Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Flight Simulator - deel 82

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://i172.photobucket.com/albums/w13/Wild_Snake/FSheader2_1.jpg
Flight Simulator - deel 82
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81

Forumregels:
  • Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop
Nieuwigheden:
PMDG Boeing 747-400 Freighter, 747-400 voor FSX en MD-11
B747-400 (FSX)
MD11 (FSX)
B747-400F
PMDG Website
PMDG Forum

Feelthere Boeing 777
PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter!
Feelthere Website

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics' of _/-o_ @ startpost
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Welk systeem heb ik nodig om FSX optimaal te kunnen draaien? Zie onderdaan deze topicstart.
Hoe kan ik de graphics en snelheid van FS zo optimaal mogelijk krijgen?
Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? (deze, of deze)
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?
Hoe werkt zo'n Boeing FMC?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden. In FSX zit er standaard al heel wat meer airport traffic.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
Time/Distance Calculator

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

TheFrankO AI-Traffic On request zie hier
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

The Dutch Flight Simulator Site
simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Fokker 70/100 FS Movie
Videofragment met een demo van prestatiewinst die behaald is door textures te converteren met behulp van DDS Convertor: Klik rechts op de Youtube-pagina op 'more info' voor meer informatie. :)

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9) De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004) Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen: 1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9) 2. Open Scenery.cfg met kladblok 3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe: Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects 4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower N52:18.4347 E004:45.7462 Hoogte: +300FT

http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Microsoft's Flight Simulator "X"

Versies:

Standard Edition
2 DVD
18 airplanes
40 high-detail airports (16 new to Flight Simulator)
28 high-detail cities
30+ structured missions

Deluxe Edition
2 DVD
24 airplanes
45 high-detail airports (21 new to Flight Simulator)
38 high-detail cities
50+ structured missions
Glass panel (G1000) cockpit
Tower controller

Screenshots:

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx027_jpg.jpg http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx021_jpg.jpg http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx030_jpg.jpg
http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_wingview01_jpg.jpg http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_glacier01_jpg.jpg http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx011_jpg.jpg

Additional Downloads & Info:

FSX Service Pack 1: Prestatieverbeteringen (multicore-support) en oplossingen voor diverse problemen.

FSX Service Pack 2 (FSX Service Pack 1 vereist!) DX10-ondersteuning (Windows Vista vereist), DX9-optimalisaties en meer bugfixes.

FSX Acceleration bevat drie nieuwe toestellen (F/A-18A Hornet, P-51D Mustang en de AgustaWestland EH101), nieuwe missies, nieuwe scenery en DirectX10-ondersteuning.

Opmerkingen:
-FSX Acceleration bevat reeds SP1 en SP2
-SP2 vereist vooraf de installatie van SP1
-SP2 bevat veel DX9-optimalisaties, het loont dus ook de moeite voor DX9-kaarten!

Technische informatie over FSX Acceleration en SP2

Welk systeem heb ik nodig om FSX optimaal te kunnen draaien?
Eind 2008 heb je geen nieuwe high-end videokaart meer nodig om het vlot te kunnen draaien op hoge settings, aangezien FSX grotendeels afhankelijk is van CPU-power. FSX maakt vanaf SP1 gebruik van meerdere processorcores, maar de ervaring leert dat er geen optimaal gebruik gemaakt wordt van meer dan 2 cores. Eigenlijk heb je beter een hooggeklokte dualcore dan een lager geklokte quadcore en tot op vandaag is er nog geen standaard geklokte desktop-CPU die zo snel is dat een (mid/high-end) GPU niet meer meekan.

DX9 of DX10?
In tegenstelling tot wat beloofd werd zorgt DX10 amper of niet voor prestatieverbeteringen. Wat betreft de kwaliteit is er weinig verschil, de waterstructuur ziet er bvb. beter uit maar de kleur ervan is minder realistisch geworden. Verder zijn er ook compatibiliteitsproblemen met 3rd-party toestellen. Veel simmers vliegen dus gewoon in DX9-mode, wat meteen ook handig om weten is voor XP-gebruikers (FSX biedt weinig extra op Vista en DX10).

Optimale settings voor FSX:
-AF: toepassingsgestuurd in driver, anisotropic filtering selecteren in FSX
-AA: toepassingsinstellingen verbeteren in driver (GeForce), anti-aliasing aanvinken in FSX
-Scenery objects en Traffic vereisen veel CPU-power, als je deze verlaagt stijgt je framerate aanzienlijk, in het linkerdeel van het scenery tabblad kan je het meeste gewoon op max zetten.
-Bloom uitvinken (DX9): Scheelt veel performance en het enige visuele verschil is een halo rond de zon en lijntjes rond reflecties en lichtjes, wat het voor velen niet echt waard is.
-Meer uitleg over grafische instellingen vind je hier.

Na 1224 posts nog eens tijd voor een nieuw deeltje. Ik heb een aantal dode links verwijderd en gewijzigde links aangepast. De extra info over FSX kan nog een deeltje apart blijven staan aangezien de meerderheid nog geen FSX heeft. Een nieuw intro-screenshotje en nieuwe links zijn altijd welkom. :)

Zo Zo... Ik kijk af en toe toch wel even in het meest actuele FS topic en verbaas me steeds weer over de hoeveelheid werk die jullie er in steken... Fantastisch...! Deze startpost heeft me weer een paar uur bezig gehouden vanavond!

Hier overigens al enige tijd FSX op Vista, en dat bevalt prima. Mis wel een paar leuke zaken uit 2004 (scenery / kisten), maar mijn belangrijkste kist, de Cirrus SR22 van Eaglesoft werkt ondertussen ook in FSX onder Vista. Nu maar hopen dat de scenery en vliegtuigbouwers snel zullen overstappen.

en deel 82 alweer

ik zelf vlieg nog met FS9, maar dat is meer hardwarematig probleem :9

@Obi-one-kenobi

Ga jij voor de nieuwe ATI 3870 (single) ipv een VNidia 8800GT voor FSX? Ik wil tzt een nieuwe kaart ter vervanging van mijn X1950Pro (op mijn P2W DH deluxe) en denk toch dat de NV een betere kaart is voor FSX. CF met de ATi lijkt wel leuk, maar ik dacht met te kunnen herinneren dat niet alle games hier ondersteuning voor hebben...heeft FSX dat eigenlijk wel dan?

Deel 82, kijken hoe lang deze het volhoudt :P

Ik wacht op vette Fsx add-ons, voordat ik echt Fsx ga spelen. En ik heb ook een snellere PC nodig.

dubbelpost:

@Kensei: je kan beter 1 hele snelle videokaart nemen ipv crossfire imo.

Kan je in FS x nu met zn 2'en in multiplayer via internet in één vliegtuig zitten?

ik had gehoord dat het mogelijk moest zijn, en dan heeft 1 player de 'controls'.
Of moet je hiervoor een plugin kopen?

Edit: staat dus in de OP. (Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot)
Weet iemand hoe dat werkt?

quote:
tomic schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:23:
Kan je in FS x nu met zn 2'en in multiplayer via internet in één vliegtuig zitten?

ik had gehoord dat het mogelijk moest zijn, en dan heeft 1 player de 'controls'.
Of moet je hiervoor een plugin kopen?

Edit: staat dus in de OP. (Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot)
Weet iemand hoe dat werkt?
Als je Multiplayer gaat kun je op een gegeven moment kiezen voor 'share aircraft', dan kunnen er andere mensen bij jou in het vliegtuig komen, en dan kun je samen besturen. Andersom kan ook, als je inlogt bij een game zie je bij sommige mensen een button met 'Join Aircraft' staan, als je daar op klikt kom je in de cockpit van die persoon en kun je samen vliegen :)

Is het mogelijk om een vlucht te starten met een vooraf ingestelde altitude?
Met een free flight begin je altijd op de grond vanaf een vliegveld. Het lijkt mij leuk om te starten met een ingestelde hoogte zodat je bijvoorbeeld sneller landingen kan oefenen.

quote:
stefanbstefan schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:43:
[...]

Als je Multiplayer gaat kun je op een gegeven moment kiezen voor 'share aircraft', dan kunnen er andere mensen bij jou in het vliegtuig komen, en dan kun je samen besturen. Andersom kan ook, als je inlogt bij een game zie je bij sommige mensen een button met 'Join Aircraft' staan, als je daar op klikt kom je in de cockpit van die persoon en kun je samen vliegen :)
Ah! \Ik d8 dat share aircraft was om bv een pdmg toestel te delen voor andere ofzo :P
Dit is echt cewl! :9 Thanks

quote:
SaturN schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:34:
Is het mogelijk om een vlucht te starten met een vooraf ingestelde altitude?
Met een free flight begin je altijd op de grond vanaf een vliegveld. Het lijkt mij leuk om te starten met een ingestelde hoogte zodat je bijvoorbeeld sneller landingen kan oefenen.
Een vlucht vliegen en net voor dat je gaat beginnen met de landing saven. Er zit ook een knopje op je panel in FS waar je vliegtuigje kan slepen, hoogte instellen, snelheid, ect.. :)

Het Airliner-XP team laat ook erg lang op zich wachten zeg :(

Geen martinair kist te vinden voor fsx, beetje jammer weer :x

Maarehh is er een leuke vliegveld waar je kan landen zodat je de replay mooi terug kan zien, overal waar ik kom en land zitten er wel gebouwen, bomen en stuff die de view blokken.

SPOT camera nemen, en inzoomen.

Zou iemand mij kunnen / willen helpen?

Ik heb zojuist TileProxy gedownload en geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik het volgende gedaan zoals in de handleiding staat:
quote:
The paths to the worldfolder locations in your scenery.cfg must then be manually adjusted from ..\TileProxy Photoreal World\xxxx a absolute paths containing with the location of your "TileProxy Photoreal World folder" (including the drive letter of the partition you used). It is best to use the Search/Replace capabilities of a text editor to achieve this quickly.
So far so good. :)

Maar verder dan dat ik volgens mij de proxyUser.ini moet aanpassen kom ik helaas niet wijs uit die handleiding die erbij zit :?

Ik zie in de handleiding allemaal dingen staan over kwadrant ABCD en verschillende servers zoals http://server0.acmeglobe.com/terraintile?pos=AA&v=10 etc etc, maar ik weet dus niet welke ik moet kiezen en of ik nog meer aanpassingen moet doen?

De forums op sourceforge zeggen er niks over en met google vind ik ook niets bruikbaars; dat gaat allemaal over FSX ipv FS2004.

Ik gebruik dus FS2004 en wil graag over Nederland vliegen en dan dat TileProxy het terrain automatisch download.

Zou iemand zo vriendelijke willen zijn om mij een eind in de goede richting te helpen? :)
Bedankt alvast!

Ik ben grote noob dus niet uitlachen, ben druk aan t leren =)

Marehh.. als ik vlieg hoor en lees ik vaak dat andere kisten instructies krijgen, daal naar 5000m klim naar 2000m, 737 op 4 uur van je etc, als ik vlieg van a>b krijg ik nooit onderweg zulke info m.b.t. mijn kist/route ?