Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
marcel234 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:59:
[...]

Daar zou je wel vanuit kunnen gaan, alleen behaalde redementen bieden GEEN garantie voor de nabije toekomst ;)

Groet Marcel.
Net nog even gebeld naar de helpdesk. Zij zeggen dat de oude tuner uitgefaseerd is en dat je er van uit kunt gaan dat je de nieuwe tuner krijgt.

edit: Vanavond ook nog even langs de Primafoon geweest waar nog wel de oude tuner als DEMO model stond maar de verkoper van de Primafoon wist mij ook heel duidelijk en overtuigd te vertellen dat je er vanuit kan gaan dat je de nieuwe tuner krijgt, ook i.s.m. Surfen & Bellen van HetNet!

ik heb ook surfen en bellen en heb 'gewoon' de motorola gekregen.... begin april besteld trouwens..

deSjaak,

Als het om alleen de zelfde zenders kijken gaat:

Kpn tuner via scart naar Videorecorder, en die naar tv met t-stuk, kijk zo hier op 3 tv's het zelfde (omdat Digitenne hier nog niet te leveren is)

Gisteren mijn ITV pakket binnengekregen. Zoals ik gehoopt had de nieuwe tuner met zowel component als HDMI aansluitingen. Helaas zat er alleen een SCART kabel bij dus nog niet op HD kwaliteit kunnen testen.

Wat me meteen al opviel was hat de kwaliteit een beetje tegenviel t.o.v. mijn digitale kabeltelevisie (ook via SCART aangesloten). Het beels was iets fletser in mijn idee. Vanmiddag ga ik een HDMI kabel kopen en dan maar even kijken hoe het beeld dan is.

quote:
core_dump schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:30:
Gisteren mijn ITV pakket binnengekregen. Zoals ik gehoopt had de nieuwe tuner met zowel component als HDMI aansluitingen. Helaas zat er alleen een SCART kabel bij dus nog niet op HD kwaliteit kunnen testen.

Wat me meteen al opviel was hat de kwaliteit een beetje tegenviel t.o.v. mijn digitale kabeltelevisie (ook via SCART aangesloten). Het beels was iets fletser in mijn idee. Vanmiddag ga ik een HDMI kabel kopen en dan maar even kijken hoe het beeld dan is.
Na een jaar interactieve tv ben ik sinds gister over op digitale tv van Ziggo en mij valt op dat het beeld nu een stuk scherper en gedetaileerder is (compressie lijkt minder). Had wel de oude tuner dus misschien merk je voordeel met je (nieuwe tuner en) HDMI-kabel!

Ook ik heb vorige week de nieuwe box in huis gekregen, na overgestapt te zijn van UPC Digital.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal behoorlijk tegenvallen t.o.v. de mediabox.
Het apparaat reageert ontzettend langzaam op de, toch al vreselijk goedkoop uitziende witte, afstandsbediening. Dit is vooral onhandig wanneer je een opgenomen programma wilt doorspoelen. De beeld- en geluidskwaliteit is redelijk, maar zeker niet beter dan UPC. Je ziet duidelijk de compressie.
Ik kan het niet vergelijken met de oude box van KPN, maar vind dat ze aan de bovengenoemde punten wel echt wat mogen doen. Heb het apparaat nog niet geprobeerd met een HDMI-kabel, iemand hier die dat al wel heeft gedaan?

quote:
Kpn tuner via scart naar Videorecorder, en die naar tv met t-stuk, kijk zo hier op 3 tv's het zelfde (omdat Digitenne hier nog niet te leveren is)
Volgens mij kan je zelfs kastjes kopen die dat alleen doen. Dan hoef je er niet een hele video recorder bij te zetten.

quote:
DeSjaak schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:08:
[...]

Volgens mij kan je zelfs kastjes kopen die dat alleen doen. Dan hoef je er niet een hele video recorder bij te zetten.
Klopt, die dingen heten modulators. Handigst is om die tussen je hoofdaansluiting te zetten, dan kun je op alle aansluitingen in je huis "uitzenden" (wel een daarvoor geschikte modulator uiteraard). De kwaliteit van modulators is wel heel erg wisselend trouwens. Ga er ook sowieso maar vanuit dat je kwaliteit inlevert.

Zoek maar 'ns naar "modulator" op www.conrad.nl ofzo ...

quote:
SonnyK schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:11:
Ook ik heb vorige week de nieuwe box in huis gekregen, na overgestapt te zijn van UPC Digital.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal behoorlijk tegenvallen t.o.v. de mediabox.
Het apparaat reageert ontzettend langzaam op de, toch al vreselijk goedkoop uitziende witte, afstandsbediening. Dit is vooral onhandig wanneer je een opgenomen programma wilt doorspoelen. De beeld- en geluidskwaliteit is redelijk, maar zeker niet beter dan UPC. Je ziet duidelijk de compressie.
Ik kan het niet vergelijken met de oude box van KPN, maar vind dat ze aan de bovengenoemde punten wel echt wat mogen doen. Heb het apparaat nog niet geprobeerd met een HDMI-kabel, iemand hier die dat al wel heeft gedaan?
Heb hem inmiddels zowel op HDMI als op component geprobeerd. Kwaliteit is nog steeds bedroevend.

Bediening van het apparaat is zo traag dat het door de menus gaan bijna onwerkbaar is, zappen duurt lang, de afstandsbediening is niet ergonomisch en de beeldkwaliteit valt (ook op HD) in het niet bij digitale tv via de kabel. al met al, voor mij in ieder geval een teleurstelling.

quote:
core_dump schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Heb hem inmiddels zowel op HDMI als op component geprobeerd. Kwaliteit is nog steeds bedroevend.

Bediening van het apparaat is zo traag dat het door de menus gaan bijna onwerkbaar is, zappen duurt lang, de afstandsbediening is niet ergonomisch en de beeldkwaliteit valt (ook op HD) in het niet bij digitale tv via de kabel. al met al, voor mij in ieder geval een teleurstelling.
Gek dat u vindt dat de beeldkwaliteit tegenvalt t.o.v. digitale tv via de kabel. De meeste mensen zijn wel gewoon enthousiast over de beeldkwaliteit!

Is mischien de laatste week de beeldkwaliteit achteruitgegaan? ik heb zinds donderdag de 1960 aangesloten en heb een haperend beeld en geen geluid over hdmi (en een krakend geluid over scard)
De kpn denkt(en ik hoop dat ze gelijk hebben) dat mijn tuner stuk is en hebben reeds een nieuwe opgestuurd... ik hoop echt dat het daarmee verholpen is en dat het beeld een stuk scherper wordt.
het is nu veel minder scherp dan met de analoge kabel van upc!

groeten,

Ik vind het ook vreemd dat het zo tegenvalt. Ik vind ook dat het minder scherp is dan UPC Digital, maar om het nou bedroevend te noemen nee. De beeldkwaliteit bij mij is gewoon goed scherp te noemen.

Uitgaande van HDMI ga ik uit dat je een TFT scherm hebt, misschien heeft het daar nog mee te maken, ik gebruik nog een 32" CRT.

Tja, op LCD zie je nu eenmaal veel meer artifacts.

Ik vind de kwaliteit van TV Home Digitaal (inmiddels Ziggo) hier overigens heel erg goed, dus ik betwijfel of IPTV daaraan kan tippen. Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd naar IPTV :).

Krijg nog wel eens de melding "Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" of de tuner loopt weer eens vast. Moet dan tijdelijk even terug naar de analoge kabel (ja, die heb ik nog voor de overige TV's en Digitenne is niet beschikbaar hier) maar dan zie je pas verschil. Denk niet dat er onderling tussen de digitale aanbieders veel verschil zit, maar gewoon dat het voor sommigen erg tegenvalt die van een digitale aanbieder naar een andere gaan .. zeker na alle mooie praatjes.

Voor de mensen die alsnog op foto's van de VIP1960 wachten:

http://www.flickr.com/photos/bamoah/...7605295479812/

Ik heb al sinds januari 2007 ITV en moet het doen met die foeilelijke witte tuner...nu heb ik een lcd tv gekocht en moest ik er een nieuwe speciale scart kabel bijkopen om de beeldkwaliteit op 720p te krijgen...zoals ik nu begrijp heeft de nieuwe tuner hdmi. Hoe kom ik aan de nieuwe tuner? Vijnzen dat mijn oude kapot is? En is die nieuwe ook daadwerkelijk beter en vooral sneller?

dank voor uw antwoord

quote:
boeskool schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:49:
Ik heb al sinds januari 2007 ITV en moet het doen met die foeilelijke witte tuner...nu heb ik een lcd tv gekocht en moest ik er een nieuwe speciale scart kabel bijkopen om de beeldkwaliteit op 720p te krijgen...zoals ik nu begrijp heeft de nieuwe tuner hdmi. Hoe kom ik aan de nieuwe tuner? Vijnzen dat mijn oude kapot is? En is die nieuwe ook daadwerkelijk beter en vooral sneller?

dank voor uw antwoord
Dit kan sowieso niet, want 720p kan niet over scart. Dat kan alleen via HDMI of component.

quote:
Thanks Bamoah.
De link werkte echter niet helemaal goed; andere poging .
Hoe bevalt jou de nieuwe tuner qua zap-snelheid en de kwaliteit van het beeld?
Is er trouwens al bekend of kpn eventueel het ek in HD uit gaat zenden? Of wanneer er uberhaubt hd uitgezonden gaat worden?

quote:
Mijn dank is groot _/-\o_ !

Is het eigenlijk mogelijk om iets te doen met die USB-poorten op die tuner, of is dat door kpn geblokkeerd?

Zijn er meer mensen die net als wij laatste paar weken last hebben van haperingen in uitzendingen?
Het lijkt niet op alle zenders tegelijk of even erg te zijn, maar via de analoge kabel is het dan niet te merken (te controleren omdat UPC het signaal ondanks bevestiging van opzegging abbo nog niet heeft 'uitgezet' bij ons.....)

voor meer info over de nieuwe set-top

http://www.motorola.com/s...20Files/6346_MotDoc-1.pdf

Persoonlijk vind ik ITV op de meeste kanalen beter dan digitaleTV van casema (buiten de HD zenders).
KPN geeft maar maximaal 2 kanaalen door. je heb nu altijd 4Mbit per stream beschikbaar.
casema moet bv de compressie omhoog gooien als er meer kanalen op cabel zijn bv het EK op HD.

Natuurlijk is als je de hdmi gebruik nog geen HD signaal dat je heb op je tv, maar een upgescalde SD signaal naar 720p of 1080i.

maar wat ik ook heel goed vind is de uitzendig gemist. werk snel en de zelf de zelfde kwaliteit of bijna de zelfde kwaliteit als de uitzending zelf. (menu is langzaam mede dat dit online is)

wat ook opvalt is dat ITV de zenders native doorgeeft. bv canvas zend op 16:9 uit en je krijgt ook 16:9 binnen. ipv letterbox wat weer de kwaliteit ver terug gaat.

quote:
Wouter! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Dit kan sowieso niet, want 720p kan niet over scart. Dat kan alleen via HDMI of component.
Dus maw heb ik geen andere scart kabel nodig dan de standaard bij de tuner geleverde? Die verkoper heeft mij dus een oor aan genaait? Dan kan die de kabel terug krijgen....ik heb ook liever de nieuwe tuner want dan kan er met een hdmi kabel gewerkt worden....

Op de tweakers homepage staat een tekstberichtje m.b.t. interactieve tv dat op zich best intressant is:
nieuws: Videoland gaat films via Interactieve TV van KPN aanbieden

Veel freezes hier, bij bekijken van willekeurige uitzendingen freeze ups van beeld, erg jammer, meer mensen die hier last van hebben ?

quote:
boeskool schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Dus maw heb ik geen andere scart kabel nodig dan de standaard bij de tuner geleverde? Die verkoper heeft mij dus een oor aan genaait? Dan kan die de kabel terug krijgen....ik heb ook liever de nieuwe tuner want dan kan er met een hdmi kabel gewerkt worden....
In principe niet. Wel is het zo dat heel goedkope scartkabels voor verstoringen in het beeld kunnen zorgen, wat op LCD's vaak nog wat duidelijker te zien is ... maar 720p of zoiets is niet mogelijk over scart.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: