Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: LowCall.nl

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

In mijn zoektocht naar een alternatief voor prepaid kwam ik uit op www.lowcall.nl. Het is een mix tussen abonnement en prepaid: je betaalt per maand alleen wat je hebt gebeld en je hebt geen vaste maandelijkse kosten. Je hebt ook geen contract ofzo, dus je kunt er elk moment weer vanaf. Verder betaal je 14 cent/min en 7 cent per SMS. Een stuk goedkoper dan prepaid dus. Je kunt ook nog GPRS'en voor 1,50 per MB (T-Mobile kost 1,50 per 100KB :/ )

Omdat ik zelf niet veel bel, maar het constant opwaarderen ook irritant vind (vooral als je net wil bellen) leek mij dit wel geschikt. Ook vind ik het feit dat ze ook GPRS aanbieden belangrijk, omdat ik wel eens mn mail e.d. check op mn mobiel (andere goedkope aanbieders zoals Simyo bieden dit niet).

Ik heb alleen nog erg weinig/geen ervaringen over deze provider gehoord. Voor zover ik het op hun site kan vinden gebruiken ze het Telfort-netwerk en is LowCall.nl onderdeel van Debitel (die hebben toch geen eigen netwerk?). Maar qua bereik zal het dus wel goed zitten? Verder hebben ze geen uitgebreide helpdesk, dus daar besparen ze op. Maar dat vind ik geen probleem aangezien je bijna alles online kunt regelen.

Graag hoor ik nog meer ervaringen/meningen over deze provider :)

quote:
Palomar schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:27:
In mijn zoektocht naar een alternatief voor prepaid kwam ik uit op www.lowcall.nl. Het is een mix tussen abonnement en prepaid: je betaalt per maand alleen wat je hebt gebeld en je hebt geen vaste maandelijkse kosten. Je hebt ook geen contract ofzo, dus je kunt er elk moment weer vanaf. Verder betaal je 14 cent/min en 7 cent per SMS. Een stuk goedkoper dan prepaid dus. Je kunt ook nog GPRS'en voor 1,50 per MB (T-Mobile kost 1,50 per 100KB :/ )

Omdat ik zelf niet veel bel, maar het constant opwaarderen ook irritant vind (vooral als je net wil bellen) leek mij dit wel geschikt. Ook vind ik het feit dat ze ook GPRS aanbieden belangrijk, omdat ik wel eens mn mail e.d. check op mn mobiel (andere goedkope aanbieders zoals Simyo bieden dit niet).

Ik heb alleen nog erg weinig/geen ervaringen over deze provider gehoord. Voor zover ik het op hun site kan vinden gebruiken ze het Telfort-netwerk en is LowCall.nl onderdeel van Debitel (die hebben toch geen eigen netwerk?). Maar qua bereik zal het dus wel goed zitten? Verder hebben ze geen uitgebreide helpdesk, dus daar besparen ze op. Maar dat vind ik geen probleem aangezien je bijna alles online kunt regelen.

Graag hoor ik nog meer ervaringen/meningen over deze provider :)

Het jammere is dat je graag GPRS gebruikt, dat bieden andere goedkope providers (zoals jezelf zegt) niet. Misschien biedt easymobile het, gaat ook via telfort.

Het enige wat ik je kan zeggen, is:
- dat het activeren van GPRS je geld kost (eenmalig 7,- zoiets.)
- het soms voorkomt bij dit soort "systemen" dat je een negatief beltegoed hebt.
- dat debitel moeilijk doet als je binnen een jaar nummerbehoud van debitel/lowcall wil laten uitvoeren.

Idd, activeren van GPRS kost eenmalig 8,50. Valt wel mee dus. En verder werkt dit (voor zover ik het weet) niet met een vooruitbetaald bedrag, dus je kunt geen negatief beltegoed hebben. Er is alleen een limiet van 45 euro per maand dat je kunt bellen, maar zoveel bel ik toch nooit (ook wel fijn om niet tegen hoge kosten aan te lopen om wat voor reden dan ook). Ik wil ook eigenlijk geen vooruitbetaald/prepaid meer, dus dan vallen die andere goedkopen al af. Ik heb ook gekeken naar sim-only abo's, maar dan zit je weer vast aan een contract en heb je vaste maandelijkse kosten (al zijn die niet eens zo hoog). Ik twijfel nog een beetje tussen zo'n abo en dit van lowcall.

Over dat laatste (moeilijk doen bij nummerbehoud) heb ik wel iets gelezen op internet, maar het is toch altijd zo dat je pas na een jaar je nummer over kunt zetten naar een andere provider? Iig ben ik niet van plan om aldoor van provider te switchen, dus als ik geen grote problemen ondervindt (en daarom heb ik dit topic gestart ;)) zal ik niet snel weer switchen.

Nog meer mensen ervaring of meningen over deze provider? Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het porteren van mn huidige nummer gaat duren (van T-Mobile prepaid naar Lowcall dus).

quote:
Palomar schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:51:
Nog meer mensen ervaring of meningen over deze provider? Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het porteren van mn huidige nummer gaat duren (van T-Mobile prepaid naar Lowcall dus).
Moet je voor de gein is op: Telecomvergelijker.nl kijken. Je moet dan naar gaan naar Forum|Providers|Debitel. of de zoekfunctie gebruiken. Debitel staat namelijk niet zo goed bekend, ikzelf zou dan ook een "echte provider" met factuurkorting overwegen.

[edit] Telfort heeft wel leuke deals. Let op! dat de 50+25 & 150+75 minder korting kennen. De goedkoopste (met belminuten) is 4,95.

*kick*

Ik was ook op zoek naar een abbo en kwam LowCall.nl ook tegen, nu al mensen die er al meer ervaring mee hebben enzo? :)

Ik maak nu ongeveer een maand gebruik van Lowcall (met nummerbehoud). Het bevalt goed en ik heb geen problemen, Ze maken dus gebruik van het telfortnetwerk en ik heb prima bereik. Enige nadeel vind ik is dat ze alleen bereikbaar zijn via een duur telefoonnummer (niet via e-mail). Op zich wel logisch, omdat de dienst die ze leveren goedkoop is en het de bedoeling is dat je zelf alles via de website instelt. Maar na het aanmelden wilde ik mijn adresgegevens wijzigen en GPRS aanvragen en toen bleek er een bug in het Self-Servicegedeelte van hun website te zitten waardoor ik een paar dagen lang een error kreeg. Ik vertikte het om dat dure telefoonnummer te bellen (en misschien xx minuten in de wacht te staan) om hun bugs te melden. Een paar dagen later was het wel opgelost en kon ik alles instellen. Maarja, mocht je ze nodig hebben voor iets waar je niks aan kan doen dan moet je wel betalen... Bij de facturen staat overigens wel een knopje ' stel een vraag', waarbij je kennelijk zonder kosten iets kunt vragen mochten er onduidelijkheden zijn in de factuur.

Maar over de dienst zelf, het bereik, bel/GPRS-kosten etc. ben ik erg tevreden :) Je moet alleen niet iemand zijn die erg vaak met de helpdesk gaat bellen ;)

Hey Palomar!

Bevalt het verder wel goed dan en hoe is de facturering? moet je het over maken per acceptgiro die je krijgt toegestuurd?

Want zit sterk te twijvelen om me ook aan te melden...

Ja, het werkt verder prima. Het is ook gewoon debitel via het telfortnetwerk. Ik heb van te voren wel even een prepaidkaartje van telfort gekocht om te testen hoe het bereik is op plaatsen waar ik vaak kom. Maar dat was prima. Beter nog dan T-Mobile wat ik hiervoor had.

Factuur wordt maandelijke automatisch afgeschreven. Op het selfservicegedeelte van de website komt dan een factuur te staan met alle specificaties over wanneer je gebeld hebt, de kosten e.d.

Ik heb het genomen omdat het handiger is dan prepaid (en goedkoper) omdat je niet aldoor hoeft op te waarderen. Maar het is ook geen abonnement waar je een jaar aan vast zit.

Ik heb nu nog iets van 40euro op me prepaid staan... kan ik nu alvast wel gaan overstappen op lowcall met nummer behoud. Of kan ik beter eerst me btg opmaken en daarna pas klant worden bij LowCall?

quote:
BoyGenius schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:05:
*kick*

Ik was ook op zoek naar een abbo en kwam LowCall.nl ook tegen, nu al mensen die er al meer ervaring mee hebben enzo? :)
Waarom geen sim only?

quote:
b3ta schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:56:
Ik heb nu nog iets van 40euro op me prepaid staan... kan ik nu alvast wel gaan overstappen op lowcall met nummer behoud. Of kan ik beter eerst me btg opmaken en daarna pas klant worden bij LowCall?

het duurde bij mij zo'n 2 a 3 weken (kan ook komen door de feestdagen toen) totdat mn nummer was overgezet en mn oude (t-mobile) simkaart dus onbruikbaar werd. Ik weet niet hoeveel jij belt en of je het binnen 2 weken op krijgt, maar waarschijnlijk ben je het resterende bedrag wel kwijt als je nummer is overgezet.

Misschien dat je het eerst wel kunt aanvragen met een tijdelijk nummer en later je nummer over kunt laten zetten, maar dat lijkt me allemaal extra administratieve rompslomp waarbij je de helpdesk moet raadplegen a xx euro telefoonkosten..

Ik raad Lowcall af, hier een aantal gebruikersreacties:

"Lowcall is totale oplichterij. Nergens wordt je vooraf duidelijk vertelt dat alle inkomende gesprekken naar de voicemail worden doorgezet. Je bent dus niet direct bereikbaar. De klantenservice is alleen via een duur betaalnummer bereikbaar. Wachttijd moet je ook betalen zodat een telefoontje naar de klantenservice je zo 5 Euro kost. Niet doen dus ! "

"Telfort ( daar maken ze gebruik van) is bagger. Heb je wel een goede ontvangst met Telfort dan heb je gewoon geluk dat je toevallig dicht bij een zendmast zit. "

"Aanmelden en ontvangst sim-kaart ging goed. Ook mijn ouwe nummer kunnen meenemen ging ook goed. Wel heel vervelend is dat de voice-mail niet uitgezet kan worden. Echt **** vind ik de ontvangst binnenshuis, bijna niets tot geen ontvangst. Wacht nog even m`n 1e rekening af, dan ga ik denk ik over naar Simyo. "

Meer reacties HIER te vinden

Even over die eerste, wat is nou precies zo'n nadeel dat alle gesprekken naar de voicemail gaan als je telefoon uit staat? Dat gebeurt toch bij elke provider :? En zoals ik die reactie lees wordt er gesuggereerd dat je geen gesprekken aan kunt nemen... Dat kan gewoon hoor (zou ook een beetje raar zijn als dat niet kon :P).

En de andere dingen gaan over bereik van Telfort. Tja, ik wil nu ook niet Lowcall de hemel in prijzen over alles en ik heb er verder ook geen aandelen in ofzo ;) ; als het me niet bevalt ben ik er ook zo weer weg, maar bij mij werkt het tot nu toe wel goed. Ik denk ook dat je juist alleen de mensen hoort klagen bij wie het niet goed werkt. Bereik hangt denk ik sterk af per gebied, want met T-Mobile had ik juist slechte ontvangst, terwijl dit met telfort (lowcall dus) veel beter is.

Mij lijkt het ook wel wat, dus ik heb me net geprobeerd aan te melden. Nummer uitgezocht en gegevens ingevuld etc. Kreeg na 2 seconden een mailtje met "welkom bij Lowcall, blabla" en weer 2 sec. later kwam er nog een mailtje:
quote:
We hebben jouw aanvraag voor een nieuwe aansluiting helaas niet kunnen uitvoeren. Uit onderzoek blijkt dat je niet voldoet aan onze aansluitvoorwaarden zoals vermeld in de online voorwaarden van LowCall. Wij zullen een eventuele eerste betaling zo spoedig mogelijk op je rekening terugstorten en de aanvraag uit ons systeem verwijderen.

Met vriendelijke groet,
LowCall

:?

Nu heb ik de online voorwaarden zitten doorspitten, maar ik kom daarin niks tegen over aansluitvoorwaarden. Een search op de term levert geen resultaten op. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Zou mijn huisadres op de blacklist staan?

quote:
Palomar schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:17:
[...]

Ik weet niet hoeveel jij belt en of je het binnen 2 weken op krijgt, maar waarschijnlijk ben je het resterende bedrag wel kwijt als je nummer is overgezet.

Misschien dat je het eerst wel kunt aanvragen met een tijdelijk nummer en later je nummer over kunt laten zetten, maar dat lijkt me allemaal extra administratieve rompslomp waarbij je de helpdesk moet raadplegen a xx euro telefoonkosten..

Ik heb nog niets aangevraagd dus ik ga pas aanvragen als ik nog maar ongeveer 1 euro btg heb.

Wat moet ik mij er bijvoorstellen, met nummer behoud mag je gewoon je oude simkaart houden toch? En wanneer weet je dan dat je via LowCall belt of zie je dat in je venster van je telefoon staan?

Nee, je moet de nieuwe simkaart van Lowcall erin doen. Als de nummerportering is voltooid (zo'n 2-3 weken na aanvraag) dan werkt je Lowcall simkaart pas. In het schermpje komt dan debitel te staan.
Bij registratie bij moet je het serienummer van je simkaart opgeven en dan regelt Lowcall de rest voor je.

Je kunt dus het beste je oude kaart in je telefoon laten zitten en pas als je een mailtje hebt gekregen dat je nummer is overgezet je nieuwe simkaart erin doen.

PS. let wel op of je huidige telefoon geen simlock heeft. Indien dit er wel op zit en je telefoon is ouder dan een jaar dan kun je hem gratis laten unlocken via je huidige provider (even helpdesk bellen).

Ik kreeg nog een mailtje in mn mailbox. Voor de geinteresseerden :P :
quote:

Beste LowCall gebruiker,

LowCall heeft een superaanbieding voor je:

Ga naar www.lowcall.nl/actie en bestel voor slechts ¤ 0,14 nog een extra LowCall startpakket i.p.v. ¤ 10,-.

Lowcall nergens goedkoper, zelfs goedkoper dan prepaid: bellen 14 cent per minuut, SMS'en 7 cent per bericht. Alle vrijheid, geen verplichtingen!!

Aanmelden
Je kunt alleen gebruikmaken van deze actie via www.lowcall.nl/actie. Bestel meteen. Bij de nieuwe LowCall aanmelding hoort een nieuwe selfservice omgeving.

Vrienden/familie
Jouw vrienden en familie kunnen ook gebruikmaken van deze actie. Dus stuur deze email door!!

Het is niet mogelijk om via je bestaande LowCall selfservice pagina een nieuwe aansluiting te kiezen.
Vragen? Kijk op www.lowcall.nl/actie of bel met 0900-LowCall (0900-5692255)

Deze actie is geldig tot en met 19 februari 2006.

Met vriendelijke groet,
LowCall

Hmm lijkt mij wel wat, bel nu prepaid met telfort, bereik hier is wel goed. Als ik overstap heb ik volgensmij enkel voordelen (goedkoper en niet hoeven opwaarderen, en nummerbehoud!).

Ik kan alleen nergens vinden hoe het in het buitenland zit met het bereik..? Iemand ervaring, en wat de kosten zijn voor bellen/smsen in het buitenland? (wil in de zomer een weekje naar Spanje en Italie, vandaar)

edit: Heb met mijn ogen half dicht gekeken volgensmij :P, tarieven buitland: http://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=xzouaDsHyRpWbDKuIbJG

quote:
SuperPaddo schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:44:
Hmm lijkt mij wel wat, bel nu prepaid met telfort, bereik hier is wel goed. Als ik overstap heb ik volgensmij enkel voordelen (goedkoper en niet hoeven opwaarderen, en nummerbehoud!).

Ik kan alleen nergens vinden hoe het in het buitenland zit met het bereik..? Iemand ervaring, en wat de kosten zijn voor bellen/smsen in het buitenland? (wil in de zomer een weekje naar Spanje en Italie, vandaar)

edit: Heb met mijn ogen half dicht gekeken volgensmij :P, tarieven buitland: http://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=xzouaDsHyRpWbDKuIbJG
Het lijkt me ook wel wat, als ik niet zo veel tegoed op mijn orangesim had staan had ik het ook gedaan :)

Ik vind dat gprs verhaal niet meer echt opgaan aangezien t-mobile nu pit heeft. Dus voor 9,50 per maand heb je bij hun onbeperkt internet! Als je een pda hebt is dat ideaal,en de lage kosten vind ik ook wel mee vallen aangezien je bij t-mobile flex bij 40 euro per maand 15cent per minuut/bericht betaalt, en als je de sms verdubbelaar neemt voor 2 euro per maand extra, smsje al voor 7 cent. Dat is een stuk beter vind ik..

quote:
Was ook op zoek naar sim-only abbo, alleen ik bel zo weinig dat een 'normaal' abbo beetje zonde van m'n geld is, ik zou dan altijd minuten over houden enzo, aan de andere kant bel ik ook net weer te veel om prepaid te houden. En toen kwam ik dit tegen en mijn interesse was gewekt :)

quote:
Palomar schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:18:
Ik kreeg nog een mailtje in mn mailbox. Voor de geinteresseerden :P :

[...]

Beetje raar mailtje!

Ongeveer hetzelfde als dat ik van planet een mailtje zou krijgen:
"Bestel bij ons NOG EEN ADSL-pakket en krijg 10 euro per maand korting!" :? 8)7

Ik ben net overgestapt op LowCall en ben er zeer tevreden over tot nu toe. Ik heb m'n nummer meegenomen vanaf Orange. Bij het aanmelden kon je een datum opgeven voor het overzetten van je nummer. Deze datum moest minimaal 10 dagen in de toekomst liggen, ik heb voor 10 dagen gekozen. Ruim voor die tijd kreeg ik ook al een bericht van Orange dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen en ontving ik van LowCall m'n nieuwe simkaart. En jawel, 12:00 uur op de betreffende dag, viel m'n bereik bij Orange weg, en moest ik de nieuwe sim plaatsen. Na het plaatsen van de sim had ik gelijk bereik en kon ik bellen en smsen. Ik heb nu ook GPRS aangevraagd, wat ik nu in ga stellen :)

Is tele2 geen optie?
Die doen ook GPRS.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: