Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [MULTI] Fifa 08 bevindingen

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:06:
[...]

Jep... maarja... who cares? Hierdoor blijft de framerate lekker hoog.... Is sowieso sterk verbeterd! Speel nu op de hoogste resolutie (1680x1050, dit was 1280x1024) maar nu met veel betere framerate!!!
Ok, ik dus.
Waarom, omdat het oog wat wilt.
Ze hebben de afgelopen jaren de graphics op het veld (spelers, acties etc.) mooier gemaakt maar
het publiek blijft hetzelfde.

Framerate.. pff... dat zal imho niet veel schelen m.b.t. publiek enhancements :P

quote:
Zephyer schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:02:
Ze hebben de afgelopen jaren de graphics op het veld (spelers, acties etc.) mooier gemaakt maar
het publiek blijft hetzelfde.
Ik merk anders weinig van die mooiere graphics op de PC. Sinds Fifa 07 heb ik toch het idee dat de graphics stil zijn blijven staan.

En als je dan kijkt naar PES 2008 op de PC, waarom kunnen zij wel scherpe en kleurrijke graphics krijgen?

quote:
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:30:
[...]

Haha, well that's a bold statement!!! Had niet verwacht het ooit met een Feyenoorder eens te zijn.... ;) Nee hoor, geintje! Ik ken de nieuwste telg van PES niet. Ik kan daar geen antwoord op geven. Maar je hebt wel gelijk dat Fifa zeer innovatief is bij de laatste versie!!! Be a Pro bedoel je toch??
Niet alleen be a pro, maar gewoon het hele spel. Al moet ik wel heel erg wennen aan de traagheid van Fifa 08. Maar toen ik de demo speelde van PES 2008, had ik gewoon het idee dat ik PES6 aan het spelen was, maar dan met iets betere graphics. Daarnaast is het enige dat aangepast is dat er nu 2 andere Engelse clubs bij zitten dan bij PES6. En dan heb je natuurlijk verder het standaard geneuzel van betere AI die nog beter op jouw spel anticipeert. Dat vind ik altijd een beetje gelul in de ruimte. Fifa heeft daar ook een handje van. "Je tegenstander heeft 1000 keuzemogelijkheden per seconde!!". So what! In het spel merk je daar uiteindelijk niet zoveel van.

De laatste volledige Fifa die ik heb gespeeld was Fifa 06 voor de Cube. Vergeleken met dat spel is Fifa 08 (X360) gewoon 10x beter. Fifa 08 vind ik echt een next-gen titel waar ook ontzettend veel moeite in is gestoken om er een compleet nieuwe ervaring van te maken. PES 2008 is gewoon de voortzetting van PES6.

quote:
Kaap schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:46:
[...]

Ik merk anders weinig van die mooiere graphics op de PC. Sinds Fifa 07 heb ik toch het idee dat de graphics stil zijn blijven staan.

En als je dan kijkt naar PES 2008 op de PC, waarom kunnen zij wel scherpe en kleurrijke graphics krijgen?
Erm.. correct me if i'm wrong..
Maar sinds fifa 07 .. da's dus nu 08 toch ? :P

Anyway, ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen 06 en 07 ..

En ja, Fifa vs. PES .. dat is / zal altijd een issue.
Beetje appels vs. peren, Unreal vs. Quake etc. imho.

Ok, gisteravond heeft Fifa 08 bij mij dan de echte vuurdoop gekregen. Samen met mijn broer achter de pc gerkopen, control uitgelegd en beginnen maar!
Voordat ik verder ga: ik heb gisteren 2x een vastloper gehad in het menu. Kan toeval zijn natuurlijk. Ik ga dit nog eens goed in de smiezen houden. Mijn graka: XFX 7900GT
  • De control is toch wel behoorlijk wennen! Ik heb de nieuwe lay-out gekozen. De conservatieve tackle bevind zich nu onder een nieuwe knop (laag passen). Sprintknop is gewijzigd, schieten en hoog overspelen zijn van stuivertje gewisseld. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe lay-out op papier beter is. (Stuk minder onbedoelde passjes e.d.).
  • Naast de nieuwe lay-out, heb ik ook gekozen voor het nieuwe passingssyteem. Bedoeling hiervan is, dat je als gamert zelf veel meer controle hebt over je passjes. Waar voorheen de bal altijd wel min of meer in de goede richting vliegt bij een pass, moet je nu veel meer de hoek/richting van je pass kiezen. Daarnaast is de kracht van je pass van 'levensbelang'. Druk je te kort, verstuur je een pass die slechts paar metertjes voor je uitrolt. Druk je te hard, kun je de bal uit het publiek gaan vissen. Ik moet zeggen dat ik hier op dit moment nog grote moeite heb! Mijn broer trouwens ook. Zo vaak kwam het voor dat er enorme afzwaaiers verstuurd werden. Ik geef het natuurlijk nog niet op, maar ik moet wel zeggen dat dit behoorlijk lastig is. Maar goed, mocht het echt niet lukken dan kan hij altijd nog uit natuurlijk ['*]Sta je achter en krijg je een hoekschop in de laatste minuut, kun je de keeper mee naar voren laten komen
  • Over keepers gesproken: Deze doen nu veel, veel beter mee met het spelletje! Ze komen tot ver buiten de 16 uit om te scherpe passjes te onderscheppen! Zeer goede verbetering!!!
Al met al moet ik zeggen dat we gisteren niet echt heel lekker gespeeld hebben. Ben er echter van overtuigd dat dit komt doordat we de control nog niet onder de knie hebben. Als je de besturing van 07 gewend bent en je vervolgens 08 speelt en dan ook nog de nieuwe lay-out gebruikt, dan heb je behoorlijk wat te wennen.

We merkte daarnaast ook dat het veel moeilijker is een kans te creëren. Je hebt echt veel meer geduld nodig en slimme passing. Bij 07 werd het op een gegeven moment gewoon een kunstje. Tikkie breed, langs de lijn en voor de pot gooien. Was eigenlijk altijd wel gevaarlijk. Je loopt ook niet meer zomaar een speler voorbij.

quote:
SithWarrior schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:36:
Ik vind nieuwe fifa net als 07, zelfs de comentaar stemmen hebben ze gewoon uit 07 geript, en dat idee heb ik bij het hele spel een beetje dat het gewoon 07 is met een paar kleine toevoegingen.
Die stemmen zijn Clyve Tylseley en Andy Gray. Dat zijn dé commentatoren in Engeland. Niet echt een gevalletje van copieëren dus....

Trouwens, ik krijg de indruk dat het stadion van Real Madrid niet echt overeenkomt? Als je hier kijkt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Bernabeu_stadium.jpg

Volgens mij heeft het stadion in het spel geen 3 ringen. Kan het nu niet checken daar ik om mijn werk ben nu...

Waarom alleen PC? Ik speel de Wii versie en mijns inziens is deze superieur boven de PC versie. (en de x360/PS3) Controls zijn echt leuk en vernieuwend. Daarnaast is tafelvoetbal de beste mini-game evah!.

quote:
FoggyFreek schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
Waarom alleen PC? Ik speel de Wii versie en mijns inziens is deze superieur boven de PC versie. (en de x360/PS3) Controls zijn echt leuk en vernieuwend. Daarnaast is tafelvoetbal de beste mini-game evah!.
Ben het topic gestart omdat ik hem voor de PC heb gekocht... Je hebt misschien wel gelijk. Ik zal de topic-titel aanpassen. Tenminste, dat kan toch??? :S

edit: Eeeuh... weet iemand waar je dat kan veranderen??? Modje??

quote:
FoggyFreek schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
Waarom het alleen PC is vraag ik me ook af, maar dat de Wii versie superieur is waag ik te betwijfelen. Dat de controls leuk en vernieuwend zijn betekend niet dat ze superieur zijn. Persoonlijk zie ik veel meer in de PS3/X360 versie, aangezien deze op een compleet nieuwe engine zijn gebouwd. De gameplay is top en de graphics zijn om te kwijlen.

quote:
Smoonshine schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:44:
[...]

Waarom het alleen PC is vraag ik me ook af, maar dat de Wii versie superieur is waag ik te betwijfelen. Dat de controls leuk en vernieuwend zijn betekend niet dat ze superieur zijn. Persoonlijk zie ik veel meer in de PS3/X360 versie, aangezien deze op een compleet nieuwe engine zijn gebouwd. De gameplay is top en de graphics zijn om te kwijlen.
Als iemand mij wil vertellen hoe ik de topic-titel aanpas, dan ga ik dat meteen doen! Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je dit doet! :S

quote:
Dutch_Baseline schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:47:
[...]

Als iemand mij wil vertellen hoe ik de topic-titel aanpas, dan ga ik dat meteen doen! Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je dit doet! :S
Voor zover ik weet moet je dan of een mod DM'en of een topic openen in LA (Lieve Adjes). Daar kun je dan je nieuwe topictitel aangeven. De titel wordt dan door de crew aangepast.

Heb verzoek ingediend...

* titlefix

_/-\o_

ok, beetje overdreven... maar thanx ennieweej!!!!

@ alle Fifa 08 bezitters, maar niet voor de PC: Tevreden??? ;)

Ik ga de game zo halen voor de 360 denk ik. Lekker on-line ownen. :P

hmm dit komt dus niet meer uit op de xbox ? :<

dat is eigenlijk waarvoor ik de xbox nog heb , even lekker van de pc weg een footie spelen :D

quote:
tuinïnen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:16:
hmm dit komt dus niet meer uit op de xbox ? :<

dat is eigenlijk waarvoor ik de xbox nog heb , even lekker van de pc weg een footie spelen :D
Niet uit op de xbox :X

Eerste de beste link in google ..
http://www.livegamer.nl/Scripts/prodview.asp?idProduct=31018

quote:
Denk dat hij de old school Xbox bedoelt... Je weet wel, dat grote zwarte (en in mijn mening) lelijke ding... :+

Als je hier kijkt:

http://www.electronicarts.nl/gamesearch/fifa/69/40/0/

zie je dat de Xbox er niet bij staat. Laatste Fifa is die van 2007

Ik ben nogal hard afgeknapt op fifa 08. Ik speel PES pas sinds deel 6 en daar voor altijd Fifa keihard gespeeld. maar ik vind Fifa echt te simpel geworden. het is wat teveel pick up en play je word er niet veel beter in. Pes is wat meer voetbal dus ik wacht 2008. Ik vind fifa gewoon niet meer leuk :( terwijl ik toch wel heel veel uren er in heb zitten.

quote:
Postius schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:08:
Ik ben nogal hard afgeknapt op fifa 08. Ik speel PES pas sinds deel 6 en daar voor altijd Fifa keihard gespeeld. maar ik vind Fifa echt te simpel geworden. het is wat teveel pick up en play je word er niet veel beter in. Pes is wat meer voetbal dus ik wacht 2008. Ik vind fifa gewoon niet meer leuk :( terwijl ik toch wel heel veel uren er in heb zitten.
Ik vind PES2008 juist pickup and play geworden, terwijl next-gen Fifa 08 veel realistischer is geworden qua het (voetbal-)spelletje zelf.

En er niet veel beter in worden is ook onzin, ik heb 7 games gespeeld gisteravond, in de eerste games creeërde ik geeneens een kans, en kwamen passes amper tot niet aan.

In de laatste games ging het passen steeds beter en creeërde ik ook steeds meer kansen.

FIFA 2008 draait goed. 1680 x 1050 alles op High, draait heerlijk soepel. De menu's zijn wel snel, maar wat korrelig, erg jammer. Voor de rest ziet het eruit als dat je gewend bent. Iets betere graphics als het jaar ervoor, al is er dit jaar net zo als vorig jaar heel veel aan de gameplay gedaan.

ik bedoel idd de oude ( maar voor fifa graphics ) nog steeds goed presterende console. nja erg jammer :(

quote:
Jumpman schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:16:
FIFA 2008 draait goed. 1680 x 1050 alles op High, draait heerlijk soepel. De menu's zijn wel snel, maar wat korrelig, erg jammer. Voor de rest ziet het eruit als dat je gewend bent. Iets betere graphics als het jaar ervoor, al is er dit jaar net zo als vorig jaar heel veel aan de gameplay gedaan.
ja goed man! Ik speel hem zelf ook op die resolutie! Speelde 07 op 1280x1024 (op de 226BW van Samsung), je ziet dat het beeld dan een beetje vertekend! Nu, op 1680x1050 zie de dat de verhoudingen goed, of in ieder geval beter zijn!

edit: Overigens, 08 loopt op 1680x1050 beter dan 07 op 1280x1024!!! Goed geprogrammeerd als je het mij vraagt!!!

Ik speel nu ook FIFA 08 de XBOX 360, 07 heb ik laten liggen voor dit platform omdat het eigenlijk nog een soort beta-versie is. (beperkte competities, engine draaide nog niet helemaal soepel). Ik moet zeggen dat de xbox versie echt niet simpel is om te spelen zoals alle voorgangers. Maar nu ik het een beetje door heb, begin ik er meer plezier in te krijgen. :) Alleen jammer dat ze geen Engels commentaar op de nederlandse versie hebben :X Want dat is nog steeds niet echt je van het.

Heb FIFA sinds ISS Pro Evo 2 op de PSX niet meer aangeraakt. Tot ik voor de grap eens wat potjes FIFA 08 heb kunnen spelen op de PS3. Heerlijk tikken, combineren, rustig opbouwen. Voor het eerst in jaren geen PES maar FIFA hier in huis. Ook erg leuk om weer eens de manager mode te spelen. Wat heb ik dat gemist in de pro evo jaren.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: