Ik heb zojuist deze kaart aangeschaft. Hiervoor had ik de Creative X-fi fatality, alleen deze is defect geraakt. Op het laatst produceerde die alleen nog zwaar vervormd geluid. Ermee terug gaan naar de winkel gaat niet meer want die is failliet (icomputers). En bij Creative blijk je niet op een normale manier een RMA nummer aan te kunnen vragen

Omdat ik ook al slechte ervaringen had met een defect geraakte Gigaworks S750, heb ik niet zoveel vertrouwen meer in Creative.
Omdat ik echter wel EAX 5 wil, werd het tijd om Auzen maar eens te proberen
Dus bij deze even een kleine vergelijking tot nu toe:
* Het geluid vind ik niet beter of slechter klinken dan de Creative X-fi. (Toen ie het nog deed). Wat me wel opvalt is dat de Auzen X-fi een zachter uitgangsvolume heeft dan de Creative X-fi.
* Bij de Auzen X-fi is de meegeleverde software zeer beperkt. Feitelijk heb je alleen de mixer en de audio-console. Bij de Creative zit er nog een hele zooi extra software bij (die ik overigens nooit gebruikte, m.u.v. Creative wavestudio). Eventueel kan ik nog wel eens proberen of die software niet achteraf nog te installeren en te gebruiken is.
* Bij de Auzen X-fi heb je geen mogelijk om het bij de Creative kaarten meegeleverde frontpaneel aan te sluiten. Wel zit er een aansluiting op de kaart waarmee je een aantal connectors die op sommige computerkasten zitten, aan te sluiten.
* Mensen met een Creative Gigaworks S750 dienen een extra audiokabeltje te kopen voor de zij-luidsprekers, aangezien deze bij de Auzen kaart op een aparte connector zit. (Is volgens mij bij iedere audioboer of mediamarkt te koop).