Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Het SonyEricsson K850i Topic - deel 2

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
R and B schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:50:
[...]

ONZIN!
Ik internet al tijden op mijn k850i via bluetooth. Het is naar mijn idee zelf makkelijker dan destijds met een k750i. Het is dus wel degelijk mogelijk om te internetten via bluetooth. Bovendien is bluetooth niet het enige middel. Via de datakabel kan het ook..

100 meter ver komen met je bluetooth verbinding zal alleen helaas niet lukken. De bluetooth adapter trekt dat misschien wel, maar met je maar met je telefoon zal verder dan 10 meter niet lukken.
Serieus? Ik heb op geen enkel forum de oplossing gevonden dus als jij ons kan helpen, graag! :D

Ik krijg binnenkort een k850i binnen en ik kijk er erg naar uit. Maar weet iemand hier iets over de tarieven van trackid? Ik kan er niks over vinden.

quote:
StarMick schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:10:
Ik krijg binnenkort een k850i binnen en ik kijk er erg naar uit. Maar weet iemand hier iets over de tarieven van trackid? Ik kan er niks over vinden.
Heeft bij mij nog nooit gewerkt :X Dus ik weet niet of SE die service uit de lucht heeft gehaald of dat het aan mijn phone ligt, maar ik gok zelf op dat eerste....

quote:
Ducksy88 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:39:
[...]

Heeft bij mij nog nooit gewerkt :X Dus ik weet niet of SE die service uit de lucht heeft gehaald of dat het aan mijn phone ligt, maar ik gok zelf op dat eerste....
Nope, Track ID werkt als een tierelier. Erg goede functie zelfs. Hij pakt bijna elk redelijk liedje.
Heb jij bij datacommunicatie en internetinstellingen wel het goede profiel geselecteerd of uberhaupt wel een profiel aangemaakt?

Het is dus gewoon zo dat als je in winkel loopt en je hoort een nummer, je neemt stukje op en hij zoekt dan gewoon het nummer op? Best wel handig, misschien dat ik wel internetabo neem ervoor :P

Ik wil toch weer ingaan over dan bluetooth internetten via je pc, Rand B leg het alsjeblieft uit :P

Want niet elke pc zend toch een bluetooth signaal uit? :S als ik apparaten zoeken doe vind ik mn pc iig niet.

Help! :P

quote:
StarMick schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:40:
Het is dus gewoon zo dat als je in winkel loopt en je hoort een nummer, je neemt stukje op en hij zoekt dan gewoon het nummer op? Best wel handig, misschien dat ik wel internetabo neem ervoor :P
Ja zo simpel is het...

Voor het internetten via bluetooth:
(Wanneer je software hebt van bluesoleil vrees ik dat het niet zal gaan lukken, ik gebruik broadcom software dat denk ik wel het beste is. Ook moet de software PAN ondersteunen)
- Allereerst moet je zorgen dat je telefoon gepaired is met je computer(dat hoef je maar eenmalig te doen de allereerste keer, dat is met code opgeven enzo)
- Vervolgens stel je in je telefoon: Instellingen->Verbindingen->Streaminginstellingen->Verbinden via->Lokaleverbindingen-> Pandefaultaccount
- Bij lokaleverbindingen toestaan: JA
- Onder het kopje data-accounts maak je een nieuw profiel aan(onder opties: nieuwe maken) Hier hoef je alleen maar een naam in te vullen voor de rest laten zoals het is
- Selecteer dit nieuwe account
- Als laatste ga je naar je bluetooth instellingen en onder kopje: 'data-accounts' selecteer je ook hier je nieuw gemaakt profiel.

Op je computer moet je de volgende dingen doen:
- Ga naar je bluetoothlocaties en klik je telefoon aan
- Ga naar ondersteunde services voor je telefoon en klik PAN aan.
- Wanneer je dit goed doet heb je in de map netwerkverbingen (van je computer) een nieuwe verbinding staan, namelijk bluetooth verbinding.
- Ga dan naar de eigenschappen van de internetverbinding van de computer. Daar ga je naar tapblad geavanceerd.
- Vink daar 'internetverdinding delen' aan en selecteer tevens de netwerkverbinding die daar gebruik van mag maken. Dat is dus de bluetoothverbinding.

Nu zijn alle instellingen goed. Ga in je telefoon naar bluetooth menu-> Mijn apparaten, en klik op verbinden met je computer (als het goed is staat daar namelijk je computernaam in die lijst, omdat je al gepaired hebt)
Nu zal er op je computer een notificatie tevoorschijn komen met de mededeling dat er een apparaat verbinding wil maken met de computer. Klik op toestaan. Nu is er een PAN verbinding met je computer. Nu zal je telefoon gebruik maken van je computerverbinding!
Succes ermee

Kan ik dus een bluetooth adapter kopen om zo gratis te internetten in en rondom mijn huis? Dan doe ik dat lekker :D

ik begrijp het stukje niet van:
Onder het kopje data-accounts maak je een nieuw profiel aan(onder opties: nieuwe maken) Hier hoef je alleen maar een naam in te vullen voor de rest laten zoals het is

als ik daar een nieuw gprs aan wil maken staat er mislukt, en er staat niets bij apn..
of zit ik alles verkeerd te doen?

quote:
Donny44 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:12:
ik begrijp het stukje niet van:
Onder het kopje data-accounts maak je een nieuw profiel aan(onder opties: nieuwe maken) Hier hoef je alleen maar een naam in te vullen voor de rest laten zoals het is

als ik daar een nieuw gprs aan wil maken staat er mislukt, en er staat niets bij apn..
of zit ik alles verkeerd te doen?
Misschien is je lijst met data-accounts vol en moet je er even eentje verwijderen. Je kunt maar een beperkt aantal accounts aanmaken en standaard staat er op je telefoon al een hele zooi. Dus gewoon een eentje verwijderen en opnieuw proberen

quote:
StarMick schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:10:
Het kost de data die het verbruikt, verder niks. Hoeveel data het verbruikt? Geen idee, maar volgens mij niet veel.

nee ik heb alleen orange mms erin staan :/
me telefoon is laatst gereset door SE omdat ik een blue ring of death had..

quote:
Ducksy88 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:39:
[...]

Bij mij werkt het perfect.
Kost trouwens niks extra, gewoon de datakosten, dus als je een internetbundel bij je abonnement hebt kost het je niks

Bij mij werkt trackID ook perfect, nu net nog getest. Op 538 is Keep on Rising van Ian Carey Featuring Michelle Shellers. Als de muziek te hard staat werkt het meestal wel niet omdat de interne microfoon niet super is vind ik. Als ik een memo of filmpje opneem in de disco kan ik de muziek niet onderscheiden. Ze hadden er een limiter op moeten maken.

Kost inderdaad niks alleen datagebruik maar dat heb ik 'onbeperkt'

Helaas, vanaf vorige week kon ik geen geheugenkaarten meer lezen en nu net heb ik opeens de beruchte BROD gekregen :@. Het stomme is dat ik niet eens iets deed met de telefoon, lag gewoon op het bureau, had paar minuten daarvoor nog een sms gekregen die ik niet had gelezen. Wil ik eindelijk mijn tel pakken brand mijn tobo verlichting draai hem om...jullie raden het al. Niks helpt meer. En ik had hem dit weekend nog wel zo hard nodig bij emporium :( Had hem extra niet opgestuurd voor reparatie.

Vind het wel toeval. Ik heb net 2 weken geleden geflasht naar de laatste firmware. Week later eerst het geheugenkaartprobleem en nu dus de BROD.

Zo, net even bij de MM een 4gig kaartje gekocht. Gaat een stuk sneller dan die M2 kaart. En 4 gig... :9

Acties: [quote]

Door: Flying Bobman

Mijn K850i heeft het begeven... de touch knopjes doen niks meer, en dan heb je zo goed als niks aan de hele telefoon. Ik kan nu dus ook geen backup maken, want je moet een modus selecteren als je 'm aansluit via USB. En dat doe je, jawel, via de touch knopjes. Ik zit nu weer met een T630, beetje afkicken qua functies en snelheid.

Ik heb mijn K850i weer terug. Binnenin bleek het simkaartjes leessysteem kapot te zijn. Hebben ze dus gefixed en nu doet ie het weer. Zit alleen nu wel met de 37 firmware i.p.v. 31. Hou het voorlopig bij 37, omdat hij het begaf toen ik 3 weken firmware 31 erop had. Met de 37 firmware deed ie het zonder problemen en die trilfunctie voor de touchknopjes kan ik wel missen.

quote:
Flying Bobman schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:37:
Mijn K850i heeft het begeven... de touch knopjes doen niks meer, en dan heb je zo goed als niks aan de hele telefoon. Ik kan nu dus ook geen backup maken, want je moet een modus selecteren als je 'm aansluit via USB. En dat doe je, jawel, via de touch knopjes. Ik zit nu weer met een T630, beetje afkicken qua functies en snelheid.
Met MyPhoneExplorer kun je het keypad via Bluetooth bedienen, misschien lukt een backup dan...

Fijn, mijn toestel kan weer terug. Mensen kunnen mij wel bellen en ik hun, maar zij horen mij niet terwijl ik alles kan verstaan. Lijkt wel alsof die "Insert SIM" een sneeuwbaleffect in werking brengt ofzo :S Ik heb het toestel nog geen 2 dagen weer in het bezit of het gaat weer mis. Nu weet ik niet of het ermee te maken heeft dat mijn toestel uit 1 van de eerste lichtingen komt rond de launch datum. Ik mag hopen dat ie na de 2de reparatie gewoon normaal functioneert. En nope, geen BROD, anders had ik dat wel direct gemerkt.

quote:
Joosie200 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:36:
Fijn, mijn toestel kan weer terug. Mensen kunnen mij wel bellen en ik hun, maar zij horen mij niet terwijl ik alles kan verstaan. Lijkt wel alsof die "Insert SIM" een sneeuwbaleffect in werking brengt ofzo :S Ik heb het toestel nog geen 2 dagen weer in het bezit of het gaat weer mis. Nu weet ik niet of het ermee te maken heeft dat mijn toestel uit 1 van de eerste lichtingen komt rond de launch datum. Ik mag hopen dat ie na de 2de reparatie gewoon normaal functioneert. En nope, geen BROD, anders had ik dat wel direct gemerkt.
Bij mij begon hij ook eerst kuren te vertonen alvorens de BROD :( . Heeft eigenlijk alleen de blauwe versie last van de BROD? De groene versie heeft toch een groene ring? Ik lees nergens iets over GROD (Green Ring Of Death)??

Ja ik heb de groene en die heeft het ook gehad. Het wordt blue ring of death genoemt vanwege de blauwe rand om de camera.

quote:
wiene schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:19:
[...]

Bij mij begon hij ook eerst kuren te vertonen alvorens de BROD :( . Heeft eigenlijk alleen de blauwe versie last van de BROD? De groene versie heeft toch een groene ring? Ik lees nergens iets over GROD (Green Ring Of Death)??
De ring om de camera van de groene versie is ook blauw ;)

quote:
ZorBiX schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:25:
[...]

De ring om de camera van de groene versie is ook blauw ;)
Ah kijk dat wist ik niet, heb ook geen foto's opgezocht voordat ik poste. Eigenlijk wel stom dat hij blauw is vind ik.

quote:
R and B schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:29:
[...]

Ja zo simpel is het...

...

Succes ermee
Ik heb m'n K850i nu een week of 3, hij bevalt erg goed eigenlijk :D. Nu m'n huisgenoot binnenkort een N82 krijgt kon het er bij mij eigenlijk niet in dat ik niet gewoon draadloos gratis kan internetten in huis, dus ik heb echt de hele middag geprobeerd om mn K850 aan te melden als PANu, maar 't lukt echt niet. Ik werk met Vista, en ik krijg eigenlijk de melding in m'n telefoon dat ie een configuratiefout heeft (als ik probeer te internetten).
In Vista kan ik m'n K850 niet aanmelden als PANu (user, dat ie de connectie gaat gebruiken?), wel als PAN-NAP (netwerk access point, dat ie als modem gaat dienen?). Dit doet ie ook maar een paar minuutjes. Als ik m'n als PANu wil aanmelden zegt vista dat ik instellingen op de telefoon moet veranderen, of dat hij al verbonden is met een andere computer.

Ik heb verder alles gedaan wat jij zei, al heb ik wel het idee dat jij met XP werkt, en ik dus met vista. Opzich is het me wel gelukt om de i-verbinding te delen en dat soort dingen.
Hopenlijk kan iemand me alsnog helpen, het is best frustrerend om hier 5 uur mee bezig te zijn :S.

Verder bevalt de K850 eigenlijk supergoed, gelijk 8GB microSD kaartje bijgekocht, werkt gewoon geweldig, en al wel een aantal fotootjes gemaakt ook, met grote tevredenheid over zowel de camera zelf als de flitser en led-lampjes. De touchtoetsjes werken ook gewoon nog goed, na 3 weken, wat te verwachten was O-). De nieuwste firmware staat er ook al op (R1EA037), gewoon via SEUS.
Mocht er iemand zijn die na alle problemen op dit forum aan het twijfelen is gebracht over de K850, dan zijn er dus ook nog positieve dingen over te melden 8)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: