Als je ff gezocht had dan had je op de LG site het boekje van de LF65 kunnen vinden. Dit is de voorloper van de LF75. In dat boekje staat dat er 1:1 pixelmapping is.quote:Sappie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:39:
[...]
Weet jij (of iemand anders) toevallig of deze tv (de 37LF75) 1:1 pixelmapping ondersteunt via HDMI? Ik wil de tv namelijk via mijn htpc aansturen op 1920x1080 via HDMI, zonder daarmee last van over- of underscan te hebben.
Verder ben ik ook nog wel geïnteresseerd in ervaringen; er is erg weinig te vinden over deze tv op internet.
Nieuw reactie in topic: [lcd-tv] Het grote LG LCD TV topic
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Zoals je zelf al zegt, de voorloper. Ik nam ook aan dat de LF75 min of meer dezelfde specs heeft, maar dat het een opvolger is van de LF65 hoeft nog niet te betekenen dat alle mogelijkheden intact zijn gebleven. Vandaar de vraag.quote:Paxlie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:46:
[...]
Als je ff gezocht had dan had je op de LG site het boekje van de LF65 kunnen vinden. Dit is de voorloper van de LF75. In dat boekje staat dat er 1:1 pixelmapping is.
je hebt dus zelf niet eens gekeken want de manual van de LF75 staat ook gewoon daar:quote:Sappie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:09:
[...]
Zoals je zelf al zegt, de voorloper. Ik nam ook aan dat de LF75 min of meer dezelfde specs heeft, maar dat het een opvolger is van de LF65 hoeft nog niet te betekenen dat alle mogelijkheden intact zijn gebleven. Vandaar de vraag.
http://nl.lge.com/products/sidemenu/list/lcdtv_PRD|MANU_manu.jhtml
zoeken op LF75 en dan vind ie het vanzelf.
Weet hier iemand waar ik een review kan vinden van de LG 37LF75?? IK zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Samsung 37m86. Of heeft iemand ervaringen met een van deze 2 en kan me de goeie en slechte dingen vertellen??
Ik zoek een LCD met Full HD, 1920x1080p. Vooral met de pc-ingang.
Maar, is er een verschil tussen USB en VGA?
Uw uitleg.
Vast en zeker bedankt!
Maar, is er een verschil tussen USB en VGA?
Uw uitleg.
Vast en zeker bedankt!
USB is geen aansluiting voor beeld. Je bedoelt waarschijnlijk DVI of HDMI.
Deze aansluiting is beter dan VGA, omdat deze niet zo storingsgevoelig is. Bovendien is deze verbinding volledig digitaal, en gaat er geen kwaliteit verloren door omzettingen van digtaal naar analoog, en andersom.
Echter, VGA ziet er ook goed uit met een goede kabel.
Alle TV's met een full hd resolutie hebben overigens beide soorten ingangen.
Deze aansluiting is beter dan VGA, omdat deze niet zo storingsgevoelig is. Bovendien is deze verbinding volledig digitaal, en gaat er geen kwaliteit verloren door omzettingen van digtaal naar analoog, en andersom.
Hmm, ik probeer goed te begrijpen...quote:brama schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:31:
USB is geen aansluiting voor beeld. Je bedoelt waarschijnlijk DVI of HDMI.
Ik snap USB, wat het inhoudt.
Maar VGA...Ik probeerde met de zoekfunctie meer info over VGA te vinden, maar is me nog niet duidelijk...wat kan je met de VGA ermee doen en hoe te instellen?
Vast en zeker bedankt!
VGA is een beeldschermaansluiting, zoals die tot een paar jaar geleden standaard was voor PC's. Tegenwoordig voorbij gesneld door DVI/HDM. Je kunt er dus een (spel)computer op aansluiten voor het beeld.
Ik heb de hele topic doorgenomen, maar heb nergens gevonden wat nu precies het verschil is tussen de LC41 en LC51. Op kieskeurig zijn de specificaties gelijk en ik kan zelfs geen fysieke verschillen ontdekken.
Vreemd genoeg is de prijs wel anders: online is de LC51 vaak goedkoper, terwijl in de winkels de LC41 de goedkopere versie is.
Ik zag op de LC51 wel een stickertje dat dit scherm 1080p input accepteert (en vervolgens natuurlijk downscaled naar 720p). Zit deze feature (die ik toch niet ga gebruiken) ook op de LC41?
Vreemd genoeg is de prijs wel anders: online is de LC51 vaak goedkoper, terwijl in de winkels de LC41 de goedkopere versie is.
Ik zag op de LC51 wel een stickertje dat dit scherm 1080p input accepteert (en vervolgens natuurlijk downscaled naar 720p). Zit deze feature (die ik toch niet ga gebruiken) ook op de LC41?
HEb verder gezocht op internet en nu blijkt dat de LC41 en LC51 identiek zijn qua hardware, alleen cosmetisch verschillen: LC51 zwart en LC41 zwart + zilver randje. LC41 is trouwens ook geen model dat via LG Nederland geleverd wordt, maar via LG Duitsland.
Heb gisteren nogmaal gekeken om een LG te kopen, maar vond de zwarttinten toch erg tegenvallen.
Heb gisteren nogmaal gekeken om een LG te kopen, maar vond de zwarttinten toch erg tegenvallen.
wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende:
Ik heb een LG 26LC2R LCD TV en een LGHT302SD Home-Cinema set. Bij andere tv's zag ik wel eens dat de tv automatisch versprong naar het AV kanaal wanneer je je externe bron aanzette.
Op het moment heb ik mijn DVD speler aangesloten via component en mijn andere apparaten (Xbox, Digitale Tv-tuner) via SCART. Maar moet ik het kanaal altijd apart selecteren en verspringt de tv niet automatisch wanneer hij een signaal krijgt. Kan ik dit nog ergens instellen of ondersteund de tv het simpelweg niet?
Ik heb een LG 26LC2R LCD TV en een LGHT302SD Home-Cinema set. Bij andere tv's zag ik wel eens dat de tv automatisch versprong naar het AV kanaal wanneer je je externe bron aanzette.
Op het moment heb ik mijn DVD speler aangesloten via component en mijn andere apparaten (Xbox, Digitale Tv-tuner) via SCART. Maar moet ik het kanaal altijd apart selecteren en verspringt de tv niet automatisch wanneer hij een signaal krijgt. Kan ik dit nog ergens instellen of ondersteund de tv het simpelweg niet?
Hallo allemaal,
ik overweeg een 32' LG lcd te kopen
32LB75
32LC41/42
32LC51/52
Vraag me echter af of er ook een otpie opzit welke het beeld automatisch 'oprekt' / beelvullend maakt?
32LB75
32LC41/42
32LC51/52
Vraag me echter af of er ook een otpie opzit welke het beeld automatisch 'oprekt' / beelvullend maakt?
Op de 32LC51 zit wel een auto-functie, maar deze werkt niet in combinatie met onze digitale ontvanger. Ik heb geen idee of dit aan de ontvanger ligt of aan de TV, maar goed. Het is bij mij in ieder geval een nadeel, omdat ze dus niet lekker samenwerken. Of dat ook voor andere ontvangers of voor kabel geldt kan ik je niet zeggen, dat heb ik nooit geprobeerd.quote:KlaasHof schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:15:
Hallo allemaal,
32LB75
32LC41/42
32LC51/52
Ik zit hier met een wat vreemd probleem. Ik heb een 42LF65, welke op zich prima bevalt. Als ik een PC aansluit met een goede VGA kabel, kan ik gewoon 1920x1080 weergeven. Echter, als ik mijn laptop (een HP compaq 8710w) wil gebruiken via HDMI, ziet het beeld er niet uit. Bij sommige instellingen zie ik alleen het bovenste stukje van het beeld (5 lijnen), in andere standen lijkt het net alsof er eerst gedownscaled en dan weer geupscaled wordt, wat tot gevolg heeft dat pixels dubbel worden getoond. Iemand dit ook gehad, en een oplossing gevonden? Ik heb 1:1 pixelmapping aangezet, en de videokaart (een Nvidia Quadro 1600) lijkt het scherm ook gewoon te herkennen...
is de LG 42LF66 hetselfde als LF65 ?
hij is namelijk wat goedkoer !!!
hij is namelijk wat goedkoer !!!
Mooie startpost! Ik ben op zoek naar een 26" LCD TV omdat 32" gewoon te groot is op mijn kamertje. Qua prijs natuurlijk wel gunstiger, kost maar ¤80 meer maargoed helaas is dat geen optie voor mij.
Nu is mijn oog gevallen op de LG LCD TV 26LC51 26 Inch en kost bij Salland maar ¤442 op het moment. Bij de Mediamarkt even wezen kijken en moet zeggen dat ie me zeker niet tegenvalt, zowel qua design als beeld. Ook heeft ie 2 HDMI aansluitingen, scart, VGA en Component. Is er iemand die ervaring met dit type heeft of eventueel een andere tip voor me heeft?
Nu is mijn oog gevallen op de LG LCD TV 26LC51 26 Inch en kost bij Salland maar ¤442 op het moment. Bij de Mediamarkt even wezen kijken en moet zeggen dat ie me zeker niet tegenvalt, zowel qua design als beeld. Ook heeft ie 2 HDMI aansluitingen, scart, VGA en Component. Is er iemand die ervaring met dit type heeft of eventueel een andere tip voor me heeft?
Ik, ik, ik..! Nou ja, in bepaalde mate. heb dezelfde TV (dacht al dat ik de enige in NL was met de tv..) en heb een Samsung digitale reciever staan (dcb p850r) en deze doet het WEL goed i.c.m. de tv en een reciever.. Echter, als ik gebruik maak van een dvd speler welke achterin de digitale reciever zit aangesloten d.m.v. een scart.. En vanuit de samsung reciever loopt weer een scart naar de tv + een optische kael naar mijn Harman Kardon reciever.. Dan heb ik wel last van een audio delay. Geluid op de tv loopt dan een halve seconden achter op dat uit mijn HK reciever. Ben ook al met de audio delay aan het klooien geweestop de tv maar kan daarop niet al te veel aanpasen naar mijn idee..quote:ACG schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:30:
[...]
Helaas, ik heb nog geen oplossing.
Maar jij lijkt de enige die kennelijk ook last heeft van dit probleem. Het speelt bij mij enkel bij de ontvangst van digitale TV via een DVB-c ontvanger.
Via het servicemenu de 'delay' op 0 zetten en het probleem is weg. Maar helaas, de TV houdt de instelling niet vast wanneer hij op standby gaat.
2 Vragen:
- Zijn er nog meer menden die de 32LC25R bezitten (of een andere LG) die dit probleem ervaren;
- Is er iemand die al een blijvende oplossing gevonden heeft?
ACG
Wel is het zo dat bij reguliere tv uitzendingen e.d. het geluid synchroon loopt, ook als mijn HK reciever dan aan staan.
Enfin, bij dvd bekijken het geluid van de tv uitzetten is neit zo'n issue. Wat ik persoonlijk vervelender vind is dat de tv niet automatisch aan springt op het moment dat de samsing reciever aangezet wordt, en de tv dus via scart een signaal ontvangt. Nu las ik wel dat je in het service menu e.e.a aan kan zetten van hotel functie e.d.. Nou, die staat aan, maar de tv blijft nog steeds zo dood als een pier op het moment dat er via scart een signaal aangeboden wordt.
Helaas blijkbaar geen reacties.
Weet iemand waar ik een geschikte muurbeugel kan krijgen voor een LG 42LF66, volgens mij is het geen standaard VESA mount maat. In de handleiding staat alleen iets over een optionele muurbeugel maar niet welke dat is.
Heb al eens een "universele" VESA mount beugel gehaald voor 40-50" LCD tv's maar die past dus niet.

Heb al eens een "universele" VESA mount beugel gehaald voor 40-50" LCD tv's maar die past dus niet.
Uiteraard ken ik Google ook, had gehoopt dat iemand uit ervaring iets kon aanbevelen. De achterkant is redelijk lomp qua aansluitingen. De powerkabel steekt namelijk recht naar achteren richting de muur, dus ik vraag me af of je hem uberhaupt wel kan ophangen met al die kabels die tegen de muur aankomen.quote:
Hallo,
Na helemaal op Philips/Panasonic/Samsung gefocust te zijn begin ik nu toch naar LG te hangen.
Ik lees echter dat veel mensen aanraden om de XD Engine maar uit te zetten.
Maar de XD Engine bestaat toch uit verschillende verbeteraars, loont het niet om uit te zoeken welke verbeteraar bijvoorbeeld verantwoordelijk wat (bijv 'hangen') en dan enkel deze uit te zetten, volgens mij zijn ze namelijk niet allemaal nutteloos.
Mijn ideeën over XD;
XD Kontrast : (contrast wordt geoptimaliseerd - kan voor gekke effecten zorgen?)
XD Kleur : (kleur/verzadiging wordt aangepast - kan voor gekke effecten zorgen?)
XD NR : (ruit verwijderaar - lijkt me bij analoog tv kijken handig)
Cinema: (kleursystemen aanpasser zorgt ervoor dat een NTSC signaal/film goed wordt weergegeven - bijna nooit nodig in NL)
Zwart niveau: (past contrast en de helderheid aan om beste zwart niveau te krijgen (is Dynamisch Contrast?)- kan handig zijn maar voor flikkeringen zorgen?)
Wellicht kan iemand zijn ervaringen posten?
Na helemaal op Philips/Panasonic/Samsung gefocust te zijn begin ik nu toch naar LG te hangen.
Ik lees echter dat veel mensen aanraden om de XD Engine maar uit te zetten.
Maar de XD Engine bestaat toch uit verschillende verbeteraars, loont het niet om uit te zoeken welke verbeteraar bijvoorbeeld verantwoordelijk wat (bijv 'hangen') en dan enkel deze uit te zetten, volgens mij zijn ze namelijk niet allemaal nutteloos.
Mijn ideeën over XD;
XD Kontrast : (contrast wordt geoptimaliseerd - kan voor gekke effecten zorgen?)
XD Kleur : (kleur/verzadiging wordt aangepast - kan voor gekke effecten zorgen?)
XD NR : (ruit verwijderaar - lijkt me bij analoog tv kijken handig)
Cinema: (kleursystemen aanpasser zorgt ervoor dat een NTSC signaal/film goed wordt weergegeven - bijna nooit nodig in NL)
Zwart niveau: (past contrast en de helderheid aan om beste zwart niveau te krijgen (is Dynamisch Contrast?)- kan handig zijn maar voor flikkeringen zorgen?)
Wellicht kan iemand zijn ervaringen posten?
Ik kan je helaas niet helpen met de filters, kan je enkel vertellen dat de nieuwe range die binnenkort op de markt komt, een vernieuwde set filters heeft.
Wat ik me wel afvraag is, waarom je interesse naar LG? Niet dat ik het tegenspreek, in tegendeel, de LG75 die eraan komt is echt supervet. Maar ik vraag me gewoon af wat jouw reden is?
Wat ik me wel afvraag is, waarom je interesse naar LG? Niet dat ik het tegenspreek, in tegendeel, de LG75 die eraan komt is echt supervet. Maar ik vraag me gewoon af wat jouw reden is?
Ik wil nu een tv, niet groter dan 82cm, dus FullHD is niet nodig.
Ik kijk weinig TV, analoog en soms digitaal en soms een DVD.
Zit op 4 meter afstand.
Ik wil dus een goedkope tv hebben met goede eigenschappen en liefst een matte behuizing.
Kom je al snel bij LG uit...
Ik kijk weinig TV, analoog en soms digitaal en soms een DVD.
Zit op 4 meter afstand.
Ik wil dus een goedkope tv hebben met goede eigenschappen en liefst een matte behuizing.
Kom je al snel bij LG uit...
Hoezo?
Philips maakt in de 5xxx serie ook wel goede budget schermen. Er worden er in ieder geval veel van verkocht en ik vind de kwaliteit niet tegenvallen voor de prijs, hoewel ik samsung net wat beter vindt in het budget segment. Philips heeft daarentegen wel weer erg goede high end schermen maar dat is voor jou inderdaad niet interessant. Sony heeft misschien wel wat leuks met de U S en T serie? Zijn vrij nieuwe budgetschermen. Samsung heeft de R8 en M8 serie die in jouw maten matte schermen hebben. R8 is ook supergoedkoop imho.
http://kieskeurig.nl/prod...D60E7C12572A40054C8FB.htm
LG is ook wel een goede keuze, maar welke je dan zou moeten nemen weet ik echt niet uit mijn hoofd. Heb de modellen niet bekeken dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien dat de B76 wat is, dat is de eerste van de nieuwe 2008 lijn.
Philips maakt in de 5xxx serie ook wel goede budget schermen. Er worden er in ieder geval veel van verkocht en ik vind de kwaliteit niet tegenvallen voor de prijs, hoewel ik samsung net wat beter vindt in het budget segment. Philips heeft daarentegen wel weer erg goede high end schermen maar dat is voor jou inderdaad niet interessant. Sony heeft misschien wel wat leuks met de U S en T serie? Zijn vrij nieuwe budgetschermen. Samsung heeft de R8 en M8 serie die in jouw maten matte schermen hebben. R8 is ook supergoedkoop imho.
http://kieskeurig.nl/prod...D60E7C12572A40054C8FB.htm
LG is ook wel een goede keuze, maar welke je dan zou moeten nemen weet ik echt niet uit mijn hoofd. Heb de modellen niet bekeken dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien dat de B76 wat is, dat is de eerste van de nieuwe 2008 lijn.