Nou ik heb hem geinstalleerd, geprobeerd. En binnen 2 uur weer verwijderd. De laatste goede Fifa was 98. 07 was MET gamepad nog wel te doen maar brakke online ondersteuning. En mensen die serieus nog met het toetsenbord spelen? Dat kan echt niet. Ik ken hier ook een paar(1tje eigelijk) die heilig gelooft in het toetsenbord, maar je kan gewoon veel minder op een toetsenbord maar dat realiseren die mensen zich nooit. BIj fifa 07 was het ook fijn als je online ging en je zag dat iemand op het toetsenbord speelde->betekende dat ie een newbie was en dat je een win had. Nooit verloren tegen iemand met een toetsenbord(nou verloor ik sowiezo niet zoveel online

).Maar de hoge dieptepass of cross op maat was echt heilig in 07 en die konden mensen met een toetsenbord niet normaal geven
Maar ik ga weer terug naar PES, Fifa is gewoon te simpel ik ben jarenlang fan geweest. Maar het word te simpel. Snelheid is bij fifa de enige statistiek die belangerijk is. En waarom er zoveel te doen was over die Be a Pro mode? Ik bedoel....je kan gewoon ingame ook met mannetjes rennen om ze op de goede plek te zetten. Doe ik bij pes ook altijd(dat speel ik samen met een huisgenoot). 1tje gaat voor de pressing de ander neemt met zijn mannetje de man van de ander over. Om er nou een hele game om heen te bouwen op het feit dat je kan lopen zonder bal en dat je in positie moet lopen, geeft een beetje de simpelheid van Fifa aan. Bij pes moet je op de hogere niveau's al goed vrijlopen voordat je de bal krijgt als je een goede aanval wil maken.
Het is zeker geen slecht spel. Maar het is gewoon geen voetbal. Het is een ren-je-rot-met-domme-keepers-en-alweer-debiel-commentaar spelletje geworden helaas.(al zijn al die 3 dingen toch wel kenmerkend aan de fifa reeks, en nee ik zeg niet dat het commentaar in PES beter is...die zuigt ook. Maar die van fifa is soms wel echt dramatisch wat ik me herinner van 07).
Zijn er meer mensen die de indruk hebben dat de AI van de keepers in 98/99 veel beter was dan tegenwoordig. Ik heb ze alweer zoveel domme acties zien maken, ik snap het gewoon niet zo moeilijk kan een keepersAI niet zijn maar ze doen het toch al weer bijna 10 jaar fout....