In het start menu al je codes/invoeren eenmaal intypen, ingame ze opzoeken met omhoog en omlaag toetsen.quote:MaCe1337 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:13:
Heeft iemand anders ook dat vage probleem dat als je wat in de console typt dat de console meteen weggaat? Dit kan ik fixen door elke keer de taal te switchen tussen NL en EN, maar ik speel nu voor de gein weer Opposing Force, en in de console van de HL1 engine kan je dus niet de taal veranderen.
Ik heb het probleem met al mijn spellen van steam, het zijn wel allemaal spellen gebaseerd op goldsource (HL1) of source.
Nieuwe reactie in topic: [PC] Half-Life 2, Episode One en Episode Two - deel 16
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Beter zet je het voortaan zo neer....quote:Dutchmega schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:43:
[...]
spoiler:2 dingen: Gravity gun en de bommen die de heli laat vallen.
Je kunt vast wel iets verzinnen
Spoiler tags mensen! Ik heb hier al te veel gelezen dan ik wil weten ...kom hier dan ook niet...
offtopic:
verder niks persoonslijk hoor
verder niks persoonslijk hoor
Yep, spoilertags is wel zo prettig voor de mensen die het spel nog niet uit hebben.
Ik heb hem inmiddels wel uitgespeeld, en moet zeggen dat ik het erg gaaf vond. In enkele reviews las ik dat EP2 een aanzienlijk stukje langer is dan EP1, maar daar heb ik eigenlijk geen erg in gehad. Voor ik het wist was het voorbij, opzich was het wel een logisch punt voor een einde, maar ik dacht dat er nog meer zou komen. Das misschien het enige minpuntje, je wilt eigenlijk nog meer.
Het slotgevecht was erg leuk, geweldige battle, en ook best pittig. Leuke afwisseling in de levels, en in tempo.
De laatste twee shooters die ik kocht (Stalker en Bioshock) vond ik persoonlijk behoorlijk teleurstellend, maar dit is echt weer een pareltje. Nu maar wachten op EP3.
Ik heb hem inmiddels wel uitgespeeld, en moet zeggen dat ik het erg gaaf vond. In enkele reviews las ik dat EP2 een aanzienlijk stukje langer is dan EP1, maar daar heb ik eigenlijk geen erg in gehad. Voor ik het wist was het voorbij, opzich was het wel een logisch punt voor een einde, maar ik dacht dat er nog meer zou komen. Das misschien het enige minpuntje, je wilt eigenlijk nog meer.
Het slotgevecht was erg leuk, geweldige battle, en ook best pittig. Leuke afwisseling in de levels, en in tempo.
De laatste twee shooters die ik kocht (Stalker en Bioshock) vond ik persoonlijk behoorlijk teleurstellend, maar dit is echt weer een pareltje. Nu maar wachten op EP3.
WTF, anders is dat ff omslachtig.quote:ulekai schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:56:
[...]
In het start menu al je codes/invoeren eenmaal intypen, ingame ze opzoeken met omhoog en omlaag toetsen.
Niet dat ik je hulp niet waardeer hoor
Dit werkt, thanks!quote:P13w13 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:23:
Probeer is een e of zo te typen.
Je krijgt dan è maar je console blijft wel.
Ik vind het toch wel weer knap dat Valve het voor mekaar krijgt om een spel te maken met een goede mix van gameplay en verhaal . En voor zover ik weet is er geen andere enkele FPS die zo'n verhaal lijn heeft kunnen doorzetten.
Het enige waar ik mijn twijfels over heb is episodic gaming, het zou kunnen werken als de deadlines gehaald worden, maar dat is al lastig met dit soort spellen.
Het enige waar ik mijn twijfels over heb is episodic gaming, het zou kunnen werken als de deadlines gehaald worden, maar dat is al lastig met dit soort spellen.
spoiler:
Zoals eerder opgemerkt, hebben ze op het einde goed gekeken naar de brainbugs uit Starship Troopers 
Ze zaten al in Half Life 2. Dus het is niet iets nieuws voor EP2 ofzo.quote:defiant schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:47:
spoiler:Zoals eerder opgemerkt, hebben ze op het einde goed gekeken naar de brainbugs uit Starship Troopers
spoiler:
Klopt, maar daar vertoonden ze nog niet het 'brainbug' gedrag (of ik moet iets gemist hebben)
Ep2 was weer belachelijk kort..
Bij Ep1 irriteerde hier al vele mensen zich aan, dus ik had gehoopt dat ze daar wel rekening mee zouden houden, blijkbaar niet..
Verder een toffe ep weer, maar weegt bij mij niet op tegen de korte duur van de game..
Jammer..
Bij Ep1 irriteerde hier al vele mensen zich aan, dus ik had gehoopt dat ze daar wel rekening mee zouden houden, blijkbaar niet..
Verder een toffe ep weer, maar weegt bij mij niet op tegen de korte duur van de game..
Jammer..
Ik heb dit ook altijd! Een klinker typen werkt inderdaad.quote:MaCe1337 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:13:
Heeft iemand anders ook dat vage probleem dat als je wat in de console typt dat de console meteen weggaat? Dit kan ik fixen door elke keer de taal te switchen tussen NL en EN, maar ik speel nu voor de gein weer Opposing Force, en in de console van de HL1 engine kan je dus niet de taal veranderen.
Ik heb het probleem met al mijn spellen van steam, het zijn wel allemaal spellen gebaseerd op goldsource (HL1) of source.
Weet iemand niet wat anders want ik vind dit nog steeds erg irritant?
Bekend probleem met HL, eerst eventje een klinkertje typen (raar maarjah)quote:MaCe1337 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:13:
tjah het zijn episodes. 1/3 van een full game (daarom betaal je ook een stuk minder) dus de tijd die het kost om het uit te spelen is ook korter. Het is of 3-4 jaar wachten of elk jaar een nieuwe episode. Ik weet wel wat ik wil.quote:DoiF schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:40:
Ep2 was weer belachelijk kort..
Jammer..
die garden gnome objective is echt irritant. Opzich gaat het nog wel als je door de mijn gaat enzo maar met die auto flikkert ie er telkens uit
De bal van Dog in Half-life 2 was een stuk makkelijker. Die bleef aan je buggy kleven.quote:eendje schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:04:
[...]
tjah het zijn episodes. 1/3 van een full game (daarom betaal je ook een stuk minder) dus de tijd die het kost om het uit te spelen is ook korter. Het is of 3-4 jaar wachten of elk jaar een nieuwe episode. Ik weet wel wat ik wil.
die garden gnome objective is echt irritant. Opzich gaat het nog wel als je door de mijn gaat enzo maar met die auto flikkert ie er telkens uit
Klein vraagje, ik heb gezocht op GoT maar vond er niets over...
Is het mogelijk de Nederlandstalige versie in het Engels te installeren? Ik had gedacht dat dit wel mogelijk zou zijn, maar blijkbaar zit Engels niet in het keuzelijstje (Russisch wel wtf)... Heb hem nu in het Nederlands staan maar de tekst past niet eens in de vakjes en alles leest zo belachelijk. Ik vroeg me af of je nergens een language pack kan downloaden.
Kleine kans, maar ik heb geen zin om 15GB te downloaden voor 'm gewoon in het Engels te krijgen
.
Is het mogelijk de Nederlandstalige versie in het Engels te installeren? Ik had gedacht dat dit wel mogelijk zou zijn, maar blijkbaar zit Engels niet in het keuzelijstje (Russisch wel wtf)... Heb hem nu in het Nederlands staan maar de tekst past niet eens in de vakjes en alles leest zo belachelijk. Ik vroeg me af of je nergens een language pack kan downloaden.
Kleine kans, maar ik heb geen zin om 15GB te downloaden voor 'm gewoon in het Engels te krijgen
Gewoon je Steam op Engels zetten, dan zijn je games ook Engels.quote:Largamelion schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:07:
Klein vraagje, ik heb gezocht op GoT maar vond er niets over...
Kleine kans, maar ik heb geen zin om 15GB te downloaden voor 'm gewoon in het Engels te krijgen.
Damn, is het echt zo simpel?quote:babbaloerie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
Gewoon je Steam op Engels zetten, dan zijn je games ook Engels.
Vanavond ff testen, bedankt iig.
Wauw, wat een goede episode weer... Echt.. 1 vond ik so-so maar dit is op het punt waar ik nu zit gewoon top!
Stuk dat de antlions uit die 4 tunnels komen met de lichten.
Dialogen daar
vechtscene
anti-climax moment
Daarna, tekst van je metgezel, kan ff niet zo op zn naam komen
Weer spelen met DE halflife2 puzzels
En wederom, de dialogen
Sorry
Stuk dat de antlions uit die 4 tunnels komen met de lichten.
Dialogen daar
vechtscene
anti-climax moment
Daarna, tekst van je metgezel, kan ff niet zo op zn naam komen
Weer spelen met DE halflife2 puzzels
En wederom, de dialogen
Sorry
Heb episode 2 uitgespeeld. Beetje extreem einde, om eerlijk te zijn. En nu is het waarschijnlijk 2 jaar wachten op de volgende episode.
spoiler:
Misschien dat ik over een tijdje de garden gnome achievement ga proberen. Vraag me af hoe het met de headcrab van Dr. Kleiner is afgelopen, die in de raket kroop. 
ik wens je veel succes dan.. ik heb het geprobeerd en tot aan rijden met de buggy gaat het goed. Daarna flikkert ie constant uit de auto, maar met een beetje voorzichtig rijden wil het ook nog wel (en 200x uitstappen) maar na de Inn moet je opeens gaan racen omdat je aan gort geschoten word.. nou dat is dus onmogelijk om je gnome in je auto te houden
toen ook maar opgegeven dus
Een stuk goedkoper? Zonder creditcard ben je gewoon gedwongen 40 euro te lappen voor de Orange Box hier in Europa. Daarnaast snap ik niet dat ze HIER een jaar voor nodig hadden. De engine hebben ze al..quote:eendje schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:04:
[...]
tjah het zijn episodes. 1/3 van een full game (daarom betaal je ook een stuk minder) dus de tijd die het kost om het uit te spelen is ook korter. Het is of 3-4 jaar wachten of elk jaar een nieuwe episode. Ik weet wel wat ik wil.
Ik begrijp best dat het plot goed uitwerken, scripten, testen etc etc wat tijd kost..
Maar dit had naar mijn mening een stuk sneller gemogen..
Dit idee had ik in eerste instantie ook wel een beetje. Hadden ze hier nou zoveel tijd voor nodig? het meeste hebben ze toch al gemaakt? Blijkbaar overschatten we het vertellen en uitwerken van een goed verhaal in combinatie met tekst en weet ik wat een beetje ofzo...quote:DoiF schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:51:
[...]
Een stuk goedkoper? Zonder creditcard ben je gewoon gedwongen 40 euro te lappen voor de Orange Box hier in Europa. Daarnaast snap ik niet dat ze HIER een jaar voor nodig hadden. De engine hebben ze al..
Ik begrijp best dat het plot goed uitwerken, scripten, testen etc etc wat tijd kost..
Maar dit had naar mijn mening een stuk sneller gemogen..
Voor de rest heb ik weer echt genoten van dit deel. Ondanks dat het van korte duur is (We want more!). Voor mij geen betere Single players Games dan die van hl2.
En telkens verbaas ik me weer over wat voorn prachtige realistische voelende wereld ze neer kunne zetten met geen moment verlies in detail of gameplay. Pracht spel!
Tip van het web:quote:eendje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:59:
ik wens je veel succes dan.. ik heb het geprobeerd en tot aan rijden met de buggy gaat het goed. Daarna flikkert ie constant uit de auto, maar met een beetje voorzichtig rijden wil het ook nog wel (en 200x uitstappen) maar na de Inn moet je opeens gaan racen omdat je aan gort geschoten word.. nou dat is dus onmogelijk om je gnome in je auto te houdentoen ook maar opgegeven dus
spoiler:
Uitstappen, gnome oppakken met de Gravity Gun, afschieten in de richting waarheen je wilt rijden, instappen, rijden naar gnome, uitstappen, herhaal...
Schijnt dat dat een stuk sneller gaat dan het proberen te vervoeren van de gnome met de auto. Ik kan nog niet uit eigen ervaring spreken: ben nog maar net met de vertrouwde kabouter uit de mijnen.
Ik heb het net ook uitgespeelt. best wel een gigantische leuke ervaring.
Wat jullie zeggen van veel te lang om te ontwikkelen, daar deel ik jullie mening niet echt in. Als je in die mijnen aan die lichten zit, en je kijkt naar boven dan zie je juist een levensechte put waar je in zit. Dit levensechte had je zeker nog niet in EP1 hoor. Ook wordt er hier meer met de hoogte en diepte gewerkt, denk maar als jem et de liftomhoog gaat en die vortigaunt achter jou aan springt. Zalige ervaring!
anyway zeker een zalige episode. ik ga ze waarschijnlijk nog wel een keertje uitspelen
Wat jullie zeggen van veel te lang om te ontwikkelen, daar deel ik jullie mening niet echt in. Als je in die mijnen aan die lichten zit, en je kijkt naar boven dan zie je juist een levensechte put waar je in zit. Dit levensechte had je zeker nog niet in EP1 hoor. Ook wordt er hier meer met de hoogte en diepte gewerkt, denk maar als jem et de liftomhoog gaat en die vortigaunt achter jou aan springt. Zalige ervaring!
spoiler:
wat me ook isopgevallen en nog niet gepost is denk ik. Als je met Eli Vance aan het praten bent terwijl alyx achter thee is,dan zie je ineens een persoon op de schermen (waar voorheen enkel ruis is), die waar je de borealis op ziet. Raar dat nog niemand dit opgemerkt heeft.volgensm ij is dit de G-man.
anyway zeker een zalige episode. ik ga ze waarschijnlijk nog wel een keertje uitspelen
je kunt trouwens de gnome ook vastzetten in de auto is wel een filmpje van op youtube
quote:Fr!st! schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:43:
spoiler:wat me ook is opgevallen en nog niet gepost is denk ik. Als je met Eli Vance aan het praten bent terwijl alyx achter thee is,dan zie je ineens een persoon op de schermen (waar voorheen enkel ruis is), die waar je de borealis op ziet. Raar dat nog niemand dit opgemerkt heeft.volgensm ij is dit de G-man.
spoiler:
Dat is inderdaad de G-Man. Hij verschijnt ook op het moment dat Alyx het bericht 'Prepare for unforseen consequences' doorgeeft aan Eli.
Dat zeker! Eigenlijk moet ik ze allemaal achter elkaar in 1 keer uitspelen, had ik daar de tijd maar voor..quote:anyway zeker een zalige episode. ik ga ze waarschijnlijk nog wel een keertje uitspelen
dat laaste zo je eigenlijk moeten doen, eerst HL1 dan HL2, EP1 en op laatste EP2 maar dan ben je een weekconstant aan het gamen zo