Nieuwe reactie in topic: [2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Over het KPN logo: daar is echt wel goed over nagedacht. Ik vind het zelf een heel opvallend en herkenbaar logo door die kleurige blurbs. Net als het nieuwe logo van UPC. Ook opvallend en herkenbaar. En in deze moderne tijd kan je ook bijna altijd wel je full-color logo kwijt.
Voor noodgevallen hebben ze inderdaad 2-kleurige logo's:

(uit http://www.kpn.com/web/fi...8a-4780-b327-c9f8f57f2a8e)

Zeker strak en simpel, maar ziet er netjes uitquote:Blaise schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:16:
[afbeelding]
Onlangs voor een klant gemaakt. Ze hield van strak en simpel. Ik ook, dus dat kwam goed uit.
@KPNlogo: ja, ik heb het gewoon niet op die fancy zooi.. er is zeker over nagedacht, de typografie vin d ik ook erg netjes maar het beeldmerkje ernaast vind ik gewoon minder. De vector / outlined variant vind ik al beter, komt de typografie ook meer tot z'n recht imo..
Mwah ik vind het toch echt 3x niks. Dat hele kroontje valt weg. Bij de ene door al het wit eromheen, bij de anderen doordat de omlijningen van de wolkjes precies even dik zijn als de lijnen van het kroontje.quote:Blaise schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:24:
Over het KPN logo: daar is echt wel goed over nagedacht. Ik vind het zelf een heel opvallend en herkenbaar logo door die kleurige blurbs. Net als het nieuwe logo van UPC. Ook opvallend en herkenbaar. En in deze moderne tijd kan je ook bijna altijd wel je full-color logo kwijt.
[afbeelding]
Bovendien is die glans gradient hype zo weer voorbij.

De nieuwe header van mn site.
beetje jammer van de tekstwolk, die is dan weer helemaal in een andere stijl.
Ik zou zo'n bloemvormpje gebruiken geheel gevuld met kleur met daarop de tekst..quote:
In iedergeval geen tekstwolkje inderdaad.
Ik heb hem eigenlijk bewust in een andere stijl dan de achtergrond gehouden, omdat t anders zo wegvalt in de achtergrond. Dit zwart-witte tekstwolkje is echt een onderdeel van de zwart-witte voorgrond.
Ik hoop dat je tegen een beetje kritiek kan...quote:ThomasW schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:02:
Ik heb hem eigenlijk bewust in een andere stijl dan de achtergrond gehouden, omdat t anders zo wegvalt in de achtergrond. Dit zwart-witte tekstwolkje is echt een onderdeel van de zwart-witte voorgrond.
Nou, ik denk dat iedereen er hier wel overeens is dat het tekstwolke een NO-GO is.
Voor de rest vind ik de header echt heel erg lelijk. Niks past bij elkaar.
Die kleuren passen totaaaal niet bij elkaar.
De vrouw heeft een simpele - cut out - gekregen, en er gewoon op geplakt.
De tekstwolk past er natuurlijk niet bij, maar de tekst erin is ook niet gecentreerd, en heeft hoofdletters. Beter laat je het in 1 grootte. Hoofdletters, of geen hoofdletters. Niet beide.
En voor de rest, is de compressie van je plaatje een beetje belabberd, gecomprimeerde pixelbrei all over the place.
Zow, nu ben ik wel weer klaar.
Je header is wel apart en best wel 60's/79's en wel leuk, echter kan dat tekst ballonnetje ECHT NIET! Dat ziet er - sorry - echt niet uit..
Probeer ook op je site meer eenheid te creëren, het lijkt nu namelijk meer copy-paste werk.
Oranje + Rood + Geel + Licht blauw + Roze + Groen + Zwart + Wit + 2 grijstinten is iets teveel van het goede namelijk...
Overigens waarom de URL in de header zetten? Ze kennen de URL toch al? Ze zijn er toch heen gesurft?
Thomas van der Willik
Fotograaf
of iets dergelijks is mooier denk ik dan.
Probeer ook op je site meer eenheid te creëren, het lijkt nu namelijk meer copy-paste werk.
Oranje + Rood + Geel + Licht blauw + Roze + Groen + Zwart + Wit + 2 grijstinten is iets teveel van het goede namelijk...
Overigens waarom de URL in de header zetten? Ze kennen de URL toch al? Ze zijn er toch heen gesurft?
Thomas van der Willik
Fotograaf
of iets dergelijks is mooier denk ik dan.
@ThomasW,
Als jouw website zo eens zie, dan vraag ik me af hoeveel moeite (lees: tijd) je in de layout hebt gestopt.
Nu komt het gewoon over als een slechte bijeen raapsel van afbeeldingen en stijlen.
De header:
Past totaal niet, 0,0%, bij de rest van je website. Daarnaast ziet dit eruit als een klusje waar nog geen over 5 min. voor geknipt en geplakt is. Slecht gebruik van brushes komt hier ook nog eens bij. Daarnaast heb hier duidelijk gebruik gemaakt van een filter en die vervolgens als eindeffect gebruikt hebt, terwijl filters gebouwd zijn om als hulpmiddel richting het eindresultaat te dienen. Met andere woorden, afwerking is hier 0,0% bij.
De website:
Je kan duidelijk zien dat dit een gedownload design is voor gebruik bij een gratis CMS. Je hebt er als 'toevoeging' de achtergrond aangepast naar een 'gebrushed metaal texture' wat ook vrij amateuristisch gedaan is en verder weinig toegevoegde waarde bij je site heeft. Zinloze aanpassing dus.
Door de achtergrond aanpassing klopt de randen van de website niet meer, want als je goed kijkt dan zie dat de oorspronkelijke achtergrond een donkere oranje was met schuine strepen erin. Betekent dus dat je de website niet meer verder hebt veranderd zodat het bij de achtergrond past. Maak de layout echt zelf, dat is imho veel leuker ook!
Conclusie:
Als je door wilt gaan met het maken van '2d kunstwerkjes' dan raad ik je dringend aan om eens goed te kijken hoe anderen het doen en welke technieken ze daarvoor gebruikt hebben. Een goede manier om dit de doen is om veel, heel veel tutorials te gaan doen, layouts van andere proberen na te maken om te leren (niet als eigen product gebruiken, want dat is stelen en schiet je ook nog eens niks mee op verder.) en dan uit die bevindingen je eigen stijl proberen te ontwikkelen. Geef vooral niet te snel op, want dit proces kan jaren duren namelijk voordat je zover bent.
Succes!
Als jouw website zo eens zie, dan vraag ik me af hoeveel moeite (lees: tijd) je in de layout hebt gestopt.
Nu komt het gewoon over als een slechte bijeen raapsel van afbeeldingen en stijlen.
De header:
Past totaal niet, 0,0%, bij de rest van je website. Daarnaast ziet dit eruit als een klusje waar nog geen over 5 min. voor geknipt en geplakt is. Slecht gebruik van brushes komt hier ook nog eens bij. Daarnaast heb hier duidelijk gebruik gemaakt van een filter en die vervolgens als eindeffect gebruikt hebt, terwijl filters gebouwd zijn om als hulpmiddel richting het eindresultaat te dienen. Met andere woorden, afwerking is hier 0,0% bij.
De website:
Je kan duidelijk zien dat dit een gedownload design is voor gebruik bij een gratis CMS. Je hebt er als 'toevoeging' de achtergrond aangepast naar een 'gebrushed metaal texture' wat ook vrij amateuristisch gedaan is en verder weinig toegevoegde waarde bij je site heeft. Zinloze aanpassing dus.
Door de achtergrond aanpassing klopt de randen van de website niet meer, want als je goed kijkt dan zie dat de oorspronkelijke achtergrond een donkere oranje was met schuine strepen erin. Betekent dus dat je de website niet meer verder hebt veranderd zodat het bij de achtergrond past. Maak de layout echt zelf, dat is imho veel leuker ook!
Conclusie:
Als je door wilt gaan met het maken van '2d kunstwerkjes' dan raad ik je dringend aan om eens goed te kijken hoe anderen het doen en welke technieken ze daarvoor gebruikt hebben. Een goede manier om dit de doen is om veel, heel veel tutorials te gaan doen, layouts van andere proberen na te maken om te leren (niet als eigen product gebruiken, want dat is stelen en schiet je ook nog eens niks mee op verder.) en dan uit die bevindingen je eigen stijl proberen te ontwikkelen. Geef vooral niet te snel op, want dit proces kan jaren duren namelijk voordat je zover bent.
Succes!

Illustrator maar weer eens geopend.
Nu het moeilijkste nog - inkleuren

Gemaakt met pixelmator (mac)
Vooral om het programma eens uit te testen.

- Monochroom logo (voor oa t-shirts)
- volledig vrij ontwerp, alleen "heuvelland hekwerken.eu" moet erin staan
- Klant vond het prachtig
- Ontworpen met Photoshop's vector-tools. (Vierkant/circel/lijn) (resolutie onfafhankelijk=gecheckt)
- Details zijn niet goed afgewerkt eigenlijk
* Lijnen zijn niet evenwijdig (had niet gedacht dat de klant het meteen prachtig ging vinden)
* De horizonten vind ik raar over komen
- buitenste Boog is met opzet dikker gemaakt aan de onderkant, vond ik mooier
Wat is jullie mening?
(Update: Nu is het logo al veel beter vind ik persoonlijk)
-Ik vind het iets te kinderachtig door die ronde vormen in de letters.
-De letters passen niet bij de lijnen van de brug (letters zijn afgerond, lijnen niet en de lijndiktes zijn verschillend)
Suggesties:
-gebruik een ander lettertype, wellicht alles in hoofdletters
-maak de lijnen van de brug dikker en wellicht wat minder van die verticale lijnen erin.
-De letters passen niet bij de lijnen van de brug (letters zijn afgerond, lijnen niet en de lijndiktes zijn verschillend)
Suggesties:
-gebruik een ander lettertype, wellicht alles in hoofdletters
-maak de lijnen van de brug dikker en wellicht wat minder van die verticale lijnen erin.
Aj aj
Het logo moet eigenlijk op een poort/hek lijken.
Ik zal eens kijken voor lettertypes.
Ik denk dat ik minstens 1 horizontale lijn teveel heb, maar als ik ze weghaal, dan lijkt het of het in elkaar zakt..
Het logo moet eigenlijk op een poort/hek lijken.
Ik zal eens kijken voor lettertypes.
Ik denk dat ik minstens 1 horizontale lijn teveel heb, maar als ik ze weghaal, dan lijkt het of het in elkaar zakt..
Winnie the Pooh is geweldig bedacht voor een mock op Apple's MobileMe
@Heuvelland hekwerken Ik zou er niet een URL in het logo verwerken. Ik zou meer iets zoeken waarbij de URL er mooi bij kan staan. of iets anders. Een URL hoeft er niet altijd op.
Kijk trouwens ook eens naar de naam: Heuvellang Hekwerken. Leuk idee om iets met een hek te doen natuurlijk, maar moet het wel op deze manier? Er zijn talloze variaties mogelijk. Bijvoorbeeld alleen al met HH, dat wordt ook al bijna een hek, toch?
Over het huidige ontwerp: ik vind het wat saai. Dit zit em vooral in de symmetrie en het contrast van de vorm. Er zit veel wit in, met dunne lijnen. Ik vraag me hierbij meteen af of het wel goed werkt op een vlakje van 1cm * 1cm of dat het logo helemaal wegvalt op deze manier.
Speel nog even verder zou ik zeggen.
edit: ik vind het een beetje een ondergaande zon ook? Is hetniet toffer om iets met een heuvellandschap te doen?
--
Een paar flyers van de laatste tijd. Allemaal stuk voor stuk feestjes met snoeiharde franse house/electro etc.
edit: feedback gebeurt niet direct iets mee, aangezien het al gedrukt is. Beetje lastig... Echter, feedback wordt wel meegenomen in de toekomst. Yeah!

Kijk trouwens ook eens naar de naam: Heuvellang Hekwerken. Leuk idee om iets met een hek te doen natuurlijk, maar moet het wel op deze manier? Er zijn talloze variaties mogelijk. Bijvoorbeeld alleen al met HH, dat wordt ook al bijna een hek, toch?
Over het huidige ontwerp: ik vind het wat saai. Dit zit em vooral in de symmetrie en het contrast van de vorm. Er zit veel wit in, met dunne lijnen. Ik vraag me hierbij meteen af of het wel goed werkt op een vlakje van 1cm * 1cm of dat het logo helemaal wegvalt op deze manier.
edit: ik vind het een beetje een ondergaande zon ook? Is hetniet toffer om iets met een heuvellandschap te doen?
--
Een paar flyers van de laatste tijd. Allemaal stuk voor stuk feestjes met snoeiharde franse house/electro etc.
edit: feedback gebeurt niet direct iets mee, aangezien het al gedrukt is. Beetje lastig... Echter, feedback wordt wel meegenomen in de toekomst. Yeah!

Die 2 van Neonpunx en die daarna vind ik heel coolquote:MaKK0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:21:
@Heuvelland hekwerken Ik zou er niet een URL in het logo verwerken. Ik zou meer iets zoeken waarbij de URL er mooi bij kan staan. of iets anders. Een URL hoeft er niet altijd op.
--
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je mij het lettertype van die 3e verklappen ?
Helvetica bold, stukkie krapper gespacieerd... classic 
Ik vind persoonlijk het logo te simpel, het straalt geen identiteit uit. De poort uit je foto vind ik dan al beter al moet je die wel wat uitkleden om in een logo te gebruiken. En zorg dat alles goed bij elkaar hoort.quote:g4wx3 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:27:
[afbeelding]
- Monochroom logo (voor oa t-shirts)
- volledig vrij ontwerp, alleen "heuvelland hekwerken.eu" moet erin staan
- Klant vond het prachtig
- Ontworpen met Photoshop's vector-tools. (Vierkant/circel/lijn) (resolutie onfafhankelijk=gecheckt)
- Details zijn niet goed afgewerkt eigenlijk
* Lijnen zijn niet evenwijdig (had niet gedacht dat de klant het meteen prachtig ging vinden)
* De horizonten vind ik raar over komen
- buitenste Boog is met opzet dikker gemaakt aan de onderkant, vond ik mooier
Wat is jullie mening?
(Update: Nu is het logo al veel beter vind ik persoonlijk)
Zeker bedankt voor de feedback, ik zal zeker en vast een nieuw logo ontwerpen in men vrije tijd.
Kan wel effe duren, aangezien ik me hiervoor inleren met een vector-georienteerde editor voor de mac, die niet te duur is
Kan wel effe duren, aangezien ik me hiervoor inleren met een vector-georienteerde editor voor de mac, die niet te duur is
Omdat hier nu al een aantal logo's gepost zijn dacht ik zo...
Dit is een logo dat ik ontworpen heb voor ons small busines project op school. De opdracht was een (nep)bedrijf op te richten met alles wat er rond hangt, ook een logo dus:)

BTW: Ons bedrijf zou een soort intelligente bloempotten gaan produceren, die je zelf geen water meer hoeft te geven. Het blad is overigens van de plataan, wat genie betekend.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Dit is een logo dat ik ontworpen heb voor ons small busines project op school. De opdracht was een (nep)bedrijf op te richten met alles wat er rond hangt, ook een logo dus:)

BTW: Ons bedrijf zou een soort intelligente bloempotten gaan produceren, die je zelf geen water meer hoeft te geven. Het blad is overigens van de plataan, wat genie betekend.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
en afbeelding kan niet weergegeven worden hier..
Kan even duren omdat het niet meteen goed is. Niet omdat je een programma moet leren. Don't blame your tools... gewoon dus wat schetsen maken met Potlood/stift en Papier.quote:g4wx3 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:31:
Zeker bedankt voor de feedback, ik zal zeker en vast een nieuw logo ontwerpen in men vrije tijd.