Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [Browser MMOG] Ikariam - deel 3

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://tweakers.net/ext/f/a87zhcvX7yAhsL4QuzXyZETX/full.jpg

Beleef de oude wereld!

"Het geluid van de zee, witte zandstranden en een brandende zon. Op een kleine eilandengroep midden in Middelandse Zee leeft een oude beschaving voort. Onder jouw leiderschap wordt een era van rijkdom en ontdekkingsreizen begonnen. Welkom in Ikariam!"

In Ikariam bestuur je een dorpje uit de oude romeinse/griekse beschaving. Dit dorpje moet hoe dan ook een grote stad worden en het middelpunt van de handel in goederen en rijkdommen worden. Het is aan jou de taak om uit te zoeken je dorp, of moet ik zeggen stad, dit voor elkaar gaat krijgen.

Het spel kost je overigens ook geen uren speeltijd, want met een paar klikken per dag kun je jouw stad al opbouwen. Hierdoor is het spel ook uitermate geschikt om tussendoor tijdens je werk, tijdens andere spellen of tijdens het niks doen te spelen. :P

http://ikariam.org/img/tour/tour_city.jpg

Het spel beginnen

Het spel kun je beginnen door simpelweg een account aan te maken via de website waar het spel op draait. De website waar je jouw account kunt registreren is hier te vinden en geheel gratis en zeer eenvoudig. Je hoeft helemaal niks te downloaden om dit spel te kunnen spelen. :)

Je account is, als die aanmaak, verbonden aan 1 spelwereld. Voor de andere spelwerelden zul je een ander account moeten aanmaken.

Als je in het spel komt voor de eerste keer wordt je automatisch aan een eiland en stad verbonden. Dit is dan ook je eerste stad waarvan je alles zult moeten opbouwen. Je kan deze beginstad niet veranderen. Hoe je jouw stad kunt gaan opbouwen kun je hieronder verder lezen.

Hoe ziet het er uit?

Het spel ziet er zo uit:

http://tweakers.net/ext/f/AZfJVXb1DOowRX2qmjyHR89F/full.jpg

Grondstoffen om je stad op te bouwen

Om je stad op te kunne bouwen heb je natuurlijk grondstoffen nodig. Gelukkig zijn die er in dit spel genoeg, want draait het natuurlijk allemaal om. Iedereen heeft van elke grondstof wel iets nodig en daar zul je dan ook je stad en handel omheen moeten bouwen.

De volgende grondstoffen zijn te krijgen, verdeeld over de vele eilanden die elke spelwereld kent:
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_wood.gif - Bouwmateriaal (building material)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_wine.gif - Wijn (wine)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_marble.gif - Marmer (marble)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_glass.gif - Kristalglas (crystal glass)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_sulfur.gif - Zwavel (sulphur)
Om te starten zul je vooral bouwmateriaal nodig hebben om je dorpje op te bouwen tot een echte stad. Naarmate je in niveau stijgt, zul je meer verschillende grondstoffen nodig hebben om je stad verder te ontwikkelen.
Je kunt deze materialen op verschillende manieren verkrijgen. Dat is als volgt:

1) Je maakt 'workers' aan om je gewenste grondstoffen voor je te halen.
Dit kan je doen door in de 'town hall' op het plaatje met de pijl te klikken van de worker van je gewenste grondstof. Hetzelfde scherm kan je ook bereiken door op de grondstof icoon te klikken in 'island view'-mode. Niet alle grondstoffen zijn op 1 eiland aanwezig.

2) Je kan grondstoffen handelen met andere spelers.
Nadat je een 'trading port' aan de waterkant van je eiland gebouwd hebt, kun je met handelschepen grondstoffen verhandelen met andere spelers. Door op een speler te klikken in je 'island view'-mode krijg je aan de linkerkant een action-menu. Hier kan je de trade-scherm openen en kiezen welke goederen je wilt verhandelen. Via de 'world view'-mode kun je ook spelers van andere eilanden bereiken voor goederen die jouw eiland niet te bieden.

3) Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden om aan je grondstoffen te komen, maar dat moet ik nog uitvinden. Ik zag al wel dat je ook legers kan bouwen. Misschien kan je op die manier andere steden overnemen en zo hun grondstoffen kun afpakken ofzo.

http://ikariam.org/img/tour/tour_resources.jpg

Handige links

De volgende handige dingen geven meer informatie over het spel:

- Ikariam.org - De homepage van het spel
- Ikariam Message Boards - Het bijhorende forum
- Wiki - Een wiki pagina over Ikariam
- Ingame kun je ook een FAQ vinden die veel uitleg geeft over het spel.

Er is ook een speciaal IRC kanaal opgezet voor Ikariam:
Server: irc.tweakers.net
Channel: #ikariam

FORUM

Na zo'n overweldigende start en enorm aantal GoT'ers tot nu toe kon een speciaal forum niet achterblijven. Dit forum bevat veel nuttige informatie en handigheden + eventuele toegang tot de GoT alliance op Epsilon.
GoT Ikariam Forum. (Met dank aan krvabo, Mathijs en TheBorg)
Forum is er een tijdje uit geweest en doordat we opeens met een oude database zitten is het niet meer zo heel actief

Alliance
Aanmelden bij de alliance kan via:
quote:
Go to your embassy and click on "search alliance". Insert the name "GoT" there where it says "name" and click on "search". A screen showing the team's status will appear. Click on the icon with the two shaking hands to send us an application.

Vorige delen:

- Deel 1
- Deel 2

Jullie ook!!!

Natuurlijk hoop ik dat meer tweakertjes de server Epsilon gaan bezetten en kunnen we zelfs samenwerken om onze steden nog verder uit te bouwen tot grote capitalen. En misschien valt er ook nog wel wat uit te vechten 8)

Dank aan Sky_Net en Rakkerzero voor de nette topicstart

Is het misschien een idee om mensen uit de verschillende servers eens onder elkaar te zetten. Dan kan je contact opnemen met elkaar.

Zeker niet iedereen zit op Epsilon.

Ik zit zelf op

Theta : Tysuios[61:80] Anaxandros

En het zou super zijn als er nog anderen zijn.

Ik heb juist de lijst van Epsilon eruit gelaten, omdat hij toch snel gedateerd is. Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor een nieuwe lijst van mensen in verschillende servers. Als je wilt kan ik wel een apart gedeelte maken op http://mathijs.info/ikariam of je plaatst het daar gewoon in 'Algemeen gepraat'

quote:
Kixtart schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:20:
Ik heb juist de lijst van Epsilon eruit gelaten, omdat hij toch snel gedateerd is. Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor een nieuwe lijst van mensen in verschillende servers. Als je wilt kan ik wel een apart gedeelte maken op http://mathijs.info/ikariam of je plaatst het daar gewoon in 'Algemeen gepraat'
Hmm je hebt wel gelijk dat die snel gedateerd kan worden.

wel goed initiatief.

maar ik zou toch de aparte werelden een rubriekje geven.

Acties: [quote]

Door: Chainebuster

Heerlijk een nieuwe topic ;)
btw net begonnen op epilson ;)
Ook nog iemand die op nl zit? Namelijk net een paleis gebouwt. Kom alleen 5k geld te kort om een kolonie te stichten ;/

quote:
Chainebuster schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:09:
Heerlijk een nieuwe topic ;)
btw net begonnen op epilson ;)
Ook nog iemand die op nl zit? Namelijk net een paleis gebouwt. Kom alleen 5k geld te kort om een kolonie te stichten ;/
Ja, zit ik ook. Ik heb een 3tal eilanden rond 30:35 en een tweetal rond 15:50. Vannacht mijn paleis geupgrade naar level 5 :)

Ben nu eindelijk over de 100k punten _/-\o_

Waar zit jij ? (mocht je wat nodig hebben moet je het maar zeggen)

Paleis lvl 5 :o Daar heb je geloof ik echt superveel grondstoffen voor nodig.
Ik zit bij: Slicoios[57:74]
Tja.. Ik wil een kolonie stichten.. voor marmer en zwavel, zit namelijk op een crystal eiland.
Ik wilde gelijk een kolonie stichten maar kwam al gauw 5k tekort. Zit dus een beetje in zwavel en marmer nood, omdat je het echt bijna voor alles nodig hebt om iets uit te kunnen breiden.
En btw 3tal eiland en 2tal :o Zover ben ik nog niet XD

quote:
dread schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:52:
[...]
Hmm je hebt wel gelijk dat die snel gedateerd kan worden.

wel goed initiatief.

maar ik zou toch de aparte werelden een rubriekje geven.
Er is een nieuw gedeelte aangemaakt in http://mathijs.info/ikariam/index.php/board,19.0.html
Toegankelijk voor alle leden van het forum.

quote:
Kixtart schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:54:
[...]

Er is een nieuw gedeelte aangemaakt in http://mathijs.info/ikariam/index.php/board,19.0.html
Toegankelijk voor alle leden van het forum.
kixtart FTW

Ik zoek nog steeds 4 culturele treaties. Wie maakt me gelukkig :) Ik zit op Epsilon en dan 40:21. Komop me bewoners zijn niet zo gelukkig op deze manier :(

quote:
Taenadar schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:08:
Ik zoek nog steeds 4 culturele treaties. Wie maakt me gelukkig :) Ik zit op Epsilon en dan 40:21. Komop me bewoners zijn niet zo gelukkig op deze manier :(
Ik ga een stuk van me af heel het eiland rond. En dan verschillende eilanden. Als je dat doe heb je vaak in overvloed. Heb nu zo 8 a 9 teveel. Dus kan weer een tijdje vooruit.

quote:
Calamor schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:10:
[...]

Ik ga een stuk van me af heel het eiland rond. En dan verschillende eilanden. Als je dat doe heb je vaak in overvloed. Heb nu zo 8 a 9 teveel. Dus kan weer een tijdje vooruit.
idd doe ik ook. Daarom vraag ik er hier nooit naar.

Okok misschien ook omdat hier niemand in Theta zit ;)

Net ook even geregistreerd! Vroeger veel Travian gespeeld maar gestopt omdat ik het beu was. Hopelijk nu ook nog eens een toffe browser game.

Mijn coördinaten:
  • speler: shello
  • wereld: Epsilon
  • eiland: Chuchoios [77:31]
  • dorp: sidoni
Tot hiertoe vind ik het wel een aardige game vooral met die research.
Sta nog niet ver maar het ziet er naar uit dat ik er toch wel een tijdje zoet mee zal zijn. :)

Leuk! Ook weer iemand die net begonnen is op Epilson. Ben namelijk eerst begonnen op NL ;)
Ik ben ook nog niet zo ver op Epilson, dus kunnen we elkaar vast wel helpen ofso ;)
BTW: Heeft iemand wat marmer ofso voor me op NL in Alpha.. Zit een beetje in nood ;/

Hoe zit dat nou met die wonders. Bijna niemand doneert en de prijs gaat alsmaar omhoog :?. En wat voor effect krijg je dan? Ik las iets van dubbele productie (bij de +% wonders).

Ik ben ook net begonnen, ik ben benieuwd :)

Ook maar een dorpje begonnen. Waar kan je je dorpje hernoemen? Ik kan het nergens vinden.

edit. gevonden :p

Yee. Heb een kolonie op een marmer eiland. Alleen heb geen idee hoe ik marmer moet krijgen. Als ik op marmer druk op 't eiland staat er alleen maar wie het nog meer gebruikt. Hij is ook aan het uitbreiden, mischien ligt 't daar aan?

?:?

Ik zou zweren dat ik 6000 zwavel te koop had gezet. Nou is het weg en heb ik geen report dat iemand het gekocht heeft? Zelfs met een trade agreement zie je wie welke spullen uit je markt haalt toch?

quote:
Tripp schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:19:
Hoe zit dat nou met die wonders. Bijna niemand doneert en de prijs gaat alsmaar omhoog :?. En wat voor effect krijg je dan? Ik las iets van dubbele productie (bij de +% wonders).
- Ik weet niet of ze nu echt werken, maar de prijs van het wonder is gebaseerd op population. Heeft iedereen veel growth dan stijgt de prijs. Als iedereen op het eiland negatieve growth (geen satisfaction) heeft dan daalt het.
- Daarna als je genoeg gold hebt ingelegd moet je gaan stemmen. Je stemt voor de dag dat het effect geaktiveerd wordt. Degene die het meeste heeft ingelegd krijgt ook de meeste votes (op de testserver had ik het alleen geupgrade om te kijken wat het doet en mocht zelf kiezen wanneer hij geaktiveerd werd)

Hoe kan je andere steden die niet van jezelf maar van de alliantie zijn beschermen. Ik meen me te herrineren dat ik vroeger soldaten en schepen kon sturen naar leden van mijn alliantie.

quote:
Chainebuster schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:30:
Yee. Heb een kolonie op een marmer eiland. Alleen heb geen idee hoe ik marmer moet krijgen. Als ik op marmer druk op 't eiland staat er alleen maar wie het nog meer gebruikt. Hij is ook aan het uitbreiden, mischien ligt 't daar aan?
Je moet eerst met een acadamy "Wealth" researchen, daarna kan je gebruik maken van de luxery mine, in jouw geval dus de marble.

Volgens lag het aan dat hij aan 't uitbredien was. Of dat ik geen acedemy had op me kolonie. Btw wealth allang onderzocht. ;/ 't zou moeilijk zijn als je dat niet hebt gedaan en dan een kolonie te stichten.

Door: TepelStreeltje

Ik denk er over om mijn crystal eiland te verlaten, maar als je dat doet, kan je dan ook direct een nieuwe colony starten op een ander eiland?? neem aan dat je niet je palace weer moet upgraden. (just checking, weet het liever ff zeker :P )

crystal eiland waar ik op zit gebeurt niet zo veel, en je doet er echt geen moer mee. (bijna alles researches heb ik gedaan(en die 4 dagen die je afkoopt op een maand is ook niet de moeite waard imo), en ook bijna alle upgrades gedaan)
moet meer wijn hebben, is ook veel grotere markt voor...
Crystal heb je toch alleen voor spies, research en upgrades nodig? niet voor de hogere level units??

ohja en welk level moet je warehouse zijn voor de upgrade van palace lvl 5? die word ook steeds duurder om uit te breiden :S

verkeerd gekeken

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: