Mag ik vragen wat de bedoeling dan is wat jullie gaan produceren? Wordt het een soort van solo album voor die kerel zelf, of speelt hij bijvoorbeeld zijn gitaar rifs voor onder de rustige (à la In Search of Sunrise) trance?quote:Mauce schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:56:
Count me in. En tjah iets masteren/mixxen en dat het chart-material is... Dan moet je echt aan heel wat regels gaan houden. Het moet goed klinken op een hifi systeem van 15.000euro (om even te overdrijven) en op een simpel philipssetje a 100euro (daarom naast mijn monitors zo goedkoop setje voor A/B vergelijking).
Vandaag is het champagne dag bij ons in de studio, ondanks de t*rringdrukte. We hebben een oude gitaarist van "telephone" (Oude franse rockformatie genre Golden Earing, H.brood) binnen gehaald voor een nieuwe "mini"-cd (6tracks) die in november op de franse markt komt. Over ongeveer 2maand duikt hij met ons de studio in om te produceren, nummers schrijven en opnemen.
Verder zal ik heel graag weer dingen van jullie horenIk zie dat het topic weer beetje in de lift zit en wil dat beetje zo houden, elke dag a 3dagen wat te posten van hoe en wat het allemaal gaat. Zelf baal ik zelf als een sterker dat ik nooit materiaal wat wij in de studio maken hier kan posten want dan heb ik direct de SECAM op de dak.
Bref ik ga weer verder met wat homeprojects want het is weer heeeerlijk weekend hier in parijs, volop zon en dat geeft altijd goeie spirit to mix. "Walk like a men" staat op het lijstje en wat prive stuff.
Nieuwe reactie in topic: How to become a Producer Deel II
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Heys, gaaf man!quote:Mauce schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:56:
Count me in. En tjah iets masteren/mixxen en dat het chart-material is... Dan moet je echt aan heel wat regels gaan houden. Het moet goed klinken op een hifi systeem van 15.000euro (om even te overdrijven) en op een simpel philipssetje a 100euro (daarom naast mijn monitors zo goedkoop setje voor A/B vergelijking).
Vandaag is het champagne dag bij ons in de studio, ondanks de t*rringdrukte. We hebben een oude gitaarist van "telephone" (Oude franse rockformatie genre Golden Earing, H.brood) binnen gehaald voor een nieuwe "mini"-cd (6tracks) die in november op de franse markt komt. Over ongeveer 2maand duikt hij met ons de studio in om te produceren, nummers schrijven en opnemen.
Verder zal ik heel graag weer dingen van jullie horenIk zie dat het topic weer beetje in de lift zit en wil dat beetje zo houden, elke dag a 3dagen wat te posten van hoe en wat het allemaal gaat. Zelf baal ik zelf als een sterker dat ik nooit materiaal wat wij in de studio maken hier kan posten want dan heb ik direct de SECAM op de dak.
Bref ik ga weer verder met wat homeprojects want het is weer heeeerlijk weekend hier in parijs, volop zon en dat geeft altijd goeie spirit to mix. "Walk like a men" staat op het lijstje en wat prive stuff.
Champie is inderdaad wel op zijn plek!
Gaaf, wou dat ik daar bij kon zijn. Van zo'n ouwe rot kun je veel leren.
En dat "Walk Like a man" heeft geen haast hoor, dat komt allemaal wel.
Ik ben zelf al een geruime tijd bezig met het produceren van nummer is cubase icm battery.
Toch heb ik het gevoel dat de opbouw / structuur van mijn nummers niet goed is.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand misschien een link met de tips hierover? Ikzelf heb namelijk ook een website hierover gevonden maar deze ben ik helaas kwijt en heb hem niet terug kunnen vinden
Ik ben dus op zoek naar een soort tutorial / handleiding voor het maken van digitale muziek in het algemeen (wanneer beste kicks plaatsen, hoge / lage tonen plaatsen, wanneer beginnen met thema enz.) het liefst in het nederlands
Hartelijk dank alvast
Nu is mijn vraag: Heeft iemand misschien een link met de tips hierover? Ikzelf heb namelijk ook een website hierover gevonden maar deze ben ik helaas kwijt en heb hem niet terug kunnen vinden
Ik ben dus op zoek naar een soort tutorial / handleiding voor het maken van digitale muziek in het algemeen (wanneer beste kicks plaatsen, hoge / lage tonen plaatsen, wanneer beginnen met thema enz.) het liefst in het nederlands
Hartelijk dank alvast
Mennn... Ik ga altijd op mijn gevoel af? 
Luister gewoon goed naar je favorite platen en dan moet een hoop al duidelijk worden.quote:grasmat schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:41:
Ik ben zelf al een geruime tijd bezig met het produceren van nummer is cubase icm battery.
Hartelijk dank alvast
Wat je wil weten is niet echt in een kort verhaal of een setje met tips samen te vatten.quote:grasmat schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:41:
Nu is mijn vraag: Heeft iemand misschien een link met de tips hierover?
Pak een blok met ruitjespapier (5 x 5mm). Leg het voor je neus als landscape - langste kant naar je toe.quote:Ik ben dus op zoek naar een soort tutorial / handleiding voor het maken van digitale muziek in het algemeen (wanneer beste kicks plaatsen, hoge / lage tonen plaatsen, wanneer beginnen met thema enz.) het liefst in het nederlands
Van links naar rechts heb je de voortgang van de track. Van onder naar boven heb je wat je in de track hoort.
Vervolgens ga je met de mp3- of CD-speler voor je neus zitten en de koptelefoon op, en je kiest een paar van je favoriete tracks uit; zowel radio edits van 3 minuten en lange remixes van 7 minuten. Elk blokje wat je voor je ziet op je blaadje is 4 maten.
Onderin zet je de kick neer. Begint de track dus met de kickdrum, dan krijg je 4 (of
Komt er op een gegeven moment de hihat in, of een loopje, dan teken je bovenop die kickdrum weer een stel blokjes voor zolang als je dit hoort. Wordt de kick zachter (fade out), dan krijg je dus een soort aflopend driehoekje totdat je 'm niet meer hoort.
Zo analyseer je het complete liedje; wat je dan als resultaat hebt, uiteindelijk, is een overzicht van de manier waarop de track is opgebouwd. Doe dit met de lijst van tracks die je hebt uitgekozen als voorbeeld. Dit is ook hoe het ongeveer in Cubase uit gaat zien.
Vervolgens pak je je eigen muzikale idee en ga je de indeling toepassen die je opgeschreven hebt. Probeer 1 idee bij meerdere indelingen. Je merkt vanzelf welke indeling "werkt" en welke niet. Laat je tracks ook horen aan andere mensen.
Het voordeel is dat je zo twee vliegen in 1 klap slaat:
- je hoeft je minder druk te maken om indeling wat je meer tijd geeft voor andere dingen
- je leert vanzelf stijl-elementen te herkennen; "trucjes" die worden toegepast.
Standaard-popmuziek is vrij eenvoudig, maar elektronische muziek (die overigens ook nog eens heel divers kan zijn, dus je hebt niet 1 maar tientallen handleidingen nodig) heeft meer vrijheid - je hebt niet elke keer te maken met een refrein en vocalen hoeven ook niet altijd aanwezig te zijn.
Nou komt er natuurlijk de vraag - hoe kwamen die eerste producers dan op het idee, als jij het elke keer overneemt? Nou, da's eenvoudig; die gebruikten ook de popmuziekstructuur, maar rekten deze uit op plaatsen waar het nodig was.
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Audio en Windows Vista 64 bit?
Ik heb een nieuwe computer aangeschaft en wil het toch eens gaan proberen ondanks sommige negatieve berichten erover. Het schijnt dat SP1 toch enkele problemen heeft opgelost, waaronder de midi-timing maar hierover hoor ik verschillende verhalen.
Ik ga er Nuendo 4 op draaien icm een RME 96/32 kaart, daarvoor zijn Vista64 drivers beschikbaar.
Omdat de meeste pluggins die ik heb draaien op 32 Bit vraag ik mij af of dit problemen gaat opleveren.
Ook ben ik een beetje huiverig voor de algemene stabiliteit van het systeem.
Alle tips zijn welkom
, XP 64 Bit gaat het zowiezo niet worden want dat schijnt echt een drama te zijn, en dat is ook qua support een beetje aflopende zaak.
Ik heb een nieuwe computer aangeschaft en wil het toch eens gaan proberen ondanks sommige negatieve berichten erover. Het schijnt dat SP1 toch enkele problemen heeft opgelost, waaronder de midi-timing maar hierover hoor ik verschillende verhalen.
Ik ga er Nuendo 4 op draaien icm een RME 96/32 kaart, daarvoor zijn Vista64 drivers beschikbaar.
Omdat de meeste pluggins die ik heb draaien op 32 Bit vraag ik mij af of dit problemen gaat opleveren.
Alle tips zijn welkom
Dual boot misschien een optie? Als het nix is kun je altijd nog terug gaan.quote:Osis schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:30:
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Audio en Windows Vista 64 bit?
Alle tips zijn welkom, XP 64 Bit gaat het zowiezo niet worden want dat schijnt echt een drama te zijn, en dat is ook qua support een beetje aflopende zaak.
Is een optie maar niet echt nodig. Ik ga het een maandje testen ofzo en als het niet naar behoren werkt knal ik XP er weer op, een vriend van me heeft nog een Vista64 liggen dus kan ik het gratis proberen. Ik heb iig geen zin om 2 systemen bij te houden, kost mij teveel tijd.quote:Dual boot misschien een optie? Als het nix is kun je altijd nog terug gaan.
Ik was eigelijk meer opzoek naar Vista-tweaks om het systeem zo stabiel mogelijk te krijgen. Het moet bijvoorbeeld mogelijk zijn audio processen prioriteit te geven boven andere processen maar ik heb hier nog niet echt ervaringen mee
Een vriend van me draait met Vista 64bit en Cubase 4.1 en heeft 4GB geheugen in combinatie met een Q6600 processor. Ik heb een vergelijkbaar systeem, met ook een Q6600 processor, maar dan met 2GB geheugen en ik draai Windows XP 32bit. Een test project van me die bij mij nog net vloeiend draait (test project van me met 32 mono audio kanalen en op elk kanaal EQ/Compressie/Inflator/Limter/Reverb) krijgt hij niet vloeiend aan de praat.quote:Osis schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:59:
[...]
Is een optie maar niet echt nodig. Ik ga het een maandje testen ofzo en als het niet naar behoren werkt knal ik XP er weer op, een vriend van me heeft nog een Vista64 liggen dus kan ik het gratis proberen. Ik heb iig geen zin om 2 systemen bij te houden, kost mij teveel tijd.
Ik was eigelijk meer opzoek naar Vista-tweaks om het systeem zo stabiel mogelijk te krijgen. Het moet bijvoorbeeld mogelijk zijn audio processen prioriteit te geven boven andere processen maar ik heb hier nog niet echt ervaringen mee
Maar ach, alle echte projecten (die dus niet zo overdreven zijn als mijn test project) draaien perfect bij hem dus hij gaat niet meer terug naar XP.. toch blijf ik voorlopig ff in XP 32bit werken.. Alles doet het snel en stabiel momenteel.. dus voor mij geen reden nog om te upgraden naar Vista.
Zo, het zou eindelijk eens tijd worden, maar ik heb eindelijk mijn BCR2000 binnen. Eindelijk eens wat hardware naast mijn pc-tje. 
Heb de BCF2000 gehad maar uiteindelijk wel erg snel weer de deur uit gedaan. In de praktijk bleek gewoon dat ik 'm niet gebruikte.quote:Ome_Les schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:26:
Zo, het zou eindelijk eens tijd worden, maar ik heb eindelijk mijn BCR2000 binnen. Eindelijk eens wat hardware naast mijn pc-tje.
He hoe is het nu met Riley?
Tja, ik wil de BCR2000 ook misschien wel wat gaan misbruiken voor licht DJ werk en misschien wel gewoon wat live werk. Lijkt me wel gaaf.quote:Marando schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:10:
[...]
Heb de BCF2000 gehad maar uiteindelijk wel erg snel weer de deur uit gedaan. In de praktijk bleek gewoon dat ik 'm niet gebruikte.
He hoe is het nu met Riley?
Aanvankelijk had ik ook dat de BCF mij gaaf leek, alleen opzich dat de faders automated zijn... Dat naast dat ik de controlset nog al beperkt vond.
Ik heb namelijk liever 3 rotaries voor EQ-ing en een fader/rotary voor gain/volume per kanaal.
Riley is helemaal geweldig man. Echt, dochtertjes zijn de bom! (Thanks for asking!
Je sellaband pagina geeft trouwens een:
[quote]Page not found! (Error 404)[/quote]
Thanks voor je melding. Ik heb 'm even aangepast!quote:Ome_Les schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:10:
[...]
Tja, ik wil de BCR2000 ook misschien wel wat gaan misbruiken voor licht DJ werk en misschien wel gewoon wat live werk. Lijkt me wel gaaf.
Aanvankelijk had ik ook dat de BCF mij gaaf leek, alleen opzich dat de faders automated zijn... Dat naast dat ik de controlset nog al beperkt vond.
Ik heb namelijk liever 3 rotaries voor EQ-ing en een fader/rotary voor gain/volume per kanaal.
Riley is helemaal geweldig man. Echt, dochtertjes zijn de bom! (Thanks for asking!)
Je sellaband pagina geeft trouwens een:
[quote]Page not found! (Error 404)[/quote]
Anytime. 
Mauce glipt laag over de vloer via een kiertje van de deur terug in dit topic
Eh, allemaal. Hoe gaat het nu allemaal met jullie projecten? Zag dat er weer wat leven in het topic kwam, altijd goed, altijd goed. Ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik zo afwezig ben geweest en vooral tegen Les met het samenwerk project. Echt kerel excusezzzz my french.
We hebben het gewoon zoooo druk nu. We hebben vorige maand drukker gehad dan de laatste 3maand van 2007... De overuren zijn gewoon belachelijk geworden, maar goed we gaan gewoon door. Je moet immers altijd klein beginnen en groot groeien. Gelukkig komt er even een weekje of anderhalf aan rust aan net voor de zomer (hell) los barst dus misschien zit hier en daar een samen werk projecten er in met gotters?
Anyway we hebben nu eindelijk onze kvk/belasting en andere gezeur/naam van het bedrijf klaar, Greenhouse Productions Paris is up and running en we gaan in de zelfde zee varen na de zomer samen met platen uitbrenger van Roule en Crydamoure van Daft Punk duo en Laurant Garnier, F Communications van FNAC (soort bijenkorf maar dan echt overal in frankrijk tevinden en je kan er echt alles kopen).
Dus daarom was ik zo afwezig, druk dus
Trouwens les, goeie keuze die BCF2000. Je kan voor dat geld geen betere controler krijgen.
Eh, allemaal. Hoe gaat het nu allemaal met jullie projecten? Zag dat er weer wat leven in het topic kwam, altijd goed, altijd goed. Ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik zo afwezig ben geweest en vooral tegen Les met het samenwerk project. Echt kerel excusezzzz my french.
We hebben het gewoon zoooo druk nu. We hebben vorige maand drukker gehad dan de laatste 3maand van 2007... De overuren zijn gewoon belachelijk geworden, maar goed we gaan gewoon door. Je moet immers altijd klein beginnen en groot groeien. Gelukkig komt er even een weekje of anderhalf aan rust aan net voor de zomer (hell) los barst dus misschien zit hier en daar een samen werk projecten er in met gotters?
Anyway we hebben nu eindelijk onze kvk/belasting en andere gezeur/naam van het bedrijf klaar, Greenhouse Productions Paris is up and running en we gaan in de zelfde zee varen na de zomer samen met platen uitbrenger van Roule en Crydamoure van Daft Punk duo en Laurant Garnier, F Communications van FNAC (soort bijenkorf maar dan echt overal in frankrijk tevinden en je kan er echt alles kopen).
Trouwens les, goeie keuze die BCF2000. Je kan voor dat geld geen betere controler krijgen.
Pas de probleme monsieur! Ben ondertussen lekker aan de slag geweest met wat nieuwe dingetjes. Maar dat gaat helemaal goed komen dacht ik zo?quote:Mauce schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:46:
Mauce glipt laag over de vloer via een kiertje van de deur terug in dit topic
Nice man! Gave namen, gave mogelijkheden, ik ben weer eens trots op je!quote:[..]
*~kuch~* BCR... Vond de faders net wat te weinig.quote:Trouwens les, goeie keuze die BCF2000. Je kan voor dat geld geen betere controler krijgen.
Klinkt heel goed Mauce!
Ik wens je echt zoveel succes toe in de muziekwereld! Het is ook mijn lang gekoesterde wens om het eens wat groter aan te pakken allemaal. Sinds kort verdien ik een klein beetje met mijn werkjes maar met de snelheid van nu kost het 25 jaar om mijn investering terug te verdienen.. dus nee, het schiet niet echt op. Maar.. het is en blijft mijn #1 hobby en ik hoef er niet van te leven dus ik moet niet klagen.
Leuk nieuwtje vorige week, want Ricardo Munoz, die vriend van me waar ik samen een demo album mee maak, heeft een veelbelovende maand voor de boeg. Zo zit hij bij de laatste 4 van serious talent van 3FM en hij krijgt airplay! http://serioustalent.nl/
Het liefst zou ik het nummer opnieuw mixen/masteren maar ze hebben gezegd dat de huidige versie goed genoeg was om op de radio te draaien.
En dan heeft hij ook nog eens een gesprek met wat belangrijke mensen in de muziekwereld.. Erg spannend! Ik houd jullie op de hoogte!
Ik wens je echt zoveel succes toe in de muziekwereld! Het is ook mijn lang gekoesterde wens om het eens wat groter aan te pakken allemaal. Sinds kort verdien ik een klein beetje met mijn werkjes maar met de snelheid van nu kost het 25 jaar om mijn investering terug te verdienen.. dus nee, het schiet niet echt op. Maar.. het is en blijft mijn #1 hobby en ik hoef er niet van te leven dus ik moet niet klagen.
Leuk nieuwtje vorige week, want Ricardo Munoz, die vriend van me waar ik samen een demo album mee maak, heeft een veelbelovende maand voor de boeg. Zo zit hij bij de laatste 4 van serious talent van 3FM en hij krijgt airplay! http://serioustalent.nl/
Het liefst zou ik het nummer opnieuw mixen/masteren maar ze hebben gezegd dat de huidige versie goed genoeg was om op de radio te draaien.
En dan heeft hij ook nog eens een gesprek met wat belangrijke mensen in de muziekwereld.. Erg spannend! Ik houd jullie op de hoogte!
Nice1 Marando! Heel gaaf!
Gaaf Marando! Toch even een dealtje met hem gooien als hij ooit beroept (niet beroemt, het stadium er onder weet alleen niet het nederlandse woord er voor) wordt dat hij je toch wel beetje op sleeptouw mee neemt. Dan leer jij ook weer idd nieuwe mensen kennen en mogelijkheden om evt toch door tegroeien.
Ik zelf luister erg erg veel 3fm bij ons in parijs over de webradio. Blijft voor mij (zeker door 3voor12) 1 van de beste nederlandse zenders.
Succes!
Ik zelf luister erg erg veel 3fm bij ons in parijs over de webradio. Blijft voor mij (zeker door 3voor12) 1 van de beste nederlandse zenders.
Succes!
He Mauce, Semi prof misschien? Dan ben je nog niet beroeps en nog niet beroemd. 
Jeuhj! Ik heb mijn BCR werkend in Ableton.

spoiler:
Het is wel handig om BC Edit aan te hebben staan met een preset in het geheugen geladen.
Weet je.. ik kocht destijds die BCF een beetje als vervanging van mijn 2e monitor die ik destijds de deur heb uitgedaan.. ik miste het heel erg dat ik niet meer een dedicated scherm had voor mijn mixer van Cubase en de plugins enzo.. maar zoals ik al eerder heb gezegd vond ik de BCF toch minder praktisch dan gehoopt. Ik vermoed dat ik binnenkort toch maar weer voor een dualscreen setup ga..quote:
Tja.. als je alles van te voren weet.
Maar ik hoop dat jij wel erg veel plezier zult hebben van je BCR! Laat maar weten hoe hij bevalt!
Binnekort een andere pc halen, als ik 2 zta open trekt hij het al niet.
Heb nu een 17" beeldscherm deze wil ik ook upgraden.
Kan ik beter 2x 20" of 1x 24" gaan halen?
Ik zal waarschijnlijk cubase of ableton gaan gebruiken.
Heb nu een 17" beeldscherm deze wil ik ook upgraden.
Kan ik beter 2x 20" of 1x 24" gaan halen?
Ik zal waarschijnlijk cubase of ableton gaan gebruiken.
IDD... Tot zover bevalt hij al heel erg, maar dan gebruik ik hem eigenlijk alleen nog maar voor DJ werk.quote:Marando schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:42:
[...]
Weet je.. ik kocht destijds die BCF een beetje als vervanging van mijn 2e monitor die ik destijds de deur heb uitgedaan.. ik miste het heel erg dat ik niet meer een dedicated scherm had voor mijn mixer van Cubase en de plugins enzo.. maar zoals ik al eerder heb gezegd vond ik de BCF toch minder praktisch dan gehoopt. Ik vermoed dat ik binnenkort toch maar weer voor een dualscreen setup ga..
Tja.. als je alles van te voren weet.
Maar ik hoop dat jij wel erg veel plezier zult hebben van je BCR! Laat maar weten hoe hij bevalt!

Zo heb ik hem nu klaar gezet. Heel basic, heb nog 4 rijen aan rotaries om VSTfx-werk in te vullen.