gek om altijd te zeggen: mijn latentie is 50ms. :D Tevens staat ook overal ping = xx ms dus het is redelijk ingeburgerd door deze dingen. :)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: