Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: How to Become a DJ deel XV

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:20:
[...]

Ik zou zelf denk ik dan eerder gaan voor de Vestax VCM-600. ;)
[afbeelding]
Meer specs en foto's staan in dit artikel op aboutdj.nl. d:)b
Afmetingen? Hij ruikt namelijk nogal rackmount. ;)

Het leuke aan Ableton vind ik ook dat je zaken als live mashups heel makkelijk kan doen. Of je nou met een band meespeelt of een plaat meedraait, het past ALTIJD. Hoewel ik het natuurlijk gaver vind om zoiets echt met plaat te doen, is Ableton een goeie opstap en het biedt je vaak ook meer mogelijkheden. Sinds ik al een BCR heb ga ik misschien binnenkort kijken voor een BCF, die is ook voor lichtsturing wel een goeie optie. En die Vestax controller hou ik zeker in de gaten!

Woei! Ik ben laatste tijd alleen nog maar met 3 decks aan het draaien (2x Reloop RMP2 & 1x Reloop RP-4000 MKIII).

Ik had in het begin echt het gevoel dat ik opnieuw moest leren draaien, maar ik word er al steeds handiger in. Ik heb wel het gevoel dat bepaalde stukjes op zijn plaats vallen nu ik dit doe. Ik heb meer ruimte om lekker door te mixen. Maar je moet ook veel meer in de gaten houden. Terwijl je de 3de track beatmatched moet je ook nog eens tegelijk luisteren of de andere 2 niet scheef gaan lopen. Erg lastig, maar met veel oefenen gaat het al wel een stuk beter. Ik heb al best wel resultaten geboekt waarbij ik echt verbaasd ben dat ik dat heb gedraaid. :P Dan ben je wel goed op weg toch, lijkt me?

Ik post binnenkort wel een keer een setje.

Ben zelf ook gevallen voor het beatmixen!....
ben nou flink opzoek naar een starter set 2x cd + mengpaneel eigenlijk in de wat lowbudget kant want ben echt net begonnen
kan iemand me wat aanraden ?

quote:
Steelduines schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:17:
Ben zelf ook gevallen voor het beatmixen!....
ben nou flink opzoek naar een starter set 2x cd + mengpaneel eigenlijk in de wat lowbudget kant want ben echt net begonnen
kan iemand me wat aanraden ?
Wat is je budget?

Je kunt beginnen met een CDJ-400 of Reloop RMP-1, daar zit al weer verschil in prijs in. Citronic MPCD-S6, ook een leuke budgetspeler voor noppes.

Puur afhankelijk van je budget zul je moeten kiezen.

Een mengpaneel heb ik toevallig te koop, maar ik vrees dat die boven je budget zit. Is een Pio DJM-800.

quote:
DaMarcus schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:22:
[...]

Wat is je budget?

Je kunt beginnen met een CDJ-400 of Reloop RMP-1, daar zit al weer verschil in prijs in. Citronic MPCD-S6, ook een leuke budgetspeler voor noppes.

Puur afhankelijk van je budget zul je moeten kiezen.

Een mengpaneel heb ik toevallig te koop, maar ik vrees dat die boven je budget zit. Is een Pio DJM-800.
Ga nu even kijken wat het zijn ;) cdj 400 is dan al te ver en zou ik eerder voor de 200 gaan maar ga even kijken,
en voor mengpanelen ben je voor ong 100 klaar heb ik gezien maar bedankt !
denk dat ik mn eerste setje wel 2e hands wil kopen ! ben 14 en heb dus niet een erg groot budget flink aan het werk !

Je kan ook gewoon beginnen met een dubbele cd speler. Als er maar jogwheels met pitchbend en pitchfaders opzitten. Toegegeven een CDJ draait veel lekkerder, maar als je nog jong bent en de centen niet hebt kan je daar prima mee beginnen.

quote:
Sjoewe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:04:
Je kan ook gewoon beginnen met een dubbele cd speler. Als er maar jogwheels met pitchbend en pitchfaders opzitten. Toegegeven een CDJ draait veel lekkerder, maar als je nog jong bent en de centen niet hebt kan je daar prima mee beginnen.
Bedankt voor de Tip ! zo vond ik dan de Gemsound CDM-200 weet niet hoe je een plaatje moet invoegen
maar hier de link KLIK die heeft nog een beetje fatsoenlijke jogwheels maar als je kijkt naar die staand achtige dingen met zon heel klein wieltje daar knap ik dan op af, met een beetje bereken heb ik toch gezien dat ik met 2x enkel en een mengpaneel ong 450 uitkom ong denk ik.
eigenlijk zoek ik dan een zelfde soort als de CDM-200 want deze is niet echt te krijgen.

Voor een redelijk overzicht in de all-in-one setjes zou je eens >> hier << kunnen kijken.
Toch als ik jou was, dan zou ik losse onderdelen kopen. Dan kan je stapsgewijs upgraden als je een keer wat meer geld hebt.

Ik heb als beginset een aantal jaren terug de Behringer VMX-300 met twee Gemini CDJ-20 spelers gekocht. Spul draait nog steeds, en voor het basis beatmixen en drive-in werk is het meer dan goed genoeg. De VMX vind ik trouwens wel een aanrader uit de Behringer mengtafels, de VCA faders zorgen er wel voor dat een en ander een stuk langer meegaat.

Voor een beginner heb ik 2 synqs XTRM-1 voor je te koop.

zogenaamde superoems 2 maanden oud en dus nog garantie :)

quote:
tiz0r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:51:

Nee Ben niet zo van de Vinyls dus hoef ik geen draaitafels maar bedankt !

quote:
tiz0r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:51:

*~kuch~* Moet je ook ff de prijs vermelden. ;) *~kuch~* O-)

Hey,
wat sjoewe zei dat ik zou kunnen beginnen met een dubbele cd speler
heb de Gemini CDM-3600 gevonden lijkt me wel een relax apparaatje maar als ik het goed heb gezien geen bpm counter in klopt dat? en kan iemand die een beetje verstand heeft een reactie plaatsen of het een beetje een goed ding is voor een beginner ?
zat anders te denken aan 2e handsje dap tl 850 2x dan :p

Een bpm counter heb je niet nodig, je kan beter op het gehoor leren mixen. Meestal werken die dingen toch niet zoals ze zouden moeten..

quote:
Yalopa schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:24:
Een bpm counter heb je niet nodig, je kan beter op het gehoor leren mixen. Meestal werken die dingen toch niet zoals ze zouden moeten..
Tevens kloppen die BPM-counters ook niet, tenzij er Denon of Pioneer op de apparatuur staat :X

Een BMP counter is wel handig om snel ongeveer op de juiste pitch te gaan zitten, maar de details moet je altijd zelf doen. Scheelt altijd wel wat tijd als je het zo aanpakt.

quote:
Michali schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:53:
Een BMP counter is wel handig om snel ongeveer op de juiste pitch te gaan zitten, maar de details moet je altijd zelf doen. Scheelt altijd wel wat tijd als je het zo aanpakt.
BPM-counters kunnen op de goedkopere spelers / mixers flink afwijken. Ik zeg niet dat de duurdere spelers en mixers dit niet foutloos doen, maar toch een stuk beter.

Voor mij is het ook een referentie, pitchen zal ik nog altijd zelf blijven doen :)

dus nou wel of niet een BPM-counter :p haha

wat alleen waarschijnlijk een probleemje word is dat ik op >>dit<< setje het hele beatmixen ga leren >:) maar dat ik het dus thuis zonder deze prof shit moet doen !! :X word waarschijnlijk dus wel even wennen O-) heb er al een keer op mogen spelen maar speelt wel echt heerlijk !

Zonder:
je vind ze niet altijd als je op andere apparatuur moet draaien, daar sta nje dan als je ze nodig hebt
meestal zijn ze waardeloos
de details moet je toch nog zelf op gehoor bijstellen
mits een beetje oefening staat een plaat zeer snel gelijk, zo moeilijk is het nu ook niet..

Als de liefde voor het DJ'en blijvend is, dan komt er vanzelf een keer een beter setje. ;)

* Sjoewe heeft net z'n eerste vaste avond gescoord. (samen met dj-maatje) *O*

Een keer per maand Dj'en in een danskroeg in Utrecht. De bedrijfsleider vond onze demo erg leuk.
Ik ben benieuwd. :)

quote:
Steelduines schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:38:
[..]
heb de Gemini CDM-3600 gevonden lijkt me wel een relax apparaatje maar als ik het goed heb gezien geen bpm counter in klopt dat?
Zoals al eerder verteld, is een BPM counter niet een noodzaak. In de tijd dat DJs alleen nog op draaitafels hun muziek afspeelden, waren deze ook niet aanwezig. ;)

Het is inderdaad ook alleen maar referentie, niets meer niets minder.

Reaktie alleen maar neer gezet voor ondersteuning. ;)

Ook hier maar weer eens gefeli Sjoewe! Goed bezig!

Moet je wel een goede BPM counter hebben wat die van mij op me mengpaneel schieten altijd een stuk of 3 4 bmp er boven of onder...
Daarom tap ik zelf wel op me kaos pad, mocht het nodig zijn.

quote:
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:51:
Moet je wel een goede BPM counter hebben wat die van mij op me mengpaneel schieten altijd een stuk of 3 4 bmp er boven of onder...
Daarom tap ik zelf wel op me kaos pad, mocht het nodig zijn.
Die van mijn mengpaneel ook. Gelukkig heb ik het zelf niet nodig.

quote:
Ome_Les schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:15:
Hey Jongens,

We hebben gisteren de laatste hand gelegd aan een Progressive Mix.
Kijk eens of jullie hier van kunnen genieten:

artist : dannyboy & tekki
title : Progressional Education - episode 1
release date : January 06.2008
real name : James Daniel Hoogerwerf & Les Brohm
www : www.restrictedsessions.nl

Tracklist

01. Foo Fighters - Come Alive (dannyboy & tekki's Progressional Education Remix)
02. James Zabiela - Human (Original Mix)
03. Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
04. Glenn Morrison - No Sudden Moves
05. Sultan, Ned Shepard & Maher Daniel - Itajai (Wize Remix)
06. K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix)
07. Twisted Society - End Of Logic
08. Roman Pushkin - Fat Bottom Girls (Main Mix)
09. Kid Dub - Tetris (Original Mix)
10. Robbie Williams - Rudebox (Perry O'Neil Remix)
11. Fred Pellichero - Angel On TV
12. Bass Kleph - Bump Uglies
13. Bass Kleph - Coup D'etat (Hook N Sling Remix)
14. James Zabiela - Human (Intro Mix)
15. Planet Funk - Inside All The People (Harvey's Ibiza Sleepy Mix)

total : 64:00 Min (146 MB)

Zipfile is hier te downloaden
Lekker! Wie hem nog niet heeft gedownload moet dat maar eens doen. Een heerlijke mix van uiteenlopende house met afwisselend zweverige bliepjes en het betere hak en breekwerk.

_/-\o_

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: