Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Het Grote Printer Topic - Deel 1

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Wimo. schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:28:

Kan dit een jetdirect probleem zijn of moet ik het ergens anders zoeken? Het ding heeft maanden goed gewerkt en herinstalleren helpt helaas niet.
Heb je ook op de supportpages van HP gekeken? Heb je een UPS? Heb je de "EIO troubleshooting steps" doorgenomen of "Error conditions (lockups, performance, beeps etc)" bekeken?

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:32:
[...]

Heb je ook op de supportpages van HP gekeken? Heb je een UPS? Heb je de "EIO troubleshooting steps" doorgenomen of "Error conditions (lockups, performance, beeps etc)" bekeken?
Heb wat stappen overgeslagen en direct de jet-kaduuk vervangen. Opgelost :)

quote:
Wimo. schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:02:
[...]

Heb wat stappen overgeslagen en direct de jet-kaduuk vervangen. Opgelost :)
Kan ook :)

ik heb niet heel dit topic gelezen maar ik zit nu met een verschrikkelijke irritante probleem en ik moet vandaag echt iets nodig printen.

Ik heb net 3 weken geleden een canon pixma mp600 gekocht aar nukrijg ik constant een fout melding dat de inkttank magenta niet wordt herkenten ik heb zeker 30 keer dat ding eruit en er in gedaan.

iemand bekent met dit probleem en het heeft kunnen oplossen?

ik ga zowiezo morgen naar canon bellen wat dit is bs. :(

quote:
EcK0 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:42:
ik heb niet heel dit topic gelezen maar ik zit nu met een verschrikkelijke irritante probleem en ik moet vandaag echt iets nodig printen.
Zou ook geen nut gehad hebben.
quote:
Ik heb net 3 weken geleden een canon pixma mp600 gekocht aar nu krijg ik constant een foutmelding dat de inkttank magenta niet wordt herkend en ik heb zeker 30 keer dat ding eruit en er in gedaan.

Iemand bekend met dit probleem en het heeft kunnen oplossen?
Genoeg over te vinden.
quote:
Ik ga sowieso morgen naar canon bellen wat dit is bs. :(
Nieuwe tank als ik het zo lees in twee resultaten van de zoekactie.

ow ja was vergeten te melden dat het tank nog vol is.

quote:
Het had wel nut gehad als er gezocht was op canon

Het probleem is dan wel niet volledig gelijk, maar de oplossing wel.
quote:
[...]
Genoeg over te vinden.

[...]

Nieuwe tank als ik het zo lees in twee resultaten van de zoekactie.
Idd, een nieuwe tank lost dit probleem eigenlijk altijd op.
quote:
EcK0 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:26:
ow ja was vergeten te melden dat het tank nog vol is.
Als ik jou was zou ik dan even overleggen met de winkel waar je de printer gekocht hebt, de tankje zou het gewoon moeten doen en naar mijn mening zouden ze je dan ook gewoon een nieuw tankje moeten geven.

Twee weken geleden heb ik een HP Photosmart C5180 gekocht ter vervanging van mijn HP Deskjet 940c. Helaas viel deze printer erg tegen. Het zwart in prints was niet echt zwart (meer donkerblauw/grijs) en een scan van een foto zat vol met spikkels (een beetje zoals hot pixels en dode pixels in een LCD scherm, maar dan heel erg veel). Ik heb de printer terug gebracht en heb een nieuw exemplaar gekregen. Helaas blijkt die precies hetzelfde probleem te hebben en dus ook deze gaat terug. De winkel wil me alleen geen geld terug geven (wat ik best begrijp), maar ik wil dit type printer ook niet meer. Ik moet nu dus zeer snel (binnen enkele dagen) een alternatief kiezen.

Ik heb al veel gelezen over de Canon MP600(R) en dit lijkt me eventueel wel een goede optie. Weet iemand hier of die Canon wel fatsoenlijk zwart print (zowel bij kleuren prints als bij zwart/wit prints op normaal papier)? En hoe zien de scans van deze multifunction er uit? Ik ben echt niet op zoek naar de hoogst haalbare kwaliteit, maar ik wil wel gewoon normaal kunnen printen (op ongeveer dezelfde kwaliteit als met mijn HP Deskjet 940c) en een scan van een foto moet wel bruikbaar zijn.

Is de Canon de beste optie in deze prijsklasse, of zijn er volgens jullie betere alternatieven? Anders ga ik denk ik voor de MP600, omdat de R versie (met netwerk aansluiting) meteen 70 euro duurder is...

Ik heb de MP600 afgelopen maandag besteld.. helaas trok ie het papier scheef bij de invoer :( Ik dacht dat dat aan het rubberen ringetje lag, daar is er maar 1 van ipv 2 bij de papierinvoer achterin... Maar nu heb ik een nieuwe toegestuurd gekregen waar dat ook is...

Maarrr ik kan het nog niet testen omdat ik geen inktpatronen heb :( Die zaten in de oude, en heb ik niet terug..

quote:
dbzfan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:47:

Maarrr ik kan het nog niet testen omdat ik geen inktpatronen heb :( Die zaten in de oude, en heb ik niet terug..
Kreeg je bij de nieuwe geen patronen dan?

1e periode bijna afgelopen en moet opdrachten/verslagen printen en gisteren ging het fout met mijn printer. Het gaat hier om een Canon S300. Heb hem in 2002 gekocht en had al de laatste tijden kleine problemen. Gisteren heb ik maar besloten om een nieuwe te kopen.

Ik wil kunnen scannen, kopieeren en natuurlijk printen.
Maandelijks 200 printjes

Moet een netwerk aansluiting hebben.
Wil via 2 computers kunnen printen en scannen via de netwerk.

Wil max 250/300 uitgeven.
Ik wil eenmalig meer uitgeven om minder voor cardrigdes uit te geven,

Ik heb er 2 gevonden.
HP Officejet 6310 All-in-One
¤ 158,06 bij Azerty
http://h30216.www3.hp.com...95R22=107&r=500614764
HP Officejet Pro L7580 all-in-one
¤ 292,60 bij Azerty
http://h10010.www1.hp.com...94-13001562-78018895.html

Heeft iemand al ervaring met deze twee printers of wat anders?

de cartridges van HP zijn toch juist duur, of is dat ondertussen achterhaald?

Ik heb de Brother DCP-560CN nu een week binnen, nog niet veel mee gedaan maar de eerste indruk is positief. Scannen en printen via het netwerk gaat prima :)

Er zitten 4 cartridges in die volgens mij een 10tje per stuk kosten, de orginele.

Ik had toch echt gezien tijdje geleden voor 10 euro per cartrigdes op hp.nl
Weet niet meer welke printer.
quote:
hjs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:50:
de cartridges van HP zijn toch juist duur, of is dat ondertussen achterhaald?

Ik heb de Brother DCP-560CN nu een week binnen, nog niet veel mee gedaan maar de eerste indruk is positief. Scannen en printen via het netwerk gaat prima :)

Er zitten 4 cartridges in die volgens mij een 10tje per stuk kosten, de orginele.
En hoe scan je? vanaf de computer?
Je krijgt toch cartrigdes erbij???

Ja, op de laptop het scan programma starten :)
Zitten 4 cartridges bij.

Dat ik een HP printer had is alweer een paar jaar geleden ;)

Ik heb ook naar de DCP-770CW gekeken er zit bijna geen verschil. Een groter LCD scherm, draadloos en minder stroomverbruik. Kost ongeveer 25 euro meer.

Ik heb eens naar de cartrigdes prijzen gekeken en alle kleuren + zwart 50 euro.

Hoe zit het met de software? zwaar? makkelijk te gebruiken?

Ik heb de software nog te weinig gebruikt om een goede indruk te hebben, vond het iig wel fijn dat ik het control centre gewoon kon uitzetten zodat het niet altijd automatisch opstart met windows.

Zag wel dat het verbruik uit toch nog een paar watt is, dus gelijk maar achter een schakelaar gezet :+

Ik zit met een probleem bij ons thuis hebben we een nieuwe printer nodig maar we hebben geen flauw idee welke wan't als je er eentje gevonden hebt, hoor je weer slechte reviews en ik weet niet echt waar je nou op moet letten.
Maar nu heb ik er eentje gevonden de canon pixma mx700, is dit wat de revieuwer is er wel tevereden over.
http://reviews.cnet.com/m...4505-3181_7-32590817.html

of zijn er beter printers tussen de 100 en de 200 euro.

alvast bedankt.

Heb gisteren toch maar de DCP-770CW besteld. Kon er geen review over vinden.

Vandaag wat moeten kopieren en dat gaat toch wel erg makkelijk met die documentfeeder :+
(vergeet ik het orgineel ook niet meer weg te halen op de scanplaat)

Ik speel al een tijdje met het idee een all-in-one te kopen voor op mijn kamer, want de printer van mijn ouders beneden is een 9 jaar oude HP inktjet. Ding is traag, ik ben niet zo'n inktjetfan en ik moet telkens via de computer beneden printen. Mijn eisen:
- zwart-wit laserjet
- flatbedscanner
- graag ook kopiëermogelijkheid
- liefst niet zo lelijk

Ik kwam afgelopen week in de folder van de Office Centre de Samsung ML-1630 tegen. Erg mooi dingetje, maar alleen de printer. Even bij Samsung gekeken en het blijkt dat de SCX-4500 ook een flatbedscanner en kopiëerfunctie heeft. Officiële specs. Heeft iemand ervaringen met deze scanner? Ziet er mooi en lekker compact uit, specs ogen mij ook wel goed, maar ik verder geen ervaring met dergelijke apparatuur. De prijs ligt net onder de 250 Euro. Voor mij wel aan de prijs, maargoed, ding is mooi en functioneel en wil er toch wel flink wat jaren mee gaan doen.

quote:
hjs schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:19:
Vandaag wat moeten kopieren en dat gaat toch wel erg makkelijk met die documentfeeder :+
(vergeet ik het orgineel ook niet meer weg te halen op de scanplaat)
Heb vandaag de DCP-770CW via post gekregen. Ziet er goed uit! Heb hem meteen aangesloten op de netwerk. Printen en scannen gaat makkelijk via de software. Kopieeren nog niet gedaan.

Kent iemand de Brother DCP 7025? http://www.kelkoo.nl/prl_14080193/100052213.html Het is een multifunctionele laser/scanner/kopieerder

Ik zoek een laser, met netwerkaansluiting het liefst (heeft deze niet). Kleur zou meegenomen zijn. Aangezien deze Brother rond de 250 kost, vind ik dat niet veel. Maar ik weet niet wat de prijzen zijn van lasers ATM

Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte studenten printer, waarbij ik min of meer al heb besloten dat het een laserprinter gaat worden, omdat ik toch alleen zwart/wit print.
Inmiddels heb ik me redelijk geörienteerd, maar ik ben geen expert op printergebied, dus zou ik graag hier wat advies inwinnen of tips / ervaringen van laserprinterbezitters meenemen.

Als student zijnde mag het uiteraard niet te duur worden, daarom zit ik dus ook in budgetklasse op laserprintergebied. Het is wel belangrijk dat de laserprinter ook onder linux goed functioneerd, omdat ik vaak onder linux werk.

Enkele mogelijkheden die ik inmiddels op een lijstje heb gezet:

Brother HL-2040 -> Werkt deels met linux, twijfelgevalletje dus.
HP LaserJet 1018 -> Deze valt af, omdat dit een windows-only printer is.
HP LaserJet 1022
Samsung ML-2010 -> Wel een gdi printer?, maar met driver voor linux beschikbaar.

Persoonlijk zit ik aan de samsung te denken, omdat deze gunstig geprijst is en toch redelijke prestaties neerzet als ik het mag geloven. Misschien een karige uitrusting en geen top printkwaliteit, maar wel een goede prijs / kwaliteit verhouding.
De brother schijnt te warm te worden en doet het papier soms zelfs vervormen. Ondersteuning voor linux is mogelijk nog niet perfect.
HP is een naam op printergebied en schijnt de beste prints te maken uit dit lijstje.

Zijn dit geschikte kandidaten of ben ik nog enkele vergeten?
Wat is het verschil tussen de Samsung ML-2010 en ML-2010R?

quote:
yohanman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:47:

Wat is het verschil tussen de Samsung ML-2010 en ML-2010R?
Toevallig heb ik vandaag dezelfde zoektocht ondernomen, het zoeken naar een laserprinter onder die onder Ubuntu ook werkt en kwam ik circa op dezelfde modellen uit.

Allereerst het verschil tussen de ML 2010 en de ML 2010R, dit is de netwerkfunctionaliteit, de ML-2010R kun je dus direct aan het netwerk hangen.
Omdat de het verschil in de prijs ca 10 euro is denk ik dat ik voor deze versie ga.

Ik heb sinds een tijdje een canon pixma 510, nu wilde ik wat foto's scannen, dit ging ook wel maar hij scant de hele glazen plaat en niet alleen de foto. Nu zat er bij de printer een programma genaamd mp navigator, ik kan dit programma wel openen, maar als ik vervolgens op scanner stuurporgramma openen klik, krijg ik steeds de volgende melding:
De scanner is niet beschikbaar wanneer deze wordt gebruikt door een andere toepassing of gebruiker.
Terwijl de printer op dat moment alleen maar aanstaat, meer niet. Op de site van canon heb ik het programma opnieuw gedowload, maar het blijft steeds hetzelfde. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Of weet iemand een ander programma waarmee ik kan scannen?

2e vraag:
Als je een foto scant, kun je dan ook alleen de foto scannen, of krijg je altijd wel een beetje de achtergrond erbij (de glasplaat waar je de foto oplegt)?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: