Wat is "niet 100% illegaal"? Iets is legaal of illegaal.quote:Niky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:56:
[...] en niet 100% illegaal.
Nieuwe reactie in topic: Apple forum vrij van GOT policy?
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Het wordt niet ondersteund door apple, maar ook niet actief bestreden geloof ik.quote:gambieter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:59:
[...]
Wat is "niet 100% illegaal"? Iets is legaal of illegaal.
Correct me if i'm wrong...
Het jailbreaken hebben we dan volgens mij ook geen problemen mee. We hebben wel problemen met de programma's die dat doen omdat die tevens kunnen sim-vrij maken en dat is hier gewoon uitdenboze 
Niet ondersteund /= illegaal. Maar niet automatisch legaal. Echter, je zult moeten uitzoeken of iets mag of niet, je kunt niet zomaar wegkomen met "misschien illegaal".quote:Niky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:00:
Het wordt niet ondersteund door apple, maar ook niet actief bestreden geloof ik.
Correct me if i'm wrong...
Dat is wat ik zeg, niet 100% illegaal. Zover ik weet doet apple er niets actiefs tegen, behalve zo nu en dan de firmware vernieuwen waardoor de homebrewschrijvers steeds nieuwe trucjes moeten verzinnen (iets met .tiff bestanden?).quote:gambieter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:07:
[...]
Niet ondersteund /= illegaal. Maar niet automatisch legaal. Echter, je zult moeten uitzoeken of iets mag of niet, je kunt niet zomaar wegkomen met "misschien illegaal".
Apple doet ook niets actiefs tegen het aanpassen van MacOS op non-Apple computers en ondersteund het ook niet, maar dat maakt het nog niet 50% legaal. Firmwares vernieuwen zodat het niet meer werkt klinkt toch echt als actief tegenwerken en hoogstwaarschijnlijk illegaal.quote:Niky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:09:
Dat is wat ik zeg, niet 100% illegaal. Zover ik weet doet apple er niets actiefs tegen, behalve zo nu en dan de firmware vernieuwen waardoor de homebrewschrijvers steeds nieuwe trucjes moeten verzinnen (iets met .tiff bestanden?).
Nofi, maar het komt een beetje over als goedpraten.
Zoals ik al eerder zei heb ik er niet zoveel verstand van. Wat ik eigenlijk wilde posten stond in mijn eerste post in dit topic.quote:gambieter schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:13:
[...]
Apple doet ook niets actiefs tegen het aanpassen van MacOS op non-Apple computers en ondersteund het ook niet, maar dat maakt het nog niet 50% legaal. Firmwares vernieuwen zodat het niet meer werkt klinkt toch echt als actief tegenwerken en hoogstwaarschijnlijk illegaal.
Nofi, maar het komt een beetje over als goedpraten.
Ik probeer niets goed te praten, ik wilde mijn mening spuien over het, in mijn ogen, vreemde argument dat jailbreaken niet mag omdat de methode eigenlijk bedoelt is om je iphone te unlocken.
topic is bijna maandje oud, krijgen we nog uberhaubt antwoorden of laten we de topic gewoon doodbloeden?
De discussie is nog steeds gaande. Gelukkig hebben wij mods naast GoT ook nog een privé leven zodat het ons onmogelijk gemaakt wordt om de gehele dag op dit mooie forum te vertoeven.quote:SYQ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:57:
topic is bijna maandje oud, krijgen we nog uberhaubt antwoorden of laten we de topic gewoon doodbloeden?
Zodra we tot een conclusie zijn gekomen zal ik jou persoonlijk een DM sturen waarin ik zal melden wat de uitkomst is. Overigens zal ik het ook niet nalaten om het vervolgens hier te melden
Ik zal eerst even refereren naar mij vorige post, omdat het anders een erg lang verhaal wordt:
Het grootste probleem zit hem er vooral in dat je met die programma's ook kunt sim-unlocken. Dat geldt overigens voor zowel de programma's waarmee je kunt CID-unlocken, als de programma's waarmee je kunt jailbreaken. Zoals al eerder duidelijk werd in dit topic, is dat in Apple Talk, Telecommunicatie en de rest van GoT niet toegestaan. Daarom zullen we het (direct) linken naar zowel jailbreak als CID-unlock programma's niet toestaan. Het bespreken van het sim-unlocken was en is (nog steeds) niet toegestaan.
Dat heeft tot gevolg dat het beleid in Telecommunicatie iets zal versoepelen, er mag nu immers gesproken worden over het CID-unlocken. In Apple Talk zal het beleid strenger worden. Tot op heden mocht er namelijk nog gelinkt worden naar jailbreak programma's. Dat mag vanaf nu niet meer.
Uiteindelijk zijn we het erover eens dat het bespreken van CID-unlocken en jailbreaken mag en dus is toegestaan.quote:Hoedje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:32:
Voorlopig hebben we iig geconcludeerd dat de verschillen met Telecommunicatie vrij klein zijn. In beide fora is het bespreken van unlock methodes absoluut niet toegestaan. Het spreken over debranden e.d. wordt daar ook gedoogd, alhoewel er zeker ook verschil is, bijv. in het verwijderen van de CID lock van Windows Mobiles. Of en in hoeverre we dat gaan gelijktrekken zijn we aan het bespreken. Maar nogmaals gezien de grote hoeveelheid besturingsystemen en merken mobieltjes is het veel lastiger om daar zo'n verfijning door te voeren als in Apple Talk, waar het gaat om één systeem en 2 modellen (die vrijwel hetzelfde zijn, afgezien van wat hardware).
Het grootste probleem zit hem er vooral in dat je met die programma's ook kunt sim-unlocken. Dat geldt overigens voor zowel de programma's waarmee je kunt CID-unlocken, als de programma's waarmee je kunt jailbreaken. Zoals al eerder duidelijk werd in dit topic, is dat in Apple Talk, Telecommunicatie en de rest van GoT niet toegestaan. Daarom zullen we het (direct) linken naar zowel jailbreak als CID-unlock programma's niet toestaan. Het bespreken van het sim-unlocken was en is (nog steeds) niet toegestaan.
Dat heeft tot gevolg dat het beleid in Telecommunicatie iets zal versoepelen, er mag nu immers gesproken worden over het CID-unlocken. In Apple Talk zal het beleid strenger worden. Tot op heden mocht er namelijk nog gelinkt worden naar jailbreak programma's. Dat mag vanaf nu niet meer.
top!