Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://www.freecom.com/objects/00006695.jpg
Network MediaPlayer 3.5" Drive-In Kit
Network MediaPlayer Drive-In Kit

originele datasheet van Freecom
manual van Freecom

Idem als Mediagate MG-35

Met LAN, USB 2.0 & AV aansluiting

Features :
--------------------------------------------------------------------------------
Bewaar & speel DivX/MPEG-4 films
Bewaar & speel MP3, WMA, OGG Vorbis
Bewaar & bekijk JPEG pictures
Bouw eenvoudig hard disk in
Gebruik als externe hard drive
Installatie zonder gereedschap
Connects to your network
Stream AV files
Van elke netwerk-PC naar TV or HiFi
Geruisloos (geen ventilator)
Inclusief afstandsbediening
Firmware upgradeable

FAQ :
Afstandbediening werkt niet
misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...

Kan ik hem benaderen via het netwerk ?
NDAS (Network Direct Attached Storage)
Ja, maar traag momenteel, eerst dien je up te graden naar firmware 1.4.3
zie avsforums
en een code bestellen via ewaggle of via http://www.pc4usa.com
of een mailtje naar de support van freecom : gratis key
je hebt ook nod de ximeta software nodig: http://web.newsguy.com/confused/NDAS-3.10.1230.ZIP

Firmware :
http://www.airlinktek.com/english/atboard.php?param=e_sw
Version 1.4.5 Beta http://us.f13.yahoofs.com....upgrade?bfAjZ0EBgwUgRyFH
Version 1.4.7 http://www.airlinktek.com...=78&keyfield=&key
Version 1.5.2 http://www.airlinktek.com...mp;key=&product=Array

Poll: Welke schijf heb jij erin
0-120GB
121-200GB
201-320GB
>320GB
geen
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=108098&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Er komt een wireless versie ook zie...

officieel forum
http://mediagateusa.s10.forumsplace.com/index.php

firmware mods
http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/

handing info wiki
http://mediagate.pbwiki.com/

officeel q&a
http://www.airlinktek.com...=all&key=&prodct=

Dat is dezelfde die in Freecom Mediaplayer3 besproken wordt toch?

quote:
RoD schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:34:
Dat is dezelfde die in Freecom Mediaplayer3 besproken wordt toch?
dat was eigenlijk het topic van de gewone freecom mediaplayer zonder netwerk aansluiting

Denk dat die daar wel bij kan :P
Is dit een nieuwere versie?

Ik vind 't een beetje belachelijk dat ik $20 moet betalen aan bedrijf waar ik mijn apparaat niet eens gekocht heb om simpelweg een key te genereren adhv het mac adres... Dat moet toch te omzeilen zijn :?

Die usd 20 vindt ik het wel waard, ik zie het als een flinke uitbreiding van de mogelijkheden dat niet alleen media over het netwerk gestreamd kan worden, maar ook de harddisk benaderd kan worden via t netwerk', geen gedoe meer met een usb kabel naar m'n laptop

Ik was aan het denken om dit apparaatje te kopen, mijn vraag is hoe de interface met de pc eruit ziet. Werkt het met de media edition van windows, of heeft het een eigen interface? Misschien kan iemand wat screenshots plaatsen?

Ik heb sinds eind november 2005 zo'n apparaat met een 250GB HD ingebouwd. Het ding werkt prima en is eenvoudig te bedienen. >:)

Waar ik mij wel aan stoor is het feit dat mijn fotos niet in de juiste volgorde worden getoont. Je verwacht toch dat defotos gewoon op naam gesorteerd worden getoond, maar nee in mijn geval worden ze door elkaar gehusselt en in willekeurige volgorde getoont. Misschien dat de player er een datum/tijd sortering op los laat want ik heb het idee dat aangepaste/gemodificeerde fotos achteraan de rij worden geplaatst. |:(

Voor het video/DVD kijken vind ik het een beetje zwak dat je met de browser de VIDEO_TS folder in moet gaan om daar specifiek hetvideo_ts.ifo bestand moet "aanklikken" om zodoende de DVD te starten. gewoonweg PLAY op de foldernaam zou voldoende moeten zijn. :/

Verder gewoonweg tevreden aangezien ik een stuk minder DVD's hoef te branden (de planken in mijn kast buigen al door), films eerst kan zien voordat ik ze brand of weggooi.

Aanrader: Gebruik een coax of glas kabel om het geluid via een home-cinema set af te spelen. Kwaliteit is prima :)

quote:
baca schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:16:
Ik was aan het denken om dit apparaatje te kopen, mijn vraag is hoe de interface met de pc eruit ziet. Werkt het met de media edition van windows, of heeft het een eigen interface? Misschien kan iemand wat screenshots plaatsen?

Er is geen pc interface , de player leest gewoon bestanden uit een shared directory van één van je pc's die in het netwerk hangen

omgekeerd: als je van je pc de mediaplayer wilt benaderen, heb ik (nog) geen ervaring mee

quote:
hvveen schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:38:
Waar ik mij wel aan stoor is het feit dat mijn fotos niet in de juiste volgorde worden getoont. Je verwacht toch dat defotos gewoon op naam gesorteerd worden getoond, maar nee in mijn geval worden ze door elkaar gehusselt en in willekeurige volgorde getoont. Misschien dat de player er een datum/tijd sortering op los laat want ik heb het idee dat aangepaste/gemodificeerde fotos achteraan de rij worden geplaatst. |:(
Doe een firmware update naar 1.4.2 of 1.4.3 dan is dat opgelost.... :) Je bent dan wel je Freecom logo kwijt en krijgt er een Mediagate logo voor terug....ow wat erg 8)

quote:
drm schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:39:
Ik vind 't een beetje belachelijk dat ik $20 moet betalen aan bedrijf waar ik mijn apparaat niet eens gekocht heb om simpelweg een key te genereren adhv het mac adres... Dat moet toch te omzeilen zijn :?

Ik mag het hopen van niet... :) De techniek is gebaseerd op een drive die geshared is in je netwerk (NDAS) als dat eenvoudig te omzeilen is dan kan iedereen op je drive..aangezien je geen OS erop hebt staan waar je users met rechten kunt aanmaken.
Maar dat het idd niet helemaal joefel is dat je $20 eroor moet betalen, ben ik wel met je eens. Maar ikzelf zit er al op te wachten vanaf het begin dat ik de drive heb, en aangezien freecom nog niet 1 update online gezet heeft en andere wel (mediagate), denk ik dat het nog wel ff duurt voordat je het bij hun kunt bestellen.....

Ow, ik zal voor baca wel ff wat foto's maken van de interface en die er morgen opzetten...
zie post hieronder ;)

ja kan wat foto's van de interface vinden in de handleiding zie startpost

quote:
Cavie:
Ik mag het hopen van niet... :) De techniek is gebaseerd op een drive die geshared is in je netwerk (NDAS) als dat eenvoudig te omzeilen is dan kan iedereen op je drive..aangezien je geen OS erop hebt staan waar je users met rechten kunt aanmaken.
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je zo'n key ook zelf moet kunnen genereren...

quote:
drm schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:43:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je zo'n key ook zelf moet kunnen genereren...

Mja..dat bedoel ik ook, je hebt die key iedere keer weer nodig om je drive te bereiken. Dus als ik een key voor mijn eigen drive kan genereren, wat let mij dan om een key voor "jouw" drive te genereren.
Ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat het de veiligheid van de drive in gevaar komt als het op een eenvoudige manier de key te genereren valt... (overigens alles is te kraken, dus dit zal ook wel te kraken zijn....maar ik heb het nog niet kunnen vinden, anders had ik niet zo'n dure key besteld.. :) )

quote:
Cavie:
Mja..dat bedoel ik ook, je hebt die key iedere keer weer nodig om je drive te bereiken. Dus als ik een key voor mijn eigen drive kan genereren, wat let mij dan om een key voor "jouw" drive te genereren.
Jij weet mijn MAC-adres niet :)

Hmmm, ik heb nu voor het eerst dat ie een avi niet af wil spelen... :( Zou het aan de resolutie kunnen liggen ? of snapt ie nix van ac3 geluidssporen ?

Avicodec:
Bestand : 698 Mb (698 Mb), duur 0:44:06, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 82 %
Video : 577 Mb, 1831 Kbps, 23.976 fps, res. 960*528 (16:9), XVID = XVID Mpeg-4, Ondersteund
Audio : 121 Mb, 384 Kbps, 48000 Hz, 5 kan., 0x2000 = AC3 DVM, Ondersteund.

edit: aan de ac3 ligt het niet, net ff uitgeprobeert, maar ik kan nergens iets vinden over de max reso van dat ding....

Ik ben sinds een maand ook in het bezit van de Freecom Network media player 3,5", met natuurlijk de nieuwste firmware 1.4.3. en een schijf van 40gb

Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de support afdeling van ximeta met de vraag of ze het device id en write key konden opsturen. Binnen 5 minuten had ik bericht terug met het device ID en write key. En de opmerking please keep it in a safe place. Gratis dus!

Het werkt echt perfect, geen gezeur meer met het USB kabeltje.

Een mooie uitbreiding zou ik internet radio vinden.

Da's mooi voor je. Ik kreeg zowel van Ximeta USA als van Ximeta Korea als antwoord dat ze deze ondersteuning niet leveren voor Freecom. Ik had in mijn aanvraag Freecom niet genoemd. Kennelijk zien ze dit aan het MAC adres.
Ewaggle laat ook al bijna 2 weken niets meer van zich horen, nadat ik mijn creditkaart gegevens had gemaild.

quote:
JayJay schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 06:48:
Da's mooi voor je. Ik kreeg zowel van Ximeta USA als van Ximeta Korea als antwoord dat ze deze ondersteuning niet leveren voor Freecom. Ik had in mijn aanvraag Freecom niet genoemd. Kennelijk zien ze dit aan het MAC adres.
Ewaggle laat ook al bijna 2 weken niets meer van zich horen, nadat ik mijn creditkaart gegevens had gemaild.
Mja....ik hoor ook al nix meer van ewaggle :( , ga vandaag nog maar weer eens mailen waar mijn key blijft......

quote:
H_V_O schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:03:
Ik heb een simpel mailtje gestuurd naar de support afdeling van ximeta met de vraag of ze het device id en write key konden opsturen. Binnen 5 minuten had ik bericht terug met het device ID en write key. En de opmerking please keep it in a safe place. Gratis dus!

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er in je mailtje stond, en wat de eerste 6 characters van je MAC adres zijn. Ik had ook een mailtje gestuurd, maar aan de hand van het MAC adres zagen ze dat het een mediagate 35 was...

Mijnes begint met 00:02:a8, en als je dat nakijkt op http://www.curreedy.com/stu/nic/ zie je dat deze van Air Link Technology is (het bedrijf wat de mediagate 35 maakt).

Een Ximeta MAC adres zal met 00:0b:d0 beginnen...
Overigens begint freecom met 00:01:db, dus zou het eerste gedeelte van het MAC adres in de firmware staan? Dan zou je dus met een gemodificeerde firmware kunnen simuleren dat de network kit van Ximeta komt, en zo in aanmerking kunnen komen voor een device ID en write Key...

edit:
Na openen van het apparaatje, gezien dat er altijd al een "Air Link Technology"-MAC adres in heeft gezeten. Vanaf de netwerkaansluiting terug gaan kijken, welke chip het MAC adres in zich heeft. Een TM1701 zorgt alleen voor signaal-omzetting (soort Max232 voor RS232), hierna komt een Davicom DM9000, en deze verzorgt alle netwerk-communicatie. Het MAC-adres zit in een EEPROM, welke waarschijnlijk de Altera MAX3000A (EPM3032A) is. Dit is een flash-device die tot 100x opnieuw geprogrammeerd kan worden. Ook in-circuit! Mijn vermoeden is dat dit met een Bitblaster gedaan zou kunnen worden, omdat er een aansluiting voor een 10p header zit vlakbij die chip. Deze header lijkt later losgesoldeerd te zijn (omdat er een gaatje nog dicht zit met soldeer, en de anderen niet), en er is een gele sticker overheen geplakt.

Mijn eerdere vermoedens dat het MAC-adres in de firmware aangepast zou kunnen worden lijken me nu heel onwaarschijnlijk.

Als er iemand is die ervaring heeft met JTAG programmeren, dan komen we misschien een stuk verder. Ook lijkt het me leuk om in een later stadium zelf een opstart-scherm voor het apparaat te kunnen maken (welke vanzelfsprekend WEL in de firmware zit)...

Mmm, jammer dat het niet duidelijk is wanneer die wireless versie uitkomt, die ondersteund namelijk ook WMV9. Ook jammer dat hij 11g is.

Net een mailtje naar Freecom gestuurd over de komst van een eventuele wireless uitvoering. Kreeg de volgende reactie:

Geachte heer,

Op dit moment is nog niet bekend of er een draadloze versie beschkbaar zal
zijn.
Indien hier meer informatie over is wordt dit op onze website bekend
gemaakt.

Kind regards / Met vriendelijke groet,
Freecom Technologies B.V.

Martin Jansen
Sales & Support

Mmm.

Ik heb via PayPal $ 20,- betaald op 4/1, ook niets meer gehoord van Ewaggle

Ik wacht morgen nog af, dan zal ik ook s reageren

Trouwens Banzi,

Leuk dat je je daarin verdiept, ik heb daar geen bal verstand van, maar het is altijd leuk het uiterste uit de apparatuur te halen !!

Ik ben benieuwd wat mogelijk is.

quote:
JayJay schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 06:48:
Ik heb mijn mail naar de europese tech support van ximeta gestuurd met als onderwerp: NDAS netdisk en verder mijn MAC adres wat begint met: 00:02:A8:xx:xx:xx. Heb dus geluk gehad ;)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: