Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Thnx, die staat bij mij dus nog op 85 graden. Ik laat mijn 100% OC staan op 1.5v. Stressed is dat tussen de 58 en 63 graden als ik de nieuwe CoreTemp moet geloven.

Ik vind het wel best zo. Ook op andere sites is men niet overtuigd wat nou exact de goede temps zijn.

quote:
Sp33dFr34k schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Inderdaad erg netjes. Heb je die CPU gelapped trouwens, want die cooler is ook niet de allerbeste...
En welke voltages heb je allemaal aangepast? Mijn P35 wil niet erg hard met een 9x multi, maar wel met een 8x ;(
ben trouwens buiten gaan zitten met me pc toen het -2 graden was. CPU is overigens ook niet gelapped.

FSB voltage 0.2 hoger cpu op 1.62v

Valt allemaal best mee hoor :)
quote:
Smarron schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:44:
[...]
Waar kan ik de T-Junction uitlezen in Everest?

[...]
Nice hoor, erg strakke overclock!
Dank u :)

Setup:
P5B
E6750
2x 1gb Group Xtreem 800 mhz geheugen
Scythe ninja cooler

Ik klok nu 3500 MHz met vcore op 1.385 volt. Op full load springt ie naar 62/63 graden, idle 39 graden.

Maar orthos draait maar paar seconden (30 ofzo). Krijg deze error:
FATAL ERROR: Resulting sum was -2.237608081007575e+017, expected: 1.208674126491942e+017 (met aangepaste timings 5-5-5-16)
als ik optie SPD kies dan krijg ik dit als error:
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4

Het systeem draait op zich prima. Ik kan gamen zonder dat het crasht. Ik heb geen flauw idee wat die error inhoudt....Als ik mijn vcore omhoog zet dan krijg ik de error ook, alleen paar minuten later in plaats van paar seconden. Mijn vdimm heb ik ook geprobeerd om te verhogen of te verlagen, zonder succes...

Waar ligt dit aan? Ik ben tot 3,8Ghz gegaan op een vrij lage vcore (1,425). Alleen dan begint mijn geluid te haperen in video's of spellen. Team fortress 2 wil bijvoorbeeld geen maps laden.

Iemand suggestie?
Ik las ergens iets over de timings van het geheugen wat losser doen, maar heb geen flauw idee welke waarden ik moet gebruiken.

Nee, als je zegt dat Orthos het langer doet met een iets hogere vcore, zul je er nog echt meer juice bij moeten gooien. Je cpu trekt de overclock dan niet en maakt daardoor fouten.

Dat je verder goed kan gamen zou goed kunnen, echter is je overclock niet 100% stabiel wat tot crashes kan leiden. Heb je Orthos stabiel, kun je er vanuit gaan dat je cpu ook stabiel is, eerder eigenlijk niet.

Mm, ja ben ik nu idd ook achter.

Wat ik vreemd vind is dat mijn geluid wordt vervormd bij 3.6 Ghz. Orthos draait dan zonder fouten, maar mijn geluid (bijvoorbeeld bij youtube) wordt vervormd zondra ik fullscreen doe :/

edit: vouten :/

Heb twee extra latjes besteld van Team Xtreem pc6400 2*1gb CL4 (niet de dark versie natuurlijk :D)

vroeger zagen ze er zo uit -> http://geizhals.at/img/pix/254969.jpg
vandaag de dag -> http://web.teamgroup.com..../Xtreem/Xtreem-DDR2-1.jpg

wat jammer zeg =(

Hier heb je de bovenste uitvoering in het blauw.

quote:
Smarron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:43:
Hier heb je de bovenste uitvoering in het blauw.
die blauwe heeft lossere timings geloof ik...
witte is iets van 4-4-4-10, en die andere 4-4-4-12?

Weet het ook niet meer precies.

quote:
blapje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:19:
[...]

DDR2-667 3-4-4-8 (2.0 - 2.2V) and DDR2-800 4-4-4-10 (2.0 - 2.2V).

ik heb mijn E6400 nog wat hoger gekregen, draait 100% stabiel voor het moment met crappy memory (PC2-6400).

set-up:
Gigabyte P35-DS3R
2Gb Adata ram
C2D E6400 @ 8*450 Mhz

Nu nog wat spelen met de timings en het komt helemaal in orde :9

linkje

quote:
blapje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:19:
[...]

Bij Azerty halen ze met 4-4-4-12 timings respectievelijk 960 (2,1v), 1100 en 1200 (2,5v) mhz ?!

Zie reacties van users bij bovenstaande link.

Weet iemand waarom mijn geluid vertraagd wordt...Zowel van mijn onboard geluidskaart als mijn audigy pci....

Welke overlock ik ook doe..

Settings:
p5b
e6750
2x 1024 team xtreem (4-4-4-12)
scyth ninja koeler..

Gisteren deed ie het prima op 3450 MHz met 4,3 volt, nu is mijn geluid opeens weer vertraagd in fullscreen :/
edit: ook het beeld wordt vertraagd..

quote:
Placid_K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:24:
Weet iemand waarom mijn geluid vertraagd wordt...Zowel van mijn onboard geluidskaart als mijn audigy pci....

Welke overlock ik ook doe..

Settings:
p5b
e6750
scyth ninja koeler..

Gisteren deed ie het prima op 3450 MHz met 4,3 volt, nu is mijn geluid opeens weer vertraagd in fullscreen :/
edit: ook het beeld wordt vertraagd..
4.3V? :|

1,385v ;P foutje!

Word een beetje moe van dit systeem. Winamp doet het prima, behalve als ik die visuals aanzet. Dan gaat alles ontzettend traag...

Mijn pci-e is gelocked op 100 en pci op 33.33 mhz.

Welk moederbord heb je ?

quote:
quote:
Placid_K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:24:
Settings:
p5b
e6750
scyth ninja koeler..

Met mp 7 draait ie prima. 7x485 = 3400 met 1.4v - Geen beeld/geluid-vertragingen oid...Vreemd 8)7

quote:
Smarron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:19:
[...]
Bij Azerty halen ze met 4-4-4-12 timings respectievelijk 960 (2,1v), 1100 en 1200 (2,5v) mhz ?!

Zie reacties van users bij bovenstaande link.
De dark uitvoering (blauwe) zijn bedoeld voor "entry overclockers" met een kleiner budget.
De xTreem uitvoering hebben inderdaad strakkere timings en kunnen dus natuurlijk hogere ocs aan.

Men xtreems gaan lekker, maar ik ga niet hoger dan 2.3v hoor... dan zouden ze op termijn toch opgeven.

edit: maar hier zitk nu, 32bit os en 3.5gb :+

quote:
Had er ff snel overheen gelezen. Vraag was op de vorige pagina ook al gesteld en toen stond het er niet bij. Thanks.
quote:
Placid_K schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:20:
Met mp 7 draait ie prima. 7x485 = 3400 met 1.4v - Geen beeld/geluid-vertragingen oid...Vreemd 8)7
Kan het te maken hebben met je nb/sb voltage ? Regelt de southbridge niet het onboard geluid ?
quote:
vsy schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:30:
[...]

De dark uitvoering (blauwe) zijn bedoeld voor "entry overclockers" met een kleiner budget.
De xTreem uitvoering hebben inderdaad strakkere timings en kunnen dus natuurlijk hogere ocs aan.
Ik weet niet of ik het met deze conclusie eens moet zijn. Op papier hebben ze misschien strakkere timings op stock-snelheid. Op die manier worden ze verkocht en zouden ze gegarandeerd moeten werken. En dat geloof ik ook wel. Echter, als je gaat overclocken kunnen de chips zich heel anders gaan gedragen.

En de blauwe (dark dus) kosten slechts 50 euro voor 2x1gb. Dan heb je toch de goeie versie te pakken ?? En wat zijn entry overclockers. Ik denk juist van niet. Mensen die die reepjes kopen, hebben juist verstand om te oc-en, ze zijn megagoedkoop en er zijn extreme resultaten (Ik noem 1200mhz behoorlijk straks voor cheap-ass PC6400!) mee neer te zetten.

En als ik bovenstaande posts moet geloven hebben die cheape blauwe (dark dus?) reepjes 4-4-4-10 timings en dat noem ik niet los.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

Hoelang primestable is 'ie dan op die hoge overclocks? ;)

Grrrr...ik word gek!
Heb mijn E6600 2,4GHz @ 3,6GHz fraaien op 2V mem en 1,65V CPU
Met mijn Scythe Ninja koeler loopt Orthos te stresstesten.

Dat lijkt allemaal wel goed te gaan, maar ik wordt gek omdat ik niet meer weet welke core temp ik moet geloven.

Coreptemp zegt 129graden
Everest zegt 80/81 graden
Asus PC probe zegt 72 graden
TAT zegt >85graden
Speedfan zegt per core dat ze -36graden zijn, maar als totale core temp 49graden

Welke is nou geloofwaardig?? :? 8)7
Het koelblok voelt nl helemaal niet warm aan.

edit:
Asus P5W DH Deluxe mobo met BIOS 2406
4x 1gb DDR2-667 XMS2 PC-5400 caslevel4 geheugen van Corsair
Corsair 520Watt voeding

EDIT2: Vreemd genoeg knalt de temp via Everest vanaf de 83 graden opeens naar -40graden....bug???

1.65v vind ikzelf behoorlijk hoog voor de cpu en als het koelblok niet warm aanvoelt denk ik dat hij misschien niet goed contact maakt. Everest kun je dan wel buien beschouwing laten. Ik denk dat TAT wat geloofwaardiger is. Is je overclock wel stabiel verder?

quote:
Smarron schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:13:
1.65v vind ikzelf behoorlijk hoog voor de cpu en als het koelblok niet warm aanvoelt denk ik dat hij misschien niet goed contact maakt. Everest kun je dan wel buien beschouwing laten. Ik denk dat TAT wat geloofwaardiger is. Is je overclock wel stabiel verder?
Redelijk stabiel...net wel/net niet. Ik ga morgen wel ff het koelblok eraf halen en opnieuw schoonmaken en pasta opdoen...kijken wat dat helpt. Nu maar ff op default speed verder.

Geeft hij op default settings ook die grote verschillen aan per programma ?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: