Gisteren, de tuner direct aangesloten op mn notebook. Aangezien de tuner niet in de DHCP tabel van de Experia box verschijnt. Met wireshark kwam ik niet veel uit. HTTP, Telnet en Windows Filesharing gaven geen response. En ook een poort scan gaf alles dicht.
Nieuwe reactie in topic: KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
@]Rickymundo (of andere...)quote:Rickymundo schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:49:
P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren
Wat ik echt raar vind is dat ik geen gebruik kan maken van iTV! Ik woon in de regio Utrecht (vinex locatie..) dan zou je toch zeggen dat het beschikbaar moet zijn. Is er een kans dat KPN in de regio Utrecht iTV gaat leveren? En op wel termijn?
Als ik bel via de servicedesk willen ze mij zelfs geen indicatie afgeven. Ik pin je er niet op vast, maar een indicatie zou wel fijn zijn :-) Ik heb het voor de zekerheid nog ff gechecked bij de Primafoon, zij wachten op een lijst met postcodes.. Alvast bedankt voor je reactie!
Wanneer je het nog niet kunt krijgen, ga er maar vanuit dat het nooit meer komt. Dit omdat de afstand van je huis tot de centrale maximaal, ik meen 1 km, mag zijn. Die afstand verandert natuurlijk nooit. Of je moet gaan verhuizen. Mijn schoonouders woonden eerst binnen deze grens. Toen konden ze het aanvragen. Ze zijn een paar honderd meter verder gaan wonen, door omstandigheden, en toen konden ze het niet meer krijgen.
Nope, tot 2 KM gaat standaard goed, boven 2 KM wordt het lastiger.quote:simonanton schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:03:
Wanneer je het nog niet kunt krijgen, ga er maar vanuit dat het nooit meer komt. Dit omdat de afstand van je huis tot de centrale maximaal, ik meen 1 km, mag zijn. Die afstand verandert natuurlijk nooit. Of je moet gaan verhuizen. Mijn schoonouders woonden eerst binnen deze grens. Toen konden ze het aanvragen. Ze zijn een paar honderd meter verder gaan wonen, door omstandigheden, en toen konden ze het niet meer krijgen.
Als ze zijn verhuisd en de afstand van 1 KM naar 1,2KM is gegaan zou het ook op het nieuwe adres mogelijk moeten zijn.
Buiten dat moet de centrale geschikt zijn voor ITV en dat hoeft nog niet overal zo te zijn naturlijk.
In geval van ITV is de postcode check ook niet feilloos, regelmatig opnieuw proberen is het enige devies.
Ik zit op 1.5 km, moet geen probleem zijn...quote:Loekie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:05:
[...]
Nope, tot 2 KM gaat standaard goed, boven 2 KM wordt het lastiger.
Als ze zijn verhuisd en de afstand van 1 KM naar 1,2KM is gegaan zou het ook op het nieuwe adres mogelijk moeten zijn.
Buiten dat moet de centrale geschikt zijn voor ITV en dat hoeft nog niet overal zo te zijn naturlijk.
In geval van ITV is de postcode check ook niet feilloos, regelmatig opnieuw proberen is het enige devies.
Zie het voorbehoud.....quote:konehead schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:49:
[...]
Ik zit op 1.5 km, moet geen probleem zijn...
I know, I know, echt logica kan ik niet ondervinden. Ik zou een postcode check intern kunnen doen om te kijken hoe of wat. PM me maar anders. Postcode, huisnummer, telefoonnummer, wie weetquote:@]Rickymundo (of andere...)
Wat ik echt raar vind is dat ik geen gebruik kan maken van iTV! Ik woon in de regio Utrecht (vinex locatie..) dan zou je toch zeggen dat het beschikbaar moet zijn. Is er een kans dat KPN in de regio Utrecht iTV gaat leveren? En op wel termijn?
Als ik bel via de servicedesk willen ze mij zelfs geen indicatie afgeven. Ik pin je er niet op vast, maar een indicatie zou wel fijn zijn :-) Ik heb het voor de zekerheid nog ff gechecked bij de Primafoon, zij wachten op een lijst met postcodes.. Alvast bedankt voor je reactie!
Oh ja, vandaag de brief van Planet op de mat als bevestiging op m'n aanvraag.......gaat het dan eindelijk een keer lukken????
Top! Zet ff je directmessage aan. Dit kan je doen via MYREACT en voorkeuren. Dan het vinkje "directmessage" dan krijg je een PM van mij :-)quote:Rickymundo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:57:
[...]
I know, I know, echt logica kan ik niet ondervinden. Ik zou een postcode check intern kunnen doen om te kijken hoe of wat. PM me maar anders. Postcode, huisnummer, telefoonnummer, wie weet
Hoi Rickymundo (of iemand anders die het mij wil vertellen
), aangezien jij bij KPN werkt kun je misschien wel het volgende aan mij vertellen.
1) Hoe is de opbouw van de factuur als je ADSL Basic + Interactieve TV 49,95 neemt? Wat staat er allemaal op vermeld, kun je eventueel een voorbeeld zonder rekeningnummers(prive gegevens) etc mailen naar mij.
Dit wil ik graag weten omdat ik nu een vergoeding krijg voor mijn internet verbinding maar het zal moeilijk worden als er tv abbo op staat. En om nou uit te gaan leggen welk deel internet en welk deel tv is , is erg moeilijk.
2) Komen er nog nieuwe abbonnementen op termijn uit waarbij de internetsnelheid hoger ligt of is de 6mbit de hoogste variant die met de huidige adsl2 lijnen te halen is. Tele2 biedt wel zoiets aan maar de verbinding komt bij de meeste mensen niet hoger als 12 mbit en hebben regelmatig storing of slecht ontvangst van tv.
3) Komen er nog decoders die wel dolby 5.1 of dts ondersteunen? Niet zo heel belangrijk maar zou wel leuke toevoeging zijn, mits er later ook uitzendingen zijn die er gebruik van gaan maken.
1) Hoe is de opbouw van de factuur als je ADSL Basic + Interactieve TV 49,95 neemt? Wat staat er allemaal op vermeld, kun je eventueel een voorbeeld zonder rekeningnummers(prive gegevens) etc mailen naar mij.
Dit wil ik graag weten omdat ik nu een vergoeding krijg voor mijn internet verbinding maar het zal moeilijk worden als er tv abbo op staat. En om nou uit te gaan leggen welk deel internet en welk deel tv is , is erg moeilijk.
2) Komen er nog nieuwe abbonnementen op termijn uit waarbij de internetsnelheid hoger ligt of is de 6mbit de hoogste variant die met de huidige adsl2 lijnen te halen is. Tele2 biedt wel zoiets aan maar de verbinding komt bij de meeste mensen niet hoger als 12 mbit en hebben regelmatig storing of slecht ontvangst van tv.
3) Komen er nog decoders die wel dolby 5.1 of dts ondersteunen? Niet zo heel belangrijk maar zou wel leuke toevoeging zijn, mits er later ook uitzendingen zijn die er gebruik van gaan maken.
1. Op mijn factuur staan een paar regels (uit mijn hoofd)... Een regel voor ADSL Direct, eentje voor het tientje korting, een voor het standaard ITV abo, een voor het ITV Planet pakket en tenslotte nog een voor de korting op dat laatste pakket.
Hier linkje http://www.sluitjeaanopdetoekomst.nl/quote:Wouter! schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:17:
In Enschede krijgen we Glasnet van KPN (inmiddels aangevraagd). Nou komt IPTV van KPN daar als het goed is op niet al te lange termijn na de ontsluiting van het netwerk ook op beschikbaar. Bij het informatiepunt hier in de buurt vertelde de medewerker verder dat KPN ook een gratis variant van digitale TV via ADSL/Glasnet zou krijgen waarbij je alleen de decoder betaalt en dan het standaard zenderpakket digitaal kunt ontvangen. Eigenlijk hetzelfde dus als @Home nu ook doet met TV Digitaal Basis, dat kost ook niks extra's per maand.
Ik kan er alleen helemaal niks over vinden ... weet iemand daar iets over?
Wellicht worden jullie als eersten die mogen testen met HDTV op IPTV (links er recht word er al getest met HD tuner. Dus wie weet)
Even een update qua leveranciers. Op dit moment staat XS4ALL er ook bij voor de toekomst:
"Interactieve TV is op dit moment beschikbaar in combinatie met een internet aansluiting van KPN of Planet. Medio november is Interactieve TV ook beschikbaar in combinatie met een internetaansluiting van Het Net en in de loop van 2008 ook voor XS4ALL."
"Interactieve TV is op dit moment beschikbaar in combinatie met een internet aansluiting van KPN of Planet. Medio november is Interactieve TV ook beschikbaar in combinatie met een internetaansluiting van Het Net en in de loop van 2008 ook voor XS4ALL."
op www.primafoon.nl kun je de Primafoon-folder inzien. Daar staat vermeld dat je een 2e afstandsbediening krijgt als je daar ITV aanvraagt. Deze ziet er wel wat stoerder en handiger uit dan het ding wat je er standaard bijgeleverd krijgt...
Maar ongetwijfeld is er voor bestaande abonnees geen manier om ook aan zo'n ding te komen. Jammer.
Maar ongetwijfeld is er voor bestaande abonnees geen manier om ook aan zo'n ding te komen. Jammer.
Is hier wat meer over bekend? Ik had de Speedtouch Alcatel 716v5WLquote:ljsquare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:26:
Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om mine tv te gebruiken zonder de kpn experiabox, maar met een ander modem?
Volgens de handleiding staat er:
[...]
En wat voor modem is er dan ervoor geschikt? Ikzelf gebruik de Juniper Netscreen NS-5
Alleen de Speedtouch 780 en de Siemens SX551 worden ondersteund, alle klanten die een 716 hadden hebben een nieuw modem gekregen. Als je dus ITV besteld krijg je als geen van beide hebt dus ook een nieuw modem erbij.quote:nl_umpire schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:47:
[...]
Is hier wat meer over bekend? Ik had de Speedtouch Alcatel 716v5WL
Dat linkje ken ik wel, want via die site heb ik het ook aangevraagdquote:bamoah schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
[...]
Hier linkje http://www.sluitjeaanopdetoekomst.nl/
Wellicht worden jullie als eersten die mogen testen met HDTV op IPTV (links er recht word er al getest met HD tuner. Dus wie weet)
Kreeg ik gisteren opeens weer een brief dat het technisch niet mogelijk is. Nou, ze zoeken het nu maar uit hoor!
Ehh Rickymundo, wat is het stil??quote:konehead schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:00:
[...]
Top! Zet ff je directmessage aan. Dit kan je doen via MYREACT en voorkeuren. Dan het vinkje "directmessage" dan krijg je een PM van mij :-)
Volgens mij is die afstandsbediening gewoon te koop bij de Primafoon voor ¤29,95quote:p.m. schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:26:
op www.primafoon.nl kun je de Primafoon-folder inzien. Daar staat vermeld dat je een 2e afstandsbediening krijgt als je daar ITV aanvraagt. Deze ziet er wel wat stoerder en handiger uit dan het ding wat je er standaard bijgeleverd krijgt...
Gisteren vernomen op het itv forum van kpn dat de afstandsbediening niet te koop is voor bestaande abonnees. Helaas.
Hij is niet te koop inderdaad, de aktie was voor nieuwe klanten die via de Primafoon een abonnement afsloten.
Echter, die aardige mevrouw van de Primafoon gaf mij er gisteren gewoon 1 mee toen ik er naar vroeg.
Echter, die aardige mevrouw van de Primafoon gaf mij er gisteren gewoon 1 mee toen ik er naar vroeg.
Ziet ie eruit zoals in de primafoon folder? En kreeg je hem gewoon?quote:p.m. schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:56:
Hij is niet te koop inderdaad, de aktie was voor nieuwe klanten die via de Primafoon een abonnement afsloten.
yes sir
edit: de aktie liep tot en met gisteren, dus wie weet...
En is het een fijne a.b.? Beter dan originele?quote:p.m. schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:07:
yes sir