Ok, gisteravond heeft Fifa 08 bij mij dan de echte vuurdoop gekregen. Samen met mijn broer achter de pc gerkopen, control uitgelegd en beginnen maar!
Voordat ik verder ga: ik heb gisteren 2x een vastloper gehad in het menu. Kan toeval zijn natuurlijk. Ik ga dit nog eens goed in de smiezen houden. Mijn graka: XFX 7900GT- De control is toch wel behoorlijk wennen! Ik heb de nieuwe lay-out gekozen. De conservatieve tackle bevind zich nu onder een nieuwe knop (laag passen). Sprintknop is gewijzigd, schieten en hoog overspelen zijn van stuivertje gewisseld. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe lay-out op papier beter is. (Stuk minder onbedoelde passjes e.d.).
- Naast de nieuwe lay-out, heb ik ook gekozen voor het nieuwe passingssyteem. Bedoeling hiervan is, dat je als gamert zelf veel meer controle hebt over je passjes. Waar voorheen de bal altijd wel min of meer in de goede richting vliegt bij een pass, moet je nu veel meer de hoek/richting van je pass kiezen. Daarnaast is de kracht van je pass van 'levensbelang'. Druk je te kort, verstuur je een pass die slechts paar metertjes voor je uitrolt. Druk je te hard, kun je de bal uit het publiek gaan vissen. Ik moet zeggen dat ik hier op dit moment nog grote moeite heb! Mijn broer trouwens ook. Zo vaak kwam het voor dat er enorme afzwaaiers verstuurd werden. Ik geef het natuurlijk nog niet op, maar ik moet wel zeggen dat dit behoorlijk lastig is. Maar goed, mocht het echt niet lukken dan kan hij altijd nog uit natuurlijk
['*]Sta je achter en krijg je een hoekschop in de laatste minuut, kun je de keeper mee naar voren laten komen
- Over keepers gesproken: Deze doen nu veel, veel beter mee met het spelletje! Ze komen tot ver buiten de 16 uit om te scherpe passjes te onderscheppen! Zeer goede verbetering!!!
Al met al moet ik zeggen dat we gisteren niet echt heel lekker gespeeld hebben. Ben er echter van overtuigd dat dit komt doordat we de control nog niet onder de knie hebben. Als je de besturing van 07 gewend bent en je vervolgens 08 speelt en dan ook nog de nieuwe lay-out gebruikt, dan heb je behoorlijk wat te wennen.
We merkte daarnaast ook dat het veel moeilijker is een kans te creëren. Je hebt echt veel meer geduld nodig en slimme passing. Bij 07 werd het op een gegeven moment gewoon een kunstje. Tikkie breed, langs de lijn en voor de pot gooien. Was eigenlijk altijd wel gevaarlijk. Je loopt ook niet meer zomaar een speler voorbij.