Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: UPC Digital TV - Deel 5

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik vind het ook niks met die indeling van die zenders... de sportzenders zitten rond de 200... die wil ik gewoon op 12 t/m 17 hebben o.i.d. Nou ja hopelijk komt er ooit een mogelijkheid voor...

Ik heb even een andere vraag. Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het draadloos doorsturen van het (UPC-)coax signaal?
Ik heb sinds kort m'n eigen huisje en op de bovenverdieping van de maisonettewoning zitten geen coax-aansluitingen. Ik begreep van de vorige bewoners dat ze de coax hadden doorgetrokken via de trap... maar goed om van het aansluit punt in de woonkamer naar de trap te komen moet je uberhaupt al de hele woonkamer door... van rechtsvoor naar linksachter...
Dus ben ik toch op zoek naar andere mogelijkheden en dan kom ik TV Anywhere tegen van Marmitek: http://www.marmitek.com/nl/pdf/9617.pdf
quote:
De eerste ‘draadloze antennedoos’ op de markt.
Uw favoriete TV-programma kijken waar u maar wilt, overal in huis of in de tuin. U bent niet afhankelijk van vaste antenne-aansluitingen of coaxkabel.
Kanalen kunnen eenvoudig in uw favoriete volgorde worden gezet.
Perfect beeld en geluid, draadloos door muren en plafonds.
Beschikt bovendien over de mogelijkheid om beeld en stereogeluid van bijvoorbeeld uw DVD-speler, videorecorder of satellietontvanger draadloos te versturen.
Inclusief 6in1 multifunctionele afstandsbediening voor het bedienen van de TV Anywhere, maar ook van uw TV, DVD-speler, videorecorder en satellietontvanger. Ook dit signaal gaat door muren en plafonds!
Gebruik meerdere ontvangers mogelijk. Let op: alle ontvangers ontvangen hetzelfde kanaal.
Multi Europe standaard (PAL BG / PAL I / SECAM)
Het gaat er om dat ik straks in alle rust het EK via de HD mediabox kan kijken en de vrouw lekker boven alle vrouwenprogramma's kan kijken ;)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik zie hier allemaal rekensommetjes over wat men kwijt is voor triple play (zoals onderstaand). Maar nergens wordt de ~16 euro voor de kabel genoemd. Dat komt dan toch nog bovenop die bedragen?

Internet 10 Mbit: 30 euro
Bellen onbeperkt: 15 euro
Royaal met DVR: 13 euro

Ik heb zelf ook maar even de royaal dvr hdtv besteld. Ik heb nu geen digitale tv, dus drie maanden gratis en kan gewoon na EK en OS opzeggen :P

quote:
maniacshouse schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Mijn ouders, niet meer de jongste, hebben hier wel problemen mee. Er zit geen logica in. De eerste zender lopen van 1 t/m 20 maar dan word het ineens 33 ofzo. TV-Gelderland wat ze regelmatig kijken is 705... Komaan zeg. Het numerieke stelsel is niet voor niks uitgevonden :P
Ik zap eigenlijk met de Guide, ben niet zo goed in onthouden van nummertjes.

quote:
Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:22:
Op 13 maart gaan de volgende:

RTL5
RTL8
BRT1
Eurosport
Deze zenders zijn bij mij vandaag weer verdwenen. Meer mensen last van in regio Rotterdam?

* Oemfoefoe hoopt dat ze weer snel terugkomen zoals de laatste keer.

Yup zelfde hier... zal voorlopig wel weer even dicht blijven..

Al een paar keer iets gelezen over deze problemen, maar een echte oplossing nog niet gezien.
Heb sinds afgelopen zaterdag een HDTV DVR Mediabox aangesloten, en na het plaatsen van een bij UPC aangeschafte versterker liep dat wel lekker.
Op 999 alles groen, geen vuiltje aan de lucht.
Tot gisteren : sindsdien krijg ik bij mediabox IP adres i.p.v. 10.xx.xx.xx nu 192.xx.xx.xx te zien.
Stroom van de mediabox halen en weer inpluggen heeft geen resultaat, net als het resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.

Iemand enig idee hoe dat IP adres van de mediabox te beinvloeden???

Veronica en Discovery ook al weg.

Wat is nou een goed alternatief als men géén third party apparatuur (afstandbediening) wilt?

quote:
Oemfoefoe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:20:
Veronica en Discovery ook al weg.
Tja, ze hadden gezegd dat de hele handel weer op slot zou gaan en dat gebeurt dus ook. Jammer, heel erg jammer. FloppyDTV kaart kan ik zometeen wel weer wegdoen :-(
quote:
Wat is nou een goed alternatief als men géén third party apparatuur (afstandbediening) wilt?
Als het alleen om de afstandbediening gaat dan is een Logitech Harmony toch echt wel the way to go. Ik zou in elk geval niet anders meer willen.

De afstandbediening van UPC zelf voldoet eigenlijk wel bij mij. Ik kan er m'n TV mee uit en aan zetten, ik kan de bron selecteren, en het geluid kan harder, zachter en uit. Voor de rest gebruik ik de mediabox. Om daar nou een Harmony voor aan te schaffen (ik heb er een, maar gebruik 'm niet meer...)

quote:
Poltergeist schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:52:
De afstandbediening van UPC zelf voldoet eigenlijk wel bij mij. Ik kan er m'n TV mee uit en aan zetten, ik kan de bron selecteren, en het geluid kan harder, zachter en uit. Voor de rest gebruik ik de mediabox. Om daar nou een Harmony voor aan te schaffen (ik heb er een, maar gebruik 'm niet meer...)
Als je alleen een TV en UPC box hebt, dan heb je misschien ook wel gelijk. Ik moet ook nog een HDD recorder, receiver, DVD speler en Mediacenter bedienen. Dan is de Harmony eigenlijk wel onmisbaar.

Same here, als ik zie wat ik allemaal aan moet zetten, dan ben ik echt wel blij met de Harmony.

quote:
Dr. Quipers schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:26:
Ik heb even een andere vraag. Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het draadloos doorsturen van het (UPC-)coax signaal?
Ik heb sinds kort m'n eigen huisje en op de bovenverdieping van de maisonettewoning zitten geen coax-aansluitingen. Ik begreep van de vorige bewoners dat ze de coax hadden doorgetrokken via de trap... maar goed om van het aansluit punt in de woonkamer naar de trap te komen moet je uberhaupt al de hele woonkamer door... van rechtsvoor naar linksachter...
Dus ben ik toch op zoek naar andere mogelijkheden en dan kom ik TV Anywhere tegen van Marmitek: http://www.marmitek.com/nl/pdf/9617.pdf

[...]

Het gaat er om dat ik straks in alle rust het EK via de HD mediabox kan kijken en de vrouw lekker boven alle vrouwenprogramma's kan kijken ;)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Dat gaat je niet lukken. Zoals Marmitek zelf al aangeeft: Let op: alle ontvangers ontvangen hetzelfde kanaal. Dus wat jij beneden kijkt moet je ook boven kijken. Denk dat je beter een losse abo kan nemen op Digitenne voor boven ofwel toch kabels gaan trekken. Of beter pluk je wat series van i-net en speel ze boven af op dvd speler voor vrouwtje.

quote:
synthdood schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:55:
[...]

Als je alleen een TV en UPC box hebt, dan heb je misschien ook wel gelijk. Ik moet ook nog een HDD recorder, receiver, DVD speler en Mediacenter bedienen. Dan is de Harmony eigenlijk wel onmisbaar.
je hebt wel gelijk natuurlijk. Maar het is ook zo dat de mediabox een boel functionaliteit overneemt. Ik had een HDDrecorder. Die heb ik de deur uitgedaan, omdat ik toch niet alle kanalen kon opnemen, en dat wel kan met de UPC box (met HDD). Idem voor de videorecorder. De keren dat ik een bandje wil bekijken zijn echt op de vingers van de linkerhand van een ongelukkige houthakker te tellen. Als ik een CD of de radio wil beluisteren, doe ik dat via de DVD/Receiver/Tuner/5.1 set die ik heb staan. Waar ik dan wel een aparte afstandbediening voor nodig heb...

quote:
Poltergeist schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:35:
[...]
Waar ik dan wel een aparte afstandbediening voor nodig heb...
Ik snap niet goed wat je hier bedoeld

Wat betreft de Harmony.....nu gebruik ik onderstaand exemplaar.

http://i.fosfor.se/i07/071007_2d.jpg
Een mooi aluminium geborsteld remote net zoals de rest van mijn apparatuur. Ik heb mijn HT-set mede op design gekocht en nu word ik in principe gedwongen om een ander exemplaar aan te schaffen/gebruiken.

Noem me een zeikerd, maar ik vind dat UPC de consument niet kan verplichten om zo'n goedkoop plastic mediabox en/of een third partyafstandbedieninkje te laten gebruiken.

* Oemfoefoe is not amused! :(

Is Digitenne wat? Ik me daar maar even in verdiepen.

quote:
Oemfoefoe schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:28:
[...]

Deze zenders zijn bij mij vandaag weer verdwenen. Meer mensen last van in regio Rotterdam?

* Oemfoefoe hoopt dat ze weer snel terugkomen zoals de laatste keer.
Bij mij ook weg.
Erg jammer, de teletekstfunctie op mijn TV met splitscreen e.d. werken uiteraard niet via de mediabox. Waardeloos.

quote:
Oemfoefoe schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:37:

Is Digitenne wat? Ik me daar maar even in verdiepen.
Digitenne is prima, zolang een lage beeldkwaliteit en een geringe hoeveelheid zenders (23) niet bezwaarlijk zijn.
W.m.b. meer een oplossing voor op de camping :)

Kan iemand mij vertellen hoe het eigenlijk precies gaat met de betaling?

Toen ik 2 weken terug mijn pakket bestelde, had ik de dag erna al een snellere internet verbinding (van 8 naar 10mbit, dit was al meteen merkbaar bij download tests etc).. Vorige week ontving ik al mijn telefoon gebeuren en vandaag dan eindelijk mijn HDTV mediabox + harddisk recorder in 1. Betaal ik nu vanaf het moment dat mijn internet verhoogd werd? Of sinds vandaag? Ik betaal namelijk 1 bedrag voor het hele pakket (HDtv pakket waarbij DVR + 10mbit internet en onbeperkt bellen al bij zat voor 53,95 geloof ik.. Dit pakket werd mij voorgesteld toen ik eigenlijk het 3 voor 2 pakket wilde bestellen en de verkoper met dit pakket op de proppen kwam, omdat het exact hetzelfde was als dat ik het los zou afnemen via dat 3 voor 2 gebeuren)..

Nouja ik zie het wel.. Wel raar was dat ik ook meteen het film1 pakket besteld had, maar dat niet werkte dus niet.. Nu maar gewoon opnieuw besteld en 15 minuten later had ik film 1..

[edit] Nog een vraagje is het mogelijk om alle betaal opties uit te schakelen? Zoals UPC on Demand, spelletjes kanaal, etc? of iig beveiligen zodat mijn dochter het niet zomaar prongelijk kan bestellen?

quote:
Uhmmie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:08:
Kan iemand mij vertellen hoe het eigenlijk precies gaat met de betaling?

Toen ik 2 weken terug mijn pakket bestelde, had ik de dag erna al een snellere internet verbinding (van 8 naar 10mbit, dit was al meteen merkbaar bij download tests etc).. Vorige week ontving ik al mijn telefoon gebeuren en vandaag dan eindelijk mijn HDTV mediabox + harddisk recorder in 1. Betaal ik nu vanaf het moment dat mijn internet verhoogd werd? Of sinds vandaag? Ik betaal namelijk 1 bedrag voor het hele pakket (HDtv pakket waarbij DVR + 10mbit internet en onbeperkt bellen al bij zat voor 53,95 geloof ik.. Dit pakket werd mij voorgesteld toen ik eigenlijk het 3 voor 2 pakket wilde bestellen en de verkoper met dit pakket op de proppen kwam, omdat het exact hetzelfde was als dat ik het los zou afnemen via dat 3 voor 2 gebeuren)..

Nouja ik zie het wel.. Wel raar was dat ik ook meteen het film1 pakket besteld had, maar dat niet werkte dus niet.. Nu maar gewoon opnieuw besteld en 15 minuten later had ik film 1..

[edit] Nog een vraagje is het mogelijk om alle betaal opties uit te schakelen? Zoals UPC on Demand, spelletjes kanaal, etc? of iig beveiligen zodat mijn dochter het niet zomaar prongelijk kan bestellen?
Jup, je kunt een PIN-Code instellen waarmee je aankopen moet bevestigen ;) Zie de handleiding voor info over hoe het in te stellen. (Hoewel het menu ook wel voor zichzelf spreekt)

quote:
catbert schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:10:
[...]

Bij mij ook weg.
Erg jammer, de teletekstfunctie op mijn TV met splitscreen e.d. werken uiteraard niet via de mediabox. Waardeloos.
Werkt een ingebouwde HD recorder zoals bij de Loewe Individual het geval is, wel?

@Bergen/Yohan: is het mogelijk om UPC een suggestie of tip te doen wat betreft het digitale radio-zenderaanbod? Zoja, hoe bereik ik de juiste afdeling?

Je kunt een suggestie doorgeven aan de afdeling Programming via het contactformulier op www.upc.nl. Verwacht er niet te veel van: een individuele suggestie zal weinig uithalen. Wanneer veel mensen om een bepaalde zender vragen, ligt het wellicht anders. Een petitie lijkt me dan ook effectiever.

ik heb sinds vorige week vrijdag ook die Mediabox HDTV
maar even een vraag over het EK( want daarom heb ik het aangeschaft )
Is dat gewoon straks dan NED3? of komt er een apart kanaal? NLHD bijv
iemand al wat info over gevonden?

quote:
LEiPo_II schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:11:
ik heb sinds vorige week vrijdag ook die Mediabox HDTV
maar even een vraag over het EK( want daarom heb ik het aangeschaft )
Is dat gewoon straks dan NED3? of komt er een apart kanaal? NLHD bijv
iemand al wat info over gevonden?
Ja, kun je hier vinden:

Dr. Quipers in "UPC HDTV"

Wat een slechte klantenservice heeft UPC toch. Ik ben altijd tevreden geweest zolang het werkte, maar wat ze nu toch aan het prutsen zijn.....
Al een week lang ligt film1 en sport1 er hier uit (Niet toegankelijk). Al driemaal gebeld en ze beloven steeds het binnen 24 uur op te lossen. Zojuist gebeld en ze lossen het nu binnen 48 uur op :') :')

2 maanden terug een slingbox besteld, nooit aangekomen. Meteen in het eerste telefoongesprek deze week gemeld en "ze zullen een nieuwe sturen". Vraag ik vandaag naar de leverdatum van de slinbox, staat het niet eens in het systeem. Ze konden zelfs niet eens mijn telefoontjes van gisteren en eergisteren in het systeem vinden.
Vraag ik of ik een tegemoetkoming krijg nav een week lang geen film1 en sport1, zegt de kluns dat ik daarvoor mag terugbellen over 72 uur :w

UPC :r

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: