Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Het SonyEricsson W760i topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Hierbij SonyEricsson zijn eerste telefoon met geïntergreerde GPS ontvanger:

http://tweakers.net/ext/f/UfSfNayW3Sc3RhYEt0lzQtA5/full.gif

Eindelijk dus een toestel met GPS, wat opvallend is voor een W-serie toestel, aangezien die serie niet op navigatie, maar op muziek gefocust is. Helaas beschikt dit toestel niet over Symbian UIQ3 of een andere besturingssysteem waar TomTom of Route66 op geïnstalleerd kan worden. Wél zal dit toestel geleverd worden met Wayfinder.

Daarnaast bezit dit toestel een breed scala van connectivity mogelijkheden.

- GSM Quadband (met naturlijk GPRS en EDGE)
- UMTS Dualband (met HSDPA)
- WLAN
- BT 2.0 (met AD2P)
- USB 2.0

Ook heeft het toestel een 3,2MP camera, helaas zonder autofocus. Maar, als ze dat erin hadden gedaan, hadden ze natuurlijk geen toestel meer kunnen uitbrengen mét AF. Het display heeft een resolutie van 240x320 pixels en het toestel zal geleverd worden met 1GB M2 Micro MemoryStick.

Volgens mij heeft `ie het formaat van de W580/S500.. redelijk interessant dus, voor mij in ieder geval.

Prijzen zijn uiteraard nog niet bekend neem ik aan?
Zelf moet ik binnenkort op zoek naar een nieuwe telefoon (+ abbo). Heb nu nog een K750i, die ik meer als MP3 speler gebruik dan dat ik ermee bel. Voor de komende zomer heb ik voor een lange vakantie (maand naar canada) een telefoon nodig met WLAN en goede mediaplayer. GPS twijfel ik nog over, aangezien m'n vriendin graag kaart leest :P
Wat houdt Wayfinder in? ik neem aan een SE eigen GPS programma? Werkt het met voorgeladen kaarten, of zoals nav4all met kaarten die je via GPRS/UMTS/etc naar binnenhaalt?

Hoe kom je bij WLAN? Dat zie ik nergens staan :) .

edit:
Ook in een press release van Sony Ericsson staat er niets over in.

quote:
volgens de site is een data abbonement vereist. Dat wordt een duur geintje als ik het in het buitenland wil gaan gebruiken :(

quote:
heracles schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:53:
Hoe kom je bij WLAN? Dat zie ik nergens staan :) .

edit:
Ook in een press release van Sony Ericsson staat er niets over in.
Gewoon, SonyEricsson site. Wel de UK variant, maar daar staat het gewoon.

Niet meer dus, stelletje sukkels :X

Op de Nederlandstalige site staat ook dat er WLAN in zit:
http://www.sonyericsson.c...ions/w760?cc=nl&lc=nl

quote:
Ginz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:06:
[...]

Gewoon, SonyEricsson site. Wel de UK variant, maar daar staat het gewoon.
quote:
Oh :D dan had ik het gelukkig fout :) .

Ik geloof er niks van, denk dat SE dat dan wel wat uitgebreider had gemeld..

Nog 3 erg interessant dingen:

Microsoft Exchange ActiveSync :D
Walkman Player 3.0 :D
A-GPS :D

Heel leuk die A-GPS, maar als je geen 3rd party software erop zet en wayfinder moet gebruiken. wordt het wel een duur geintje, zoals eerder gezegd. En support voor die service zal denk ik ook matig zijn, simpelweg omdat er niet genoeg mensen zijn om de druk op beter support te verhogen of extra features toe te voegen. En je bent afhankelijk wat Sony op hun A-200 (??) OS toe laat.

Bijna het perfecte toestel. Wat ontzettend jammer van het ontbreken van de autofocus. Aangezien ik de GPS toch niet ga gebruiken ga ik denk ik voor de nieuwe W890i.

quote:
Needler schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:05:
Bijna het perfecte toestel. Wat ontzettend jammer van het ontbreken van de autofocus. Aangezien ik de GPS toch niet ga gebruiken ga ik denk ik voor de nieuwe W890i.
Als ze hier een autofocus en flits inzetten (onthou, het is een W-serie toestel), dan zal een S-serie variant van dit toestel toch niet meer onderscheiden?
quote:
ReseT schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:54:
Heel leuk die A-GPS, maar als je geen 3rd party software erop zet en wayfinder moet gebruiken. wordt het wel een duur geintje, zoals eerder gezegd. En support voor die service zal denk ik ook matig zijn, simpelweg omdat er niet genoeg mensen zijn om de druk op beter support te verhogen of extra features toe te voegen. En je bent afhankelijk wat SonyEricsson! op hun A-200 (??) OS toe laat.
Google Maps zal ook gewoon wel werken hóór.

En wat bedoel je met 'duur geintje'?

quote:
Ginz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:57:
[...]

Als ze hier een autofocus en flits inzetten (onthou, het is een W-serie toestel), dan zal een S-serie variant van dit toestel toch niet meer onderscheiden?
Mijn W810i heeft ook autofocus :) En dat toestel is ruim anderhalf jaar uit. Ik neem aan dat je de K-serie bedoeld ipv de S-serie? Mijn vrouw heeft een S500i en daar zit ook geen autofocus op :)

quote:
Ginz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:57:
[...]

[...]
Dat vind ik nu zo fout aan SE, die duidelijke 'schotten' tussen series: ik zou graag best veel geld betalen voor een toestel dat AF, flits, LED, Walkman 3.0, A 200, WLAN & GPS heeft. Totnogtoe heeft de W960i de beste kaarten, echter geen GPS.

Inderdaad. Een soort van concurrent van de N95 :) Het probleem met SonyEricsson is dat zij zulke fijne telefoons maken. Ik wil niet naar Nokia overstappen.

Helemaal zoals ik het zie! Ik ben SE gebruiker van het eerste uur en moest toen niet twijfelen bij een overstap naar een 'betere' telefoon. Maar nu vind ik niet dat de SE K750i die ik nu heb, al een waardige opvolger heeft (was toen hij uitkwam zowat het beste toestel op de markt, en nu heeft SE niet meer het beste toestel op de markt).
Ik wil dus al een tijdje een nieuwe gsm, maar de K850i lijkt mij te problematisch, en mist GPS & WLAN (en de video-opnames zijn zovéél slechter dan de N95).
Ik hoop dus op een K860i met bovengenoemde updates :) Tot dan probeer ik het met mijn K750i te houden!

quote:
Ginz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:32:
Nog 3 erg interessant dingen:

Microsoft Exchange ActiveSync :D
Walkman Player 3.0 :D
A-GPS :D
A-GPS heb je weinig aan in Nederland, behalve als SE een eigen prog daarvoor meegeleverd heeft die de standen via internet ophaalt. En exchange is niet zo heel interessant op een non-symbian toestel. Maar verder erg prettig formaat. :)

quote:
DaannO schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:53:
[...]
En exchange is niet zo heel interessant op een non-symbian toestel. :)
Voor mij wel :)
quote:
cocico schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:54:
[...]

Dat vind ik nu zo fout aan SE, die duidelijke 'schotten' tussen series: ik zou graag best veel geld betalen voor een toestel dat AF, flits, LED, Walkman 3.0, A 200, WLAN & GPS heeft. Totnogtoe heeft de W960i de beste kaarten, echter geen GPS.
Gôh, doen Nokia en Samsung niet hetzelfde?
quote:
Needler schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:50:
[...]

Mijn W810i heeft ook autofocus :) En dat toestel is ruim anderhalf jaar uit. Ik neem aan dat je de K-serie bedoeld ipv de S-serie? Mijn vrouw heeft een S500i en daar zit ook geen autofocus op :)
Een slider zal waarschijnlijk toch een S-serie typenummer krijgen. En ze zullen vast wel een 'ander' toestel uitbrengen, op basis van dit toestel.

Mja, mijn abbo loopt tot mei 2008. Als er dan geen alternatief voor deze telefoon is, neem ik deze.

quote:
Heeft deze telefoon nou WEL of GEEN Wlan...??

Eerst las ik overal van niet. Toen zag ik op de NL SE site staan dat er WEL WLAN op zat.

Maar nu is dat weer weggehaald..?

Ik denk dat er geen WLAN opzit, anders zou dat wel beter aangegeven zijn :)

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:35:
[...]

Heeft deze telefoon nou WEL of GEEN Wlan...??

Eerst las ik overal van niet. Toen zag ik op de NL SE site staan dat er WEL WLAN op zat.

Maar nu is dat weer weggehaald..?
Het viel mij ook al op dat het op de developersite niet vermeld stond.

't Zou eigenlijk ook 'raar' zijn dat ze WLAN inbouwen in een telefoon die niet de top van zijn range is (en dus ook niet de hoofdprijs kost!).

quote:
cocico schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:38:
't Zou eigenlijk ook 'raar' zijn dat ze WLAN inbouwen in een telefoon die niet de top van zijn range is
Ja, dat viel mij ook al op. Het zou daarmee volgens mij ook SonyEricsson zijn eerste toestel zijn die wél WLAN zou hebben, maar geen Symbian.
quote:
(en dus ook niet de hoofdprijs kost!).
Dat is nog maar te hopen. Als hij niet duur is, ruil ik `m in voor mijn P1i (of in plaats van mijn 5500)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: