Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Boattail schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:08:
Ook hier in 079 doet de telefoon het inene niet meer.
Was bij mij gisteren ook (BBNed, 0485). Vanmorgen doet-ie het weer. 8)7
Mag ik hier een beetje onpasselijk van worden...

quote:
Nielson schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:48:
[...]
Als je een SL abonnement hebt kun je dat toch gewoon uitproberen? Weliswaar met maar 1 thread en gecapte snelheid maar retentie zal geen verschil in zitten.
Ik weet niet of het waar is wat je zegt, maar zo ja dan is die newsserver de moeite van het betalen niet waard. Beter elders je geld besteden (hitnews.eu, eweka, etc)

quote:
pven schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 04:34:
[...]

Beetje jammer dat Speedlinq en/of Telfort niet bij naam worden genoemd.
Maar dit gaat ook over de storing bij KPN; die is inmiddels al lang voorbij, maar sommige mensen zitten nu zelfs nog zonder internet. Een dagje zonder kan gebeuren, maar nu duurt het wel erg lang voor sommige mensen.

De storing van Speedlinq was toch ook te wijten aan de KPN-storing? :?

quote:
Als je een SL abonnement hebt kun je dat toch gewoon uitproberen? Weliswaar met maar 1 thread en gecapte snelheid maar retentie zal geen verschil in zitten.
Voor het geld wat SL er voor vraagt, heb je veeeeel betere alternatieven, waarbij je er dan ook nog niet meteen een jaar aan vast zit.

Retentie is volgens mij ca. 30 dagen...

Nou mensen, ik kreeg gisteren ook een telfort brief waarin vermeld stond dat ik vanaf nu met spXXXXXX@telfort.nl kan inloggen op de site om mail te lezen etc.
Ook gaan de inbel gegevens wijzigen, ik krijg een cdrom voor mijn speedtouch waarmee ik de inbelgegevens kan instellen.
Daarna is het mogelijk het abonnement te wijzigen als ik dat blief.

Ben benieuwd.

Die brief heb ik ook gekregen. Over wijzigen wordt niets gezegd en volgens de brief zijn mijn inbel gegevens al in orde (heb ik een paar weken terug gewijzigd). Ik zal een cd-rom krijgen met nieuwe modem instellingen. Ik kijk er niet echt naar uit gezien hoe het ging met het inbellen, maar de Telfort helpdesk is tenminste meer dan 2 keer zo goedkoop als die van Speedlinq.

quote:
LCD_viewer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:10:
Nou mensen, ik kreeg gisteren ook een telfort brief waarin vermeld stond dat ik vanaf nu met spXXXXXX@telfort.nl kan inloggen op de site om mail te lezen etc.
Ook gaan de inbel gegevens wijzigen, ik krijg een cdrom voor mijn speedtouch waarmee ik de inbelgegevens kan instellen.
Daarna is het mogelijk het abonnement te wijzigen als ik dat blief.

Ben benieuwd.
Ik heb hem ook gekregen.
Wat een verademing is de webmail variant van telfort vergeleken bij speedlinq.
Vraag me hoe lang het gaat duren voordat de cd-rom er is.
er staat nl. "in de komende weken"
Dat is wel een heel ruim begrip.

Voor alle details en wat FAQ : http://klantenservice.int...eedlinq-naar-Telfort.aspx
quote:
Kan ik nu overstappen naar een sneller internet abonnement?
Ja, dit kan vanaf het moment dat u uw nieuwe gebruikersnaam heeft ontvangen. U kunt dan overstappen naar het aantrekkelijke aanbod van Telfort internet. Met het Telfort internet 20 Mb abonnement krijgt u een ADSL-verbinding tot maar liefst 20 Mb voor maar ¤ 19,95 per maand.

U kunt uw abonnement gemakkelijk zelf online wijzigen. U kunt dit doen door hier in te loggen met uw nieuwe gebruikersnaam (deze heeft u per post van ons ontvangen) en uw oude wachtwoord.

Als u nog een oud modem heeft, dat niet geschikt is voor 20 Mb of voor vast bellen, dan kunt u bij het wijzigen van uw abonnement gelijk een nieuw modem, in bruikleen, bestellen.
Overstappen moet dus wel kunnen. :*)

Denk niet dat de lijn boven de 8 Mbit kan komen vanwege de afstand tot de centrale maarja, er zijn genoeg mogelijkheden om het modem te tweaken en op een bepaalde snelheid te laten intrainen.

Bij mij staat er nog bij dat het modem wat ik nu heb (een copperjet 816 2P - zit op BBNed) mogelijk voor problemen gaat zorgen en dat ik om dit voor te zijn binnenkort gratis een modem in bruikleen krijg. Ik ben benieuwd!

Oi, allemaal spannende brieven die jullie krijgen. Hopelijk krijg ik binnenkort ook zoiets!!

Even voor mijn nieuwsgierigheid en ongeduld even te bevredigen: het password voor Telfort is vrees ik niet hetzelfde als bij SL, wel? ;-)

Edit: Inloggen kan iig nog niet met mijn bestaande un + ww...

Ik ondervind nu problemen met speedlinq. Wij zijn vaak ingesprek en kunnnen niet naar buiten bellen. En mensen van buiten af kunnen ons niet bellen. Nu heb ik al de nieuwste firmware avn speedlinq gekregen, maar deze lijkt niet te werken want het probleem is nog aanwezig.

Zijn er andere instellingen die ik kan veranderen omdit probleem te verhelpen?

quote:
MuVo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:13:
Zijn er andere instellingen die ik kan veranderen omdit probleem te verhelpen?
Heb je hun nieuwste "BeterBellen" software al opgehaald en geïnstalleerd? Ergens in deze draad staat de exacte URL.

ja die heb ik al geprobeerd, in het begin werkte het, maar nu zijn de problemen terug. Of is er weer een nieuwe versie?

quote:
ramaekd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:03:
Even voor mijn nieuwsgierigheid en ongeduld even te bevredigen: het password voor Telfort is vrees ik niet hetzelfde als bij SL, wel? ;-)
Wel. Zojuist geprobeerd (er stond in de brief: vanaf 21 mei). Dus inloggen met spXXXXXX@telfort.nl met je SL password.

btw kennen jullie deze: http://www.speedlinqsupport.nl/ site?:)

@MuVo re nieuwere software: Niet dat ik weet. Balen, joh...
Bel telfort helpdesk eens: 0900-9596 (30cpm ipv 70cpm), misschien kunnen die je verder helpen.

Ik zal die helpdesk nog maar eens een keer bellen :(

Ik kan ook nog niet met spXXX@telfort.nl inloggen. Ik heb webmail en mijn Telfort geprobeerd. :S

Mijn modem heeft de volgende instellingen:
Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

Maar ik heb geen tiscalie of zo.

kan ik de volgende instellingen niet testen:

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

of levert dat problemen op?

quote:
LCD_viewer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:40:
Overstappen moet dus wel kunnen. :*)
Ik heb nu speedlinq en nog altijd een kpn budgetlijn voor kaalkoper aansluiting.
Als ik nu bij Telfort kijk staat er:
quote:
Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn
Dus zou je zo overkunnen stappen naar Telfort 20Mb, en dan ook die KPN Budget opzeggen?
(zal zo 's gaan bellen met Telfort).

edit:

heb ff mailtje gestuurd naar telfort met deze vraag.

en al gevonden
Betaal ik netwerkkosten als ik mijn KPN-abonnement opzeg?
quote:
Als u uw KPN-abonnement opzegt, zal KPN ¤ 9,50 per maand aan netwerkkosten aan Telfort internet doorberekenen. Telfort brengt dit bedrag tegelijk met uw maandelijkse abonnementskosten aan u in rekening.

Als u echter overstapt naar Telfort 20Mb, dan zitten deze netwerkkosten inbegrepen bij uw abonnement. Indien u Telfort vast bellen bestelt en u laat uw nummer porteren, dan vervalt uw telefoonlijn en hoeft u ook geen netwerkkosten te betalen.
Van Speedlinq naar Telfort

quote:
MuVo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:58:
Mijn modem heeft de volgende instellingen:
Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

Maar ik heb geen tiscalie of zo.

kan ik de volgende instellingen niet testen:

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

of levert dat problemen op?
Ten eerste waarom zou je in hemelsnaam?
Ten tweede, je hebt wel Tiscali (soort van), lees de TS anders eerst eens......altijd handig voordat je zomaar vragen gaan stellen.......
Ten derde ben je niet toevallig al over op Telfort en moet je hun instellingen eens proberen?

¿Qué?

Op de pagina van telfort lees ik dat de migratie van het Tiscali netwerk al afgerond is, en dat de mensen met dit netwerk geïnformeerd zijn... Ik heb echter geen brief gezien...

Weet iemand de ip adressen van de DNS servers en hun IP range? Dan kan ik controleren of ik idd al overgezet ben. Zo ja dan ga ik maar even bellen met de helpdesk..

Die usernames zullen wel in batches aangemaakt en overgezet worden... Moeten nog even geduld hebben... Niet één van mijn meest aanwezige eigenschappen... ;-)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: