Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
sdirkx schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:24:
[...]

Bij de Fastpack vind ik dat zeker niet het geval. Er is wel verschil tussen series, want bij de Slingshots bv. is dit wel wat minder goed.
Maar de Fastpack is één van de nieuwste series en het viel me op dat de banden behoorlijk dik zijn en net als de gehele rugzijde van de tas is uitgevoerd met ventilatie-gaas.
Het draagcomfort is echt wel optimaal te noemen denk ik.
Ga 'm gewoon 's uitproberen zou ik zeggen.
ik heb nu een micro trekker 100 en als ik die vol gestouwd op m'n rug doe zijn de banden te dun, na een tijdje word eht echt pijnlijk op m'n schouders en hier heb ik met m'n PB backpack bijna gen last van. Ook is bij m'n micro trekker de achterkans emt en plank, het is kaarsrecht en zit voor geen meter omdat m'n rug niet recht is......(in de lengte en breedte niet natuurlijk).
Maar die fastpack 350 lijkt me weer wat 'te klein.

wat ik nu heb + de 'roadmap' van komend jaar word iig dit:

300D (word wss de 450+grip)
Tamron 17-50+kap
Canon 50 1.8+kap
Sigma 70-300+kap (word vervangen, mss door een 70-200 variant)
EX430 (komt nog een bounce bij)
(Canon 10-22 komt over een tijdje)
Dan de kleine meuk als accu's, CF's, schoomaak doekjes/staafjes, rocket blower, extra batterijen, kwastje, extra filters, neophrene nekband.

nouja you'll get the point, micro trekker zit bom vol, zou goed in een mni trekekr classic passen (+ hij ziet er ook wel leuk uit voor en lowepro tas), maar dan dune bandjes hebben is niet fijn.

quote:
De_Klusjesman schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:33:
[...]

Heb je misschien een foto van hoe je de tas dan hebt ingedeeld? Zoveel krijg ik er zelf met geen mogelijkheid in.
Foto heb ik er zo niet van, maar heb mijn tas in 3 vakken verdeeld, allen evengroot, dmv 2 schotjes.
Midden heb ik de 30D met 17-50, rechts heb ik de 70-200 2.8 (met zonnekap omgekeerd).
Links heb ik de 430ex met de sigma 105mm 2.8

mijn 30d wijst met de lens dus naar beneden en met het schermpje naar boven.

quote:
nouja you'll get the point, micro trekker zit bom vol, zou goed in een mni trekekr classic passen (+ hij ziet er ook wel leuk uit voor en lowepro tas), maar dan dune bandjes hebben is niet fijn.
De Fastpack is zeker zo ruim als een Mini Trekker Classic volgens mij, maar het is gewoon een andere tas. Onderste deel is met vakindeling en dan heb je een apart bovendeel waar nog een heleboel losse of andere zaken in passen. Daarbij heb je een zij-ingang om snel je camera te pakken (terwijl je de tas nog met 1 hengsel om een schouder hebt), en ruimte voor een laptop, bidon... multifunctioneler (reisrugzak, laptoptas..) en eenvoudiger in gebruik als een Minitrekker dus.
Sprak/spreekt mij enorm aan.
Draagcomfort door 2 banden + heup- en borstband en dikke, geventileerde banden en geheel rugzijde is vrijwel optimaal te noemen.

Om dan ook maar eens een balletje op te gooien, aangezien ik ineens heel veel accesoires ga kopen:
Waarom je een nieuwe tas wil.
Ik heb nu een Tamrac Velocity 7.
Ik wil een nieuwe omdat deze bijna te klein is. Ik ga wat nieuwe spullen erbij kopen, en heb nu alleen nog maar ruimte voor de flitser.

Wat voor tas je wil.
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik wil graag snel bij/van mijn camera kunnen. Dus een slingshot, of eigenlijk meer een rugzak met slingshot achtige kwaliteiten lijkt me een goed idee.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
  • Pentax K10D + D-BG2 Grip
  • Sigma 17-70 of 24-70 (en die laatste is een 82mm filtermaat)
  • Tamron 70-300
  • Metz 48 AF-1 flitser + omnibounce
  • 10-20/12-24mm groothoek (toekomst)
  • Geheugenkaartjes,lensdoppen etc
  • Handleiding
  • Lader van de camera
  • 1 of 2 * 4AA batterijen + als er veel ruimte over is, de lader erbij...
  • Afstandbediening
  • Statief eraan vast, indien mogelijk...
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
LowePro Fastpack 250 van hierboven
Tamrac Adventure 75 op aanraden van de lokale foto-boer.
Is een ander type tas, bij de LowePro heb je nog wat ruimte over voor andere spullen, wat wel lekker is, en een zij ingang, wat de Tamrac niet heeft. Maar bij de Lowepro heb je dan weer niet zo superveel 'camera' ruimte, vergeleken met het model Tamrac.

Budget: Ongeveer ¤ 100,-

Als je echt snel bij je spul wilt, moet je een schoudertas nemen.

Dat begrijp ik, maar dat draagt natuurlijk aanzienlijk minder fijn. Dat wil ik dus eigenlijk liever niet...

Het draagcomfort van die Adventure 75 is wel hoog denk ik, maar het is natuurlijk een rugtas en geen slingshot; en wat sOId zegt: Als je snel bij je spullen wil moet je eigenlijk geen rugtas nemen.

quote:
Dirtbiter schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:45:
Dat begrijp ik, maar dat draagt natuurlijk aanzienlijk minder fijn. Dat wil ik dus eigenlijk liever niet...
Daar heb je absoluut gelijk in. Het hangt misschien ook een beetje van je gebruik af.

Wil je hem voor bijvoorbeeld stadswandelingen gebruiken of voor langere boswandelingen?
Watvoor fotografie doe je?
Wil je een statief meenemen?

Ik fotografeer bijvoorbeeld vrij veel in de stad (Amsterdam met name) zonder statief en neem dan altijd m'n schoudertas (Domke F-802) mee. Als ik de natuur in ga of statief nodig heb pak ik m'n rugzak (LowePro MiniTrekker AW).

Overigens denk ik dat het draagcomfort van een slingshot redelijk dicht in de buurt komt van een schoudertas, omdat het ook over één schouder zit. Kan het mis hebben hoor, heb nog nooit zo'n slingshot omgehad :)

Wat me overigens best relaxt lijkt is een chestvest http://www.newswear.com/chestvests.htm
Je zal er alleen gigantisch veel commentaar mee krijgen in de stad :P Lijkt toch een beetje op een (zoals leken denken) bomvest of zo'n ding dat militairen gebruiken.

chestvest zijn echt zo lelijk, is alleen leuk voor anp billies :p

quote:
Simon schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:11:
chestvest zijn echt zo lelijk, is alleen leuk voor anp billies :p
Ja maar wel praktisch :P (als in: je kan waarschijnlijk ook nog een rugzak met gewone spullen dragen)

quote:
sOid schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:08:
[...]
Wil je hem voor bijvoorbeeld stadswandelingen gebruiken of voor langere boswandelingen?
Wat voor fotografie doe je?
Beiden. Voor (korte) vakanties zijn het stadsdingen. In Nederland meer natuur, evenementen etc..
Allround dus eigenlijk. :P
quote:
Wil je een statief meenemen?
quote:
Dirtbiter schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:15:
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
  • Statief eraan vast, indien mogelijk...

quote:
Dirtbiter schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Beiden. Voor (korte) vakanties zijn het stadsdingen. In Nederland meer natuur, evenementen etc..
Allround dus eigenlijk. :P

[...]

[...]
Het was maar een voorbeeldvraag ;)

Maarem in dat geval zou ik een rugzak nemen. Aangezien een tas meteen een stukkie zwaarder wordt met een statief er aan (en je overige spullen er bij) is draagcomfort vrij belangrijk.

Zou als ik jou was ook even naar Lowepro rugtassen kijken. Iets wat ik erg mis aan m'n MiniTrekker AW is de mogelijkheid tot een verstelbaar ruggedeelte zodat de heupbanden goed uitkomen. Nu zitten ze zegmaar op m'n navel en daardoor is het heel irritant. Gebruik de band dan ook maar incidenteel. Met name bij lange wandelingen is een goede heupband ideaal.

Zijn er mensen die ervaring hebben met, of in bezit zijn van, een rugzak met 2 vakken: 1 voor je camera, en 1 voor wat andere spullen, die groot genoeg zijn voor een dslr met flitser + 3 lenzen?

Zie voor mijn volledige tasinhoud een stukje hoger, maar zoiets moet het denk ik gaan worden, alleen dan wel een tas die groot genoeg is.

Lowepro Orion trekker II ofzo, daar zal het wel in passen.
Ikzelf heb een Crumpler PB backpack (niet de XL die is nog en slagje groter) en daarin heb ik regelmatig m'n 300D met tamron 17-50 erop, een sigma 70-300, ex430 flits canon 50/1.8 en dan nog 1 vakje over in eht ondergedeelte en meestal stop ik daar m'n neophrene nekband en dan wat klein sup in een etui in het bovenvak. En dan heb k nog wat ruimte voor brood en drinken, maar de crumpler is wel een vrij kleine tas is me laatst opgevallen :)

En ook nog een optie is die nieuwe Lowepro fastpack serie, die hebben ook 2 gedeelte ;)

Ik wil eigenlijk mijn Tamron 70-300 mounted op mijn K10D met grip in de tas kunnen doen.

Lowepro heeft een aantal erg mooie tassen, maar 160-180 euro vind ik nog een beetje veel.
Wat ik wel gevonden heb:
LowePro Rover AW II (119)
Lowepro Fastpack 200/250 (75/85)
Tamrac Adventure 9 (119)
Naneu Pro Alpha (45!!!)
Naneu Pro Bravo (30!!!)
Naneu Pro K3 (79)

Volgens mij past hier overal een K10D (70mm)+ Tamron 70-300 (117mm) in. Totaal 190mm, oftewel 7,5 inch. De lens alleen is 4,6".

Iemand ervaringen daarmee? Die naneu alpha en bravo zijn eigenlijk te goedkoop om waar te zijn, maar ze zijn dan ook extreem lelijk...

Even een kickje, ik hoopte toch wel op een ervaring van iemand met bovenstaande tassen... :)

Lowepro minitrekker classic zou ook mooi in je rijtje passen met zijn 89e, rugtasje wat ik heb, en waar tot nog toe al mijn gear in past. Hij is wintersportbestendig trouwens :+

De rest van de tassen ken ik btw niet, maar het is niet zo dat een Tamron 70-300 een vreselijk lange lens is. Die moet je in de gemiddelde tas echt wel weg kunnen stoppen.

emt een beetje zoeken al voor 69 euro te krijgen ;)

quote:
sapphire schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:54:
Dan heb ik toen 10 euro teveel betaald en nu niet verder gekeken dan mijn neus lang is ;)

Maar serieus.. een Tamron 70-300 is volgens mij niet groter dan een nikkor/sigma 70-300, en die prop je, tenzij je het echt over kleine schoudertasjes hebt, in elke tas makkelijk weg. De tassen zullen ook vast wel op http://www.cambags.com/ staan btw :)

quote:
sapphire schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:54:
Linkje?
Die tas ziet er wel heel interessant uit aan die prijs! :)

Jammer, komt 15¤ verzending bij.
Maar ik heb ondertussen (puur toeval) al een "Belgische" winkel gevonden waar ik kan afhalen.
Geheugenkaart.nl / Geheugenkaart.be
Zelfde prijs, en ik kan er ook aan de beste prijs mijn CF-kaartje halen :)

Toevallig heb ik afgelopen zaterdag de Lowepro Fastpack 250 gehaald bij konijnenberg voor 88,- Behoorlijk grote tas. Groot genoeg voor mijn huidige spul:
D70s
Nikkor 18-70 + zonnekap erop (in hoofdvak)
Sigma 70-300 APO rechtop
Sigma 50 2.8 macro.
Pola filter, extra accu, acculader, afstandbediening, extra CF en lens dupkes.
Met dit erin is er nog ruimte genoeg voor mijn toekomstige 50 1.8 en SB-600.

Verder is het vak voor de laptop groot. Ik heb zelf geen laptop maar een A4 kladblok gaat er met gemak in. Het boven compartiment is ook groot. Heb hierin nog geen dingen in zitten passen.

Het draagcomfort is zover ik kan beoordelen goed. Ik heb nog geen lange tijd ermee gelopen maar de banden zijn breed en zacht. Het "Slingshot" idee werkt voor mij goed. De camera is eenvoudig uit de tas te halen via het zijklepje.

Zal vanavond even een foto posten voor het overzicht.

quote:
Dirtbiter schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:34:
Ik wil eigenlijk mijn Tamron 70-300 mounted op mijn K10D met grip in de tas kunnen doen.

Lowepro heeft een aantal erg mooie tassen, maar 160-180 euro vind ik nog een beetje veel.
Wat ik wel gevonden heb:
LowePro Rover AW II (119)
...
Iemand ervaringen daarmee? Die naneu alpha en bravo zijn eigenlijk te goedkoop om waar te zijn, maar ze zijn dan ook extreem lelijk...
Ik heb de Rover AW II en hier paste een Nikon D50 + Nikon 70-300mm (VR versie) rechtop in. Ik weet alleen uit mijn hoofd niet precies hoelang die combi is. Ik dacht me te herinneren dat het rond de 22cm is maar zeker weten doe ik het niet.

Ff kort, de Rover AW II is een mooie tas, lekker stevig en mogelijkheid om je statfief achterop te binden. Het bovenvak (non foto) is voldoende voor en blikje cola, wat voer en en trui ed maar A4 blok ed gaat niet passen en echt veel meer dan een dagje weg aan spullen gaat niet lukken. Raincover vind ik ook een plus punt. Enige echte minpunt (naast misschien de prijs) vind ik de opberg mogelijkheden voor kleine zooi (weinig vakjes met ritsen voor, accus's, geheugenkaartjes, pen, blocnoteje, schoonmaak doekjes ed).

quote:
Mnijland schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:24:

Zal vanavond even een foto posten voor het overzicht.
Een aantal foto's van de Lowepro Fastpack 250.

#1 Met een 30 cm liniaal over de volle inwendige breedte van de tas.
http://farm3.static.flickr.com/2415/2210436692_c172e8af80.jpg

#2 Met liniaal in de diepte in de tas. Dikke streep op 15 cm. Rechts op de klep zijn twee vakjes te zien. Hierin passen een CF kaart en een ML-L3 (net).
http://farm3.static.flickr.com/2248/2210439164_2e34c000d1.jpg

#3 Indeling zoals ik nu heb. Grote vak natuurlijk voor de camera :P, D70s + 18-70 + zonnekap. Boven in de acculader + videokabel. Rechtsboven, polafilter, extra accu + lens dupkes. Rechts Sigma 70-300 (past precies qua hoogte). Rechtsonder, Sigma 50 2.8 (voor de helft gevuld). Onderin ruimte voor 50 1.8 en sb-600. Onderin zitten twee extra indeel-elementen van een andere lowepro tas.
http://farm3.static.flickr.com/2056/2209649099_793037618a.jpg

#4 A4 kladblok in laptop vak met 30 cm liniaal. Inwendige lengte in laptopvak is ongeveer 43 cm.
http://farm3.static.flickr.com/2196/2209691443_584483b1f6.jpg

#5 de laatste, A4 kladblok verticaal in bovenste vak gestoken met 30 cm liniaal.
http://farm3.static.flickr.com/2299/2209694735_cd94cb895f.jpg

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: