Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:57:
Ik heb wel begrepen dat je de decoder ook kunt kantelen op de voet,dan ziet hij er wel weer interessant uit.
Klopt.

En de marketing gaat ook aangepakt worden. Laatst mocht ik nog een presentatie bijwonen over de nieuwe strategie. Meer daarover ga ik niet posten, want ik post alleen wat de gewone klant zou kunnen weten/wat ik hier in het XMS-huis mag communiceren.

quote:
mediabeast schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:36:
[...]

Klopt.

En de marketing gaat ook aangepakt worden. Laatst mocht ik nog een presentatie bijwonen over de nieuwe strategie. Meer daarover ga ik niet posten, want ik post alleen wat de gewone klant zou kunnen weten/wat ik hier in het XMS-huis mag communiceren.
Heel goed mediabeast ;)

Anyway.. de stb was inderdaad de amino 130. Die heeft ook een HDMI aansluiting dus je kunt de meeste hd tv's gewoon aansluiten.

Wat betreft het betalings/lease/huur/koop/etc-model.. daar staat nog niets over vast. Zodra IPTV als product goed uit de pilot (v2) komt zullen dit soort processen verder uitgewerkt zijn.

Over het HD-voetbal heb ik zo mijn twijfels.. De laatste keer dat men dergelijke beloftes maakte (dat hing "toevallig" samen met die enorme golf van nieuwe HDready tv's in de winkel) had men zelfs moeite om het beeld boven standaard 4:3 uit te krijgen. Wat betreft HD uitzendingen en HD content heb ik persoonlijk de instelling: eerst zien, dan geloven. :)

quote:
denan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:16:
[...]

Wat betreft het betalings/lease/huur/koop/etc-model.. daar staat nog niets over vast. Zodra IPTV als product goed uit de pilot (v2) komt zullen dit soort processen verder uitgewerkt zijn.

Over het HD-voetbal heb ik zo mijn twijfels.. De laatste keer dat men dergelijke beloftes maakte (dat hing "toevallig" samen met die enorme golf van nieuwe HDready tv's in de winkel) had men zelfs moeite om het beeld boven standaard 4:3 uit te krijgen. Wat betreft HD uitzendingen en HD content heb ik persoonlijk de instelling: eerst zien, dan geloven. :)
Toch geeft deze onduidelijkheid ook weer duidelijkheid,ja ik weet het... ingewikkeld maar ik bedoel dat een mededeling als wij weten het wel maar zeggen niets toch wat meer ergernis oproept.
Denan heeft gelijk,Samsung heeft toen bewust een model HD decoder op de markt gegooid waarvan ze wisten dat er heel veel problemen waren,puur alleen om toch iets te hebben.
Beetje vervelend als er HD wordt aangeleverd maar niemand kan het op de tv krijgen omdat de bewuste decoder er niet is.
UPC lukte het niet toen met dat Philips barrel.
Wat ik weet is dat de kwaliteit van het HD signaal formidabel was.... alleen kon de Samsung niet omgaan met de B frames.
Gestotter en vastlopers en HDMI errors waren elke minuut zichtbaar.
De tweede dag heeft toen het NOB die B frames er maar uitgelaten op verzoek van de kabelaars met als gevolg dat het beeld enorm blurry was,alsof er een wollen deken overheen lag.
Het gras was een groen vlak in plaats van dat je sprietje voor sprietje kon tellen.
Dan maar liever een SD beeld goed scherp dan een HD beeld dat er niet uit ziet.

Alleen,als ik dan toch een decoder "moet" kopen voor XMS,dan zou ik liever dat HD apparaat kopen.
Voordelen als de HDMI aansluiting,upscaling,usb 2 ipv usb 1.1 en het "ready" zijn voor HD als dat er wel komt wegen dan voor mij zwaarder.
Ik heb liever een decoder in huis die het al kan,dan dat ik straks als het HD wel van de grond komt,er weer een nieuwe decoder voor moet kopen.
Ik hoop dan ook dat we de keuze krijgen om ook voor het HD model te kiezen,ook al is er nog geen HD content.

In hoeverre is IPTV gestandariseerd? Kan ik straks op eigen initiatief ook een kwalitef betere decoder aanachaffen of zit ik vast aan het Amino product?

Tevens, de resolutie van 640x512 die voor de Amino gespecifieerd is komt mij vreemd over. Vooral omdat deze niet overeenkomt met hetgeen de satelliet en de mediagateway aanleveren. Dat zou dus betekenen dat XMS de satelliet/mediagateway stream gaat hercoderen naar 640x512 en dat het Amino kastje het dan weer 720x576 schaalt. Toch wel veel conversies die de kwaliteit niet ten goede komen.

Bovendien, via de mediagateway worden Nederlandse kanalen als 576p (progressief) aangeleverd. Kan de Amino dit via HDMI 1:1 overnemen of zal de Amino als interlaced signaal uitsturen?

quote:
ari3 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:51:
In hoeverre is IPTV gestandariseerd? Kan ik straks op eigen initiatief ook een kwalitef betere decoder aanachaffen of zit ik vast aan het Amino product?

Tevens, de resolutie van 640x512 die voor de Amino gespecifieerd is komt mij vreemd over. Vooral omdat deze niet overeenkomt met hetgeen de satelliet en de mediagateway aanleveren. Dat zou dus betekenen dat XMS de satelliet/mediagateway stream gaat hercoderen naar 640x512 en dat het Amino kastje het dan weer 720x576 schaalt. Toch wel veel conversies die de kwaliteit niet ten goede komen.

Bovendien, via de mediagateway worden Nederlandse kanalen als 576p (progressief) aangeleverd. Kan de Amino dit via HDMI 1:1 overnemen of zal de Amino als interlaced signaal uitsturen?
DVB-C / S of T (Cable/Sat/Ether) is relatief standaard tegenwoordig, dat zijn ook die generic stb's die samsung/philips/etcetc levert. Wij gebruiken echter geen van deze standaarden omdat het netwerk full ip is en over glasvezel loopt. Je zit dus bij ons aan een proprietary STB vast waarvan wij de firmware laden. ->

Zodra de STB in ons netwerk geprikt is (en het juiste serial number heeft) herkennen wij de hardware en zal de nieuwste firmware ingeladen worden. Na die update komt de STB in een speciaal subnet terecht dat toegang heeft op de multicast/unicast streams. Het is dus niet mogelijk om eigen hardware te gebruiken, maar zodra de dienst loopt zullen wij zeker gaan kijken naar verschillende amino STB's (met opties als harddisks etc).

quote:
ari3 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:51:

Als je de Amino 130 neemt staat er duidelijk bij dat de resolutie 720 progressive is en 1080 interlaced.
Daarnaast is de gewone resolutie 640x576 minimum.
Ik denk dat dit voor de NTSC norm is en dat de decoder dus wel gewoon 720X576 aankan voor Europa.
En de bron bepaalt ook het een en ander, wordt er 16:9 of anamorf of 4:3 aangeboden ook dat heeft invloed op de gebruikte resolutie.
Het is maar een product sheet,het kan zijn dat er een non EU en een gewone EU versie is.
Minimum achter een resolutie betekent voor mij dat ie hoger kan en dat e.e.a. afhankelijk is van de bron.

/edit als je op de animo site kijkt zie je dat ze een flinke range aan producten hebben.

In Soest krijgen wij de decoder gratis is ons verteld komt omdat wij als eerste werden aangesloten op glasvezel en daar wouden ze iets voor terug doen?

Kabelaars zijn bang voor de glasvezel en passen hun prijzen plaatselijk zo aan dat mensen wel bij de kabel blijven.
Lijkt me een oneerlijke zaak,heb je geen glasvezel in de buurt dan betaal je de volle mep,heb je er wel een dan kun je kortingen verwachten.
Op die manier kan het net van o.a. Lijbrandt (Volker-Wessels) in Lisse misschien wel niet doorgaan.

Lees verder op: http://www.emerce.nl/nieu...ce=rss&utm_medium=rss

Dit is toch wel the limit !

Ik zit hier ook via XMS op een pc. Heb er weinig verstand van maar had even een andere pc meegenomen maar nu krijg ik hem niet op internet.
Gewoon de utp van de werkende pc in de nieuwe pc maar krijg geen ip toegewezen terwijl dhcp aanstaat als het goed is. Iemand ervaring mee?

quote:
Victorio schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:23:
Ik zit hier ook via XMS op een pc. Heb er weinig verstand van maar had even een andere pc meegenomen maar nu krijg ik hem niet op internet.
Gewoon de utp van de werkende pc in de nieuwe pc maar krijg geen ip toegewezen terwijl dhcp aanstaat als het goed is. Iemand ervaring mee?
Je moet even wachten, elke netwerk kaart heeft een zogenaamd mac adres,op het moment dat je inlogt wordt je mac adres vastgelegd.
Zodra je van pc wisselt is als het ware je signaal nog toegewezen aan het oude mac adres van de oude pc.
Zodra je de eerste pc weer aansluit reset je als het ware de tijd.
Na ongeveer een uur wordt het mac adres van de oude pc die niet meer is aangesloten gereleased (losgelaten) waarna je nieuwe/andere pc een lease krijgt en het doet.
Sluit je dan vervolgens de eerste pc weer aan dan zal je zien dat die het weer een tijdje niet doet, tot het mac adres is gereleased enz...

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:11:
[...]

Je moet even wachten, elke netwerk kaart heeft een zogenaamd mac adres,op het moment dat je inlogt wordt je mac adres vastgelegd.
Zodra je van pc wisselt is als het ware je signaal nog toegewezen aan het oude mac adres van de oude pc.
Zodra je de eerste pc weer aansluit reset je als het ware de tijd.
Na ongeveer een uur wordt het mac adres van de oude pc die niet meer is aangesloten gereleased (losgelaten) waarna je nieuwe/andere pc een lease krijgt en het doet.
Sluit je dan vervolgens de eerste pc weer aan dan zal je zien dat die het weer een tijdje niet doet, tot het mac adres is gereleased enz...
Het handigst doe je dit om op te lossen om er een losse router er tussen te zetten dan heb je dit probleem niet meer.

Of je neemt het stukje ongemak wat je aangeeft op de koop toe indien je niet in dit stuk hardware wilt investeren.

quote:
dewaal schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:39:
[...]

Het handigst doe je dit om op te lossen om er een losse router er tussen te zetten dan heb je dit probleem niet meer.

Of je neemt het stukje ongemak wat je aangeeft op de koop toe indien je niet in dit stuk hardware wilt investeren.
Heb ik ook, alleen Victorio blijkbaar niet ;)

Heeft iemand hier toevallig al uitgezocht welke uitgaande mailservers XMS gebruikt? Dat is namelijk vrij belangrijk voor je SPF record als je een eigen domein hebt. Ik heb er tot nu toe twee gevonden:
  • 217.149.192.65 => smtp.xmsnet.nl
  • 217.149.192.62 => webmail10.mail.sp.isp-net.nl
Beide kunnen dus de uitgaande mailserver zijn aan de andere kant (de kant die connect met de mailserver van de andere partij) wanneer je smtp.xmsnet.nl gebruikt als relay. Ik weet niet of er nog meer zijn.

quote:
martdj schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:50:
Heeft iemand hier toevallig al uitgezocht welke uitgaande mailservers XMS gebruikt? Dat is namelijk vrij belangrijk voor je SPF record als je een eigen domein hebt. Ik heb er tot nu toe twee gevonden:
  • 217.149.192.65 => smtp.xmsnet.nl
  • 217.149.192.62 => webmail10.mail.sp.isp-net.nl
Beide kunnen dus de uitgaande mailserver zijn aan de andere kant (de kant die connect met de mailserver van de andere partij) wanneer je smtp.xmsnet.nl gebruikt als relay. Ik weet niet of er nog meer zijn.
Nope, dat zijn de enige twee momenteel.

quote:
denan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:45:
[...]
Nope, dat zijn de enige twee momenteel.
Thanks. Ik had de vraag ook naar de helpdesk gestuurd, maar die wisten er tot nog toe geen raad mee (nog geen reply ontvangen tenminste).
Dan kan ik eens gaan kijken of ik het risico durf te nemen om aan te geven in mijn SPF record dat mail nooit van een ander IP adres kan komen dan die twee (+ mijn eigen IP). Ik heb 'm nu nog op "sporadisch van een ander IP" laten staan

Vandaag all-in-1 abbo aangevraagd. Ben benieuwd...

inmiddels bijna al weer een half jaar klant bij xms en nog steeds erg tevreden over de dienstverlening en de heerlijke internet snelheid.

ik ben erg geinteresseerd in de diensten van xms (voornamelijk internet..), alleen is het mij niet helemaal duidelijk wanneer dit mogelijk zou zijn.

Ik woon in Utrecht, en op de XMS site staat een plattegrond van utrecht met daarop verschillende stadsdelen aangegeven. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe ik die moet interpreteren, betekend het simpelweg dat eind dit jaar alle woonhuizen in gebied A t/m F aangesloten kunnen worden? Of zie ik dat helemaal verkeerd :S

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10284
quote:
In wijk F zullen de bouwactiviteiten en de aanleg van de glasvezel doorlopen tot het einde van dit jaar. Derhalve zullen ook de woningen die in aanmerking komen tot het einde van het jaar worden bezocht door onze monteurs. U wordt hiervan op de hoogte gehouden.
Ik woon zelf in wijk F en ik vraag me dus eigenlijk af of ik wanneer mijn huidige internet abbo afloopt (maart 2008) kan overstappen op XMS.

ik heb nu een aantal maanden xms en ik begrijp niet waarom mensen zo graag overwillen naar deze "provider" alles werkt minder dan andere "providers" alleen het inernet is snel en stabiel
tv is matig en hier in Leiden geen ngc (oke dat wist ik maar mist het wel heel erg en dat had ik niet verwacht) en ik had wel verwacht dat het beeld beter zou zijn of gelijk met casema maar zeker niet minder via de glasvezel wat dan de toekomst zou moeten zijn?
tel geeft ook regelmatig problemen bijv dat opeens iedereen in gesprek is maar dat zou komen doordat hun standaard een lemiet instellen?
0900 en andere betaal nr"s kan je niet zelf blokken daar moet je voor bellen? maar als je lemiet is overschreden in het weekend zoals bij mij dan heb je een probleem want dan is er niemand meer.
ondankst dat ik veel geld heb uitgegeven aan 1e klas spullen voor alle aansluitingen heb ik spijt van mijn keuze dat ik hieraan begonnen ben en zal zodra ik kan overstappen naar ja zucht waarheen ik weet het niet meer misschien wordt ik geheel onthouder en stop met drinken tv kijken bellen en internetten maar of dat een optie is dat weet ik niet

quote:
cbdekleijn schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:12:
ik heb nu een aantal maanden xms en ik begrijp niet waarom mensen zo graag overwillen naar deze "provider" alles werkt minder dan andere "providers" alleen het inernet is snel en stabiel
tv is matig en hier in Leiden geen ngc (oke dat wist ik maar mist het wel heel erg en dat had ik niet verwacht) en ik had wel verwacht dat het beeld beter zou zijn of gelijk met casema maar zeker niet minder via de glasvezel wat dan de toekomst zou moeten zijn?
tel geeft ook regelmatig problemen bijv dat opeens iedereen in gesprek is maar dat zou komen doordat hun standaard een lemiet instellen?
0900 en andere betaal nr"s kan je niet zelf blokken daar moet je voor bellen? maar als je lemiet is overschreden in het weekend zoals bij mij dan heb je een probleem want dan is er niemand meer.
ondankst dat ik veel geld heb uitgegeven aan 1e klas spullen voor alle aansluitingen heb ik spijt van mijn keuze dat ik hieraan begonnen ben en zal zodra ik kan overstappen naar ja zucht waarheen ik weet het niet meer misschien wordt ik geheel onthouder en stop met drinken tv kijken bellen en internetten maar of dat een optie is dat weet ik niet
Tja, je hebt wel een beetje gelijk. Ik heb dan ook alleen internet van XMS en de rest van een andere provider. Hun internet dienst is gewoon goed (hun maildienst trouwens niet; geen unicode support in de webmail client, maximale e-mail omvang 10MB).

quote:
hmmmm:

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=9226
------------------------------
Om u een helder kostenoverzicht te bieden en om u te beschermen tegen misbruik van uw XMS Telefonie Abonnement, is ons Telefonie servicepakket uitgebreid met een bellimiet. Door het bellen naar betaalde nummers ontstonden er, soms onbewust en vaak ongewenst, rekeningen van grote hoogte. Vanaf heden zijn er limieten ingesteld voor het bellen naar betaalde nummers. Zo komt u niet meer voor verrassende rekeningen te staan. Voor uw telefoonnummer(s) is een standaardlimiet ingesteld van ¤25,- per maand. U kunt contact opnemen met de Consumenten Service Desk om uw bellimiet te verhogen of te verlagen.

Bij het bereiken van de bellimiet blokkeren wij voor u het bellen naar betaalde nummers. Bellen naar gratis nummers en gebeld worden blijft gewoon mogelijk. Heeft u voor een ‘onbeperkt bellen abonnement’ gekozen, dan blijft het na het bereiken van de bellimiet uiteraard ook mogelijk om naar vaste nummers binnen Nederland te bellen.

De blokkade wordt bij ingang van de volgende kalendermaand automatisch opgeheven en u kunt weer gewoon bellen.

Let op:
Indien u tijdens een gesprek de gestelde limiet overschrijdt, wordt het gesprek niet afgebroken; u kunt dus u gewoon door blijven bellen. Hierdoor kunnen de kosten van de totale telefoonrekening dus hoger uitvallen dan de gestelde limiet.
Indien uw bellimiet is overschreden, dan krijgt u een ingesprektoon te horen bij het bellen naar nummers waar kosten voor in rekening gebracht worden.

-----------

In het weekend is de servicedesk ook gewoon open op zaterdag.. en als je merkt dat je snel over je limiet heen gaat dan zet je dat toch op 100 euro?

Binnenkort zal het aanpassen van nummerblokkeringen (0900/0800) trouwens ook via de zelfservicepagina's mogelijk worden, maar momenteel zit alle prioriteit bij andere dingen zoals iptv.

Het kwaliteitsverschil voor tv is trouwens voor de meeste mensen bijna niet te zien, heb je problemen met de beeldkwaliteit dan zou ik eerst de lokale opstelling goed controleren.

quote:
Dat van geen NGC vind ik persoonlijk ook een grote misser,er is wel uitgelegd waarom,en dat deze zender terug komt in het digitale pakket is wel fijn maar lang niet iedereen wil daar ook heen.
Wat internet betreft is er een wereld open gegaan,de snelheid is goed.
Ik ben zelf nog nooit tegen een limiet aangelopen,maar ik betaal dan ook een tientje gewoon voor alles inclusief bellen.
Andere betaalnummers bel ik niet,maar ik vind het niet echt eerlijk om de schuld van die limiet dan bij XMS neer te leggen.
In de diensten staat heel duidelijk aangekondigd dat die limiet er is en je kan online zien hoeveel je gebruikt hebt,als je op vrijdag ziet dat je op 24,50 zit of zo kan je XMS niet gaan verwijten dat ze er niet zijn als je aan je 25 euro zit.
Dat had je zelf ook kunnen zien,en een telefoontje is genoeg om die limiet op te heffen.
Verder is juist die limiet met kids die gemakkelijk de telefoon pakken ook wel handig.
Beter voorkomen dan achteraf veel moeten betalen.
Ook bij casema kan je niet zomaar bepaalde nummers blokkeren,je moet daarvoor dan een mailtje sturen of via een dure helpdesk bellen.
Online direct je verbruik inkijken kan ook niet bij Casema,alleen van de afgelopen maanden.
En via de site kan je van waar je ook bent,je nummer doorschakelen naar je mobiel als je dat ff vergeten was.
Het is bij geen enkele provider zo als je het echt hebben wilt.
Bepaalde technische dingen (analoge tv op de grote LCD schermen) kunnen misschien beter maar met andere dingen ben ik echt tevreden.
En die limiet.. je gaat niet naar de supermarkt zonder portemonnee,je gaat als het goed is niet zonder treinkaartje in de trein zitten,dus ga je ook niet het weekeind in terwijl je zelf kon zien dat je tegen je limiet aanzit,en overkomt dat je vaker dan laat je hem verhogen.
Met sommige dingen ben ik het dus met je eens,maar andere dingen had je makkelijk zelf kunnen voorkomen/voorzien,ze vertellen netjes hoe het zit.

Mijn internetbandbreedte is de laatste tijd enorm ingezakt: sinds ongeveer een maand om ik zelden of nooit boven de 5 Mbit uit, vaak haal ik de 1 Mbit niet eens (via de speedtest van BBned). Maandag is er iemand van Volker Wessels - de exploitant van het netwerk - geweest, en op het modem blijkt wel 30 Mbit te worden aangeboden, maar onderweg gaat die grotendeels verloren. Toen hij een eigen coaxkabel rechtstreeks op m'n computer aansloot (zonder router ertussen), bleek ik op 18 Mbit uit te komen.
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S. Weet iemand of die 24 Mbit aan kan, of zal ook dat een bottleneck zijn? Ik denk dat de bedrading vervangen moet worden, misschien wordt het radiosignaal dan ook beter (nu erg veel ruis, die alleen in mono verdwijnt). Maar als de router het ook niet goed aan kan, zal het naturlijk weinig helpen om alleen de bedrading te vervangen. Ik moet het laten doen, want vanuit mijn rolstoel kan ik er niet goed bij. Ik hoop dan ook dat iemand meer kan vertellen over het modem.
Al vast bedankt.

Jasper

quote:
Jasper Kok schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:14:
Mijn internetbandbreedte is de laatste tijd enorm ingezakt: sinds ongeveer een maand om ik zelden of nooit boven de 5 Mbit uit, vaak haal ik de 1 Mbit niet eens (via de speedtest van BBned). Maandag is er iemand van Volker Wessels - de exploitant van het netwerk - geweest, en op het modem blijkt wel 30 Mbit te worden aangeboden, maar onderweg gaat die grotendeels verloren. Toen hij een eigen coaxkabel rechtstreeks op m'n computer aansloot (zonder router ertussen), bleek ik op 18 Mbit uit te komen.
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S. Weet iemand of die 24 Mbit aan kan, of zal ook dat een bottleneck zijn? Ik denk dat de bedrading vervangen moet worden, misschien wordt het radiosignaal dan ook beter (nu erg veel ruis, die alleen in mono verdwijnt). Maar als de router het ook niet goed aan kan, zal het naturlijk weinig helpen om alleen de bedrading te vervangen. Ik moet het laten doen, want vanuit mijn rolstoel kan ik er niet goed bij. Ik hoop dan ook dat iemand meer kan vertellen over het modem.
Al vast bedankt.

Jasper
De meeste routers raken "in de war" na een tijd aaneengebroken aan te staan, meestal na 3-4 weken. Vooral sitecom/smc en tweex hardware kan hier last van hebben (uit mijn persoonlijke ervaring tenminste). Wat goed helpt is om de 2-3 maanden de router eens resetten naar de factory defaults. Meestal werkt hij dan weer als een trein.

quote:
denan schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:30:
[...]

De meeste routers raken "in de war" na een tijd aaneengebroken aan te staan, meestal na 3-4 weken. Vooral sitecom/smc en tweex hardware kan hier last van hebben (uit mijn persoonlijke ervaring tenminste). Wat goed helpt is om de 2-3 maanden de router eens resetten naar de factory defaults. Meestal werkt hij dan weer als een trein.
Hartelijk dank, Denan. Dat zal ik zeker eens proberen. Dat kan alleen niet het hele probleem zijn, want ik heb al problemen sinds de upgrade van 10 naar 24 Mbit. Aanvankelijk haalde ik nog vaak een Mbit of 10 (terwijl ik geregeld pieken van 17 had toen ik nog maar recht had op 10 Mbit), maar sinds een maand is het helemaal hopeloos... En bij mijn vorige provider (UPC via het netwerk van de Nijmeegse universiteit, ook breedbandig) waren de fluctuaties nooit zo extreem als nu.
Maar ik zal eens een fabrieksreset proberen.

Jasper

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: