1. Casema Digitale Telefonie verloopt via het Motorola kabelmodem. Na installatie, opsturen machtiging en activatie van de telefoonlijn wordt de nummerportering in gang gezet. De KPN-lijn wordt (ongeacht of er ISDN of analoog op zit) binnen 6 werkdagen beeindigd en vervolgens ben je op je huidige telefoonnummer bereikbaar via Casema.quote:ajvdzouwen schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:31:
...
Ik kom hier op een totaal van ¤ 95,85 per maand uit. Casema MAXI + Telefonie biedt ditzelfde pakket aan voor ¤ 47,95 per maand! Dit is nogal een verschil! Nu zijn er uiteraard 1-malige kosten die ik moet maken. Bijv. het kopen van een andere draadloze modem (heb nu Annex-B voor ISDN maar dat moet Annex-A worden?), het omzetten van ISDN naar analoog.
Dit lijkt een uitgesproken zaak maar ik zit met een aantal vragen... Ik heb ze hieronder even opgesomt en hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven.
1. Heeft er iemand ervaring met het omzetten van ISDN naar analoog en wat is de te verwachten tijd dat dit gebeurd is (Casema sprak over 72 uur maar is dit waar? Heb ook verhalen gehoord dat mensen in totaal 3 maanden bezig zijn geweest met als resultaat geen telefoon of internet.)
2. Mis ik in bovenstaand betoog "addertjes onder het gras"? En is dit pakket vergelijkbaar met wat ik nu heb?
3. Wat zijn überhaupt de ervaringen met dit pakket? Werkt het naar voldoening?
4. Wat voor modem zit er precies bijgeleverd? Wireless of niet?
5. Hoe lang ben ik in het totaal bezig met het hele verhaal? Zit ik dagen zonder internet/telefoon?
2. Naast de kosten voor Casema Maxi ad. 47,95 euro per maand ben je natuurlijk ook nog steeds de kosten verschuldigd voor Casema Standaard RTV ad. 15,90 euro per maand. Je bent dus totaal 63,85 euro per maand kwijt als je overstapt naar Casema (en dat is exclusief gesprekskosten).
3. Mijn ervaringen met Casema Internet en Digitale Telefonie zijn heel positief.
4. Je krijgt een Ethernet Motorola kabelmodem. Hierop dien je zelf eventueel een (wireless) breedbandrouter aan te sluiten.
5. Volgens heb je na aanvraag van Casema Internet en Telefonie binnen ca. 2 weken het installatiepakket thuis. Als je dit op tijd regelt in combinatie met het opzeggen van je huidige internetabonnement, dan zit je geen dag zonder internet. Voor telefonie geldt dat je op de dag van nummerportering zelf moet overschakelen van de KPN-aansluiting naar de Casema-aansluiting.