hey modders,
ik ben bezig met het plannen van het modden van mijn nieuwe stokoude xbox.. Ik ga het geheel (moederbord, voeding, dvd drive, harddisk ect.) in een mooie houten kist van 20*20*20 plaatsen. Een Xcube zeg maar.
Misschien maak ik er nog een CiP van maar dan moet ik eerst even mijn eindexamens doen
Hieronder mijn schetsen, dit zijn echt schetsen want ik weet nog niet de exacte hoogte van alles.
Het idee is, dat er een rubberen mat op de bodem ligt. Daarom ligt het moederbord lekker zacht vastgelijmd. Boven het moederbord aan de kant waar de heatsinks niet zitten komt de voeding, met een opening tussen het moederbord en de voeding, waar aan de linkerkant gaten komen waaruit lucht aangezogen kan worden, met een stoffiltertje ervoor. Boven dit geheel zit de dvd-drive. (ik wilde eigelijk de schijven verticaal doen maar mijn xbox dvd drive kan niet verticaal) Hierboven zitten de harddisks schuin, zodat de lucht nog een beetje kan stromen.
Voor de hardware en software-geinteresseerde: mijn plan was een softmod op de xbox te plaatsen met een linuxdistro die zal dienen als web- en fileserver, een CF-module voor safegames en dashboard gebruiken (ik weet niet of dit kan) en 2 harddisks aan te sluiten via usb. Poort 1 en 2 blijven open voor controllers.
Een tweede optie zou zijn om de dvd-drive weg te laten, dan kunnen 2 harddisks gewoon IDE aangesloten worden maar dan kan er niet meer gegamed worden
Alle tips, hints en opmerkingen zijn zeer gewenst, het wordt mijn eerste CM. Mijn concept staat behoorlijk vast, maar de internals mag van mijn part helemaal anders

.