Omdat ik verder nog geen LJ-topic ben tegengekomen maar even een kick:
Ik zit zelf bij een grote studentenvereniging te Delft, die dit jaar lustrum heeft. De lustrumperiode, de zogeheten 'piekweken' vinden plaats in een speciaal voor dat doel geklust lustrumterrein, met een livezaal, een dance-area, een societeitszaal en legio barretjes en lounges.
Onderdeel van deze vereniging is een comissie die licht & geluid doet. Normaal gesproken vooral voor interne feestjes en speciale gelegenheden, maar nu dus ook voor het lustrumterrein. Ik heb het geluk voor die comissie 'gevraagd' te zijn en mag nu dus spelen met een hoop apparatuur. Mind you, ik heb hier nog nooit eerder mee gewerkt, maar heb gewoon in 3-4 dagen meelopen zoveel mogelijk proberen op te pakken.
We werken in de livezaal met een iPC wholehog 2 en een lightcommander 48/6 (voor conventioneel). Hierop aangesloten zijn:
-16 High End Xspots
-12 High End StudioBeams
-3 rookmachines
-2 High End DL2 beamers
-4 ACL rekken
-5 theaterspots, 2 profielspots
-een hoop (weet niet meer precies, dacht 16) parrekken
In de dance-area gebruiken we een flying pig hog-500 en een lightcommander 24/6 met:
-4 martin Atomics (met kleurtjes

)
-12 High End studio spot 575
-2 High End cyberlights
-2 ACL rekken
-10 parrekken
-2 profielspots
-2 theaterspots
-32 Ledstrips
-6 blacklight TL-bakken
Dus mijn eerste ervaring met licht is al redelijk profi
Ik vind het vooral lastig om een beetje bevredigende lichteffecten neer te zetten, ik heb al snel dat het erg licht wordt of dat de effecten gaan vervelen. Als je leuke literatuur weet, post het!