Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Als er al een aanbieder van glasvezel is wordt het wel erg lastig...

Acties: [quote]

Door: devil-strike

quote:
The Wizard schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:20:
Als er al een aanbieder van glasvezel is wordt het wel erg lastig...
ja zo dacht ik ook al, maar die lijbrandt is zo slecht en alleen in huurhuizen(van Prewonen) aanwezig.

In de zoektocht waarom die 50/50 upgrade van XMS nog niet optimaal werkt, kreeg ik de tip om de pc eens direct op het XMS modem aan te sluiten, los van de router.

Alles uitgezet PC; router en XMS modem. PC direct op poort 1 van de XMS modem aangesloten, waarop normaal de router is aangesloten. XMS modem en PC weer aangezet.

Geen verbinding?

Via CMD netsh winsock reset; bovendien comodo firewall en Antivir uit opstarten weggehaald zodat dus ff niet mee opstarten en reboot.

Geen verbinding?

Via repiar van connection, een nieuwe ip adres laten zoeken, maar dat lukte niet.

Alles weer uitgezet, kabels weer in oude situatie en alles doet het weer.

In de eventlog staat de volgende error melding:

Event: 1002 Source: DHCP

Ik werk met XP Pro en probeer nu te weten te komen waartoe ik geen netwerkverbinding kan krijgen als ik de PC aansluit buiten de router om???

quote:
chocka schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:38:
Ik werk met XP Pro en probeer nu te weten te komen waartoe ik geen netwerkverbinding kan krijgen als ik de PC aansluit buiten de router om???
Als je een vast IP adres hebt kan dat wel op deze manier.... dat doe ik ook hier in huis, maar heb je een IP adres via DHCP, dan zal je even moeten wachten tot je lease verlopen is. (ongeveer een uur).
Je IP adres wat je krijgt zit nl aan het hardware adres van je nic .... en dit adres is anders dan het adres van je router.

Hmm, net een aangename verrassing, denk ik! Ik kreeg net namelijk een brief van XMSnet waar instaat dat er WEL glasvezel bij mij word aangesloten, en ik woon niet in het gebied dat aanvankelijk aangesloten zou worden (veenendaal zuidwest)... Ik woon in Veenendaal west en daar zou het niet komen.

Ik ga straks even naar het XMS huis en zal daar eventjes vragen of dit echt waar is, ik zal het antwoord hier posten! :)

Hopen dan maar! :9~

quote:
B4MB4M schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Als je een vast IP adres hebt kan dat wel op deze manier.... dat doe ik ook hier in huis, maar heb je een IP adres via DHCP, dan zal je even moeten wachten tot je lease verlopen is. (ongeveer een uur).
Je IP adres wat je krijgt zit nl aan het hardware adres van je nic .... en dit adres is anders dan het adres van je router.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit houdt dus ook in als ik dit op deze manier ga uitproberen, dat als ik daarna weer terug op mijn router ga zitten, het wederom een uur duurt voordat ik mogelijk een netwerkverbinding zal hebben via de router.

Een hoop werk om die snelheid ff zonder router te kunnen testen.

Ik wissel regelmatig tussen rechtstreeks en via router, als ik even ook mijn laptop aan het net wil hangen. (Ik wissel weer terug omdat mijn routertje geen hoge snelheden aankan)
De truc is om het mac adres van je PC-netwerkkaart te klonen in je router.
Zodoende verandert er voor de DRG niets: zelfde IP, zelfde MAC.

Hoe dat moet bij jouw router weet ik niet. Even de handleiding kijken of googlen.
Succes.

quote:
bartware schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:58:
Ik wissel regelmatig tussen rechtstreeks en via router, als ik even ook mijn laptop aan het net wil hangen. (Ik wissel weer terug omdat mijn routertje geen hoge snelheden aankan)

Hoe dat moet bij jouw router weet ik niet. Even de handleiding kijken of googlen.
Succes.
Ik had het chocka al gemaild..

quote:

Succes.
Je hebt idd gelijk....ALS het kan.
Niet alle routers kunnen dit voor zover ik weet.

quote:
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:25:
[...]

Yup, bekend. Bij het veranderen van de routeringen (vanwege die doodvallende routes) zijn ze overgestapt op een nieuwe route die schijnbaar inkomende callid blocking negeert. Men is nu bezig om dat te verhelpen terwijl men doorgaat met het onderzoek naar de problemen in de oude routeringen.

(Kun je mooi die lastige telefonische verkopers terugbellen ;))
Hm tjah ik heb gemerkt dat het niet bij alle XMS nummers zo werkt. Bij een vriend van me kwam er niets in beeld te staan, bij mij wel.

Wat helaas niet lukt is om telefoonnummers van telefooncellen te achterhalen. Die blijft hij helaas blokkeren :-( terwijl ik als ik met mijn mobiel geblokkeerd naar mijn huis bel... ik wel gewoon een nummer zie. Grrr

Volgens mij hebben telefooncellen geen nummer meer,het zijn gewoon uitbel clonen in een netwerk.
Je hebt er een zooi waar je tegenwoordig ook mee kan sms-en,die geven ook geen nummer weer.
Overigens heb je aan de meeste nummers van de callcentra en zo toch niets omdat ze het centrale nummer weergeven,niet de specifieke toestel nummers.

quote:

Succes.
Ik heb een Draytek Vigor 2910V router, mocht iemand weten hoe hiermee je IP klonen, hoor ik het graag. Intussen ga ik alvast googlen.

Veenendaal west, en dan het stuk BOVEN de spoorlijn, zit op 28% aanmeldingen op dit moment en word NIET aangesloten totdat die 40% is gehaald.

quote:
chocka schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:50:
[...]

Ik heb een Draytek Vigor 2910V router, mocht iemand weten hoe hiermee je IP klonen, hoor ik het graag. Intussen ga ik alvast googlen.
Je moet je MAC address clonen...niet je IP.
Misschien was het maar een typo, maar anders zit je naar het verkeerde te zoeken.

@chocka:
je moet in de router zoeken bij de setup naar clonen mac of iets dergelijks.

Dan klik je bij je pc op start, uitvoeren: cmd (intikken)
daarna tik je ipconfig /all in.
Dan zie je iets als dit:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
ULi PCI Fast Ethernet Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-F2-35-D0-11 <<<< dit is het mac adres voor de router
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.149
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 217.149.196.6
217.149.192.6

Overigens,je mailt,ik antwoord,en even later staat de vraag ook hier,dus ik hou het even bij het forum ok ?

@ chocka:

Pagina 34 van de userguide

quote:
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:17:
[...]

*kijkt naar de pen op zijn buro met het 'Zeewolde op Glasvezel'-Logo*... eeeeerhm... ;)
Kon je dat ook maar zeggen van de Alliantie in Amersfoort... :|

Edit:

Zie het als constructieve kritiek: De 'nieuwe' webite is waardeloos! Alleen al om de rode kleur! Volgens de regels der useability is zoveel gebruik van de kleur rood een absolute wegjager! Bezoekers wil je op de site houden en niet wegjagen!

Of je er wat mee kan of niet (hopelijk wel) is een ander verhaal. Ik hoop dat het iig doorgespeeld kan worden.

quote:
Bedoel je daarmee het gedeelte waar staat:

Default MAC Address – You can use Default MAC Address or specify another MAC address by typing on the boxes of MAC Address for the router.

Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually.

Zodat ik daar kies voor specify MAC address en daar het MAC adres van de PC invul welke ik heb opgevraagd via cmd - ipconfig/all

quote:
chocka schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:13:
[...]

Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually.

Zodat ik daar kies voor specify MAC address en daar het MAC adres van de PC invul welke ik heb opgevraagd via cmd - ipconfig/all
Correct.
Bij het manual in te tikken router adres ( Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually. ) tik je het adres in dat je gekregen hebt via cmd - ipconfig/all,vermoedelijk moet je nog op save drukken of zo,maar dan hebben router en pc het zelfde mac adres en maakt switchen niet meer uit.

quote:
The_Alchemist schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Edit:

Zie het als constructieve kritiek: De 'nieuwe' webite is waardeloos! Alleen al om de rode kleur! Volgens de regels der useability is zoveel gebruik van de kleur rood een absolute wegjager! Bezoekers wil je op de site houden en niet wegjagen!

Of je er wat mee kan of niet (hopelijk wel) is een ander verhaal. Ik hoop dat het iig doorgespeeld kan worden.
Dat ligt tegenwoordig bij Marketing, al moet ik je wat betreft de site en de layout (op persoonlijke noot) gelijk geven. Ik ben zelf meer een voorstander van de layout van http://oud.xmsnet.nl, maar daar had ik ook iets meer invloed op ;)

Toch is het merendeel van de XMS klanten zeer te spreken over de nieuwe site en de nieuwe layout... uiteindelijk kijk ik zelf toch meer met een content blik naar een site dan met een layout blik, wellicht dat daar het verschil in zit. Wel is men momenteel bezig met xms site 2 versie 2.0. Hierbij zal er meer ruimte komen voor content op de site.. meer een mix tussen out.xmsnet.nl en www.xmsnet.nl dus. Aan de kleuren zal in ieder geval niet veel veranderen, dat zijn tenslotte de basiskleuren van XMS.

Nu kan ik me herinneren dat ooit eens iets over mobiel bellen via xms op de site stond,dus niet voordelige tarieven maar mobiel bellen via xms zelf, zijn er nog plannen in deze richting ?
Of mobiel internet via xms ?
Ik bel nu met simyo,wel lekker goedkoop maar ik mis het mobiele internetten wel..

quote:
denan schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Toch is het merendeel van de XMS klanten zeer te spreken over de nieuwe site en de nieuwe layout... uiteindelijk kijk ik zelf toch meer met een content blik naar een site dan met een layout blik, wellicht dat daar het verschil in zit. Wel is men momenteel bezig met xms site 2 versie 2.0. Hierbij zal er meer ruimte komen voor content op de site.. meer een mix tussen out.xmsnet.nl en www.xmsnet.nl dus. Aan de kleuren zal in ieder geval niet veel veranderen, dat zijn tenslotte de basiskleuren van XMS.
Ik moet zeggen dat ik momenteel de content van de site erg mager vind. Je moet via andere wegen erachter komen wat voor ene procedures je normaal (lees een buurtactie beginnnen) moet doorlopen om xms te kunnen krijgen. Ik heb (mijn buurt staat in het kaartje Utrecht wel als xms beschikbaar) mezelf een poos geleden aangemeld (bij postcode check bleek mijn huis niet xms beschikbaar, tsja koopwoning). Binnen enkele weken zou je reactie krijgen, maar na 2 maanden radiostilte (je krijgt niet eens een bevestigingmailtje dat je aanvraag ontvangen is) heb ik het vandaag nog maar een keer geprobeerd. Communicatief kan dat veel beter lijkt me. (al is het maar een mailtje van sorry maar helaas, voorlopig geen xms voor jou).

Wellicht wordt de content met versie 2.0 beter. :) Bijvoorbeeld wat als je wel in een bechikbaar gebied zit en je bij de postcode check een negatief antwoord kijgt. (Misschien iets voor een FAQ)

quote:
ArnaudK schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Ik moet zeggen dat ik momenteel de content van de site erg mager vind. Je moet via andere wegen erachter komen wat voor ene procedures je normaal (lees een buurtactie beginnnen) moet doorlopen om xms te kunnen krijgen. Ik heb (mijn buurt staat in het kaartje Utrecht wel als xms beschikbaar)
De reden daarvoor is dat XMS als basismodel natuurlijk geen buurtacties heeft. Momenteel zijn dat allemaal 'specials' die buiten de standaard procedure vallen. Vanuit XMS is men wel bezig om vraagbundelingstrajecten actiever te ondersteunen dmv draaiboeken en marketingmateriaal. Als het goed is komt binnenkort een speciale site hiervoor online.

Acties: [quote]

Door: Jurjen de Vries

@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.

Een aantal kanttekeningen:
  • Gebruik op Windows de FTP cliënt ACEFTP , http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ . Sommige FTP cliënts hebben een limiet qua snelheid.
  • Als je de snelheid niet haalt, sluit je computer dan direct aan op het modem (zonder router) en schakel zoveel mogelijk software uit (firewall, anti-virus, browsers, news cliënts, Torrents, etc.)
  • Denan geeft aan dat het testen binnen het XMS netwerk nuttig kan zijn maar dat het verkeer echter lage prioriteit heeft. Zie posting denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." . Vanavond is er een test door iemand op het XMS netwerk gedaan waarbij de volle 50Mbit upload is gehaald.
  • Dit is een prive initiatief van mij. Vragen over mijn FTP server kun je dus ook niet aan XMS stellen. Ik heb hiervoor een 100Mbit abonnement aangeschaft, het kan zijn dat ik deze volgende maand weer stopzet gezien die 59 euro extra kost.
  • Deze server is alleen bereikbaar binnen het XMS Netwerk. Oftewel IP range 85.223.0.0/17 & 82.215.0.0/18.
  • Om goed te kunnen testen mag er maximaal 1 connectie vanaf 1 XMS klant naar mij opgezet worden. Krijg je dus geen connectie, probeer het dan een paar minuten later nog eens.
  • Mede dank aan Denan en Benbi voor hulp en testen & FreeBSD + Pure-FTPD voor de open source software.
Inlog gegevens:
server = home.jurjendevries.com
login = xms
pass = welkom

quote:
Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:08:
@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.
Dank je wel!

Ik heb zojuist m'n verbinding getest, en helaas kom ik niet verder dan een gemiddelde van 2554.9 KB/s. Dit komt trouwens met resultaten van andere speedtests, dus ik denk dat het bij mij niet sneller wil dan 24 Mbit/s. Nu weet ik alleen niet of het komt door m'n router of dat bij mij de snelheidsverhoging niet goed werkt. Nog naar even verder uitzoeken...

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: