quote:
Tjeemp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:17:
[...]
Het
lijdt inderdaad tot gebrek aan creativiteit en originaliteit. Oke haha, leuk geintje.
Anyway. Het is nu eenmaal zo dat internet verandert, gebruikers veranderen en de ontwerpers zouden ook moeten veranderen.
Ik heb persoonlijk ook wel een stijl.
Strak en simpel is mijn motto, maar dat wil niet zeggen dat ik elke website met 2 kleuren opzet, in 2 kolommen, menu op dezelfde plek, zelfde type menu.
Ik kijk eerst wat voor type website het is, dan kijk ik wat de belangrijke info is (die wil ik natuurlijk wat naar voren laten komen) en dan ga ik van alles verzinnen en het liefst doe ik zo min mogelijk een menu of indeling hetzelfde. Elke opdracht vraagt om zijn eigen oplossingen.
Klopt, zo werk ik over het algemeen ook, en het is ook echt niet zo dat al mijn ontwerpen neerkomen op een tweekolommige webssite. Ik merk alleen wel dat de opzet over het algemeen min of meer hetzelfde is, wat ertoe leidt (ja ja) dat het toch enigszins herkenbaar is als 'van mij'. Nou kan dat slecht of goed zijn

quote:
In jou geval zijn er een paar dingetjes:
- je gaat mij niet vertellen dat voor een website met zo'n duidelijk onderwerp je twee menu's nodig hebt die bomvol staan. Een website mag best gelaagd zijn, zolang je maar niet door de bomen het bos niet meer ziet. Houdt die menu's overzichtelijk, het wordt niet duidelijker als je een menu hebt met bijna 20 'items'
Ben ik met je eens, maar mijn opdrachtgever (in dit geval mijn vriendin) niet. Zij wil dat alle kopjes direct beschikbaar zijn. Vandaar het forse linker menu. Ik had eerst alleen het bovenste menu in gedachten. Of dat bovenste menu dan nog veel extra toegevoegde waarde heeft, daar moet ik eens over nadenken.
quote:
- zoals al eerder gezegd werd geef je inhoud lucht. De uitstraling van een website is meer open als je niet alles helemaal op elkaar gepakt hebt. De zwarte afkadering zou er al flink wat aan doen. Die lijnen gooien je hele ontwerp 'op slot'.
Klopt. Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan doen.
quote:
- Het is een informatieve website, maar is het nieuws bij het paarden rechtrichten zo belangrijk dat het helemaal bovenaan het menu staat?
Nee, eigenlijk niet. Maar het is iets wat ik eigenlijk standaard bovenin het menu zet. In dit geval is dat misschien niet zo noodzakelijk, maar om het nou helemaal onderin weg te moffelen vind ik ook weer zo vreemd. Moet ik nog even over nadenken...
quote:
- oh, op een nederlandse website 'Webdesign by Luuk Bruggeman'

Hehe, heb je gelijk in, beetje fout zinnetje

Ga ik aanpassen, thx.
quote:
en over bovenstaand. je kunt altijd buiten het doosje denken, wat je ook maakt. een informatieve website geeft juist de vrijheid/uitdaging om informatie origineel weer te geven. ga die uitdaging ook aan, daar heb je geen speciaal project voor nodig toch?
Heb je ook wel gelijk in, en misschien laat ik me inderdaad teveel beperken door het vastgeroeste ontwerp wat ik in mijn hoofd heb. Aan de basis van dit ontwerp ga ik niet te veel meer sleutelen, afgezien van bovenstaande puntjes. Mijn vriendin is er namelijk wél helemaal weg van

quote:
ik hoop dat je er iets aan hebt

Zeker, werpt weer een nieuw licht op de zaak. Dus bedankt voor je commentaar!