Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [MULTI] Fifa 08 bevindingen

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Sinds jaar en dag speel ik de Fifa franchise. Mijn eerste Fifa was op de Super Nintendo (Fifa soccer heette het toen nog dacht ik). De jaren daarna heb ik elk jaar rond deze tijd de nieuwe versie aangeschaft. Zo ook gisteren. De verkoper van de Intertoys was zo vriendelijk het schijfje gisteren al aan mij mee te geven. Ik dacht, misschien is het een goed idee een Fifa 08 topic te openen om ervaringen te uit te wisselen over Fifa 08 op de pc. Volgens mij is deze er nog niet.

Ik heb Fifa 07 echt onvoorstelbaar veel uren met mijn broer gespeeld. Mooie goede controllers gekocht (Rumble 2 van Logitech) en gaan met die bana... euh... bal! Vanavond komt hij weer op bezoek. We gaan dan zeer waarschijnlijk een tournament starten met Real Madrid. Gisteren heb ik in mijn eentje al een kijkje genomen, en hier mijn bevindingen:
  1. Na installatie kun je meteen een patch dowloaden waardoor de last-minute transacties worden doorgevoerd. Sneijder en Robben zitten nu netjes bij Real. Drenthe denk ik ook wel, maar moet eerlijk bekennen dat ik daar nog niet op gelet heb. Drenthe was bij de vorige Fifa afwezig iig (bij Feyenoord). Trouwens wel grappig om te zien dat niemand beter is dan Sneijder in Real.
  2. Vanzelf sprekend heeft het spel een dik geluid en dito soundtracks
  3. Het spel kan nu in een resolutie van 1680x1050 gespeeld worden. Dat was 1280x1024. Een behoorlijke verbetering dus. Het spel loopt ook vele malen vloeiender dan zijn voorganger. Ik weet niet hoe dat kan. Zal wel met de manier van programmeren te maken hebben. Misschien dat ze nu ondersteuning hebben voor dual core processoren?
  4. Je kan ervoor kiezen de nieuwe control gebruiken. Schiet- en passknop (hoge pass) zijn omgedraaid. Van mannetje wisselen zit niet meer onder de zelfde knop als laag over de grond passen. _/-\o_ Eindelijk geen onbedoelde passjes meer!!!
  5. De gameplay is weer net effe anders. Bal springt sneller van je voet. Er worden meer kleine overtredingen gemaakt (schouderduwtje, van de bal aflopen enz).
  6. Het passingssyteem werkt nu anders. Je kan/moet nu helemaal zelf bepalen waar je de bal wil hebben. Bij de vorige Fifa was het zo dat hij altijd wel bij een mannetje in de buurt kwam. Nu moet je dus veel meer mikken en kracht van je pass bepalen. Met name bij een diepte pass is dit van toepassingJe kan er overigens ook voor kiezen de traditionele manier van passen te gebruiken. Dit kun je bij je instellingen wijzigen.
  7. Truukjes: Bij de vorige Fifa is mij dit nooit gelukt! Ik heb werkelijk waar nooit een truukje kunnen doen. Nu is het me wel gelukt. Ben er achter gekomen dat je die truukjes alleen kan doen als je niet aan het sprinten bent. Tenminste, weet iemand of je ook kan truuken op volle (sprint)snelheid???
Al met al speelt het dus behoorlijk slick. Ik moet zeggen dat het grafisch niet eens zo'n verbetering is (afgezien van de hogere resolutie). De framerate is wel een stuk beter en dat is natuurlijk altijd goed!!! Vanavond gaat het spel haar echte vuurdoop krijgen, maar de eerste indrukken zijn zéér goed!

Ik heb altijd Fifa gespeelt maar ik vind dat sinds Fifa07 PES wel grafisch sterker is geworden op de PC. Fifa 08 kan toch niet meer graphicswise. Ik vind de managermode in Fifa altijd geweldig, dat is dan ook het enige wat me er nu van weerhoudt om PES 2008 te gaan spelen.

Hij staat nog te downloaden dus even afwachten maar ben benieuwd. Was vroeger erg fan van fifa maar sinds ik vorig jaar pes ontdekt hebt speel ik t eigenlijk niet meer en irriteerde fifa me alleen nog maar. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

quote:
Kaap schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:24:
Ik heb altijd Fifa gespeelt maar ik vind dat sinds Fifa07 PES wel grafisch sterker is geworden op de PC. Fifa 08 kan toch niet meer graphicswise. Ik vind de managermode in Fifa altijd geweldig, dat is dan ook het enige wat me er nu van weerhoudt om PES 2008 te gaan spelen.
Dat heb ik nog nooit gedaan dat manager gedoe... Ik ben meer van het actief spelen. Samen met mijn broer in 1 team. (om te voorkomen dat we elkaars hersenen inslaan)...

PES heb ik altijd bij vriend op de PS2 gespeeld. Erg tof ook, maar blijf toch trouw aan mijn Fifa. Al helemaal sinds een jaar of 2 (flinke gameplay verbetering).

quote:
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:26:
[...]

(om te voorkomen dat we elkaars hersenen inslaan)...
LOL, dat heb ik nou ook altijd... :+
nouja niet zo erg, maar ik heb hier Fifa 07 op de PS2.
Vind hem grafisch niet zo sterk, maar gameplay is wel goed en soms win je met 5-0 en soms verlies je met 5-0. Kan alle kanten op iedere keer. Ik heb al vele nachten tot in de ochtend doorgespeeld met vrienden op de PS 2....de PC versie van Fifa 07 is eigelijk maar een slechte port van de PS 2 versie. Ik moet Fifa 08 eens gaan proberen, maar de manager mode van Fifa is idd ook wel leuk ipv alleen maar voetballen de hele tijd

quote:
Thrills33ka schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:55:
[...]

de PC versie van Fifa 07 is eigelijk maar een slechte port van de PS 2 versie.
Dat vind ik dus niet. Fifa's op de consoles vind ik juist niet zo goed als op de pc (kun je nagaan hoe meningen verschillen). Bij de console versie heb ik altijd het idee dat de spelers door dikke stroop lopen. Het gaat allemaal zo traag zeg maar. Zelfde had/heb ik bij Fifa08. Heb demo gespeeld op de PS3, maar de enige reden dat ik die toch wil hebben, is omdat er een veel hogere fun-factor bij is. Ik heb 4 controlers, en het is natuurlijk geweldig met zijn 4en te gamen. 2 tegen 2. Of met z'n 4en in 1 team. Maar dat zal wel wat chaotisch zijn...

quote:
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:01:
[...]

Dat vind ik dus niet. Fifa's op de consoles vind ik juist niet goed (kun je nagaan hoe meningen verschillen). Bij de console versie heb ik altijd het idee dat de spelers door dikke stroop lopen. Het gaat allemaal zo traag zeg maar. Zelfde had/heb ik bij Fifa08. Heb demo gespeeld op de PS3, maar de enige reden dat ik die toch wil hebben, is omdat er een veel hogere fun-factor bij is. Ik heb 4 controlers, en het is natuurlijk geweldig met zijn 4en te gamen. 2 tegen 2. Of met z'n 4en in 1 team. Maar dat zal wel wat chaotisch zijn...
nouja, tis iig wel verslavend, de gameplay is niet slecht ofzo...
grafisch vind ik het wat minder, en ja tuurlijk valt er nog vanalles te verbeteren maargoed.
maar Fifa op de PC blijft een port van de PS versie, in ieder geval bij Fifa 07 wel en dat zie je ook terug op de PC waar het slechter uitziet

quote:
Thrills33ka schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:05:
[...]

nouja, tis iig wel verslavend, de gameplay is niet slecht ofzo...
grafisch vind ik het wat minder, en ja tuurlijk valt er nog vanalles te verbeteren maargoed.
maar Fifa op de PC blijft een port van de PS versie, in ieder geval bij Fifa 07 wel en dat zie je ook terug op de PC waar het slechter uitziet
Hmm.. ok. Toch wel apart dat de pc versie van 07 een beter cijfer kreeg... Hmz... ennieweej, je hebt wel gelijk als je zegt dat ze verslavend zijn! Wat ik tof vind is dat het echt alle kanten opkan soms. Soms kom je moeizaam met veel geluk zonder kleerscheuren de 1ste helft door en dan win je uiteindelijk met 0-3! Echt tof is dat!!! Trowuens, het rumble effect bij de 08 versie is ook een stuk beter.... (voor het geval je een gamepad met rumble hebt)

Hij is weer een tikkeltje beter dan zijn voorganger.
Maar zulke drastische verbeteringen zijn er nou ook weer niet doorgevoerd.
Desalniettemin nog steeds leuk om multiplayer te spelen, singleplayer is saai als vanouds.

Wie een potje direct ip wil, voeg me toe op msn; floepie17 [at] hotmail [dot] com :)

Ik probeer elk jaar weer om FIFA te spelen maar sinds ik PES heb ontdekt ( vanaf PES3 op de PS2) vind ik het gewoon niet meer lekker spelen. Vroeger speelde ik altijd FIFA op de PS1 maar speel nu eigenlijk alleen maar PES. De demo van FIFA08 heb ik geprobeerd op de PS3. Het speelt redelijk maar een beetje traag en ik krijg het idee dat ze alles van PES jatten. Zelfs de knoppenlayout is nu identiek! Vanavond hoop ik de PES demo te kunnen spelen op mijn PS3 en dan maar een definitief oordeel vellen.

quote:
P.E.No.1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:48:
Ik probeer elk jaar weer om FIFA te spelen maar sinds ik PES heb ontdekt ( vanaf PES3 op de PS2) vind ik het gewoon niet meer lekker spelen. Vroeger speelde ik altijd FIFA op de PS1 maar speel nu eigenlijk alleen maar PES. De demo van FIFA08 heb ik geprobeerd op de PS3. Het speelt redelijk maar een beetje traag en ik krijg het idee dat ze alles van PES jatten. Zelfs de knoppenlayout is nu identiek! Vanavond hoop ik de PES demo te kunnen spelen op mijn PS3 en dan maar een definitief oordeel vellen.
Tsja... Ik heb juist wel altijd zowel PES (op ps2) en Fifa gespeeld (op pc). Fifa is in je eentje wel een beetje saai idd. maar geldt dat niet voor alle footies? De pc versie van Fifa08 en Fifa07 zijn wel een stuk sneller dan de PS3 versie waardoor de PC versie gewoon lekkerder speelt in mijn beleving...

quote:
P.E.No.1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:48:
Ik heb de afgelopen paar jaren ook PES gespeeld. Eerst PC, daarna 360. Ik moet zeggen dat de verwijten die Fifa altijd krijgt (geen vernieuwing, enz.) meer voor PES opgaan, dan voor Fifa de laatste jaren. PES gaat grafisch maar mondjesmaat vooruit en bij elke nieuwe versie tweaken ze de snelheid een beetje en voegen ze een paar nieuwe bewegingen toe. Fifa 08 draait op de next-gen consoles op een compleet nieuwe next-gen engine (vorig jaar was niet echt een volwaardige Fifa op de 360). Meer licenties dan ooit en ook een compleet nieuwe gameplay die echt een stuk beter en completer is dan 07.

Als ik Fifa 08 naast PES7 leg voor de 360, dan steekt Fifa er met kop en schouders bovenuit dit jaar. PES7 lijkt gewoon een exacte kopie van PES6 alleen met wat gedetailleerdere spelers. Kwa gameplay is weinig verandert en kwa licenties zit er al een paar jaar geen verbetering in.

heb veel versies van fifa gespeeld ze gaan er elk jaar weer op vooruit heb gespeeld van 97 tot 2006
kwa game play en grafish
persoonlijk vind ik fifa 98 en 99 het leukste deel ben ook meer een arcade gamer. :P

Hoe doe je eigenlijk trucjes? ik heb zowel een keyboard als een joypad maar ik krijg het niet voor elkaar om een truc knopje te vinden :S .. weet iemand beide knoppen van zowel key als joypad?

...is er btw weer zo'n "schiet hard" en "schiet gericht" knop zoals bij 07?

quote:
Smoonshine schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:13:
[...]

Ik heb de afgelopen paar jaren ook PES gespeeld. Eerst PC, daarna 360. Ik moet zeggen dat de verwijten die Fifa altijd krijgt (geen vernieuwing, enz.) meer voor PES opgaan, dan voor Fifa de laatste jaren. PES gaat grafisch maar mondjesmaat vooruit en bij elke nieuwe versie tweaken ze de snelheid een beetje en voegen ze een paar nieuwe bewegingen toe. Fifa 08 draait op de next-gen consoles op een compleet nieuwe next-gen engine (vorig jaar was niet echt een volwaardige Fifa op de 360). Meer licenties dan ooit en ook een compleet nieuwe gameplay die echt een stuk beter en completer is dan 07.

Als ik Fifa 08 naast PES7 leg voor de 360, dan steekt Fifa er met kop en schouders bovenuit dit jaar. PES7 lijkt gewoon een exacte kopie van PES6 alleen met wat gedetailleerdere spelers. Kwa gameplay is weinig verandert en kwa licenties zit er al een paar jaar geen verbetering in.
Haha, well that's a bold statement!!! Had niet verwacht het ooit met een Feyenoorder eens te zijn.... ;) Nee hoor, geintje! Ik ken de nieuwste telg van PES niet. Ik kan daar geen antwoord op geven. Maar je hebt wel gelijk dat Fifa zeer innovatief is bij de laatste versie!!! Be a Pro bedoel je toch??

quote:
Loona35 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:28:
Hoe doe je eigenlijk trucjes? ik heb zowel een keyboard als een joypad maar ik krijg het niet voor elkaar om een truc knopje te vinden :S .. weet iemand beide knoppen van zowel key als joypad?

...is er btw weer zo'n "schiet hard" en "schiet gericht" knop zoals bij 07?
Ik heb zelf 2 van deze:

http://www.logitech.com/i.../devices/264&cl=nl,nl

Ik had ook een ander, maar die werkte niet goed. Lijkt erop alsof alleen Logitech controllertjes goed werken met het spel. Truukjes werken iig niet bij/met sprinten! Wel gewoon lopen en stil staan en die "pace-control". Hiervoor moet je het rechter pookje gebruiken. In het boekje staat precies hoe je ze moet uitvoeren. Het is ff uitzoeken, maar na een tijdje gaat het werken! Je moet de bewegingen echter niet te snel doen op je gamepad... Eerder rustige vloeiende bewegingen. Als het lukt, ziet het er mooi uit... Let wel, gebuik het matig! Voetballers in het echt gebruiken ook maar zelden de truukjes...

Ben er zeer benieuwd naar.
Heb ooit een keer PES getracht onder de knie te krijgen, blijkbaar te moeilijk voor me :P
Dussss... 2008 wordt het proberen waard denk ik zo.

Is het publiek nog altijd zo 2d ?

quote:
Zephyer schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:56:
Ben er zeer benieuwd naar.
Heb ooit een keer PES getracht onder de knie te krijgen, blijkbaar te moeilijk voor me :P
Dussss... 2008 wordt het proberen waard denk ik zo.

Is het publiek nog altijd zo 2d ?
Jep... maarja... who cares? Hierdoor blijft de framerate lekker hoog.... Is sowieso sterk verbeterd! Speel nu op de hoogste resolutie (1680x1050, dit was 1280x1024) maar nu met veel betere framerate!!!

Ik vond PES tot nu toe ( tot en met PES6 op de PS2 ) altijd lekkerder spelen. De xbox versie vond ik minder lekker spelen dan die voor de PS2. Dus moet nu maar kijken hoe het op de PS3 speelt...

Het menu (vooral in-game) is ZEER vervelend in Vista, hapert en schokt en is niet te gebruiken! Een speler wisselen kost minuten! En dat ondanks dat Vista wordt ondersteund. Iemand een oplossing?

quote:
Wacky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:10:
Het menu (vooral in-game) is ZEER vervelend in Vista, hapert en schokt en is niet te gebruiken! Een speler wisselen kost minuten! En dat ondanks dat Vista wordt ondersteund. Iemand een oplossing?
Ik heb fifa08 ook op Vista (X64 Ultimate) geďnstalleerd en bij mij gaat het menu soepel. Denk dat je je probleem dus ergens anders moet zoeken.

quote:
theroman schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:20:
[...]

Ik heb fifa08 ook op Vista (X64 Ultimate) geďnstalleerd en bij mij gaat het menu soepel. Denk dat je je probleem dus ergens anders moet zoeken.
Hmmm, vreemd! Heb toch de nieuwste drivers voor m;n GeForce 8600.

Ik vind nieuwe fifa net als 07, zelfs de comentaar stemmen hebben ze gewoon uit 07 geript, en dat idee heb ik bij het hele spel een beetje dat het gewoon 07 is met een paar kleine toevoegingen.

quote:
Wacky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:10:
Heb precies hetzelfde probleem met mijn 7800 GTX.
nVidia issue ben ik bang.

quote:
Tha-PC-Legend schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:08:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem met mijn 7800 GTX.
nVidia issue ben ik bang.
Toch vreemd, nieuwe drivers + directx update mogen niet baten! Balen zeg, speel alleen maar wedstrijdjes nu want manager mode is niet te doen als het menu slecht reageert.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: