ug verkeerde topic.
Nieuwe reactie in topic: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Ook ik heb last van een tragere internet verbinding.
Enige dagen is het max 200kB geweest en dan ook gewoon constant, alsof het een instelling is...
Sinds vandaag is het 100kB
Enige dagen is het max 200kB geweest en dan ook gewoon constant, alsof het een instelling is...
Sinds vandaag is het 100kB
Net de tweakdsl helpdesk aan de lijn gehad en er is inderdaad een "klein" snelheids probleem.
Ahum
Wordt aan gewerkt zeg maar.
Kortom afwachten dan maar
Ahum
Wordt aan gewerkt zeg maar.
Kortom afwachten dan maar
BBned issues zijn het / lijkt het op inderdaad, maar wat? who knows..
Laten we zeggen dat de communicatie over de bbned storing nogal te wensen overlaat.
"Ja er is een kleine storing" is leuk maar dat kan je natuurlijk niet een paar dagen vol blijven houden.
Maarja wat doe je er aan he.
"Ja er is een kleine storing" is leuk maar dat kan je natuurlijk niet een paar dagen vol blijven houden.
Maarja wat doe je er aan he.
Zo, mijn 2-jarig abonnement loopt over een paar dagen af en ik dacht, laat ik eens bellen om te kijken of er nog acties waren. Nou, geen nieuwe acties, maar er werd mij wel verteld dat ik dat 2-jarig abo kon nemen voor ¤ 499,- (betaling in 2x of in 4x). Ik dacht namelijk dat dit alleen voor nieuwe abonnees gold, maar toen ik dat vroeg zei de medewerker dat dat niet zo was. Het vreemde was dat een collega dit een aantal maanden geleden al vroeg en toen was het alleen beschikbaar voor nieuwe abonnees. Dus of er is wat veranderd of de medewerkers spreken elkaar tegen. 
Dat zou voor mij dan wel een mooie aanbieding zijn. Ik heb namelijk niet zoveel zin om weer over te stappen en TweakDSL is mij de afgelopen 2 jaar goed bevallen.
Omgerekend is dat ¤ 499,- + ¤ 25,- = ¤ 21,83 per maand wat dus een prima prijs is, helemaal inclusief newsserver! Goedkoper dan elke andere aanbieder voor een 24mbit abo. Ik ga direct een fax sturen!
Dat zou voor mij dan wel een mooie aanbieding zijn. Ik heb namelijk niet zoveel zin om weer over te stappen en TweakDSL is mij de afgelopen 2 jaar goed bevallen.
Omgerekend is dat ¤ 499,- + ¤ 25,- = ¤ 21,83 per maand wat dus een prima prijs is, helemaal inclusief newsserver! Goedkoper dan elke andere aanbieder voor een 24mbit abo. Ik ga direct een fax sturen!
Moet je alleen wel opletten hoe ze het factureren, ik kreeg gisteravond de factuur en daar werd de eerste termijn van 250 euro geincasseerd, + het volledige bedrag van 499 euro, maar dat zullen ze nog wel wijzigen....
Ik kreeg wel netjes mijn modem vandaag al, die het gelukkig ook doet op mijn huidige BBned verbinding, aangezien mijn modem stuk was.
Ik kreeg wel netjes mijn modem vandaag al, die het gelukkig ook doet op mijn huidige BBned verbinding, aangezien mijn modem stuk was.
Smarron wat ik begreep hoef je als huidige abonnee die ¤25,- administratiekosten niet te betalen, is enkel voor nieuwe klanten.
Dus betaal je maar ¤20,80 per maand
Dus betaal je maar ¤20,80 per maand
Thanks voor de info, jullie hebben ook een verlenging gedaan dus?
In ben binnen mijn contract periode van een BBned aansluiting naar de huidige aanbieding gegaan. Modem was er vlot, geen administratie kosten, overstap probleemloos en daarna via de helpdesk vlot vast ip en reverse DNS geregeld, betaling in 2 termijnen en dat gaat tot nu toe ook perfect.quote:Smarron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:10:
Kortom, ik ben een tevreden klant.
Aanvraag vorige week gedaan, echter nog geen verder info ontvangen, zal nog wel komen neem ik aan...quote:Smarron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:10:
Heeft iemand al wat meer informatie over de traagheid met BBNED?
Yup, geen last meer van traagheid. Ben net het testen en m'n download zit weer constant op 823KB/squote:Onmeac schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:23:
Heeft iemand al wat meer informatie over de traagheid met BBNED?
Ik heb er ook naar gekeken, maar de aanbieding van 2 jaar voor 499 is via het Tiscali netwerk. Wellicht heb jij momenteel een ADSL aansluiting via het BBned netwerk bij Tweakdsl.quote:Smarron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:10:
Er zijn mensen die een baggerverbinding kregen na overstap omdat de Tiscali centrale veel verder weg stond dan de BBned centrale (vanaf hun woning/aansluiting gemeten).
Het lijkt me verstandig om even na te vragen bij tweak hoe ver de betreffende centrales staan bij jouw adres vandaan.
Het zou zonde zijn als je een prutverbinding krijgt en er gelijk twee jaar aan vast zit.
Ik heb vanaf het begin al een Tiscali-aansluiting. Mijn downloadsnelheden liggen rond de 1,9MB/sec, dus als het goed is zou er helemaal niks veranderen.
Hmmn ik nog niet... nog steeds 100kB maxquote:Kixtart schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:23:
[...]
Yup, geen last meer van traagheid. Ben net het testen en m'n download zit weer constant op 823KB/s
edit: router en modem uit en aan lijkt geholpen te hebben, haal nu zo'n 450kB/s wat nog niet echt super is op een verbinding van 4-8mbit
Bij 4Mbit wel, maar bij 8Mbit niet nee. Waarop trained jouw modem nu op dan en welke snelheid had je eerder?
hoe bedoel je "waarop trained" ?
De snelheid die ik haalde een paar jaar geleden, toen we net hier in dit huis kwamen te wonen, was zo rond de 800kB
Toen mijn upload nog 1024kbit was lol
De snelheid die ik haalde een paar jaar geleden, toen we net hier in dit huis kwamen te wonen, was zo rond de 800kB
Toen mijn upload nog 1024kbit was lol
Gewoonlijk als je inlogt in je modem kan je de waardes zien die de modem heeft 'afgesproken' met de centrale. In mijn geval is dat 8192/1024. Als hij op 4096/xx staat dan lukt het nooit om met 800kB te downloaden.
Dat is zijn dan deze waardes zeker?
Tx Bit Rate 608000
Rx Bit Rate 3392000
Op irc in #tweakdsl vertellen ze me net dat dit nogal matig is.
Tx Bit Rate 608000
Rx Bit Rate 3392000
Op irc in #tweakdsl vertellen ze me net dat dit nogal matig is.
Eindelijk eens een mail gestuurd aan Tweak over die beperkte downloads, krijg ik een antwoord terug dat het ligt aan de virusscanner en firewall die ik uiteraard geïnstalleerd heb staan
Toch wel typisch dat ze mijn pc de schuld geven terwijl ik laatst een lanparty heb gehad waar er 10 man tegelijk niet boven die snelheid zijn uitgekomen
Toch wel typisch dat ze mijn pc de schuld geven terwijl ik laatst een lanparty heb gehad waar er 10 man tegelijk niet boven die snelheid zijn uitgekomen
De Tiscali/GreenISP centrale en de BBNed centrale staan meestal vlak bij elkaar en altijd op hetzelfde adres.quote:BounceMeister schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:59:
[...]
Ik heb er ook naar gekeken, maar de aanbieding van 2 jaar voor 499 is via het Tiscali netwerk. Wellicht heb jij momenteel een ADSL aansluiting via het BBned netwerk bij Tweakdsl.
Er zijn mensen die een baggerverbinding kregen na overstap omdat de Tiscali centrale veel verder weg stond dan de BBned centrale (vanaf hun woning/aansluiting gemeten).
Het lijkt me verstandig om even na te vragen bij tweak hoe ver de betreffende centrales staan bij jouw adres vandaan.
Het zou zonde zijn als je een prutverbinding krijgt en er gelijk twee jaar aan vast zit.
Het enige verschil wat je zou kunnen ervaren is het hoger/lager intrainen van het nieuwe modem.
Dan heb ik zelf nog een vraag. M'n afstand tot de BBned centrale is volgens de postcodecheck 1637 meter.quote:Ghandi schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:35:
[...]
De Tiscali/GreenISP centrale en de BBNed centrale staan meestal vlak bij elkaar en altijd op hetzelfde adres.
Het enige verschil wat je zou kunnen ervaren is het hoger/lager intrainen van het nieuwe modem.
Ik heb een Speedtouch 716v5 WL en die geeft met m'n Tweak B10 abo (10Mbit/1Mbit BBned) het volgende aan:
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 17,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 12,0
Moet ik bij deze grafiek dan de lijn van 30dB volgen? (Ik kom dan maar tot maximaal 14Mbit/s.) Of die van 15dB?
Kan iemand iets meer zeggen over de waarden, zijn ze goed of slecht?
Je moet die van de downstream pakken, dat is 30,0dB wat zeker meer is dan die 1637 meters 
Hetzelfde heb ik ook. 1317meter, maar 30,0dB en dus max 14Mbit/s.