Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: DualCore 3 GHz of Quadcore 2,4 GHz

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
tweakernick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:06:
Ik lees in dit topic dat men roept dat de E6600 welleswaar een hogere snelheid heeft dan Q6600 (3.0GHZ tov 2.4GHZ), maar de Q6600 is toch makkelijk te OC'en naar 3.0GHZ?
nou makkelijk....
zo'n vanzelfsprekendheid is dat niet, 600 Mhz...moet wel haalbaar zijn maar je hebt altijd mindere CPU's ertussen
en zo'n E6850 zal dan wel op 4.0 kunnen lopen....dusja dan ik weet niet wat ik liever heb
eerst maar eens wachten op benchmarks in verschillende tests/spellen

Acties: [quote]

Door: EvilWhiteDragon

Eerst maar eens wachte op prijsverlagingen zou ik zo zeggen ;)

verw8 echt niet dat de nieuwe cores het beter zulllen doen en al helemaal niet de te komen 4cores. Intel voelt zich nu uiteraard oppermachtig een de prijsverlaging geeft aan dat ze niet verbetert zijn, maar gwoon de 1e batches met veel overklok potentie verkocht hebben. Het zou mij verbazen als nu ineens 4ghz+ de standaard wordt ipv 3.6ghz max/standaard (afhankelijk van het model+batch).

Neej ze zijn gwoon hetzelfde maar hoger gebinned net als mijn geheugen nu ook ipv 800mhz nu als 1066mhz verkocht wordt.

Nu blijft een quadcore voor 250E natuurlijk wel erg aantrekkelijk vooral je ook films etc decode, maar AMD zal het beter per core instelbaar maken zodat je ook 1core hard en 3langzaam kunt laten gaan wat cker in veel gevallen prefereerbaar zal zijn (in mijn gval in elk gval, want ik ben groen :P)

Kijk maar eens wat men met deze plank voor elkaar krijgt: nieuws: Gigabyte ddr3-moederbord op de testbank :P

Nou mensen, uiteindelijk heb ik gekozen voor een E6750.

De upgrade is later dan gepland, maar zo lopen die zaken.

De e6750 lijkt me op het moment de processor met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. :)

Even de specs van de upgrade:

Asus P5K-E⁄WiFi-AP, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, WiFi)
Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4)
Intel Core 2 Duo E6750 (S775, 2x2.66GHz, 4MB, 1333MHz FSB, Boxed)
Sapphire Radeon HD2900 XT 512 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI)

Mooie upgrade. Ik zou alleen voor een gigabyte bordje hebben gekozen maar dat komt omdat ik gigabyte fanboy ben :P

E6750 is idd de beste prijs/performance verhouding.

Ligt er natuurlijk ook aan wat je draait. Als jij bv 3dsm renders gaat doen kan je beter een lager geclockte quadcore hebben.

Ik ben zelf in het bezit van een quadcore op 2.4 ghz, deze is standaaard zonder enige aanpassing al met gemak over te clocken naar 2.7 GHZ.... Ik zou gewoon voor de quadcore gaan met oog op de toekomst ;)

Heb zelf ook maar gekozen voor de quadcore, met het oog op de toekomst... En deze is zonder problemen of moeite al over te clocken naar 3ghz. Had hetzelfde punt, dual of quad maar na veel wikken en wegen (en het weten dat hij zo eenvoudig is over te clocken) heeft me toch voor de quadcore doen gaan.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: